en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:00

Nee hoor, school moet het aanvragen en dat kan zelfs zonder toestemming van de ouders.
Oa. voor leerlingen met een (Nederlandse) taal achterstand.

Onze school had al een rugzakje aangevraagd voor mijn zoon, voordat ik daar de school op de mogelijkheid wees.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:03

Ik praat steeds algemeen, maar sommige mensen trekken het helemaal naar zichzelf toe (ouders). Ik ben niet eens leerkracht maar onderwijsassistent (al een paar keer gezegd ook) die speciaal voor leerlingen met beperkingen (en een rugzak) aangenomen is en ik doe de hele dag (al jaren lang) niks anders dan leerlingen met wat voor beperking dan ook zo begeleiden dat ze in het eigen dorp met plezier naar school kunnen blijven gaan en een op maat gemaakt lespakket krijgen zodat ze een optimaal leerrendement kunnen behalen ...

Ik ben waarschijnlijk een beetje te direct voor sommigen, maar ik houd er persoonlijk niet van om om de zaken heen te draaien en bedoel het niet negatief.

Brainless: Ouders moeten normaalgesproken de aanvraag voor de rugzak in gang zetten en de rugzak wordt alleen afgegeven voor leerlingen met een indicatie voor een vorm van speciaal onderwijs. Ouders kunnen kiezen voor het rugzakje of een overplaatsing naar het speciaal onderwijs. PGB is inderdaad voor thuis en het rugzakje voor op school. :) Ik snap niet hoe jouw school dat heeft kunnen doen voor jouw zoon, hij zit dan bij Cluster 2 waarschijnlijk..? Ik werk al jaren met rugzak leerlingen en heb er al best veel aangevraagd en herindicaties gedaan, dus ik vind het vreemd, maar ... als jij het zegt, maar het is niet gebruikelijk om het zo te doen en komt meestal ook heel precies...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:16

Precies dat dacht ik ook Lante.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:25

Nou, ik ben dus wel lerares en ik snap helemaal wat Lante zegt. Ik sta niet bij de kleuters maar je hebt beperkingen in je eigen bewegen in de klas. Als er 1jte in de broek plast en een ander is gewoon erg druk, dan kom je niet meer aan lesgeven toe. Al denken heel veel mensen dat ze bij de kleuters maar wat aan het spelen zijn.
We zijn idd gek op de kinderen, begrijp me niet verkeerd, maar het is de tendens idd geworden dat de school niet meer hoofdzakelijk is voor het leren is, maar voor opvoedkundige zaken zoals bijv het zindelijk worden. Er is hier eigenlijk ook een regel dat de kinderen zindelijk zijn en een ongelukje dan natuurlijk niet erg.

(naast dat, we kunnen wel zaken aanvragen, maar het is en blijft een kind van de ouders en je hebt toestemming van de ouders nodig. In veel gevallen komt de leerkracht met een aantal zaken die opvallen in het onderwijs en kijken dan samen met de ouders naar oplossingen)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:43

@Elan
Maar wat doen jullie met een kind wat (nog) niet goed zindelijk is?

Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen de kleuterschool vroeger en nu (zelfs tussen diverse scholen).
- Vroeger kreeg je een veterstrikdiploma op school (nu moeten kinderen kunnen strikken als ze op school komen).
- Vroeger kreeg je een kleurendiploma (nu wordt verwacht dat de kinderen "alle" kleuren kennen.)
- Vroeger leerde je tellen op school (nu wordt verwacht dat kinderen kunnen tellen tot min. 20).
- Vroeger veegde de juf de billen af na het "drukken" (nu moeten alle kinderen dat zelf kunnen).

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:47

Brainless schreef:
@Elan

Ik vind wel dat er een groot verschil is tussen de kleuterschool vroeger en nu (zelfs tussen diverse scholen).
- Vroeger kreeg je een veterstrikdiploma op school (nu moeten kinderen kunnen strikken als ze op school komen).
- Vroeger kreeg je een kleurendiploma (nu wordt verwacht dat de kinderen "alle" kleuren kennen.)
- Vroeger leerde je tellen op school (nu wordt verwacht dat kinderen kunnen tellen tot min. 20).
- Vroeger veegde de juf de billen af na het "drukken" (nu moeten alle kinderen dat zelf kunnen).

