Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:56

ik ben benieuwt hoor, ik weeg standaard 49 kilo met mijn 1,69 en ben nu 25 :+ ik heb het maar opgegeven... ik kom toch niet aan, dokter & dieetiste zeggen enige waar ik waarschijnlijk van aankom zijn een stel koters. Maar daar heb ik niet zoveel zin in hahaha

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 12:16

Hahaha okee :P
Nou als de enige oplossing is kinderen krijgen.. hoeft het van mij ook niet zo :o ghehe

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:21

Ik weet niet of het hier al ergens is genoemd, maar je kunt bij de apotheek, zonder recept, dieetvoeding halen. Flesjes van Nutricia waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt. Eén flesje is 600 calorieën, als je dat 2x daags naast je normale voeding gebruikt, moet je toch wel resultaat gaan zien. Succes!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:22

Goh meid, straks hou je nog een eetstoornis eraan over doordat je omgeving zich zo panisch bezig houdt met wat je eet.
Heb in je profiel en in het topic in je onderschrift gespiekt, maar ik vind je niet extreem dun hor!
Wel vind ik dat je wat weinig avondeten eet, maar goed, daar was je al mee bezig geloof ik.

Ook ik weeg niet veel, ben 1.78 en weeg 56 kilo. So what? Ik eet, ben niet duizelig of slap en mn broeken glijden nog steeds niet van mn kont. Zolang dat zo is, maak ik me niet druk om mn gewicht.

Succes met het aankomen!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 12:37

Chevax; Hm oké, ik houd het in m'n achterhoofd, bedankt :)

Jibbel; Haha ja idd.. ik let er nu wel veel op..
M'n onderschrift was van afgelopen zondag, maar m'n profiel is echt al ooooooooooooooooud, haha! :P
Echt extreem dun ben ik ook niet zit net op het randje van ondergewicht/gezond gewicht.

Ja je heb gelijk, ik merk nu wel dat ik me minder duizelig/moe voel, omdat ik meer eet :) Dus als het aankomen dan nóg niet wil lukken, leg ik me dr ook maar bij neer

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 15:21

Omg. }:0

Ik kom thuis, ligt er een kaartje op de tafel;

''Heel veel sterkte gewenst met wat de uitslag ook mag zijn. Je weet dat je me altijd kan bellen en op me kan rekenen.
Liefs ... ''

Dit kaartje was van m'n tante!
Ik spreek haar nooit.. jemig, die heeft zeker weer vanalles gehoord van iedereen >.<
Wat denken ze wel niet?! Alsof ik iets ernstigs heb ofzo, jemig kan hier zo moe van worden..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:11

@ dressagelady. Ja, ik heb misschien veel tekorten en ik besef me wel dat er iets aan gedaan moet, maar dat is iets anders dan dat het in werkelijkheid gaat. Als er niet tegen mij gezegd word dat ik iets moet eten dan vergeet ik het gewoon. Klinkt heel stom, maar ik heb nooit het idee dat ik iets wil eten. Dat is misschien ook de reden dat ik zoveel niet lust, misschien lust ik het dan wel maar omdat ik geen zin heb in eten denk ik dat ik het niet lust en smaakt niks me meer.

Wat vreemd van je tante, Chernique. := wees blij dat dit het enige is waar iedereen zich druk om maakt en dat je van een klein beetje ondergewicht niet gelijk ernstig ziek bent. :)

Ik ga al sinds mijn 4e jaar ziekenhuis in en uit, ik heb elke afdeling zowat wel gezien, en niemand weet nog wat ik allemaal heb. Chronische blaasontsteking (?), nierbeckontsteking (?), ziekte van Bechterew (?), eetstoornis (?), .. óveral staan vraagtekens achter en ik ben al resistent voor een heleboel medicijnen. Dus hoe dit verder moet? Niemand weet het.

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:44

Ik heb ook licht ondergewicht, ik ben 1 meter 64 en 48 kilo. Bij mij is het een gevolg van een eetstoornis die nog altijd niet helemaal is weggegaan. 50 kilo is voor mij een soort magische grens waar ik niet meer overheen wil...

Aan degene die dit onderwerp gestart heeft (Chernique geloof ik?), volgens je profiel ben je nog jong, dat maakt een beetje ondergewicht een stukje minder dramatisch hoor. Er zijn veel jonge meiden die erg licht zijn, maar de meeste krijgen tussen hun 16e en 19e wel wat meer vorm en ook meer kilo's. Op jouw leeftijd heeft ondergewicht meestal te maken met (niet gemeen bedoeld) een nog niet zo vrouwelijk lichaam of een eetstoornis, in het eerste geval komt het meestal wel. Er zijn niet zo heel veel mensen die echt mager zijn en blijven van zichzelf.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:40

Charna schreef:
Ik heb ook licht ondergewicht, ik ben 1 meter 64 en 48 kilo. Bij mij is het een gevolg van een eetstoornis die nog altijd niet helemaal is weggegaan. 50 kilo is voor mij een soort magische grens waar ik niet meer overheen wil...

