verslaafd familielid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:48

Sterkte Amanda. Goed dat je voor jezelf gaat kiezen. Kan je een heleboel narigheid schelen. Het zal moeilijk zijn maar ook die tijd kom je wel door.

abdcefblabla

Re: verslaafd familielid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:16

Lieve meiden, wat een ontzettend nare verhalen. Geeft me echt een knoop in mijn maag. Vooral omdat ík vroeger, toen ik begon met puberen, zo een losgeslagen geval was. Niet zozeer de "erge" drugs, maar als je bedenkt dat ik 12/13 was ongelooflijk naar. ik blowde, dronk, viel op veel oudere (foute) jongens, feestjes, maar na het gevoel van glorie kwamen de zelfmoodpogingen, depressies. Dan had ik weer iets nodig om het op te peppen. Hoe dit voor familie kan zijn geweest, merk ik nu pas nu ik dit topic lees. Ik vind jullie allemaal sterke meiden, en loslaten is in zo een geval het beste. Ik werd zelf ook pas bewust toen ik (voor iemand die dertien was) niks meer had. Ik hoop dat jullie familieleden en vrienden er bovenop komen, echt waar. Drank en drugs zijn ongelooflijk naar, maar gebruikers zien het slechte er niet van in, werkelijk niet. Ze geloven in hun eigen waarheid, alsof het écht is..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:11

Starsailorr schreef:
Lieve meiden, wat een ontzettend nare verhalen. Geeft me echt een knoop in mijn maag. Vooral omdat ík vroeger, toen ik begon met puberen, zo een losgeslagen geval was. Niet zozeer de "erge" drugs, maar als je bedenkt dat ik 12/13 was ongelooflijk naar. ik blowde, dronk, viel op veel oudere (foute) jongens, feestjes, maar na het gevoel van glorie kwamen de zelfmoodpogingen, depressies. Dan had ik weer iets nodig om het op te peppen. Hoe dit voor familie kan zijn geweest, merk ik nu pas nu ik dit topic lees. Ik vind jullie allemaal sterke meiden, en loslaten is in zo een geval het beste. Ik werd zelf ook pas bewust toen ik (voor iemand die dertien was) niks meer had. Ik hoop dat jullie familieleden en vrienden er bovenop komen, echt waar. Drank en drugs zijn ongelooflijk naar, maar gebruikers zien het slechte er niet van in, werkelijk niet. Ze geloven in hun eigen waarheid, alsof het écht is..

Ik hoop dat onze zoon ook een keer gaat inzien dat hij fout bezig is.
Heb je hulp gezocht of het je het op je eigen houtje gedaan??

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:11

Ik heb bij psychologen gelopen, hielp niks. Uiteindelijk ben ik er zelf overheen gekomen, toen ik zag dat ik als ik zo doorging in de goot eindigde. Heb ook veel boeken gelezen, die ervoor zorgden dat ik ging nadenken. Bijv de moeder van david S. En die kinder von bahnhof zoo. Mss wat voor je zoon ?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:48

De Boeken van Yvonne Keuls zijn sowieso altijd een aanrader

Jan rap en zijn maat
Het verrotte leven van Floortje Bloem
De moeder van David S., geboren 3 juli 1959
Annie Berber en het verdriet van een tedere crimineel

Dit zijn Boeken van haar die drugs gerelateerd zijn

Die kinder von bahnhof zoo kun je ook krijgen onder de naam Christiane F.

Ik vond ze indrukwekkend maar ook romantischerend
Ik heb een aantal pagina's terug wat links neergezet waaronder ook een link voor ouders en wat website's misschien heb je daar wat aan flyfly

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:52

Sterkte aan iedereen die er mee te maken heeft.

Bij mijzelf was mijn vader verslaafd. Heroine en alcohol.
Hij overleed op 41jarige leeftijd, 3 weken voor mijn 11e verjaardag, in combinatie met een ziekte aan de alvleesklier en een zwakke maag.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:28

Jeetje RD, dat moet een klap geweest zijn voor je...Alsnog sterkte.. Was je vader al verslaafd bij jou geboorte? Of is hij na een gebeurtenis gaan drinken etc? Als je geen antwoord wil geven heb ik daar alle begrip voor...

Hier heb ik het inmiddels echt gehad..Vannacht om half2 ging mijn telefoon, smsje 'Ik ben net thuis, het was erg gezellig'. Zijn dus nog het cafe ingeweest..Ga nu maar vast wat afstand nemen, hij gaat dinsdag voor 8 dagen op vakantie..Dan kan ik het na de vakantie afsluiten....

