Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:12

Mijn vriend gaat trouwens snel een afspraak maken bij de phygoloog, daar gaat die vaker heen als die ergens mee zit of belt der. Dus daar ben ik wel blij mee, dat die er met iemand over kan praten buiten mij om.En ik hoop dat die daar wat aan heeft en hoe die er mee om kan gaan.

We hebben gister een gesprek gehad onder vier ogen, maar als we bellen komen we er toch op uit, omdat we er allebei veel mee bezig zijn.Maar als ik hem weer zie, gaan we er zeker over praten, dat kan ook niet anders als we er zo mee bezig zijn.

luffwinny

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:14

Ik weet dat het zwaar is, tot mijn 10 heb ik bij me moeder gewoond (zei was alcholist) ik die tijd heb ik veel op me zusje gepast en daar veel mee doorgebracht, niet te vergelijken maar hielp dus wel mee met de opvoedig..En me moeder keek niet echt na ons om, dus was al heel vroeg zelfstandig.. mischien werkt dat in me voordeel.. en tuurlijk zal het moeilijk worden maar met steun van buitenwereld moet het wel goedkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:15

Ja dat is ook logisch. Je zit er voortdurend mee in je hoofd. Als ik jou was zou ik toch eens met mijn vriend en familie om de tafel gaan zitten voor een duidelijk gesprek. Of je het kindje echt houdt, en zo ja, waar je dan gaat wonen met je kindje, van wie je hulp kan verwachten en waar het geld voor alle benodigdheden en onderhoud van het kindje vandaan moet gaan komen.

En nee, een zwangerschap hoeft echt niet altijd super te verlopen, evenmin als de bevalling of de opvoeding. Maar je kan iemand toch niet dwíngen een abortus te laten doen?

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:22

Wat een nare situatie waar je nu in zit, maar ik vind je houding en instelling hierin echt super! Je geeft zelf aan, waar een wil is, is een weg, en ik weet zeker dat jij jouw weg gaat vinden! Heel veel sterkte meid!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:23

Kimmey schreef:
doom schreef:
Dus omdat je het risico heb genomen moet je de consequenties maar aanvaarden?
Jongens we praten hier niet over een knaagdier!!!
Als je er financieel niet goed in staat en er nog andere dingen mee spelen waardoor het op het moment niet haalbaar is, dan laat je zo'n kindje toch niet komen? Leuk voor zo'n kindje om later te horen dat paps je eigenlijk helemaal niet wilde....
Vind dat jij er veelste makkelijk over praat :n

Doom, heb je mijn tweede bericht wel gelezen? Zo te horen niet.

Uiteraard heb ik die gelezen.. maar heb nog steeds het gevoel dat je niet in de gaten heb waar hier over gepraat wordt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:23

Niemand kan gedwongen worden tot een abortus zou toch van de zotte zijn.
En een beeb kost geld de hoeveel heid bepaal jezelf.
Je kan gaan voor het luxe uit de speciaalzaken of je struint marktplaats af.Waar een wil is, is een weg al zal het niet makkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:25

doom schreef:
Uiteraard heb ik die gelezen.. maar heb nog steeds het gevoel dat je niet in de gaten heb waar hier over gepraat wordt.

Kan je dat wat verder uitleggen? Waarom heb je dat gevoel?
Want hier kan ik niet echt inhoudelijk op reageren ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:28

hittepit_12 schreef:
Je kan gaan voor het luxe uit de speciaalzaken of je struint marktplaats af.Waar een wil is, is een weg al zal het niet makkelijk zijn.

En dat is daarom juist de reden waarom je goed achter je keuze moet staan..
Nu laten komen en misschien jaren slecht/arm zitten..
Of nog een paar jaar wachten het veilig doen en pas aan kinderen denken als het geld en de gehele situatie er voor is.
Vind het moeilijk, zeker voor ts :(:)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:29

Jeetje dit is niet niks.. lijkt me vreselijk moeilijk als je vriend je niet steunt.
Heel veel sterkte, en toch ook een beetje gefeliciteerd, want het is natuurlijk wel ontzettend bijzonder.
Ik hoop dat jullie er samen aan uit komen! :(:)

Kaja; doorbraakbloedingen willen echt niet zeggen dat je pil niet werkt hoor!
Ik heb zo vaak een doorbraakbloeding (zowel bij een lichte pil, als bij een zwaardere welke ik geslikt heb).

