Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:20

Heb mijn rondje gehad! Het was uiteindelijk 8km geworden (wilde een vakantiepark doorsteken maar kwam uiteindelijk weer op hetzelfde punt als waar ik erin ging uit := ) maar toch in 44min.

Heb ook maar met shirtje en hardloopjasje gelopen. Ging lekker

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:22

@WF: goh jij bent echt SUPER bezig!!!!

Nou ik ben -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- Kom ik ruim halverwege (1 na laatste keer 3 minuten) er achter dat ik dezelfde les aan het lopen ben dan vrijdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoezo :z :z :z :z

Ik dacht ow deze les moet ik vaak 2 minuten om en om lopen ter voorbereiding van les 9 waar ik 4 minuten moet gaan lopen. Dus was minder belasting voor mijn knie..... denk iko p een gegeven moment...goh ze zegt hetzelfde als de laatste keer :+ pas na een paar keer valt het kwartje :Y) Ech balen!!!!!!

Daarbij heb ik ook nog eens last van mijn knieen na een paar minuten ging het beter maar zelfs mijn rechterknie is niet happy. Net mijn vriend gebeld die kijkt naar mijn linkerknie. Het voelt net of het een knieband is die zeurt en bij mijn rechterknie is het alleen bij het lopen dat het voelt alsof er weinig demping is. Hij zei misschien moet je even 1x in de week gaan lopen....ik zo: is dat niet weinig?? Hij zo: Nee last van je knieen dat is niet weinig ;)

Maar goed ik ben vandaag precies 2 weken bezig en 8x wezen lopen...knap van mezelf maar misschien toch teveel??

Pfffff hou ik iets vol krijg ik dit weer....naja misschien wat langer rust nemen en dan van de week het maar weer eens bekijken!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:25

in 2 weken 8x lopen is inderdaad wel erg veel! Vooral als je net begint....
ff stap op de plaats kan geen kwaad denk ik helemaal als je lijf signalen afgeeft dat ie het niet helemaal trekt. Kan me wel voorstellen dat je baalt en echt niet!!! gaan opgeven maar gewoon ff tikkeltje rustiger aan doen. Met 2x in de week lopen kom je ook al een heel eind.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:27

Oke, hmmm ik vond het toen ik ging nadenken ook veel klinken maar ben gewoon om de dag gegaan....ik had een mooi ritme...dacht ik... :+

Kan ik dan het beste bijv op maandag en vrijdag gaan lopen? Of zaterdag/woensdag?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:31

Ik doe het op maandag dinsdag woensdag vrijdag en zondag :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:36

Ik heb nu als volgt gelopen:

Week 1: Zon / Woe / Vrij / Zat
Week 2: Ma / Woe / Vrij / Zon

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:39

Meiden dat is toch veel te veel! Zo help je je hele knieën naar de klöte!

Ik ren 2x per week en dat is echt genoeg om een goede conditie te krijgen en te behouden. Ga daarnaast dan bv nog 2x per week een half uur wandelen en dan flink doorstappen. Ik wandel iedere dag met mijn baby.

Niet teveel in 1 keer willen want als je iets beschadigd ben je verder van huis!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:47

Als je lijf het aankan zou je evt zo vaak kunnen rennen. Maar met name als je begint is het echt van groot belang dat je je lijf de tijd geeft om sterker te worden. Vooral voor je knieën is hardlopen heel belastend. Per definitie is hardlopen trouwens belastend voor je lijf en het risico is gewoon heel groot dat je met zo vaak lopen en helemaal als je dat steeds intensiever gaat doen je gewoon blijvende blessure gaat krijgen.
Dat is het echt niet waard!!