Dan hoort 'mijn' school waar ik werk blijkbaar nog bij de ouderwetse scholen, hihi.
Alleen het laatste punt wat je opnoemt is bij ons van toepassing. Het zou er uit zien als we van alle kinderen de billen af moesten vegen, daar heb je zowat een dagtaak aan.
Natuurlijk wil je ze een keer helpen, maar altijd alle billen afvegen, nee sorry.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:03

Ben ik niet met je eens Brainless, dan zitten wij wss. in een boeren uithoek, maar het enige wat een kind hier moet kunnen is zindelijk zijn.

Een verschil met vroeger is misschien wel dat veel kinderen nu al naar een kinderdagverblijf gaan waar ze veel oppikken.

Maar goed, het ging hier om de TS en haar zoontje, ik snap dat je het heel vervelend vind om hem met luier naar school te sturen, zeker omdat hij er niets aan kan doen. Misschien merkt jouw zoontje jouw afschuw voor de luier en vind hij het daarom ook niets.

Probeer er voor de tijd die nog rest iets positiefs van te maken!

Ik wil je heel veel succes wensen ermee en hoop dat ze er snel achter zijn wat hij nu precies mankeert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:05

@Corinne
Ik kreeg voor mijn kind (4 jaar en 1 week op school) een cijferkaart (1-20) mee en die moest ze na het weekend kennen.
En wat betreft het strikken: hoera voor het klittenband hahaha

@Charaz hier dus wel....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:06

Mijn zoontje van 3 jaar telt moeiteloos tot 20, maar dit oefenen ze denk ik vaak op het kdv, ook alle kleuren (incl. paars, roze, bruin) kent hij.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:12

Ons pleegkindje van 6 jaar, is ook niet volledig zindelijk. Althans op de vorige woonplek en school niet. dit heb ik gemeld bij het inschrijfgesprek en is geen probleem. Ik let erop dat ze thuis gaat plassen voordat we naar school gaan en de juf heeft haar aangegeven dat ze altijd zonder vragen naar de wc mag, mits ze niet meer tijd op de wc zit dan in de klas, ook kan zij zichzelf verschonen indien nodig (billendoekjes en schone kleren in de tas doen wonderen).
Ze is nu pas een week op deze school en alle dagen droog gebleven, op de vorige school, was ze geen dag droog. Dus aanpak van leerkrachten speelt zeker mee, ook stress om welke reden dan ook kan meespelen. Gaat hij thuis uitzichzelf plassen, vraag dan of hij op school ook gewoon mag gaan, want vaak is het vragen en wachten op antwoord, te lang als ze echt hoge nood hebben.

Succes.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:21

is er blaasontsteking of iets geconstateerd door de huisarts?
onze 4 jarige dochter bleef daar dus last van houden, ondanks antibiotica. van het ziekenhuis kreeg ze poeders voor de darmen. niks hielp. daarop zijn we overgegaan op cranberrysap omdat dat zo goed zou zijn voor blaasproblemen. wat heet?! binnen 2 dagen was het plasprobleem over en hebben we alle geneesmiddelen weggekieperd. let wel: geen concentraten of tabletjes maar gewoon de echte uit vlieland. kijk maar eens op streeck.nl wel prijzig spul (6 euro per fles) maar bij ons werkt het. in eerste instantie 1 glaasje per dag, nu 1 per 2 dagen. wel de lichtgezoete pakken, de pure is echt niet te drinken. wij volwassenen kunnen het wel maar tis echt zuur.
het zure van de cranberries reguleert heel de urinehuishouding. pb gerust voor meer info

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:32

Brainless schreef:
@Elan

Ik werk in groep 1 +2
Ik weet niet wat dat voor rare school is waar jij het over hebt maar..
- bij ons krijgen de kinderen nog wel een veterstrikdiploma met applaus van de hele klas als ze het kunnen,
- er wordt bij ons echt niet verwacht dat ze alle kleuren kennen daar oefenen wij juist heel veel in vooral met de jongsten
- veel kinderen die op school komen kunnen nog niet tellen tot 20 maar meestal wel tot 10 ook hier oefenen we op school op.
- helaas voor mij kan 50 % of meer zijn billen na het drukken nog niet zelf afvegen
Laatst bijgewerkt door Mic op 06-02-10 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:34