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:33

Kimmey schreef:
doom schreef:

Kan je dat wat verder uitleggen? Waarom heb je dat gevoel?
Want hier kan ik niet echt inhoudelijk op reageren ;)

Omdat je gewoon vind dat je de conseqenties ervoor moet nemen, ondanks dat het misschien wel financieel niet haalbaar kan zijn, of dat hierdoor je hele leven bijv in rep en roer ligt...
Je doet net alsof er een vakantie wordt geboekt zonder een annuleringsverzekering en er uiteindelijk niet op vakantie gegaan kan worden en je daarom op de 'hete kolen moet gaan zitten' omdat het toch betaald moet worden.
Misschien verwoord je het verkeerd maar zoals je merkt komt het nu bij meerdere bokkers verkeerd over ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:36

Volgens mij dwingt ook niemand TS tot abortus (of ik heb eroverheen gelezen). Maar ik hoop alleen van harte dat TS volwassen gaat worden en hier niet te luchtig over denkt. Tuurlijk is het fijn als de omgeving kan en wil helpen, maar als jij al afhankelijk bent van hen, en jouw kindje is weer afhankelijk van jou... Ik vind het nogal wankel klinken als basis voor een kindje om ter wereld te komen.
Daarom raad ik TS nu al aan om hulp te gaan zoeken (maatschappelijk werk/huisarts) Om nu al hard te gaan knokken om haar eigen leven op de rails te brengen voordat het kindje komt :)
Ik ben zelf maatschappelijk werkster en ik zie genoeg meisjes in dezelfde situatie binnenkomen. En neem maar van mij aan: als ze in een vroeg stadium komen is er alle ruimte om van alles op te gaan bouwen. Komen ze in een laat stadium en hebben ze nog nagenoeg geen voorzieningen getroffen voor de baby wordt de situatie al een stuk benauwender. Dan zien we jong volwassen meisjes die helemaal in paniek met een dikke buik in een benaderde situatie zitten, soms zijn wij zelfs genoodzaakt het AMK in te schakelen voor het ongeboren kind. En dat is echt niet om de moeder te benadelen, maar gewoon omdat wij genoeg zien hoe het fout kan gaan met een kleintje erbij in een dergelijke situatie en wij dan genoodzaakt zijn te handelen in het belang van het kindje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:38

doom schreef:
Omdat je gewoon vind dat je de conseqenties ervoor moet nemen, ondanks dat het misschien wel financieel niet haalbaar kan zijn, of dat hierdoor je hele leven bijv in rep en roer ligt...
Je doet net alsof er een vakantie wordt geboekt zonder een annuleringsverzekering en er uiteindelijk niet op vakantie gegaan kan worden en je daarom op de 'hete kolen moet gaan zitten'.
Misschien verwoord je het verkeerd maar zoals je merkt komt het nu bij meerdere bokkers verkeerd over ;)

Hmm okee misschien verwoord ik het inderdaad verkeerd. Ik zal het proberen wat beter uit te leggen.
Ik vind dat als iemand (in dit geval haar vriend) van mening is dat hij liever zelfmoord pleegt dan een kindje opvoedt dan beter geen seks kan hebben. Omdat je wéét dat het fout kan gaan, met wat voor een anticonceptiemiddel dan ook. En ik vind dat zodra het inderdaad fout gaat, je de situatie niet de rug toe moet keren (of dus zoals ik zei "de consequenties moet aanvaarden"). Dit betekend samen een goed gesprek hebben, en er SAMEN uit proberen te komen.
En niet, als je vriendin verteld dat ze zwanger is en het graag wilt houden, roepen dat je liever zelfmoord pleegt.

Als je er dus niet op een volwassen manier mee om kan gaan, moet je ook geen volwassen spelletjes spelen.

