[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:45

Hallo, ik kom even inbreken :D

Ik heb sinds vrijdag de Minerva en damn wat was dat gemeen met inbrengen. Ik ben ook flauw gevallen daarna (nou val ik makkelijk flauw) maar toen ik bij kwam wist ik niet meer waar ik was en wie de huisarts was..

Ik ben bij de huisarts in een aparte kamer gelegd en kon daar rustig bijkomen en werd daarna zo vreselijk emotioneel. Schrok er zelf van..
Zaterdag moest ik werken (werk in de beveiliging) en heb me halverwege mijn dienst ziek moeten melden. Was erg bang om weer flauw te vallen en ja, ik zat daar toch in mijn uppie!
Ben thuis gekomen en heb ruim 2 uur geslapen en blijf maar moe en duizelig. Heb de ene dag amper trek en de volgende dag onwijs trek.
Morgen ga ik weer naar de HA, even vragen of mijn symptomen kunnen voorkomen na het zetten van de Minerva.

Iemand hier ervaring hiermee? Oh ja, ik ben nu al niet meer ongesteld en heb geen last van de spiraal zelf.

Red_Savage

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:49

Is de minerva het spiraaltje? Zo ja, hij lijkt me handig, maar die wou ik uit principe al niet, alleen al vanwege het inbrengen. :=

Maar ik kan al zeuren om een tampon, dusja.. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:49

Voor mij allen een reden om nooit aan een spiraal te beginnen. Mijn vriend begon erover ik had bijna zijn hersenen ingeslagen ;)

Ik zo: je denkt toch niet dat ik vrijwillig pijn ga lijden enz enz...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:57

Mannen weten niet echt wat dat inhoud helaas. :+

Mijn vriend vond mijn opmerking al apart dat ik al geen kind wilde alleen al om het feit dat je moet bevallen. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:03

Hahahaha ja dus ik begon te tieren, je denkt toch niet dat ik vrijwillig mezelf pijn laat lijden en ook weer als ik kids wil (gezien mijn leeftjid niet raar op niet zo'n lange termijn) en dat als je wel per ongeluk met dat ding zwanger wordt wat dan? Of continue bloedingen/buikpijn (had mijn moeder). Ik zeg jij hebt makkelijk praten.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 26-04-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:04

we zijn gewoon onbegrepen. :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:05

Jeps!!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:24

Tari2007 schreef:
Hallo, ik kom even inbreken :D

Ik heb sinds vrijdag de Minerva en damn wat was dat gemeen met inbrengen. Ik ben ook flauw gevallen daarna (nou val ik makkelijk flauw) maar toen ik bij kwam wist ik niet meer waar ik was en wie de huisarts was..

Ik ben bij de huisarts in een aparte kamer gelegd en kon daar rustig bijkomen en werd daarna zo vreselijk emotioneel. Schrok er zelf van..
Zaterdag moest ik werken (werk in de beveiliging) en heb me halverwege mijn dienst ziek moeten melden. Was erg bang om weer flauw te vallen en ja, ik zat daar toch in mijn uppie!
Ben thuis gekomen en heb ruim 2 uur geslapen en blijf maar moe en duizelig. Heb de ene dag amper trek en de volgende dag onwijs trek.
Morgen ga ik weer naar de HA, even vragen of mijn symptomen kunnen voorkomen na het zetten van de Minerva.

Iemand hier ervaring hiermee? Oh ja, ik ben nu al niet meer ongesteld en heb geen last van de spiraal zelf.

Ik neem aan dat je de Mirena bedoeld?

Bij mij deed het zetten ook ontzettend zeer, ik had een tijd lang het gevoel dat ik van m'n stokje zou gaan. De eerste dag had idd nog veel last gehad maar daarna was het wel te doen. Af en toe een keer wat krampen maar lijkt me ook wel logisch, de baarmoeder moet wennen aan het voorwerp wat erin is gezet.

Maar als jij je er echt niet fijn bij voelt kun je beter naar de HA gaan ja.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:35

Wat de grootte van nuvaring betreft... eerste keer had ik ook zoiets van... woooohoo! huge! Maar idd dubbelvouwen en het drama is al een stuk minder groot :Y) Het ging toch makkelijker dan ik dacht.

sofie1970 schreef:
Ilsemarie schreef:
Heel comfortabel, ik voel hem vrijwel nooit zitten (soms de laatste dag van de maand een beetje of heel soms een keertje, maar eigenlijk voel ik hem nooit).
Ook met de seks voel ik zelf niets, mijn partner ook niet, ik hoef hem ook niet uit te doen (dit is bij ongeveer 80% van de vrouwen zo, kan dus voorkomen dat je hem uit moet doen of dat je het niet fijn vind maar de kans is klein).
En je krijgt die ring er heel makkelijk uit, net zo makkelijk als hij erin gaat. Gewoon even hengelen, binnen 10 seconden is hij wel uit :P Nog wel sneller ;)
.