Brainless schreef:
@Elan

Wat een onzin zeg. Ik ben leerkracht, en eind groep twee moeten kinderen tot twintig kunnen tellen, en niet bij voorbaat al. Kleuren evenmin. Ook billen afvegen is niet een vereiste om naar school te mogen.
Over het broekplassen, het is niet verantwoord om bijvoorbeeld steeds tijdens het buitenspelen naar binnen te moeten omdat een kind weer in zijn broek heeft geplast, hoe rot het ook is. Vooral als het bekend is, dit meerdere keren per dag gebeurd, vind ik het hartstikke logisch dat hij even een luierbroekje aanmoet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:45

Er wordt hier de hele tijd gesproken over het feit dat kinderen zindelijk moeten zijn op de basisschool. Vind ik ook. Maar ik mis toch echt een bepaald invoelend vermogen van leerkrachten/onderwijsassistenten voor wat betreft uitzonderingsgevallen. Wat moet een kind die vanwege een lichamelijke aandoening waar het werkelijk niets aan kan doen en daardoor regelmatig ongelukjes heeft dan? en dan bedoel ik ongelukjes die niets met wel of niet zindelijk zijn te maken hebben. Wanneer het verder goed mee kan komen op school vind ik het van de gekke dat zo'n kind dan maar naar een speciale school moet. Daar moet toch uit te komen zijn in samenspraak met de school? Je krijgt daar echt geen rugzakje voor, dat is meer voor leerproblemen/gedragsproblemen etc.

Lante, waar ik over val bij jou is de manier waarop je schrijft (het is de toon die de muziek maakt) en eigenlijk niet eens zozeer wat je schrijft. Ik kreeg bij jouw posten echt een vervelend gevoel over de manier waarop jij aankijkt tegen kinderen. En nu weer over het feit dat je de conclusie trekt dat degenen die op jouw post reageren (waaronder ik) waarschijnlijk zelf moeite hebben met het accepteren van de mogelijkheid van speciaal onderwijs. Nou helemaal niet hoor. Ik ben blij dat die mogelijkheid er is. Het laatste wat je moet willen voor je kind is dat het altijd op zijn of haar tenen moet lopen om enigszins mee te kunnen komen met de rest van de klas. Maar om maar te suggereren dat een kind met (in mijn geval) een darmprobleem dan maar naar speciaal onderwijs moet terwijl die het prima naar haar zin heeft op de dorpsschool en verder hartstikke goed meekomt in de klas, ja, dat schiet mij in het verkeerde keelgat. Dat vind ik kortzichtig en lomp want naar welk speciaal onderwijs zou zij dan moeten gaan vraag ik me af? Datzelfde onderwijs waar ook kinderen met gedragsproblemen etc naartoe gaan? En je schrijft dat je nu eenmaal direct bent. Dat ben ik ook, geen problemen mee. Ook naar de leerkrachten op school toe en mijn ervaring met de school van de kinderen is dat ze alles in het werk zullen stellen om ervoor te zorgen dat de kinderen een veilig en geborgen gevoel op school hebben. En een prettige leeromgeving waar ook voor kinderen met probleempjes plaats is. En dat is nooit ten koste gegaan van de rest van de kinderen in de klas. De school denkt altijd met ons mee en wij op onze beurt willen de leerkrachten zo min mogelijk last bezorgen en doen er dan ook alles aan om ervoor te zorgen dat de ongelukjes tot een minimum beperkt worden. En uit de toon van jouw berichten kreeg ik de indruk dat jij dat allemaal maar lastig vindt en dan zeg ik op mijn beurt: dan had je een ander vak moeten kiezen. Maar misschien heb ik het wel heel anders gelezen dan dat jij het bedoeld had, dat kan natuurlijk ook.

Wat betreft de opvoeding: dat laat ik persoonlijk niet aan school over maar de school maakt zeker wel deel uit van de opvoeding van je kind. Dat kan toch ook niet anders? Een groot gedeelte van de dag brengen kinderen immers op school door. En wanneer de leerkracht een opvoedkundig probleem ervaart bij een kind dan neem ik aan dat dat teruggekoppeld wordt naar de ouders die vervolgens daarmee aan de slag kunnen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:49

sonjim schreef:
Ons pleegkindje van 6 jaar, is ook niet volledig zindelijk. Althans op de vorige woonplek en school niet. dit heb ik gemeld bij het inschrijfgesprek en is geen probleem. Ik let erop dat ze thuis gaat plassen voordat we naar school gaan en de juf heeft haar aangegeven dat ze altijd zonder vragen naar de wc mag, mits ze niet meer tijd op de wc zit dan in de klas, ook kan zij zichzelf verschonen indien nodig (billendoekjes en schone kleren in de tas doen wonderen).
Ze is nu pas een week op deze school en alle dagen droog gebleven, op de vorige school, was ze geen dag droog. Dus aanpak van leerkrachten speelt zeker mee, ook stress om welke reden dan ook kan meespelen. Gaat hij thuis uitzichzelf plassen, vraag dan of hij op school ook gewoon mag gaan, want vaak is het vragen en wachten op antwoord, te lang als ze echt hoge nood hebben.

Succes.

Vaak is zelfs het vragen op zich al een probleem. Dat vinden veel kinderen eng. Dus fijn dat bij jouw pleegkindje de drempel niet te hoog wordt gelegd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:52

Ik moet zeggen dat ik tot nog toe erg te spreken ben over de aanpak door de school. Ze gaan in de klas het thema pleegkind bespreken, omdat hier nu al vragen over komen in de klas.
Ze hebben een zeer zorgvuldige procedure doorlopen voor het plaatsen, gesprekken met mij en de gezinsvoogd. En ze houden rekening in alle gevallen met het individu, letterlijk zeggen ze ieder kind is anders en daar moet de school op inspelen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 08:39

pmarena schreef:
Ik vind het echt te gek voor woorden dat zoveel mensen hier het maar normaal vinden dat een broekpiesend kind desnoods een paar keer per dag door een juf verschoond wordt :n

Een ongelukje , nouja , dat kan voorkomen. Maar een kind dat om welke reden dan ook regelmatig een natte broek heeft...ik kan me heel goed voorstellen dat een normale school dat niet in de klas wil.

"Het hoort erbij" gaat namelijk niet op , kinderen dienen zindelijk op school aangeleverd te worden en het is nu eenmaal niet normaal als het zo vaak fout gaat :)

Heel vervelend voor het ventje , maar de school hoeft daar toch niet voor te boeten. Zeker als hij qua leeftijd nog helemaal niet naar school hoeft en als moeders het niet aanstaat om hem zindelijk of met luier aan te leveren , dan houdt ze hem maar thuis hoor tot volgend jaar in de hoop dat hij dan wel zo ver is. Kan me goed voorstellen dat de school die taak niet te zwaar op de juf wil laten drukken , want daar IS ze inderdaad niet voor , om dagelijks broeken te verschonen , dat zie je ook in andere reacties van mensen die op een school werken , dat niet-zindelijke kinderen geweigerd worden of ouders zelfs gebeld worden om hun kind te komen omkleden :)

mijn kind is al vanaf dat hij iets over de 3e jaar was zinnelijk .
hij gaat gewoon naar de wc toe alleen door zijn hoge nood houd hij het niet tot de wc op en dan gebeuren er die ongelukjes

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 08:47

Franciska15 schreef:
Ik denk dat het ook de manier van omgang met een luier is, die het voor een kind tot straf maakt.

Opzich, het kind is vier, als er door de ouders gewoon luchtig mee om wordt gegaan alsof het niets ergs is, dan zou het toch moeten kunnen?

Volgens mij zijn er nu ook van die onderbroek luiers, geen echte luiers maar meer onderbroeken.

ik heb voor hem de boxershort luiers gehaaltzien eruit als boxershorts maar is een luier alleen een nachtluier en niet bestand tegen bewegelijke kinderen hellaas

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 08:49

Sandravm schreef:
Eventjes een andere vraag. Wat krijgt je kindje te drinken gedurende de dag?

Het zoontje van mijn zus is nu ook 4 en doet altijd in zijn broek als hij cola drinkt.

mijn zoontje krijg dingen zoalsvruchtendrank melk etc geen cola sinas enzo

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 08:55

funnyhorses schreef:
Ik denk dat je zoon een kleine blaas heeft en daarom steeds plasdrang heeft.
Meestal gaat dat ook weer over,hij is nog zo jong joh.
Het kan ook vallen onder stress incontinentie(google maar eens)
Maak je maar geen zorgen hoor,dat gaat echt wel goed komen.
Wat heel goed kan helpen is fisio voor de bekken en sluitspieren te trainen.Dan kan ie leren de plas langer op te houden zodat de blaas ook groter kan worden.(mits onderzoek natuurlijk anders uitwijst)
En als de school moeilijk doet dan hou je je ventje lekker thuis tot er een goede oplossing is gevonden.

