Ik heb vanaf groep 7 (op mijn 11de) tot aan de 2de (mijn 15de) bij een psychologe gelopen om mij sterker te maken en om alles proberen te verwerken.
Toen ik naar de middelbare ging, had ik een afspraak met mijzelf dat ik niets of niemand over mij heen wilde laten lopen. Resultaat: Ik werd een onhandelbaar rot kind. Mijn ouders hebben mij toen van school gehaald en naar een klein boeren schooltje gestuurd. Daar heb ik echt een super tijd gehad. Ik werd voor het eerst geaccepteerd zoals ik ben.
Helaas ging het na mij eindexamen mis, toen ik naar het MBO ging. Dit was te heftig voor mij. Van een middelbaar dorpsschooltje van max 200 leerlingen (1ste, 2de, 3de&4de jaars) ging ik naar Eindhoven toe. Daar had ik teveel vrijheid wat ook weer resulteerde in een feestbeest. Ik vond feesten interessanter dan school. Ik besefte toen nog niet waar ik mee bezig was. Mijn ouders hebben mij toen weer naar de psychologe gestuurd. Voor 1,5 a 2 jaar.
De psychologe heeft me zo goed geholpen. Vroeger schaamde ik mij ervoor dat ik erheen moest. Ik vertelde het ook nooit aan iemand. Bang voor de reacties. Nu ben ik 21 en als ik terug kijk naar die periode ben ik mijn ouders heel dankbaar dat zij in staat waren om mij naar een prive psychologe te sturen. Het was ook een hele leuke therapie. De therapie is gebaseerd op spelen. Ik mocht iedere week spelen. Maakte niet uit waarmee. Met de poppen, verf, zandbak, vingerverf, poppenhuis. God daar heb ik goede herinneringen aan zeg. Ik deed net of dat poppenhuis mijn huis is en ik had daar de mooiste tuin bij aangelegd met paardenstallen enz. Maar in de therapie zat ook een stuk verwerking en zelfrespect in.
De therapie die is daarna heb gevolgd was de droom therapie. Ook deze was leuk maar minder dan de spel. Hierbij deden we altijd 1 droom bedenken waarin ik me deed inleven en vervolgens een tekening van maakte. 2 Dromen herinner ik me nog heel goed. Een daarvan was dat ik in een bos aan het wandelen was en dat ik bij een hek kwam. Ik durfde echter nog niet over het hek heen, de weide wereld in. In de andere droom was ik kwaad op alles en iedereen. Hiervan heb ik een vingerverf schilderij gemaakt
maar wat luchte dat op.De psychologe heeft mij weer voor een deel mijn zelfvertrouwen terug gegeven. Ik moet ook niet te kritisch op mijzelf zijn en mij niet anders voordoen dan wie ik ben.
Het enigste wat ik waarschijnlijk niet meer leer is om vertrouwen in 'nieuwe' mensen te hebben. Ik wantrouw mensen altijd.
Wat school betreft. Op de lagere school werd ik niet echt geholpen omdat het bij mij niet fysiek pesten was maar emotioneel pesten. Het buiten sluiten dat ik niet mee mocht spelen, het achter mijn rug om praten, het vieze blikken werpen, het afkraken van alles en nog wat.
Maar wat mij nu zo goed doet is dat ik, het meisje wat door iedereen dom gevonden werd toch mooi een MLO (Middelbaar Laboratorium Onderwijs) diploma heeft, binnenkort een HLO diploma heeft, wss daarna de Masters heeft, terwijl de rest nog niet eens het MBO heeft gehaald. Maar ook dat de knappe eendjes, de mooiheid verliezen en dat de lelijke eendjes, knappe zwaantjes zijn geworden.
Sorry voor het lange verhaal, maar vond het fijn om het ff van mij af te typen. Niemand behalve mijn beste vriend&vriendin weten dit..
) om erkenning krijgen, en streven naar gelijkwaardigheid met anderen. Ik heb het gevoel dat ik overal 10x beter in moet zijn om gelijk te staan aan een ander.. Op die manier ben ik ook echt, op het zieke af, competatief.
Maar toen ging het bij 1 vak een beetje mis... puur omdat het teveel maakwerk was. Ik deed echt (te) hard mijn best, maar dat was niet goed genoeg dus. En vervolgens daalt mijn zelfvertrouwen meteen naar -323 ofzo, en blokkeer ik echt helemaal ik alleen al maar aan school denk.

Maar dan loop ik helemaal vast en verkramp ik half...