En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 14:13

Nee ik raak niet snel in paniek en ben de rust zelve.
Maar vind het toch wel fijn om dingen te horen van andere die ook [bijna] hetzelfde hebben mee gemaakt [of in hun omgeving].
Ik word er niet bang van hoor en ben blij dat ik er over kan praten met mensen die ook niet gelijk het ergste denken.
En dat ik mijn verhaal kwijt kan natuurlijk.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:01

Bah wat naar joh!

Wat iedereen hier al zegt, het er niet bij laten zitten en liever nu naar de huisartsenpost bellen of de EHBO binnen rennen dan een dag te laat..
Die coma klinkt toch wel echt als een TIA of een hersenbloeding.... En die steken op de borst (vooral met uitstraling naar de linkerarm!!) is heel verdacht voor een hartinfarct.. Ik weet niet hoor, maar ik vertrouw het voor geen cent dat ze je zomaar naar huis sturen.

Maar succes morgen bij de HA, en hou ons op de hoogte!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:19

Sodera schreef:
TS, laat je ook weer niet teveel opjutten door alle verhalen, natuurlijk moet er goed even naar gekeken worden maar laat je niet helemaal gek maken :)

Ik vind haar juist een beetje te nuchter, ik had allang bij de arts gezeten wanneer mijn kind steken in zijn borst, hoofdpijn, duizeligheid etc. had nadat hij in coma gelegen heeft :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:26

"Heino" misschien heb je wel gelijk hoor,iedereen zegt niet langer afwachten.Maar ik heb een heel sterk voor gevoel en dat zegt dat er niet echt hoge spoed bij is.Ik voel meestal wanneer er echt spoed bij is,dus geen sec. te verliezen zeg maar.
Ik wil nu wel met hem naar de huisartsen post,maar me zoon wil niet.Hij is nu thuis en wil slapen,is moe en zwak nog steeds.Ook is hij nu weer misselijk.
Ook had hij afgelopen nacht weer hoofdpijn,benauwd en zijn urine was lichtgroen! Groene urine heb ik nog nooit van gehoord.
Nou ja hij wil wachten tot morgen bij de H.A. ik kan hem moeilijk mee sleuren.Wel zal ik vaak gaan kijken bij hem als hij in bed ligt,meer kan ik nu niet doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:37

Dat kan nooit goed zijn he, groene urine? Neem morgenochtend naar de huisarts gelijk een potje mee.
En doe gewoon wat je gevoel je zegt.
Moet wel met regelmaat even aan je denken hoor.
Sterkte hoor

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:40

Al gedacht aan hyperventilatie gezien de angsten die hij nu heeft? Hyperventilatie geeft hetzelfde beeld als hartklachten en komen juist voor als je angstig bent of niet lekker in je vel zit.

Ik zou me kunnen voorstellen dat hij na zo'n nacht angstig is om te gaan slapen en dan nu ook nog last krijgt van hyperventilatie.

Goed in de gaten houden maar en niet teveel panieken, zeker niet in zijn bijzijn!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 15:59

Hyperventilatie ken ik,dat heeft hij niet.Hij heeft het alleen benauwd áls hij de pijn op de borst heeft.Die pijn is er alleen maar s'nachts als hij slaapt,hij word daardoor wakker.Overdag heeft hij geen pijn op de borst en ook geen hoofdpijn,dit komt alleen in de nacht.Overdag is hij alleen misselijk,zwak en moe.

Goed dat je dat zegt "Esmeralda" potje urine mee nemen naar de huisarts,daar had ik zelf niet aan gedacht.Bedankt voor de tip.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:07

Jemig zeg....
Succes morgen bij de HA. Ik hoop dat jullie gelijk worden doorgestuurd en dat je zoon gelijk helemaal word onderzocht, dit is echt niet normaal.
En laat je niet opzij zetten morgen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:07

sjuutje schreef:
Al gedacht aan hyperventilatie gezien de angsten die hij nu heeft? Hyperventilatie geeft hetzelfde beeld als hartklachten en komen juist voor als je angstig bent of niet lekker in je vel zit.

Ik zou me kunnen voorstellen dat hij na zo'n nacht angstig is om te gaan slapen en dan nu ook nog last krijgt van hyperventilatie.

Goed in de gaten houden maar en niet teveel panieken, zeker niet in zijn bijzijn!

Als het wel hyperventilatie is dan is het ook goed om dat bevestigd te krijgen zodat de angst afneemt.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:14

ik denk dat hier een grote medische misser word gemaakt!
de klachten die jou zoon nu heeft, zijn echt niet goed hoor!
groen plassen? en sorry al zou mijn kind niet willen(wie wil er wel naar een ziekenhuis) ik was ala directa naar een ziekenhuis gereden!
ik vind je erg makkelijk sorry!
groetjes!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:20

@brennie75:Groene urine kan het gevolg zijn van medicijnen of bepaald voedsel(asperges), hoop niet dat je dan naar de spoedeisendehulp gaat als je kind bepaald voedsel heeft gegeten...

@TS: hou je ons op de hoogte?
Ik kan er verder weinig over zeggen, weet alleen dat je wel degelijk op jonge leeftijd heel veel ellende kan tegenkomen :=
(ik heb 4 maanden in een revalidatie-centrum gezeten, daar zijn kindjes van 4 a 5 die al hartaanvallen e.d. hebben gehad...)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:45

Medicijnen heeft hij niet,alleen neusspray maar dat is nix apart.
Asperge's ook niet gegeten,eigenlijk nix aparts.
Ik vroeg ook al meteen heb je iets groens gegeten?dat was dus niet het geval.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.Na morgen ochtend horen jullie ook wat de H.A. ervan zegt.

Ow ja wat ik trouwens ook heel dom vond,de verpleegster van de ambulance zei tegen mij: of hij ligt echt in coma of houd hij zich wel zo,dan kan hij erg goed toneel spelen!
Dat slaat helemaal nergens op,een blinde zou [bij wijze van spreken] nog zien dat hij in een diepe coma ligt.
Niemand kan zijn ogen stil houden als er een fel lampje in word geschenen.En wat dacht je van dat keihard knijpen in de monikkaps spier?Vond het hele rare verplegers zoals ze deden en hem behandelden.Net zoals ze hem als een zak aardappelen op het brancaar in de ambulance gooiden.
Ik overdrijf echt niet hoor.
Ik zeg er verder nix over,heb toch geen nut meer nu.
Ik ga nu effe kijken boven,hij slaapt nu.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:45

brennie75 schreef:
ik denk dat hier een grote medische misser word gemaakt!
de klachten die jou zoon nu heeft, zijn echt niet goed hoor!
groen plassen? en sorry al zou mijn kind niet willen(wie wil er wel naar een ziekenhuis) ik was ala directa naar een ziekenhuis gereden!
ik vind je erg makkelijk sorry!
groetjes!

Vind niet dat je dat kan zeggen
Niet iedereen is hetzelfde
De zoon in kwestie is geloof ik al volwassen??
Een ieder handelt naar zijn gevoel
En wanneer de situatie zal verandere zal ze heus wel aan de telefoon hangen,
denk je ook niet

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:20

Ik lees dat groene urine ook te maken kan hebben met de nieren. Dus misschien handig als je morgen aan je HA vraagt of hij daar ook bloed voor wil laten prikken.

Ik ben erg benieuwd wat de HA gaat zeggen.

Dat hij zwak en moe is door het slechte slapen is ook wel een beetje moeilijk. En wil er wel bij zeggen dat ik er wel geen fijn gevoel aan over hou. Dus ben echt benieuwd wat de HA gaat zeggen.

Succes morgen!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:27

Poeh, ik zou me idd laveloos schrikken, heb zelf ook een zoontje moet er niet aan denken, gelukkig blijf je er rustig onder.
Succes morgen bij de huisarts hoop dat er gauw duidelijkheid komt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:33

Esmeralda schreef:
Niet iedereen is hetzelfde

Nee, maar symptomen van bepaalde (ernstige) aandoeningen zijn wél voor iedereen hetzelfde. En dat al helemaal in combinatie met die coma. Ik had ook allang aan de telefoon gehangen/voor het ziekenhuis gestaan. Zou toch niet op mijn geweten willen hebben dat er iets heel ernstigs aan de hand is wat voorkomen had kunnen worden of minder ernstig zou zijn wanneer ik eerder ingegrepen had. Desnoods bellen voor advies. Maar tot morgen afwachten, nee, dat vind ik persoonlijk ook een beetje raar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:48

"Heino" je hebt wel gelijk.In mijn achterhoofd denk ik ook,straks gebeurt er iets en zijn we te laat.Dan is het mijn schuld.
Maar aan de andere kant heb ik ook weer iets van,ze zullen toch niet iemand die in [levens] gevaar zou zijn naar huis sturen?Dát doen ze toch niet.Hij moet sowieso helemaal onderzocht worden,want iets is er mis dat weet ik zeker.
En IK wilde wel naar de H.A. post,maar mijn zoon niet.Hij is 22 jaar en kan hem moeilijk onder me arm nemen en mee nemen.
Het is een stevige jongen en ik ben maar klein en slank.
Ook ik zit hier nu niet gerust hoor,denk ook steeds wát er zou kunnen gebeuren.Maar HIJ wil persé wachten tot morgen bij de huisarts.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:09

Helaas zijn er verhalen genoeg van mensen die naar huis gestuurd zijn onder het mom van "gewoon een nachtje slapen en dan is het over". Die mensen werden nooit meer wakker.