als het inderdaad is dat bv de luitspier niet goed werkt dan wil ik inderdaad dat het getraint gaat worden om de stuatie voor iedereen beter te maken en zeker voor me zoontje zelf

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 09:00

corinne1981 schreef:
Ik zou inderdaad als de huisarts het ook aangeeft, niet verplichten tot een luier.
Maar stel dat hij nog steeds in zijn broek blijft plassen, ook al stuur je hem ieder kwartier naar het toilet, dan zou ik ook de afspraak maken om hem te komen verschonen. (de ouders bedoel ik dan)

een paar weken geleden toen het overdags sneeuwde en vroor toen had de juf hem aan de einde van de school dag met een korte broek naar huis gestuurt toen heb ik tegen de juf gezegt dat ik daar niet mee eens was om een kind met een korte broek de straat over te laten gaan als het zo koud is.
waarop ik ook heb gezegt als hij in zijn broekplast kan je mij ook bellen dan kom ik hem zelf wel verschonen tot heden geen telefoontje gehad.
op het begin deed ik ook steeds reserve kleding in zijn rugzak en doorgegeven heb voor het geval dat extra kleding in de tas zitten zijn altijd ongebruikt gebleven en pakte ze steeds kleding van school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:03

Ik snap beide partijen. Voor een juf is het een extra zware beslasting als een kind regelmatig in zijn broek plast. Maar ik snap TS ook. Als de school niet even vier dagen een extra inspanning kan maken, dan had ik mijn kind lekkr thuis gehouden. Hij is nog niet leerplichtig. Zeker omdat de huisarts ook adviseert geen luier om te doen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 09:08

Citaat:
j :j :j :j :j :j :j

Zelf verschonen lijkt mij een heel goed idee! Doen ze hier ook trouwens. Ze hebben een la met kleding voor als er eentje nat is. Zijn ze wat ouder en niet overstuur dan kleden ze zichzelf om. Wordt niet moeilijk over gedaan door de kinderen.
TS is volgens mij vrij jong moeder geworden geloof ik? Jammer dat school je dan niet met wat meer raad en daad bijstaat en maar 1 oplossing geeft.
:

ik ben inderdaad nog jong 23 jaar maar moet er wel bij zeggen heb 3 stiefkinderen waarvan de oudste 2 bij ons ook wonen en de jongste van die 2 wordt volgende week 18 en de oudste 20 jaar (jongens)en heb hun pubertijd hellemaal mee gemaakt en hun mee opgevoed.
de kinderen van me zus heb ik bijna dagelijks jaren mee geholpen toen me zus het nog redelijk zwaar had.
dus ervaring genoeg gelukkig in huis van zowel mijzelf als vaderlief van de kids
Lante schreef:
Dat is wat kort door de bocht, maar wij zijn niet bij het gesprek geweest... Ouders interpreteren dingen soms anders dan het daadwerkelijk gezegd is, kan me niet zo goed voorstellen dat het zo letterlijk is gezegd. Er zijn vast andere mogelijke oplossingen geprobeerd, ik begrijp dat het al een tijdje aan de gang is van TS en mogelijk is de school wat dit betreft handelingsverlegen o.i.d.

over de luier en de huisarts is het zo tegen mij gezegt andere mogelijkheden zijn er niet voorgestelt.

Citaat:
Ha , daar hebben we de dooddoener "zelf geen kinderen zeker" weer , als iemand een realistische reactie geeft in plaats van een kind & ouders doodknuffelende reactie :P

Ik zeg alleen maar hoe het is hoor , kun je leuk vinden of niet (blijkbaar niet :P ) maar een kind dat in bepaalde opzichten teveel afwijkt van "normaal" (en daar zit al een flinke bandbreedte in !!) is gewoon niet op elke school op zijn plek.

Als een kind om 1 of andere reden bijzonder veel aandacht nodig heeft vergeleken met "normaal" dan is het logisch dat een "normale" school met een "normale" bezetting en "normale" voorzieningen , toch ergens een keer een grens trekt.

En hiermee geef ik helemaal geen oordeel over wat nu wel of niet "normaal" is , dat is aan de school om die bandbreedte te bepalen.