Ik heb hem ook gehad, op een gegeven moment vroeg mijn vriend wat dat ding was dat daar in bed lag :?
Bleek het de ring te zijn die er op 1 of andere manier uit was gegaan.
Ik vertrouwde het meteen niet meer en ging om de haverklap voelen of hij er nog wel zat :o :D
Het zal een kwestie van wennen zijn, maar ik ben toch maar snel op de EVRA pleisterpil over gestapt.

Van dat ringsteken heb ik idd ookal gehoord! Zelf nog niet meegemaakt gelukkig :)) (bij sommige vrouwen wordt het 'te krap' dus vandaar dat ik er ookal had bijgezet dat het bij 80% is, staat geloof ik ook op de site, iig uitzonderingen op de regel zijn er altijd!)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:51

Ik ga morgen de dokter bellen. Moet er eilk nog met mn vader overhebben, maar blijf het een genant onderwerp vinden..
Haha nou dan ben ik benieuwd wat we zullen meemaken met het zo geheten ringsteken. :Y)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:58

Ringsteken. :')

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:19

Ok hier eventjes mijn verhaal:
Ik ben een meisje van 16, en begon vorig jaar op 15 jarige leeftijd met de pil, tegen acne.
Ik begon met de Daphne. Ik zag mn weegschaal van 54 kg naar 69 kg stijgen en dat alles op hoop en al 3 maanden tijd.
Ik nam de pil ook geregeld door, maar nooit langer dan 3 maanden. Met die 15 kg erbij, was ik natuurlijk niet gelukkig, dus ik over dit probleem met mn huisarts gepraat, zij raadde mij dan de Yasminelle aan. Goed ik de Yasminelle genomen, maar mn gewicht bleef nog steeds hetzelfde. Ik voelde mezelf niet meer lekker meer in mn vel. Begin december heb ik dan maar besloten om te stoppen met de pil, en nu staat men weegschaal op 62 kg, waar ik wel mee kan leven. In december had ik voor het laatst mijn menstruatie, ondertussen zijn we bijna mei. Ik heb begin januari en begin februari nog wel een druppeltje meegemaakt maar dat was het dan ook. Ik maak mezelf best wel zorgen, moet ik misschien toch nog eens naar de huisarts gaan of is dit volkomen normaal?

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:11

xxappiexx schreef:
Ik neem aan dat je de Mirena bedoeld?

Bij mij deed het zetten ook ontzettend zeer, ik had een tijd lang het gevoel dat ik van m'n stokje zou gaan. De eerste dag had idd nog veel last gehad maar daarna was het wel te doen. Af en toe een keer wat krampen maar lijkt me ook wel logisch, de baarmoeder moet wennen aan het voorwerp wat erin is gezet.

Maar als jij je er echt niet fijn bij voelt kun je beter naar de HA gaan ja.

Ja die ja :o

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:41

pfiew net gebeld en k heb om 4u afspraak bij de dokter.. vind het toch wel beetje spannend hoor. :o

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:51

youreperfect schreef:
Ik ben een meisje van 16, en begon vorig jaar op 15 jarige leeftijd met de pil, tegen acne.
Ik begon met de Daphne. Ik zag mn weegschaal van 54 kg naar 69 kg stijgen en dat alles op hoop en al 3 maanden tijd.
Ik nam de pil ook geregeld door, maar nooit langer dan 3 maanden. Met die 15 kg erbij, was ik natuurlijk niet gelukkig, dus ik over dit probleem met mn huisarts gepraat, zij raadde mij dan de Yasminelle aan. Goed ik de Yasminelle genomen, maar mn gewicht bleef nog steeds hetzelfde. Ik voelde mezelf niet meer lekker meer in mn vel. Begin december heb ik dan maar besloten om te stoppen met de pil, en nu staat men weegschaal op 62 kg, waar ik wel mee kan leven. In december had ik voor het laatst mijn menstruatie, ondertussen zijn we bijna mei. Ik heb begin januari en begin februari nog wel een druppeltje meegemaakt maar dat was het dan ook. Ik maak mezelf best wel zorgen, moet ik misschien toch nog eens naar de huisarts gaan of is dit volkomen normaal?

Heb je in die tijd seks gehad?
Zo nee is het niet heel erg raar het kan zijn dat je cyclus verstoort is door de pil, wanneer dat wel zo is zou ik snel een zwangerschapstest gaan doen!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:51

K las net dat iemand hier zn nuvaring in de koelkast bewaard :wow: :P Dat is echt niet nodig hoor, als je m maar niet bewaard bij temperatuur boven de 30 graden (dus de badkamer ofzo). Als je m koel bewaard blijft ie wel iets langer goed mja daar heb je toch vrij weinig aan :)
Ik heb m nu sinds een week, dus ben heel benieuwd hoe t de komende tijd gaat!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:58

En hoe bevalt de nuvaring tot nu toe dan?
Ik heb ook advies gekregen voor de nuvaring, maar laatst vertelde iemand mij over de mercilon pil..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:19

WillemYntJee schreef:
K las net dat iemand hier zn nuvaring in de koelkast bewaard :wow: :P Dat is echt niet nodig hoor, als je m maar niet bewaard bij temperatuur boven de 30 graden (dus de badkamer ofzo). Als je m koel bewaard blijft ie wel iets langer goed mja daar heb je toch vrij weinig aan :)
Ik heb m nu sinds een week, dus ben heel benieuwd hoe t de komende tijd gaat!

