Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:12

Ik heb 2 grote (ook zichtbare) bulten op mijn hoofd , ik wilde een keer hockeyen met de heren 1 van onze club , we gingen om de beurt slaan op het goal met een keeper zonder bescherming die ze tegen moest houden opzich een leuk spel allen had ik geen keeper moeten zijn ... Je hebt met hockey een aantal verschillende slagen en ze sneijerde
( dat is de hardste slag daarmee kun je een hockeybal 280 km per uur mee slaan !!) guess what ik kreeg er al 1 op mijn kop ben heel even knock put geweest en was een stoere ben gewoon doorgegaan had ik nooit moeten doen want ik kreeg er nog 1 op me kop en ben toen bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht !! Haha hen ook nog talloze littekens op mijn benen van hockey en 1 in me nek van een agressief kind die een ijzeren kruk naar me toe smeet op de basis school heb er ook nog 1 op me hand van een hond
die me beet en 1 onder me voet van een zeeegel haha iets te veel dus !!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:15

-Op mijn buik een kleintje, litteken van een vetbultje dat is weggehaald.
-Op mijn handen zitten er heel veel, heb de kat vaak gepest en krabde de wondjes altijd open. :=
-Een hele grote lelijke onderaan mijn rechterbeen, kwam van touwklimmen. Kon altijd heel goed en snel naar boven, maar naar beneden ging niet zo lekker.
-Op dezelfde plek maar dan mijn linkerbeen zit een groot horizontaal litteken. Die zit er sinds dit jaar en hoe hij er is gekomen is me een raadsel....... :=
_____________________________________________________________________________________
-een grote in de breedte over mijn linkerbovenarm,
-eentje op mijn rechterschouder,
-eentje over de breedte onder bij mijn duim,
-een grote, maar niet erg zichtbare over de palm van mijn hand

en wacht eens
-ik had ook een hele grote aan de zijkant op mijn onderarm, maar die ben ik nu kwijt :=

Oh hier istie. Mooi, die is lekker vervaagd. Die is echt lang heel zichtbaar geweest.

-Hier nog eentje aan de zijkant van m'n pols,
-en nog talloze kleintjes op andere plekken.

Ik heb geautomutileerd, vandaar. Ben ik gelukkig zonder hulp vanaf gekomen, en heb ook nooit geprobeerd in de buurt van de onderkant van m'n polsen het te doen. Ben er trots op dat ik zelf gestopt ben. :)

Samurai

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:19

Tellen littekens op de ziel ook mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:20

Samurai schreef:

dan heb ik er honderden

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:43

1 in mijn wenkbrauw, van een paard wat het er niet mee eens was :+
een lichte bult + licht litteken op mijn voorhoofd, wederom van een paard.
1 op m'n duim, uitgeschoten als kind met aardappels schillen.
Eentje op mijn knie, flink gevallen ooit als klein kind (jaar of 5)
En een op mijn scheenbeen, nooit erachter gekomen hoe dat nou kwam, had ineens overal bloed zitten en ík bleek een wondje te hebben, heel vaag..

Verder zitten m'n armen aardig onder de plekken van opengekrapde (muggen)bultens en heb ik te veel plekken op mijn handen om nog te weten waarvan.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:54

Samurai schreef:

Dan ben ik bang dat ik helemaal op ieder stukje van me ziel een litteken heb ! Veel te veel voor mijn leeftijd ( merk ik ook wel op school ) sommige mensen begrijpen dat niet maar ik begrijp het heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:10

Lichamelijke lidtekens..;

1 midden tussen mn ogen, van de waterpokken toen ik klein was.
1 midden op mn middelvinger, van toen mn broer zn mislukte zelfmoordpoging deed en ik hem probeerde te stoppen.
1 halfe maan op mn bovenbeen, van toen ik een krengige jaarling in de bak wou zetten wat niemand lukte en de eigenaar zelfs de hoop al had opgegeven, eenmaal in de bak kreeg ik een mooi aandenken van het peerdje die het er niet mee eens was.
1 op mn knie, van toen ik door een automobilist aangereden werd die gewoon doorreed.
1 op mn gehele rechtervoet, van toen een flink paard bedacht daar eens met zn volle gewicht op te springen..
1 op mn linkerbovenbeen, brandplek van mn laptop..
1 op mn rechterzij, welke ik bedekt heb met een tattoo.
1 op mn onderbeen, wondje van 6 cm lang, 6 mm breed wat ik steeds bleef open halen (dont ask me why..).