Heb ik het nu beter uitgelegd? :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:41

Vele malen beter :j

Er moet alleen wel in het belang gedacht worden van de baby!! En niet alleen maar om de conseqenties te aanvaarden.
Het moet kunnen.. of niet .. belang van de baby voorop. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:43

doom schreef:
Vele malen beter :j

Er moet alleen wel in het belang gedacht worden van de baby!! En niet alleen maar om de conseqenties te aanvaarden.
Het moet kunnen.. of niet .. belang van de baby voorop. ;)

Ja absoluut. Als de situatie het niet toelaat, en een abortus is de keuze (of een adoptie) dan is dat zo.
En naar mijn idee is ook dat een consequentie aanvaarden.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:46

luffwinny schreef:
Gister avond toen die hier was hebben we het er over gehad, hij ziet gewoon geen andere oplossing en probeerd het uit me hoofd te praten, dat ik geen leven meer heb en dikke buik krijg en dat me pa boos word enzo.. maar ja wat doe je eraan..

Vandaag door de telefoon kwamen we er ook weer op, maar hij blijft vast beraden en ik ook..

Ik ben nu zelf 25 weken zwanger, nu ga je het pas zien dat ik zwanger ben. Bij mijn andere vriendinnen die zwanger zijn zagen ze het ook pas na ong. 20 weken, dus daar hoef je je voorlopig echt geen zorgen over te maken!!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:48

Euh... bij mij zag je beide keren rond 10 weken al wat. Het kán dat je het pas heel laat ziet. Maar veel eerder is niet uitgesloten.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:53

jemig meid,
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
Wat je ook besluit, het is belangrijk dat je er zelf achter staat.
"t lijkt me echt heel zwaar als je vriend zo doet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:59

Nou iig dan toch maar gefeliciteerd, ondanks de moeilijke keuze op moment.
Zoals de meeste al zeggen, JIJ moet de keus maken en JIJ moet achter die keuze staan.
En ik vind inderdaad dat je vriend wel heel erg kinderachtig reageert en hoop dat hij nog wel bij gaat draaien.
Hoe ziet hij het voor zich als jij toch besluit (dat heb je volgens mij al besloten) om het kind te houden??
Laat ie je dan stikken? En als de baby er is, wil ie msschien wel ineens de vader 'spelen'?
En als ie er toch niks mee te maken wil hebben, hoe denkt hij er dan over een aantal jaar over als de kleine ineens wil weten wie pappa is?
Ik hoop dat je de goede keus maakt en eruit komt.
Succes ermee.
(volgens mij ben je dus nu zo'n 5 weken zwanger als ik het goed heb uitgerekent)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:10

Ik weet niet of die daar al over nagedacht heeft over dat die een kind krijgt.. Tuurlijk denkt die wel na, maar hij hoopt nog steeds dat ik het weg laat halen, verder denkt die na mij gevoel nergens aan.

Ik hoop dat die snel de psygoloog belt, kan die iedergeval ze verhaal kwijt.Op dit moment weet ik het ook allemaal niet.. Het is ook lastig praten als we allebei totaal iets anders willen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:26

wanneer ben je eigenlijk voor het laatst ongesteld geweest?!

Jarrah, ze zal heus wel hulp gaan zoeken, dat zegt ze toch ook?! maar mag ze even bekomen? Ze weet notabene pas net 1 dag dat ze zwanger is.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:30

mijn laatste menstruatie was 15 december tot 22 december.

Ik ga ook zeker hulp zoeken,ik weet dat ik dit niet alleen kan, maar ik wil eerst dat me vriend nadenkt over wat hij wil..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:33

hittepit_12 schreef:

Een kindje zal het idd worst wezen waar de spullen vandaan komen, maar heeft wel behoefte aan een stabiele leefomgeving. En TS komt op mij niet zo over, ik zou als ik jou was zeker professionele hulp inschakelen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Een kind grootbrengen is niet het meest eenvoudige klusje wat er bestaat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:34

dus dan ben je begin jan. ongeveer zwanger geraakt, correct me if i'm wrong??

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:35

ja zoiets denk ik of eind december.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:38

Er is niemand die zegt dat het gemakkelijk zal worden... integendeel het zal dr bloed zweet en tranen gaan kosten maar is dat dan maar een reden om te zeggen ik laat het weghalen?!
misschien is het in het begin geen stabiele situatie en niet het meest ideaal maar daar kan je aan werken. Ik weet zeker dat TS alles zal doen om haar kindje goed op te voeden.. ook al komt het misschien ongeplant en onverwachts...
Het is zo makkelijk om gelijk zo afkeurend te doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-10 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt