Hoe moet je dat zien dan , voor "de gein" laten zien hoe stoer je bent dat je net op tijd voor die trein wegspringt , of echt dat mensen het zo zwaar hebben op school dat ze spontaan onder die trein springen ?
CRos95
Geplaatst: 22-04-10 18:11
Ik denk het meeste de eerste, maar de tweede komt ook voor... (het is een gymnasium.) tjaa die bommelding was ook al den bosch
maargoed. even terug naar hv. Ik heb er vandaag lekker geen last van gehad , maarjaa kon ook bijna niet anders, kwam de trap nog niet eens op xD (ben aangereden) dus kan bijna niet meer lopen, want me enkel is te dik, net een varkenspoot
Staan geen hekken hoor gewoon paaltjes waar je tussen door kan lopen weet je wel ? Maar als je betrapt wordt dan heb je strafklas...:p maarjaa back to ontopic
ik had waarschijnlijk te vroeg gejuicht. Hele ellende begint weer opnieuw. WEer tintels in mn linkerarm hand en been . hoofdpijn zere kaken, elke ochtend een zere nek. pffffffff
CRos95
Geplaatst: 27-04-10 21:41
Succes! Ik ga twee dagen op kamp, ben als de dood dat het terugkomt.
Nou , dan kun je er donder op zeggen dat je er last van gaat krijgen , 9 van de 10 keer komt het gewoon door stress en bang zijn dat het komt is bijna een garantie voor het opbouwen van genoeg stress
pff heb vanmiddag alweer zitten janken. ik ben de hele dag duizelig en maak mn kop al weer helemaal gek!!! Hoofdpijn en duizelig stijve kaken zere spieren oooh en ik probeer maar in mn hoofd te prenten dat er niks is dat het gewoon v is. niks engs. Gewoon rustig blijven maar mn hersens bedenken dat er toch iets ernstigs aan de hand moet zijn pffff. hoe overtuig ik mijzelf nou???
Heb je iemand in je buurt om even mee te praten, appie? Even een schouder om te vertellen wat er aan de hand is en om even een 'objectieve diagnose' van te krijgen? Misschien kun je jezelf niet overtuigen, maar heb je even een ander nodig om je gerust te stellen...
ik praat er over met mn vriend maar geloofniet dat hij mij kan overtuigen?? Misschien kunnen jullie het. ik heb hoofdpijn ben duizelig tintelingen in mn benen en armen. en zere kaken en schouders
appie dat zijn echt symptomen van HV hoor! En de paniek die je daardoor voelt herken ik maar al te goed. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik iets ernstigs moest hebben. Probeer eens rustig te gaan zitten (of liggen) handen op je buik en vervolgens heel geconcentreerd je ademhaling naar je buik te brengen. Let daarbij op dat je langer moet uitademen dan dat je inademt. Als je dit even doet en echt geconcentreert bent op je ademhaling zul je merken dat je wat rustiger wordt. Dit helpt mij in ieder geval wel
Anoniem
Geplaatst: 28-04-10 22:14
Hee! Ik reageer hier even omdat ik m'n verhaal kwijt wil zeg maar. Zaterdag had ik wedstrijd en na afloop ben ik gaan hyperventileren, had geen idee wat het was maar iedereen zei hyperventilatie. Ik begon enorm snel te ademen, had het idee dat ik geen lucht kreeg, benauwd, duizelig, hele handen verkrampten, raakte totaal in paniek.. Sindsdien ben ik enorm bang, ik let alleen maar op m'n adem en heb enorm veel last van paniek gevoelens steeds. Vandaag bij wiskunde ineens, zo'n gevoel van paniek terwijl er niks aan de hand was en nu ook, ik zit hier achter de computer en in m'n borst is echt zo'n gevoel van paniek en ik moet echt m'n best doen om goed te ademen en zo.. Ik ben enorm bang dat ik weer hetzelfde krijg als zaterdag en dat wil ik echt niet. Ik weet ook niet hoe het kwam, ik was na de wedstrijd, liep het veld af en ging zitten en ineens ging het mis. Steeds weer herhaal ik het in m'n hoofd; klaar - tas pakken - flesje pakken - veld over lopen - naar clubhuis en dan weet ik het niet precies meer.. Gewoon omdat ik niet weet wat het is raak ik zo in paniek steeds, vind het nu ook echt niet leuk meer want ook al is het pas een paar dagen zo, het beïnvloed me echt in alles want ik let zó erg op m'n ademhaling en alles en ik heb geen idee hoe ik hier vanaf kan komen? Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik moest het even van me aftypen omdat ik nu ook zo in paniek ben en ik het fijn vind dat er meerdere mensen zijn die 't zelfde hebben..
je stelt je niet aan. die angst hou je nog wel even vast. Als je bang bent dat het gebeurd. Gebeurd het meestal ook. Omdat je je dan al zo loopt op te vreten begin je anders te ademen en gaat het weer mis. Je zult in het begin wel denken jullie hebben makkelijk praten, dat denk ik soms nog. Maar je mag hier alles schrijven wat je mee maakt wat je voelt, enzovoort. Dat werkt het beste. Misschien lucht het op om even van je af te typen en misschien hebben wij nog tips. Heel goed van je!!! Hoi blackzelda bedankt voor je berichtje. Ik hoop dat ik het nu op mn harde schijf in mn hoofd kan zetten. En het andere kan verwijderen. Maar dat zal wel niet zo 1 2 3 gaan. Maar er roepen nu zoveel mensen het is hyperventilatie. Nu moet ik het zelf schreeuwen denk ik haha. Het is echt zo raar. Durf haast niet alleen te zijn. Als mn vriend weg isbegint het weer en als ik naar boven moet om te tandenpoetsen word et nog erger. Maar zodra ik lekker naar buiten ga o mmet de hond te wandelen word het al weer beter. Wat zit een hoofd toch raar in elkaar
Zo herkenbaar allemaal, ik moet ff afkloppen, gister voelde ik het opkomen, werd duizelig en misselijk, maar toen druk met mn collega gaan praten en het zakte toen weer rustig weg...
Ik ging vannacht naar de wc (mijn ouders gaan altijd en dan word ik wakker), maar het had niet veel langer moeten duren. Ik werd ook enorm misselijk en een snelle hartslag. Toen ben ik snel gaan liggen. Zo eng altijd.
Anoniem
Geplaatst: 29-04-10 14:52
Bedankt voor je appiesjappie! Vandaag ging het weer bijna mis op school, leraar was f weg en ik weet niet, ik werd duizelig, last van tintelingen, snel ademen en nouja alles wat ik zaterdag ook had en vriendinnetje naast me had het door dus we zijn samen naar de wc gegaan (ging met moeite, ik trilde helemaal en echt pf ) nou ze is heel veel tegen me blijven praten en ik ben toen maar m'n handen/polsen onder de ijskoude kraan gaan houden en had het idee dat ik toen rustiger werd, ook door het praten. Na 5/10 minuten ben ik weer naar de les gegaan en toen ging het wel weer maar ik trilde nog heel erg zeg maar. Bah ik vind het echt niet leuk. Vooral m'n handen voelen dan zo naar: Heel erg tintelen en dan slaan ze helemaal vast als het ware.. En ik word enorm benauwd en heb echt het idee dat ik dood ga omdat ik geen lucht krijg, terwijl ik wéét dat ik teveel lucht krijg eigenlijk..
ja het is echt heel vreemd allemaal. Hyperventilatie is ook echt niet zomaar over. Dat duurd wel even. Ze zeggen altijd probeer rustig te blijven nou mij lukt het ook niet hahah. De eerste paar keren is altijd het heftigst. Op een gegeven moment begin je het een beetje te herkennen word de angst minder.
Dat praten werkt echt goed. De eene moment ben ik heel duizelig en het andere moment gaat het weer een poosje goed of krijg ik hoofdpijn. Ben altijd zo bang als ik alleen ben. Hebben jullie dat ook?
Ik was altijd bang als ik alleen was, maar nu vind ik het aan de ene kant ook wel lekker, niemand die zich met me bemoeid en dan kan ik zelf weer op adem proberen te komen. Vind het alleen vervelend om alleen te zijn in een vreemde of lastige situatie, bijv. toen ik het laatst op de snelweg had. Toen had ik wel graag iemand erbij gehad, want die had dan verder kunnen rijden, ik heb echt een tijd langs de vluchtstrook moeten staan voordat ik weer verder kon rijden.
Dat tintelen van armen en gezicht vind ik ook altijd super irritant. Alsof ze heel erg slapen!
Ja he! Ik heb het heel erg in m'n handen, dan trillen ze helemaal en tintelen en ik kan niks meer, zaterdag kreeg ik een pakje dextro in m'n handen geduwd en ik kon het gewoon niet vasthouden omdat m'n handen zo verkrampt waren dat ze niks meer konden . Vandaag was ik gelukkig op tijd al weer redelijk rustig want echt pf .
Ik heb er een heel tijdje tegen zitten vechten, waardoor ik echt paniek stoornis aan het ontwikkelen was. Ben toen bij een psycholoog terecht gekomen en die zei dat ik er niet tegen moest vechten, maar het juist over me heen moest laten komen. Ik moest echt voelen wat mn lichaam aan het doen was en denken, kom maar op met die aanval, daarna is het weer over! En opzich heeft dat wel gewerkt, want je merkt op een gegeven moment dat er niets "ergs" gebeurt. Die aanval is heel naar, maar verder gebeurt er niets, dus je kunt maar beter zorgen dat het snel achter de rug is, dan kun je weer lekker op adem komen en verder gaan waar je mee bezig bent! Al is dat makkelijk praten hoor, lukt me nog steeds niet altijd. Maar soms voel ik het al aankomen en als ik me dan even rustig hou, voel ik het weer weg trekken. "vroeger" zou ik gelijk in de stress zijn geschoten, waardoor ik een volledige aanval zou krijgen.
Wat moet je eigenlijk doen op het moment zelf? Zaterdag ben ik voorover gaan hangen met m'n hoofd tussen m'n knieën omdat ik zo duizelig was , maar wat is dan het beste eigenlijk?
Als je heel duizelig bent kun je dat inderdaad wel doen, toen ik de eerste keer hyperventileerde heb ik ook met mn hoofd tussen mn benen gezeten en de huisarts vond dat een goeie actie
Maar nu ben ik niet altijd duizelig met een aanval, soms word ik heel benauwd, of krijg ik hartkloppingen en dan ga ik rustig zitten of rustig rondlopen en probeer ik mn ademhaling en gedachten weer onder controle te krijgen (anders ga ik mezelf gek denken).