aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 15:33

Het ging zo goed met de cranberry pillen . Maar helaas ik kan het nu niet onder controle krijgen dus helaas een antibiotica kuurjte gekregen norfloxacin 400mg. Kent iemand deze pillen

ruth91

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:59

oww wat balen zeg! ik ken ze niet..
hier gaat t nog steeds goed, laaste x is nu al bijna een jaar geleden denk ik! (even afkloppen)
als ik t voel aankomen of gewoon preventief, neem ik ongeveer 1 a 2 x een D-manose, dus bij mij werkt t wel gelukkig

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 10:21

gelukkig. Bij mij ging het ook een jaar goed. Nou ja ik hoop na dit kuurtje dat ik er weer even tegen kan en het weer met cranberry pillen kan onderhouden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:59

ruth91 schreef:
oww wat balen zeg! ik ken ze niet..
hier gaat t nog steeds goed, laaste x is nu al bijna een jaar geleden denk ik! (even afkloppen)
als ik t voel aankomen of gewoon preventief, neem ik ongeveer 1 a 2 x een D-manose, dus bij mij werkt t wel gelukkig

D-Mannose werkt hier ook echt super, laatste keer is bij mij in de zomer geweest toen ik op vakantie geen D-mannose mee had genomen! Nu heb ik af en toe nog wel eens het gevoel alsof er wat opkomt idd en dan pak ik 2x 2 D-mannose's en dan is het gevoel weer weg :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 20:10

D-mnose moet ik onthouden waar kan je dat krijgen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:14

www.blaasontsteking.nl is het te bestellen via internet (heb ik zelf ook de eerste keer besteld)

En bij De Tuinen en andere Reform winkels is het ook te koop!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:55

okay de tuinen kom ik vaak om cranberry pillen te halen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:57

Blaasontsteking wat een ellende is dat zeg!

Het begon bij mij toen ik mijn vriend(inmiddels ex) leerde kennen, vervolgens 1,5 jaar geen last van gehad en afgelopen kerst kwam het terug.
Ik heb toen 4 kuren gehad in 6 weken, zodra de kuur was afgelopen en ik had sex gehad kwam het terug. Urine onderzocht maar dat was niks bijzonders, behalve 1 ab waar ik resistent voor ben.

Ik dronk liters cranberrysap, vitamine c pillen, cranberry pillen, liters water en zelfs met de doucheknop erop na de seks maar niks hielp.

Nu ik single ben heb ik nergens last meer van.

Ik vind het alleen wel raar dat het ineens door de seks komt terwijl ik al die tijd daarvoor er nooit last van heb gehad.

Het schijnt ook zo te zijn als je een keer te lang hebt doorgelopen met een blaasontsteking, dat het dan sneller terug komt..

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:00

Een warm bad hielp heel goed bij mij om dat vervelende gevoel even te verzachten!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:00

Ik kreeg sinds gisterenochtend in sneltreinvaart een blaasontsteking, heb 1,5 liter cranberrysap weggedronken en had vanochtend nergens last meer van := :wow: Wist niet dat het zo'n donderse werking had dat spul! :wow:
Andere keren heb ik het gewoon over laten gaan en toen duurde het echt wel 4-5 dagen :=

Kan het kwaad om die sap ook preventief te drinken? Want dan ga ik vanaf nu gewoon een glas per dag drinken...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:03

Blaasontsteking "over laten gaan"? Een echte ontsteking gaat (vrijwel) nooit uit zichzelf over... Meestal verdwijnt het dan voor je gevoel maar stijgt het op naar de nieren..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:09

Dus toch maar een doktersbezoekje?
Heel slecht, maar ik wist tot aan gisteren ook niet dat van de mogelijkheid van antibioticakuren voor een ontsteking... wist er echt 0,0 van dus ik neem alle tips graag aan!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:15

Ik zou je urine voor de zekerheid even laten controleren! Is zo gepiept (ff daar in een potje plassen en met 1 minuut weet je al via de assistente of er wat aan de hand is of niet).
Door blijven lopen met een (sluimerende) ontsteking stijgt vaak dus op naar de nieren en krijg je een nierbekkenontsteking. En dat kan zo heftig zijn dat je in het ziekenhuis komt (want dat wordt echt een ontsteking met flinke koorts en heel veel pijn)... dus goed oppassen met blaasontstekingen!