Heel herkenbaar, lijkt mij ook een DRAMA om 60 of meer te wegen. Stom he? Zal wel altijd een rol blijven spelen :(:)

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:23

Ik denk wel dat ik er altijd gevoelig voor blijf ja, de cijfertjes op de weegschaal tegenover wat ik wil en kan eten. Maar met die magische grens heb ik minder moeite, ik voel me er prettig bij geen +50 kilo te wegen.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:49

Ik heb het idee een klein beetje aan te zijn gekomen, heb een beetje van die vetjes boven mijn broek }:0
Nu hopen dat ze blijven maar dat zal wel niet...maar ik doe mijn best !

Zijn jullie nog goed aan het eten ?

Ik heb deze week 2 potten mayonaise gekocht van calvé die in de aanbieding is bij de AH, zitten 100 kcal in per eetlepel !!!!!En veeel lekkerder dan frietsaus vind ik... <3

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:51

Oh das goed nieuws wishper! :D

haha 100 kcl per eetlepel? nou dat schiet lekker op! :))

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:59

Ik ben ook jarenlang erg slank/mager geweest. Wat bij mij hielp? Wachten tot ik ouder werd... Ik ben nu 19 en gewoon slank. Ik absoluut nergens kleine spekjes ofzo, maar ik durf fatsoenlijk in bikini en heb een gemiddelde cupmaat (70C). Maar bij mij speelde mee dat ik heel lang doorgegroeid ben, waardoor denk ik de hormoonhuishouding die hoort bij een volwassen vrouw (en dus het figuur van een volwassen vrouw), pas veel later is gekomen.

Ga gewoon lekker eten waar je zin in hebt en probeer vooral met je avondeten wat meer te eten dan je gewend bent. Ik heb ook moeten leren om iets meer te eten dan ik gewend was, dus voorbij je 'vol' gevoel.

Je moet geen obsessie voor eten en aankomen ontwikkelen hoor, nergens voor nodig. Je bent nog jong! Sommige blijven klein, anderen komen niet aan of juist te veel, etc. Dat komt allemaal wel goed als je ietsje ouder bent. Eet gewoon waar je zin hebt, maar ga je niet tot vermoeiens aan toe in dieetpoedertjes en drankjes storten.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:05

Imitador; Ja ik denk dat je gelijk heb :)
Ben natuurlijk nog maar 16, dus het zal vast wel komen! Moet gewoon nog ff geduld hebben ;p

En ook ga ik geen dieetpoedertjes/drankjes innemen hoor =)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:06

Ik ben zelf een paar jaar geleden doorgestuurd na dieetiste ivm dat ik veel afgevallen was door allergie. Zij kon me helpen met wat ik wel en niet kon eten ( door allergie ) en meteen bij te komen. Ik woog toen 52 kg en ben 1.74m. Ik at voorheen altijd best veel, alleen niet vaak genoeg.
Ik at smorgen 2 boterhammen, smiddags 2 boterhammen, savonds avondeten ( groot bord vol ) en kreeg het dan nog savonds klaar om nog eens avond te eten en ook dan weer een bord vol. De dieetiste zei toen tegen mij dat ik minimaal 9 x per dag moest eten om bij te komen, normaal moet je 6 x per dag eten om op gewicht te blijven. Heb ook die nutridrink gekregen en moest 3 flesjes per dag drinken ( dat ging dan wel van die 9 x eten af ).
Ben inmiddels 69 kilo, vind zelf 65 kilo een mooi gewicht en zou ook niet erg vinden om wat af te vallen. Maar ik stuk een heel stuk beter in me vel, heb het minder koud en ben me spierpijn kwijt die ik toen had omdat me lichaam geen reserve meer had en daarom mijn spieren ging afbreken, ook het werk gaat me stuk beter af ( werk in de zorg dus zwaar tillen ) en ben ook minder moe. Moet ik wel zeggen dat de medicatie die ik neem en nam ook als bijwerking gewichtstoename heeft dus val nu ook minder snel af als vroeger.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:10

@Tinducklin; Dat is ook best wel heftig!
Fijn dat je je nu een stuk beter voelt :) en ik vind dat je nu een mooi gewicht hebt hoor, of wil je nu echt naar de 65 kg?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:49

Ik ben alleen maar meer afgevallen nu ik dacht meer te hebben gegeten. :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 09:25

fenna1995 schreef:

Oh jeetje das ook niet fijn.. :(:)

Ik eet nu elke avond iets van 2 mega stukken chocoladecake met chocolademoussee, cupcakes & chocoladepinda's enzo en heb nog niet gewogen, maar aan mn lichaam is nog geen hol te zien XD

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:32

Chernique schreef:
Ik eet nu elke avond iets van 2 mega stukken chocoladecake met chocolademoussee, cupcakes & chocoladepinda's enzo en heb nog niet gewogen, maar aan mn lichaam is nog geen hol te zien XD

oh, das ook jammer.. :(:) maar komt vanzelf. O:)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:42

Maar hoelang ben je al bezig? ik denk zelf niet dat je het snel kan zien aan je lichaam. Eerder zie je het natuurlijk op de weegschaal :P
Maar het is gewoon belangrijk dat je elke dag iets neemt uit de schijf van 5. Dan krijg je alle voedingsstoffen binnen, en kom je niets tekort.
Daarbij moet je voor jezelf eten, maar ook nog eens extra om wat aan te komen. :Y)
Tja het is gewoon niet makkelijk als je niet de aanleg hebt om snel kilo's erbij te eten. ;(

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:56

fenna1995 schreef:

Heel vervelend maar misschien wel begrijpelijk. Mijn lichaam heeft er een jaar over gedaan om uit de 'spaarstand' te komen..
(Van het niet-eten naar een beetje/normaal eten, je lichaam slaat alles op wat ie binnenkrijgt zodat er bij een volgende hongersnood reserves aanwezig zijn) Het kost mij nu nog steeds moeite op gewicht te blijven, laat staan aan te komen. Heel irritant! Toch lijkt mij dit minder vervelend dan dat je al aankomt van lucht, en levenslang op dieet moet toch?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:29

dressagelady schreef:
fenna1995 schreef:

Heel vervelend maar misschien wel begrijpelijk. Mijn lichaam heeft er een jaar over gedaan om uit de 'spaarstand' te komen..
(Van het niet-eten naar een beetje/normaal eten, je lichaam slaat alles op wat ie binnenkrijgt zodat er bij een volgende hongersnood reserves aanwezig zijn) Het kost mij nu nog steeds moeite op gewicht te blijven, laat staan aan te komen. Heel irritant! Toch lijkt mij dit minder vervelend dan dat je al aankomt van lucht, en levenslang op dieet moet toch?

Ja hier ben ik het zeker wel mee eens :)
Wat mij idd vervelend lijkt is dat je hele leven met overgewicht moet kampen en dat je elke dag van je leven volgens een streng dieet moet leven... :(:)
Tuurlijk ondergewicht heeft ook nadelen (moe, koud, rare reacties van mensen, rare blikken) maar mensen die al aankomen om naar een stukje chocolade te kijken is ook wel erg sneu..
Wel vind ik dat de mensen met een goed gewicht/wat steviger zijn, wel vaak commentaar hebben op de mensen met ondergewicht. En dan bedoel ik met name: ''Je kan toch gewoon eten!'' en ''prop jezelf gewoon vol met chocolade, moet je zien hoe snel je aankomt!'' .. maarja, hun weten niet hoe lastig het kan zijn!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 17:33

Tsjah dat ik voortaan in de avond leef op chocoladecakejes enzo is nu net pas een paar daagjes, hihi.. dus daarom zag ik wrs ook niks aan mn lichaam, maar alsnog.. het geeft toch een ''vettig'' gevoel, maar toen ik vandaag op de weegschaal ging staan..

gaf die 43.8 aan }:0
Als jullie het nog weten van mijn OP.. daar stond dus ook 43.8

Ik vind dat echt raar, want als ik zoveel chocolade/taartjes gegeten heb, voel me ik echt vol enzo en is m'n buik ook een stuk dikker (ja, klinkt raar.. maar opgezet ofzo? dat ie wat meer uitpuilt iniedergeval :P) maar als ik dan de volgende dag op de weegschaal sta is er niks veranderd

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:38

inderdaad even naar een dieetiste ik heb ook licht ondergewicht maar jij hebt het nog veel meer dan ik!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:42

Maar waarom eet je zo ongezond? Vet eten is juist voor mensen met ondergewicht erg ongezond, het wordt direct opgeslagen (en dan niet alleen onder je huid, maar ook rondom je organen, en daar ben je echt niet blij mee lijkt me!). Ik heb er nu meer dan een jaar over gedaan om van de 50 naar de 55 kg te komen, doe nog steeds mn best maar verwacht echt niet dat ik binnen nu en 2 maand weer een paar kilo erbij heb. Doe er liever wat langer over, dan wordt het ook mooier 'verdeeld'.