Dat was ik. :+

Hoeft dat echt niet? He, de apotheekvrouw zei dat het een koelkastproduct was. Ach, ik moet zeggen, hij staat er wel charmant bij. :+

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:36

Citaat:
De ring is bij kamertemperatuur 4 maanden houdbaar.
De verpakking die in gebruik is kan gedurende 4 maanden buiten de koelkast worden bewaard bij maximaal 30oC.
Verpakkingen die niet in gebruik zijn en langer dan 3 maanden worden bewaard in de koelkast bewaren bij 2-8oC (dus niet in vriesvak!).

Hier lag het ook in de koeling, :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:38

Zijn er ook mensen direct van de pil naar de nuvaring gehad? Ik begin te twijfelen of ik wel eerst heelmaal moet stoppen. Ik heb no way geen zin om zwanger te worden en alleen rubbers vertrouw ik echt niet hoor!!! Mijn vriend wel maar de stress in mijn hoofd met het idee dat het fout kan gaan/is gegaan en alle ellende van dien zie ik niet zitten...

Ik wilde nl kijken hoe ik me ga voelen als ik compleet stop. Dan pas kan je zeggen of het wel/niet nuttig is en een alternatief gaan zoeken. Maar ik vind het echt doodeng na 10 jaar aan het spul...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:44

Tot nu toe bevalt ie heeel best :D Voel m niet zitten en heb nog nergens last van mja dat kan ook niet echt na 1 week denk k.
Het hoeft niet nee, alleen als je m langer wilt bewaren dan 3 maanden, maar dat lijkt me niet nodig :)
Bij onze apotheek ligt t volgens mij ook niet in de koeling, maar dat weet k niet zeker (ze hebben zo'n super hightech, automatisch ding dat gewoon t medicijn pakt wat zij intikken :P ).

Ik heb 1 stopmaand gehad tussen pil en nuvaring, omdat ik niet eerder bij de dokter terecht kon en geen pillen meer had. Maar je kan gewoon in 1 x overstappen hoor, staat ook in de bijsluiter.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:04

sofie1970 schreef:
Citaat:
De ring is bij kamertemperatuur 4 maanden houdbaar.
De verpakking die in gebruik is kan gedurende 4 maanden buiten de koelkast worden bewaard bij maximaal 30oC.
Verpakkingen die niet in gebruik zijn en langer dan 3 maanden worden bewaard in de koelkast bewaren bij 2-8oC (dus niet in vriesvak!).

Hier lag het ook in de koeling, :D

Nouja de laatste ring zit er wel 3 maanden in, dus het klopt opzich half dan. :D

@Zonnetje: volgens mij heb je dan zo'n speciaal overstap moment, waardoor je dan toch direct beschermd bent, of je moet een weekje tussendoor wachten.

Nouja, ik ben zelf nogal mislukt overgestapt, en omdat ik ook zo panisch ben heb ik gewoon de eerste tijd helemaal niks gedaan. :o ookal kon dat volgens mij wel.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:06

Als je van pil overstap op nuvaring kan je gewoon na je stopweek ipv met een nieuwe pilstrip beginnen de ring inbrengen en klaar :)

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:00

_Micha_ schreef:
youreperfect schreef:

Heb je in die tijd seks gehad?
Zo nee is het niet heel erg raar het kan zijn dat je cyclus verstoort is door de pil, wanneer dat wel zo is zou ik snel een zwangerschapstest gaan doen!

Niet gehad nee, dus dit is volkomen normaal dan. Dankje voor je reactie, stelt me in ieder geval wel gerust!

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:03

Citaat:
Starten met het gebruik van de NuvaRing;
- te plaatsen op dag 1-5 ná de menstruatie, ook als de bloeding nog niet geheel is gestopt.
- te plaatsen op dag 1-7 na het overstappen van een gewone anticonceptiepil op de ring.
- direct te plaatsen na stoppen met de Cerazette®-pil (deze bevat alleen oestrogenen).
- te plaatsen op de dag waarop een nieuwe prikpil zou worden toegediend.
- direct te plaatsen na overgang van een implantaat (zoals Implanon®) op de ring.

Handig he, zo'n gebruiksaanwijzing :D
Ik heb de ring niet meer hoor, ik plak de EVRA pleisterpil.