Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
darwin schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb ook altijd de neiging om iemand te condoleren als ze vertellen dat ze zwanger zijn... K heb t nog maar niet geprobeerd.
EeCee schreef:Fijn dat er meerdere zijn zonder re-productie drang![]()
Grappig vind ik ook dat ik vaak mensen spreek die als ze de tijd terug konden draaien liever geen kinderen hadden gehad.
Sommige mensen 'nemen' ook kinderen puur omdat het 'zo hoort'. Zonder er bij na te denken dat het geen hond is die je weer bij een asiel kan inleveren.
Ik vind uitspraken als; 'We moeten aan het milieu denken voor onze kinderen.' heel lachwekkend, neem ze dan niet!
Nee hoor, hier ook een heerlijk vrij leventje!
Onassa schreef:Ik heb zelf heel wat lichamelijke mankementen gehad en eigenlijk had ik bij de bevalling ook zoiets van.....ooohhh,is dit nu alles???
Erg he???
Vjestagirl schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb ook altijd de neiging om iemand te condoleren als ze vertellen dat ze zwanger zijn... K heb t nog maar niet geprobeerd.
Ja. Ik kan me namelijk best voorstellen dat je blij bent als je zwanger bent, maar het zou voor nou niet echt een reden zijn om helemaal uit mijn dak te gaan...
MilouNigel schreef:Ik ben blijkbaar het tegenovergestelde van iedereen hier in het topic. Ik heb vroeger heel erg veel met barbies en poppen gespeeld. Vond het geweldig om vadertje en moedertje te spelen.Als ik baby's in mijn handen geduwd krijg vind ik ze helemaal geweldig. Maar alleen als ze baby's zijn. Zodra ze ouder worden is het gevoel helemaal weg. Ik heb 3 oppaskinderen en het zijn schatten van kinderen maar ik ben blij als ik ze weer terug kan geven aan de ouders.
Ik ben pas 18 en zou hier nog niet serieus over na moeten denken maar door mijn ziekte en mijn eigen jeugd (ziekenhuis in en uit) weet ik eigenlijk zeker dat ik geen kinderen wil. Waarschijnlijk kan ik ze niet eens krijgen (mocht dat wel nog lukken wordt het een moeizame weg) en als het kindje dan op de wereld is, is de kans groot dat het mijn ziekte heeft doorgekregen. Ik heb (sinds dat ik van de ziekte afweet) gezegd en zeg nog steeds dat ik geen kind op de wereld ga zetten die waarschijnlijk hetzelfde krijgt als ik. Ik vond en vind mijn leven niet gemakkelijk maar ik heb er mee leren leven. Maar ik zou het niet over mijn hart krijgen om dit een ander aan te doen.
Vjestagirl schreef:Heeeerlijk herkenbaar dit![]()
Op mijn werk (horeca) gaat het gesprek er regelmatig over (zeker omdat wij ieder jaar veel nieuwe mensen hebben). Iedereen weet dat ik geen kinderen in mijn groepen hoef, dat ik kinderfeestjes een ramp vind. Ik ben dan weer wel heel erg goed met kinderen in een noodtempo iets uit de grabbelton laten kiezen (hup, jij hebt wat, volgende!).
Maar ieder jaar weer moet ik uitleggen dat ik géén kinderen wil, en wáárom dan niet (en dit discussie begint nooit bij mij, heel raar). Ze kunnen me ook nooit uitleggen waarom zij ze wel willen trouwens.
'Ja maar, dat is toch leuk...?'
'Sorry, mijn definitie van leuk is anders'.
Ik heb ook altijd de neiging om iemand te condoleren als ze vertellen dat ze zwanger zijn... K heb t nog maar niet geprobeerd.
Oprtalj schreef:[Ik denk dat er door de eeuwen heen heel veel vrouwen zijn geweest zonder kinderwens, alleen vroeger had je weinig keus. Of je moest het klooster in gaan. Ik vraag me wel eens af wat ik zou hebben gedaan als ik 200 jaar geleden had geleefd. Ik denk dat ik dan echt non zou zijn geworden.
kimmie261 schreef:MilouNigel ,jee wat goed zeg,ik durf het nooit hardop te zeggen,want dan krijg ik het :"ja maar JIJ weet niet wat het is om graag kinderen te willen hebben" verwijt naar mijn hoofd...
maar ik heb me verbaast over een aantal bekenden van mij,die gewoon kinderen namen terwijl ze WISTEN hiermee zieke mensjes op de wereld te zetten..
waarom vraag ik me dan af,waarom zet je zieke mensjes op de wereld???
ik heb het 1x op de man af gevraagd en het antwoordt was" ik ga mijn leven niet laten verzieken door iets wat ik doorgeef aan kinderen,ik wil graag kinderen,dus dan maar met evt kans op dat ze ziek worden "
:|
vind dat behoorlijk egoistisch,maar dat mag ik niet zeggen,ik moet begrip tonen....en dat begrip,ik heb het gewoon niet...
hoe graag je ook kinderen wil,als je genetisch defecten doorgeeft zet je toch geen kindjes op deze wereld??
maar goed,ik heb geen kinderwens,dus daar zal het dan wel aan liggen....
en wat betreft de poppen,mijn moeder heeft echt haar best gedaan,kinderwagens (die vooral leuk waren om er dieren in rond te rijden) ,poppen met babykleertjes (welke ze iedere keer weer andere kleertjes aangaf en ik moest zeggen hoe leuk dat wel niet was...not
...) en veel meisjes spullen gekregen...
en waar speelde ik mee,met 5 barbiepaarden,en natuurlijk barbie die ze moest verzorgen,en playmobiel (de paardjes vooral) vond ik errug leuk...