Ik geloof dat dat lichamelijk wel mn meest opvallende en zichtbare lidtekens zijn..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:38

Die van mij vertellen vooral dat ik gewoon niet goed oplet op me werk met al die hete apparatuur en vet... (mcdonald's) Me handen er armen zitten onder. De meesten trekken gelukkig weer weg. Op me arm echter heb ik er ook 1 zitten van een onstoken muggenbult. Die moest opengesneden worden, leuk met 24 graden je arm in het verband op vakantie... 8-) Onder me knie 1 van een uitstekende spijker..

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:18

Mijn littekens vertellen:
Er is een wereld van handenarbeid.
Uitgeschoten stanley mesjes 8 of 9 maal.
Een handzaag in me duim, 5 hechtingen.
Vallen, opstaan en de zekerheid dat het vroeger niet schoner was op straat, 3 bierlipjes en 2 stukken glas in handen en voeten.
Dat me zus een enorme invloed heeft gehad op me uiterlijk.
Gemept met een stuk hout, kale plek op me achterhoofd.
Van een trap af geduwd tegen een radiator, 2cm snee onder linker oog.
Laten struikelen op de roltrap, 2cm snee boven rechter oog.
Dat je kinderen niet op een schaar laat sabbelen, klein gaatje linker wang.
Winnen doet ook pijn, neus gebroken en niet meer recht gezet.
Nooit meer behulpzaam zijn voordat je zelf veilig bent. naast trapgat gestapt en 7 cm over me linker scheenbeen gescoord.
Irriteren aan collega´s een nono is als je je moet concentreren.
Zeker wanneer je aan een vleessnijmachine staat, topje rechterduim er af.
Dat katten vangen niet zonder risico´s is, gaatjes en krassen incluis op plekken die meestal bedekt zijn.
Met de hond van de buren spelen is vrijwillig, ach ze mag zo graag op me onderarmen kluiven.

Ben er zeker wat vergeten, blijft er nog wat te raden.
:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:27

Pfft jemig, dat is een hele lijst!! :oo :(:)

Ik moet toegeven, ik heb in je profiel naar een foto gezocht.. Ben toch wel benieuwd naar de zichtbaarheis ervan :o

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:40

valt best mee, het grootste gedeelte was in me kindertijd.
geef me 5 minuten en ik zet een link in me profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:42

Haha, ik geef je 5 minuten, maar er zitten zo te lezen noggal wat duidelijk zichtbare (o.a. in het gezicht) bij, dus dat maakt me nieuwschierig hoewel ik er zelf ook onder zit wat ik altijd moet verklaren :o

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:49

je kan kijken, al zie je pas iets als je dichtbij staat.
mensen zijn over het algemeen als laatste in me littekens geïnteresseerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:35

Ik heb twee ronde littekens tussen de knokkels van m'n rechterhand van toen ik op de fiets sprong omdat ik te laat was en langs de schuur schuurde. *AUW*

Ik heb een litteken onder m'n kin van toen ik achter een bal aan het zwembad in sprong, me omdraaide in de lucht en met m'n kin op de rand van het zwembad klapte #)

Ik heb een litteken op de rug van m'n rechterhand van toen m'n telefoon van m'n schoot af gleed in de auto toen ik de weg moest vinden en ik hem probeerde te grijpen en m'n hand openhaalde aan een scherp randje. :\

En m'n buik zit vol tijgerstrepen dankzij m'n drie lieve kindertjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:26

Ik heb een litteken op mijn arm. Ik ging een keer klimmer over een hek met van die scherpe punten, glee uit en mijn arm viel door zo'n punt :x .