Wordt je woest van het idee dat je kind niet in die bandbreedte van "normaal" past , dan vind ik dat een hele stomme reactie eigenlijk :)

Zelf blijk je dan "niet normaal" als een belediging te zien , terwijl ik dat helemaal niet zo zie en dus je eigen vooroordelen blijkbaar groter zijn dan die van mij :P

Overal wordt er gewoon gewerkt met ondergrenzen en bovengrenzen van wat acceptabel is. Val je daarbuiten dan geeft dat helemaal geen waarde-oordeel , maar wijk je voor die instantie of wat het dan ook is , teveel af om er goed mee te kunnen werken.

Als dat op een school nu is dat een kind niet goed zindelijk is , dan IS dat gewoon zo. De school heeft die regel niet voor niets. Dan doen ze een keer hun best en komen ze een moeder tegemoet door een niet goed zindelijk kind toch intensief te begeleiden in de hoop dat het beter zal worden , het werkt niet afdoende waardoor ze toch een keer aan de bel moeten trekken , en moeders reageert meteen nogal bot , zie dit topic hier.

Logisch dat het pijnlijk is voor de moeder om te moeten aanvaarden dat haar kind "anders" is dan veel leeftijdsgenootjes , maar de reactie naar de school is eigenlijk heel onredelijk.

En we horen maar 1 kant van het verhaal.

De feiten die we hebben (school die al maandenlang bezig is met een jongen die veel andere scholen al hadden geweigerd) en moeders die echt pissig is op de school nu ze hebben aangegeven dat ze zo echt niet langer verder willen , geven mij eerlijk gezegd het vermoeden dat het absoluut niet onmogelijk is dat de school al wel eerder naar een oplossing heeft willen zoeken maar dat moeder gewoon echt heel erg verontwaardigd is en bij haar standpunt blijft dat ze hem gewoon mee moeten laten draaien. Dit ook omdat het na het bezoek aan de dokter ineens op magische wijze opgelost zal zijn volgens moeders , dat is gewoon niet realistisch :)

Moeders klinkt gewoon niet echt redelijk vind ik. En daarom denk ik ook dat het verhaal van de andere kant best eens heel anders zou kunnen zijn , en dat ze nu als laatste redmiddel maar hebben voorgesteld om hem dan met een luier o.i.d. naar school te sturen OF thuis te houden , omdat ze er anders samen niet uitkomen.

Bijsluiter : het is ook ergens wel logisch dat je als moeder een beetje onredelijk ervan wordt omdat het wel om je kind gaat !
En wellicht is de communicatie tussen school en moeders ook niet zo goed , dat school vindt dat ze al redelijke voorstellen hebben gedaan en al goed hun best hebben gedaan maar er niet uit komen met moeders dus dan na maandenlang aantobben nu maar een ultimatum hebben gesteld.

En moeders die vooral dat laatste heeft gehoord en daar dan vanuit haar beleving terecht boos om wordt....

Maargoed , eerst maar eens afwachten wat die dokter zegt , lijkt me sterk dat die meteen een oplossing heeft , maargoed. Zodra er wat meer duidelijkheid is dan lijkt het me het beste om goed met school en de juf op 1 lijn te komen en als volwassenen die allebei het beste willen voor de kids , tot een goed plan te komen.

De juf zal ongetwijfeld ook het beste willen voor het ventje , maar het verschil met moeders is dat de juf het belang van de hele klas heeft om aan te denken , en moeders voornamelijk het belang haar eigen ventje verdedigd :)

ik zeg niet dat naar het arts bezoek het in magis wijze opeens opgelost is maar dan kunnen we wel kijken wat we dan doen ook in overleg met de arts mij gaat het er puur om die paar dagen voor het ziekenhuis bezoek opeens zo moeilijk doen terwijl over enkele dagen krijgt hij onderzoeken ervoor en weten we dan meer dan kijken wat we kunnen doen is er nog niks gevonden in overleg met die arts van wat dan een evt mogelijk heid is om te doen tot we het wel weten en die mogelijkheid bedoel ik dan met school wel een luier aan of niet bv maar enkele uurtjes naar school tot we meer weten etc etc maar dan met overleg met die arts die is gespecialieert in kinderen die bed en broek plassen.
als hij zegt doe een luier aan dan is het ook goed dan hoe rot enzo het ook is zal zal ik er vrede mee hebben maar nu is het tegen het advies van de huisarts is

Brainless schreef:
Het zijn grote mensen die kleine kinderen aanpraten dat ze een baby zijn als ze nog in hun broek plassen of als ze nog een luier om moeten hebben...........

een kind van 4 weet waarom luiers erzijn en de kleine van mij weet dat kleine kinderen luiers aan hebben en grote kinderen ze niet meer nodig hebben
toen we hem zinnelijk maakte zeide we ook toen hij geen luier aan had van nu ben je een grote jongen he

AngelsDitch schreef:
Belachelijk van de school!
Ik ben zelf kleuterjuf en tuurlijk ben ik ook niet blij met broekplassers, maar van luiers wordt ik ook niet vrolijk.
Daarbij zou het van de school uit netjes zijn dat ze het onderzoek afwachten.

Trouwens 2 keer op een dag plast hij in zijn broek ongeveer? Heb er wel gehad die het 4 keer deden.
Ze moeten hem gewoon op tijd naar de wc sturen.

Als je nou je kind leert zich zelf aan te kleden. Zodat hij als hij dan in zijn broek heeft geplast het zelf kan verschonen.
Misschien vindt de school dat een oplossing?

hij kan zich zelf alleen aan en uit kleden en zich schoonmaken.
alleen doet de juf dat liever zelf

zandvangers schreef:
ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het gegaan is vandaag op school .

nou toen ik hem ophaalde was ik stiemem wel blij hem met zijn eigenbroek aan te zien komen lopen dat komt niet veel voor.
hij had wel in zijn luier beperkt geplast maar dat zullen de ongelukjes wel wezen.
hij was nog redelijk boos dat hij de luier aan moest maar vindt het al een heel eind minder erg.
ik praat er vandaag en morgen nog een keer over en kijk zondag avond of ik hem als nog maandag toch naar school stuurt of niet.

frankiej schreef:
is er blaasontsteking of iets geconstateerd door de huisarts?
onze 4 jarige dochter bleef daar dus last van houden, ondanks antibiotica. van het ziekenhuis kreeg ze poeders voor de darmen. niks hielp. daarop zijn we overgegaan op cranberrysap omdat dat zo goed zou zijn voor blaasproblemen. wat heet?! binnen 2 dagen was het plasprobleem over en hebben we alle geneesmiddelen weggekieperd. let wel: geen concentraten of tabletjes maar gewoon de echte uit vlieland. kijk maar eens op streeck.nl wel prijzig spul (6 euro per fles) maar bij ons werkt het. in eerste instantie 1 glaasje per dag, nu 1 per 2 dagen. wel de lichtgezoete pakken, de pure is echt niet te drinken. wij volwassenen kunnen het wel maar tis echt zuur.
het zure van de cranberries reguleert heel de urinehuishouding. pb gerust voor meer info

alleen dat er wat bloed bij de urine zat en ze had een vermoede dat het op blaasontsteking duide maar omdat dit niet enkele weken speelt maar al langere tijd heeft ze hem door gestuurt naar de kinderarts om alle mogelijk heden in te zien

sorry nog dat ik nu pas reageerde maar als de kleine thuis is heb ik geen tot weinig tijd voor de pc en sávonds ben ik bij onze shetlander

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:21

mijn vriendin heeft hetzelfde probleem, maar dan met een dochter van 8 jaar...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:23

Brainless schreef:
@Elan

Dit is werkelijk de grootste onzin. Sorry dat ik het zo bot zeg.

- De meeste kinderen kunnen niet strikken als ze op school komen. En ze krijgen bij mij wel een strikdiploma als ze het wel kunnen. Of dat nou aan het begin van het jaar is, halverwege of op het eind.
- De meeste kinderen kennen de kleuren inderdaad als als ze naar school komen. Maar dit is geen vereiste. Ze leren dit in groep 1.
- Ook tellen is geen vereiste. Veel kinderen kunnen dit nog niet. Daarbij is jouw 20 wel heel hoog gegrepen, want in groep 1 hoeven ze maar tot 5 te leren tellen, meer is mooi meegenomen.
- De billen afvegen, oke, dat zou fijn zijn als ze dat zelf kunnen. Mijn wcgroep zit een klaslokaal verder. En als ik dan dus in de kring bezig ben of tijdens een drukke werkles, dan heb ik inderdaad geen tijd om naar de wc groep te lopen, alle andere 25 kinderen alleen te laten om bij 1 z'n billen af te vegen. Maar goed 9 van de 10 keer heb je bij die enkeling die het nog niet zelf kan wel tijd.