Ik wil je echt geen angst aanjagen maar dit zijn heel verontrustende tekens. Waarom bel je het ziekenhuis niet even? Zij kunnen je een beter advies geven dan wij hier allemaal bij elkaar. En bellen is wel het minst wat je kan doen toch? Hoeft je zoon ook niet te merken (tenzij het ziekenhuis wil dat jullie direct langskomen).

liekatchu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:02

eerlijk gezegd ben ik het met heino eens.
ik zou allang naar de eerste hulp zijn gegaan!
beter een keer te veel als te weinig...!
of in ieder geval bellen. wat ik hier zo allemaal lees is echt niet goed! dat zijn toch wel duidelijke symptomen van dat er iets mis is en waarvoor je zeker wel naar de eerste hulp zou kunnen!
er komen daar mensen voor minder hoor!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:27

veel succes vandaag bij de HA. Ga niet eerder weg voordat je een duidelijk en tevreden antwoord heb gehad.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:25

Ik las ook ergens dat groene urine het gevolg kan zijn van drugsgebruik. Weet je zeker dat dat niet meespeelt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:31

Ik snap het anders ook niet..... zoon is angstig .... voelt zich slecht.... maar wil niet naar de dokter. Als ik hartkloppingen had of zo, belde ik midden in de nacht de dokter. De angst dwong me wel daartoe.

Zou idd op drugsgebruik kùnnen wijzen. Daarom ben ik ook razend benieuwd wat de HA te vertellen heeft. Maar als zoonlief niet wil dat moeders daarvan weet, kan de HA niets vertellen natuurlijk.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:38

hallo! Ik denk dat er in het ziekenhuis wel bloed is afgenomen.... als er drugs in het spel is was dat wel al bekend! Sterkte, ik zou continue gaan checken of hij nog wel wakker werd! Bah!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:43

Volgens mij blijft drugs veel langer zichtbaar in urine dan in het bloed, dus dat zou wel kunnen. En samen met de andere symptomen.....ik zeg ook niet dát het zo is, ik probeer alleen maar mee te denken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:11

gohya schreef:
Medicijnen heeft hij niet,alleen neusspray maar dat is nix apart.
Asperge's ook niet gegeten,eigenlijk nix aparts.
Ik vroeg ook al meteen heb je iets groens gegeten?dat was dus niet het geval.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.Na morgen ochtend horen jullie ook wat de H.A. ervan zegt.

Ow ja wat ik trouwens ook heel dom vond,de verpleegster van de ambulance zei tegen mij: of hij ligt echt in coma of houd hij zich wel zo,dan kan hij erg goed toneel spelen!
Dat slaat helemaal nergens op,een blinde zou [bij wijze van spreken] nog zien dat hij in een diepe coma ligt.
Niemand kan zijn ogen stil houden als er een fel lampje in word geschenen.En wat dacht je van dat keihard knijpen in de monikkaps spier?Vond het hele rare verplegers zoals ze deden en hem behandelden.Net zoals ze hem als een zak aardappelen op het brancaar in de ambulance gooiden.
Ik overdrijf echt niet hoor.
Ik zeg er verder nix over,heb toch geen nut meer nu.
Ik ga nu effe kijken boven,hij slaapt nu.

Ten eerste wat vervelend dat dit allemaal gebeurd en ik hoop dat er snel duidelijkheid voor jullie komt.

Dan het verhaal van de ambulance. Dit wil ik even toelichten omdat het vaak voorkomt.
Bij conversie of somatiseren kan het dus voorkomen dat mensen niet reageren op een pijnprikkel in de monnikskapspier er zijn nog gemenere pijnprikkels en ook daar reageren ze niet altijd op.
Er zijn wel andere testjes die er op kunnen wijzen dat er geen sprake van lichamelijke klachten is, maar die ga ik niet op internet zetten.
Ik heb er in de loop van der jaren tientallen gezien. Ongelooflijk en een erg vreemd verschijnsel wat voor mij moeilijk te begrijpen/ doorgronden is. Deze mensen hebben echt wel serieuse problemen. Het is zeker niet " zomaar " aandacht vragen.

Lichamelijke klachten moeten wel altijd eerst uitgesloten worden natuurlijk.

Ik vel hier verder ook geen oordeel over wat het evt wel of niet zou kunnen zijn.
Ik ben van mening dat je dat sowieso niet kan vanachter de computer en dat niet niemand er verder mee geholpen is.
Alle verhalen van wat het allemaal zou kunnen zijn etc, tja dat moet je toch door de arts laten beoordelen.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat je in ieder geval vertrouwen hebt in je huisarts. Dat is erg belangrijk.
Ik hoop dat hij ook wat meer voor jullie kan betekenen.
Beterschap in ieder geval!