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:28

Ts je moet maar kijken op mijn profiel bij die 2e foto van mij met die enge Bulgaar ( ik helemaal aan rechter kant ) zie je iniedergeval 1 van me mooie bultjes

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:31

mijn littekens vertellen dat met paarden omgaan niet bepaald de veiligste sport is. evenals schaatsen en voetballen
heb nu net nog een flinke bijtwond opgelopen. nieuw paard haar hoeven moesten nodig worden gedaan, madam was het daar niet mee eens...... :)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:39

Litteken op mijn voorhoofd door klein zusje die krapt :o
Op mijn knie een litteken doordat ik ergens langs ben gegaan dat heel erg scherp was.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

Heb een litteken op m'n bovenbeen, een kat die wel nodig vond zijn kenmerk achter te laten. :')

Littekens aan weerskanten van mijn kaken (zo klein dat je ze amper ziet, gelukkig) na een kaakoperatie.

Tevens heb ik van die kaakoperatie littekens in mijn mond, mijn kaak + tandvlees is geheel los geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:06

Oh ik bedenk me dat ik een 'litteken' was vergeten...

Je ziet het niet zo goed maar ik heb een soort donut op m'n bovenbeen. Iets met van een steigerend paard aflazeren en dan de hoef op je bovenbeen krijgen. Waar de hoefrand terecht kwam is het voor altijd dik gebleven en in het midden is het 'gewoon' waardoor het net lijkt alsof ik een kuiltje in m'n been heb :=

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:13

Mijn littekens vertellen vooral dat ik erg onhandig ben, geen talent heb voor hockey en vroeger een erg vals broertje had.
1 litteken in m'n wenkbrauw: hockeystick.
1 grote op m'n kuit, gevallen in een stuk glas.
2 kleintjes op m'n kuit, gevallen tijdens een gletsertocht en daarbij mn stijgijzer in mn kuit geschopt.
1 op mn knie, gevallen tijdens een dagtocht met een zware rugzak op een scherpe steen (helaas waren we pas halverwege)
2 kleine op mn hand omdat mn broer me gekrabt heeft.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:17

- Op mijn vinger, toen een paard me beet en mijn vinger er bijna vanaf was :+
- Op mijn rug (2x), in mijn zij (meer op mijn heup eigenlijk) en in mijn linkerelleboog, van moedervlekken die ik heb laten weghalen.
- Op mijn voorhoofd, toen mijn oma me een keertje perongeluk krabde :+

Ik geloof dat het dat wel ongeveer was, in ieder geval de "grote" littekens.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:22

heb 2 lidtekens achter in mn nek,2 x ophoping van bloedhaarvaten weg laten halen.
3 lidtekens op mn rechterhand,hoe bleud kun je zijn om 2 vechtende honden uitelkaar te halen haha
Lidteken op mn onderarm en wat op mn rug,paard heeft hekwerk met pindraad over me heen getrokken.

en ik leef nog........hoeraaaa *\o/* :=

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:24

Ehhmm tjah waar zal ik eens beginnen .

- me hele linker onder arm vanwege automutilatie ( inmiddels mee geholpen )
- 1 op me rug vanwege moedervlek weghalen
- 6 op mijn been ook automutilatie
- 2 op me knie door het skate en dan je benen niet op tillen :')
- 1 op me duim door niet op letten met het hondevoer open maken
- 1 op me wijsvinger en middelvinger door longeerlijn die er door heen ging
- 1 op me scheenbeen omdat er een hockystick in geramt werd door een klasgenoot

- en nog 1 op me achterhoofd omdat me broer iets te blij met zijn medaile was en die op mijn achter hoofd landen :+

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:32

* net onder wenkbrauw, toen 5 jaar, tegen de punt van een vensterbank aangelopen.

* net tussen bovenlip en neus, toen 3 jaar, gaan staan in z'n fietssitje die je dan op het stuur kunt hangen ben toen vooroverop de grond geklapt.

*in mijn hals, gebeten door hond.

* rechterarm, gebeten door zelfde hond als hierboven.

* rechterpols, langs een porseleinen scherf geschaaft.

* Net iets boven mijn kont, zat toen vast in 200 meter prikkeldraad(samen met paard)

* linker knie, door het zelfde prikkeldraad van hierboven.

*rechterknieholte, ook door het zelfde prikkeldraad van hierboven.

verder heb ik nog wel veel kleine littekens maar daar zit niet eht een verhaal achter.