De tip van Ninita is heel goed. Combineer 2x rennen met wandelen of een andere sport en je conditie word er absoluut beter van.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:02

Ik ga nu les 23 lopen, ben benieuwd.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:03

ja idd ga erbij zwemmen ofzo voor je conditie dan belast je je gewrichten juist bijna niet.
Ik heb anderhalf jaar last van mijn enkel gehad door een blessure en maar blijven belasten uiteindelijk rust moeten nemen door van dat flexibele gips en intensieve fysio nu kan ik pijnloos het leven door en moet toch zeggen dat dat stukken beter is. Fysio heeft gezegd om rustig hard te gaan lopen voor de stabiliteit van mijn enkel
dadelijk weet een rondje lopen net gelest ging niet echt super maar komt goed zit weer even met mijn houding in de knoop, maar dat blijf ik hebben een keer in de zoveel tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:08

Hmm ik zou gaan beginnen met hardlopen, maar ik heb ondertussen zoveel last van pijn dat ik nog steeds niet begonnen ben, kan zelfs m'n trainingen/wedstrijden niet volhouden -O-. Morgen eerst maar eens naar de huisarts :D, hoop wel dat ik binnenkort kan beginnen want het is echt heerlijk weer de laatste tijd..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:17

Ik rij ook nog een paar keer per week mijn paard. Misschien dan maar terug naar 2x per week lopen en even rust nemen als mijn knieen niet beter worden...grmpff balen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:39

uiteindelijk heb je er alleen maar meer profijt van...

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:56

Jeetje wat gaat het snel hier :D Toppie hoor

Ik heb me rondje ondertussen alweer een paar dagen uitgesteld, paard krijgt voorrang en me neefjes ook :+
Misschien vanavond na het eten :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:14

Gister weer begonnen met hardlopen en les 7 met gemak uitgelopen. Maandag weer :):)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:15

Yes, les 23 ging ook weer prima. Flink windje erbij. Kwam nog een jongen tegen die zijn honden aan het uitlaten was. Hij had zo'n dikke lammycoat aan met bontkraag en vroeg of ik het niet koud had. Haha, nou, niet bepaald, stik van de hitte in mijn t-shirtje :D

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:04

Ik heb vanmorgen ook met alleen een t-shirt gerend (korte mouw) en vind het dan ook verbazend dat er hier mensen met fleecevesten aan gaan rennen. Dan ga je toch helemaal kapot?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:49

Idd ik ren alleen in t shirt en joggings broek :)

5 minuten in gelopen, 40 minuten gerend en 5 minuten uitgelopen, ik vind het knap van mezelf. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:57

Joehoe!

Ik ben weer terug van de Runners World Circuit Run in Zandvoort. Straks een verslagje met foto's, ik ga nu eerst douchen en dadelijk eten.

Ik de 5 km ladies run gelopen in 30.50 minuten!!!!! In november heb ik ook al een 5 km run gelopen en die liep ik in 40.58 minuten. Een hele verbetering dus!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:59

Ik heb nog wel zo'n dun vest met hoge hals (zo'n slappe) aan. Tshirt is me echt te koud nog :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:00

Ik heb vandaag in een korte broek met t shirt gelopen.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:05

Ik ga zo beginnen met les 1 :) Heb nog geen nieuwe oordopjes gekocht, maar hopen dat deze een beetje blijven zitten :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:54

Volgensmij zijn er geen mensen van dit topic die uit Groningen komen?
Er is dus binnenkort de natuurloop van Siddeburen, en 't lijkt me wel leuk om mee te doen.
M'n vriend doet mee en zijn broer en zus met aanhang ook,maar die rennen best hard, ik ren een stuk langzamer dus, en mochten er toevallig nog bokkers meedoen met dit, misschien was 't dan wel leuk om samen te rennen,dus dan wel rustig rennen(meer joggen) :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:55

Ninita schreef:
Ik heb vanmorgen ook met alleen een t-shirt gerend (korte mouw) en vind het dan ook verbazend dat er hier mensen met fleecevesten aan gaan rennen. Dan ga je toch helemaal kapot?

Ik ren echt niet met een fleecevest, dat lijkt me inderdaad echt bloedjeheet :D
Ik heb een wat dunnere vestje,eens gekochtbij de Aldi :D

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:00

wat is nou eigenlijk het makkelijkste?
De tijd bij houden of kilometers wat je rent? :+