Cranberrysap kan je gewoon preventief drinken trouwens!
Je hebt ook cranberrycapsules en persoonlijk zweer ik het bij d-mannose puur slikken. (D-mannose is de werkzame stof in de cranberry's namelijk , dus puur slikken is zo'n 50x effectiever dan cranberry's).

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:32

Pff lekker, 2 weken geleden had ik ook een blaasontsteking,
en vorige week kwam het weer lichtjes terug..

Met antibiotica is het meestal na een weekje wel weg :)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:32

Mannose werkt hier ook geweldig, al weer een paar jaar geleden dat ik aan de antibiotica moest......superspul!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:06

QualityHorse schreef:
Pff lekker, 2 weken geleden had ik ook een blaasontsteking,
en vorige week kwam het weer lichtjes terug..

Met antibiotica is het meestal na een weekje wel weg :)

heb al vaker gehad dat het na 1 kuur niet meteen weg was.. en 6 x in een jaar aan zo'n kuur is niet zo fijn!

precies focussed, toen ik het een x niet wist dat ik het had, zat het al mn nieren, ook heel pijnlijk!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 19:32

ik heb d mannose opgehaald maar het werkt nog niet echt super maar het gaat al een beetje beter

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:33

Hoeveel slik je per dag? Ik slik 1 per dag als onderhoudsdosis, als ik seks heb gehad direct daarna 1 en als ik last van mn blaas heb slik ik er 2 dagen achter elkaar 3x2 op een dag.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:24

3 per dag op dit moemtn. Maar ik denk dat ik er meer moet nemen mag er 6 op een dag. Maar mag je ze ook tegelijk met cranberry pillen innemen>

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:31

Ik heb ook weer een blaasontsteking, pff, plastte alleen maar bloed vrijdagochtend. Maar ze wilden me eigenlijk pas maandag langs laten komen. Toch urine(naja bloed) Langsgebracht. Heb nu medicijnen gehad. Maar ik weet niet of dat met mijn pil kan? Was het vergeten te vragen.. :o Weten jullie dat misschien?

Het zijn blauw/gele capsules, kan zo eventueel wel even de naam opzoeken beneden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:33

roxxxiejjj schreef:
Ik heb ook weer een blaasontsteking, pff, plastte alleen maar bloed vrijdagochtend. Maar ze wilden me eigenlijk pas maandag langs laten komen. Toch urine(naja bloed) Langsgebracht. Heb nu medicijnen gehad. Maar ik weet niet of dat met mijn pil kan? Was het vergeten te vragen.. :o Weten jullie dat misschien?

Het zijn blauw/gele capsules, kan zo eventueel wel even de naam opzoeken beneden.

Hangt ervanaf welk antibiotica je hebt (amoxicilline beinvloedt de pil iets geloof ik). Anders moet het sowieso in de bijsluiter staan of het invloed heeft op de pil. Verder uitkijken met diarree en overgeven, als je dit krijgt binnen 4 uur na inname van de pil moet je de pil opnieuw innemen, anders is hij niet meer werkzaam.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:35

Focussed schreef:
roxxxiejjj schreef:

Hangt ervanaf welk antibiotica je hebt (amoxicilline beinvloedt de pil iets geloof ik). Anders moet het sowieso in de bijsluiter staan of het invloed heeft op de pil. Verder uitkijken met diarree en overgeven, als je dit krijgt binnen 4 uur na inname van de pil moet je de pil opnieuw innemen, anders is hij niet meer werkzaam.

In de bijsluiter staat niets, misschien even handig om morgen te bellen dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:36

Als er in de bijsluiter niets staat heeft het geen invloed op de pil! Wel nog steeds opletten met overgeven en diarree! :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:37

meestal verteld de apotheker zelf als er bijwerkingen voor de pil aanzitten. Zou je de cranberry pillen teglijk de d mannose in kunnen nemen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:39

appiesjappie schreef:
meestal verteld de apotheker zelf als er bijwerkingen voor de pil aanzitten. Zou je de cranberry pillen teglijk de d mannose in kunnen nemen

En volgens mij moet er ook een sticker op de verpakking zitten tegenwoordig als dit zo is :j

Ik denk het wel... daarnaast is D-mannose een fruitsuiker dus al zou je overdoseren dan boeit dat ook niet zo heel veel geloof ik.