WolinLotte schreef:Heb je misschien een nieuwe uitdaging nodig? Misschien mist het net even 'de sparkle' van een uitdaging.. wordt het een sleur?
Het is belangrijk om te bedenken waarom je je dip hebt.. Komt het omdat het inderdaad een sleur is geworden en je uitdaging mist, iets nieuws moet gaan doen/ontdekken? Of omdat je teleurgesteld bent in iets, of je misschien je motivatie voor iets kwijt bent?
Het is niet erg om af en toe even te dippen, je lichaam/geest zegt eigenlijk even dat het er genoeg van heeft.. even een time out nemen is dan erg goed. Ga daarna wel uitzoeken waarom je precies die dip hebt.
Want dan kun je gericht er wat aan doen ipv bij de pakkeneer te gaan zitten. Als je bijvoorbeeld een nieuwe uitdaging nodig hebt, kan je eens wat nieuws gaan proberen met je paard of eens even een weekendje weg naar de natuur om op te laden, nieuwe geuren en andere omgeving, dit kan vaak nieuwe energie geven, als je uit je dagelijkse omgeving weg bent
.
Als ik even in een kleine dip zit, ga ik een 'feel good' film kijken, zoals Mama Mia of nu in de bios 'Valentine's Day', ontzettend leuk, even lekker lachen en meezingen, even gek doen!! Het liefst lekker op de bank in een rustig huis als ik verder niks meer hoef, met een bak Ben & Jerry's of M&M's, lekker volvreten.. Dit duurt vaak een dag (of twee
) en komt door een drukke periode, dan ben je gewoon even klaar en wil je even niks aan je hoofd hebben.
Als ik een diepe dip heb en het huilen mij nader het lachen staat, ga ik bij mezelf te raden hoe dit komt en wat ik er aan kan doen, want vaak zijn het toch dingetjes die er in sluipen en uiteindelijk is er iets waardoor de druppel de emmer doet overlopen. Ik ga dan even heel wat anders doen, mijn zinnen verzetten, een nieuwe impuls geeft nieuwe energie. Zo ben ik met mijn paard VD gaan doen om de sleur eruit te halen.. de sneeuw is oliebol, maar ik moet het voor me paard ook zo leuk mogelijk houden.. dus.. even een andere insteek!!
Of ik maak even een boswandeling, warm aankleden, ga naar een schitterend oud bos, neem een hond mee en geniet van je omgeving, zie de mooie dingen en ervaar de frisse buitenlucht, even je hoofd helemaal blanco laten worden, niet denken aan datgene waar je mee zit.. even lekker spelen met de hond. Kortom; Ga dingen doen waar je écht gelukkig van wordt, een nieuwe outfit kopen of naar de kapper, een lange buitenrit maken en een nieuwe route nemen en paden ontdekken waar je een lekker galoppie kunt maken, dit zijn vaak dingen die je even een energyboost en zelfvertrouwen geven!! Hou dit gevoel hierna dan ook vast.. ebt het weer weg.. denk dan even terug naar dat moment.. denk terug aan de geur, de kleuren.. En sluit je af en toe ook even af van stressvolle gedachtes zoals de hele waslijst die je nog moet afwerken waar je tegen op ziet.. als je in het hier en nu bent, moet je daar ook zijn.. even luisteren naar die vogels in de tuin, hoe je paard zijn hooi kauwt en briest..
Dat haalt je terug naar waar je nu bent.. Ook handig als je sombere gedachtes hebt.. als je jezelf hier op betrapt tijdens je dip, even terug naar het nu.. happy thoughts!!
Ik merk best vaak dat menen aan het hollen en aan het rennen zijn en als dat even niet hoeft.. staan ze even gek te kijken.. 'wat nu?' En staan ze niet stil met wat ze nu hebben (of kunnen doen) om hier van te genieten en blij mee te zijn..
Goeie uitleg! Merk bij me zelf nu ook wat puntjes die er gewoon in sluipen indd..
Weet je wat vervelend is? Als je het niet naar je zin hebt op de stal waar je staat..Dat heb ik dus,helaas.. Daar word ik helaas ook niet veel vrolijker van..
. Ga daarna wel uitzoeken waarom je precies die dip hebt.
. Als je bijvoorbeeld een nieuwe uitdaging nodig hebt, kan je eens wat nieuws gaan proberen met je paard of eens even een weekendje weg naar de natuur om op te laden, nieuwe geuren en andere omgeving, dit kan vaak nieuwe energie geven, als je uit je dagelijkse omgeving weg bent
) en komt door een drukke periode, dan ben je gewoon even klaar en wil je even niks aan je hoofd hebben.
jakkes! Mijn dip was eindelijk weg..
laura, kan je niet wat afleiding vinden of er met iemand over praten? Vervelend dat je nog steeds met hetzelfde probleem zit!
hopelijk komt er dan een lief veulentje of nog een leuke jongen voorbij hihi
) met lekker muziekje op en dan is het ook wel weer oké
.