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:28

Iedreen bedankt voor de steun, jammer genoeg nog geen spoor van hem ..
En de mensen hier ook veel sterkte gewenst

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:33

Amanda_T schreef:
Jeetje RD, dat moet een klap geweest zijn voor je...Alsnog sterkte.. Was je vader al verslaafd bij jou geboorte? Of is hij na een gebeurtenis gaan drinken etc? Als je geen antwoord wil geven heb ik daar alle begrip voor...

Hier heb ik het inmiddels echt gehad..Vannacht om half2 ging mijn telefoon, smsje 'Ik ben net thuis, het was erg gezellig'. Zijn dus nog het cafe ingeweest..Ga nu maar vast wat afstand nemen, hij gaat dinsdag voor 8 dagen op vakantie..Dan kan ik het na de vakantie afsluiten....

Meisje toch..
Een dikke, virtuele knuffel :(:) !

Ik heb in je profiel gespiekt, en je bent een leuke meid om te zien! :j
Je komt hier sterker uit, en de beste keuze die je kan maken in zo'n situatie, is aan jezelf te denken..

Sterkte! :*
(En dat geldt voor iedereen hier!)

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:38

Cluni schreef:

Moeders belde net hij is vanacht thuis gekomen, me moeder heeft de politie gebeld maar die waren te laat..
Meer wou ze via de telefoon niet vertellen maar zo klonk al of er het een en andere was gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:09

Amanda_T schreef:

Ik denk dat je daar goed aan doet, hoe pijnlijk het ook is. Het is heel moeilijk om een relatie te onderhouden met iemand die verslaafd is, zeker als de relatie nog zo pril is als bij jullie. Ben je wel van plan om te vertellen waarom je een einde aan de relatie maakt? Daar doet hij nu misschien niks mee, maar misschien heeft hij daar op de lange termijn iets aan, als lichte eye-opener.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:26

Amanda wat een rotsituatie voor je. Ik leef erg met je mee. :(:)

En virtueel wil ik daar best antwoord op geven hoor. IRL kan ik dat nog steeds niet.
En ja, mijn vader was voor mijn geboorte drugsverslaafd, daarna is hij er even mee gestopt, maar het liep weer helemaal uit de hand met alcohol. Drugs weet ik niet. Ik kan er niet eens naar vragen.
Om die reden is mijn moeder ook bij hem weg gegaan met mij en mijn zus. Ze hield echt hel veel van hem, maar ze wist dat dit niet ging voor ons, en voor haarzelf.
Maar ik heb mijn vader wel gekend als iemand die echt heel vaak dronken was, rondzwierf, en die ik regelmatig als klein kind meer dood dan levend moest opzoeken in het ziekenhuis.
Maar ik ben echt nooit waad op hem geweest, want wij waren alles voor hem, en hij heeft altijd zijn best voor ons gedaan.
Hij kon hier zelf niets aan doen.
Ik heb altijd geweten dat het slecht met hem ging, toch was het een shock toen de politie bij ons aan de deur stond om te vertellen dat hij al 3 dagen dood in zijn flat lag.

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:01

Cluni schreef:
Cluni schreef:

Moeders belde net hij is vanacht thuis gekomen, me moeder heeft de politie gebeld maar die waren te laat..
Meer wou ze via de telefoon niet vertellen maar zo klonk al of er het een en andere was gebeurd

Lekker gaat het hier helemaal niet :n
Me broer is vannacht inderdaad thuis gekomen om geld te halen..
heel slim dit want hij samen met een vriend met auto gekomen me moeder had de politie aan de lijn hoord ze opeens iemand tikken op het glas en ja hoor daar stond hij naast haar waarschijnlijk heeft de 'vriend' hem gelinkt dat ze bellent in de auto zat
Pff het is echt niet normaal wat er hier gebeurt het lijkt wel of we in een serie zijn beland ;(

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:03

Om oom is altijd al verslaafd geweest.
Ik vind het niet erg. Maar soms wil ik liever even niet in zijn buurt komen.
Voorderest is hij heel aardig.
Voor meer info of vragen pb maar.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:00

Cluni: Bah wat naar zeg, sterkte de komende tijd!

Amanda: Ik denk dat je een goede beslissing maakt, ik hoop dat hij gaat inzien dat hij fout bezig is. Sterkte meid!

Ik ga de komende 3 weken op vakantie, dus wil iedereen heel veel sterkte en succes wensen ;)

Tot over 3 weken :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:54

Ik schrik hier echt van... Zal vast heel naïef zijn, maar ik had nooit verwacht dat dit soort dingen werkelijk in Nederland gebeurde. Dat zie je op tv, in Amerika, bij Oprah... Maar toch niet op bokt...
Hulpverlening die 't vaak af laat weten, kan ik me zo ontzettend kwaad om maken. Dan wil je vriend/zoon/dochter/vader/moeder echt afkicken en hulp. En dan krijg je die niet... Of niet voldoende waardoor je maar wat aan blijft modderen.
Mijn vader drinkt nu al een aantal jaar geen druppel alcohol meer. Ben wel ontzettend trots op 'm dat dat 'm gelukt is :) Het waren nooit liters sterke drank ofzo, maar altijd een fles wijn bij 't avondeten, iedere avond.
Wat dat betreft merk je trouwens ook wel wat onbegrip/onkunde van de omgeving. De opmerking: ach, een glaasje kan toch wel? hebben we/m'n vader al heel vaak gehoord. Maar mensen zien gewoon niet in dat 't dan echt niet bij 1 glaasje blijft.

Amanda, ik vind 't heel knap dat je voor jezelf kiest! Hou ook echt voet bij stuk. Hij zal misschien wel gaan smeken dat je bij 'm blijft en dat 'ie echt wel minder gaat drinken. Maar dan doet 'ie 't voor jou en niet voor zichzelf en dat werkt niet.
Valine, ik hoop echt voor jullie dat jullie gewoon goede hulp krijgen! Zeker omdat je vriend toch wel enigszins aangeeft dat 'ie er mee bezig wil.
Voor de rest natuurlijk ook veel respect en sterkte! Ik vind 't echt knap dat jullie hier zo je verhaal doen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:29

Wat heftig om dit allemaal te lezen, zo te zien gebeurt toch vaker in de nederland dat je denkt!

Zelf heb ik ook veel met drugs te maken, en is het bij mij ook wel eens uit de hand gelopen 3 jaar geleden toen was ik 16. ben een zeer naif meisje en trpate overal in en wilde overal bij horen! mijn vrienden gebruikten wel eens drugs.. maar als het dan uitgewerkt was, gingen zij naar huis en slapen, maar ik bleef doorgaan.. het gevoel mocht toch niet stoppen!

Dit heeft ong 3 maanden geduurt.. en soms sliep ik 4 dagen niet( en at ook niet) en dan sliep ik weer 2 dagen alleen maar..

ik zag zelf ook wel in dat het fout ging met me, en gelukkig heeft niemand me verlaten(het was ook niet zo heel erg in vergelijking met wat hier staat)

Ik kreeg later ook een vriend en die is hier zeer op tegen.(speed en coke)

Een pilletje vinden we dan minder erg(klinkt ook naif) en dit gebeurt dan ook wel eens, maar ik merk nu dat ik het bij 1 kan houden!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:45

Drugs zijn gewoon verschrikkelijk, en slopend.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:17

Cluni; Hoe staat het er nu voor bij jullie? Waar is je broer nu?

Sorry dat ik zomaar het topic binnen kom vallen, heb 'braaf' alles gelezen. Grote verbazing en ontzettend trots op jullie, dat jullie dit zo van jullie af kunnen schrijven!

Ik zal morgen proberen mijn verhaal hier te droppen!

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:48

Magnummm; ik heb geen flauw idee :n het enige dat ik nu weet is dat me moeder het doelwit is en dus ben ik de dupe als hij hier heen komt dus nu slaapt hier iemand die hen aan kan voor exttra safety :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 02:39

Ik zie mijn heroine verslaafde vader ergens rond 10e, voor het eerst in een jaar tijd.
Ik hoop elke keer weer dat het goed zal gaan, alhoewel ik nu al weet dat het drama gaat worden :')

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:29

Veel succes Phormicola!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:47

Cluni; jeetje wat vervelend, kan me voorstellen dat jullie niet echt met een veilig gevoel gaan slapen!

Phormicola; heel veel succes!

Zoals beloofd zou ik ook mijn 'verhaal' hier doen.

Mijn broer is verslaafd geweest aan drugs. Een auto-ongeluk is uiteindelijk zijn redding geweest! Nu gaat het super met hem, ben erg trots op hem!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:50

Magnummm, dat is pas een geluk bij een ongeluk. Blij dat het goed met hem gaat. :)

Het loopt helaas vaak heel anders af.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:55

Ja idd. Hij heeft vorig jaar januari een auto-ongeluk gehad. Midden in de nacht. Volgens verhalen was hij toen bezig van de drugs af te blijven, maar daardoor raakte hij helemaal gestresst etc, en daarom had hij een paar jointjes gerookt om rustig te worden. Het heeft iets te diep gewerkt want tijdens het autorijden is hij is slaap gevallen en tegen een boom aangeknalt. Hij mag God op zijn blote knietjes danken dat hij niet omgekomen is, hij heeft echt heel veel geluk gehad.
Hij is er vanaf gekomen met een verbrijzelde bekkens. Hierdoor heeft hij 6 weken met een tractie door zijn knie in het ziekenhuiis gelegen en is hij geopereerd aan zijn bekken (heel plaatwerk). Maar omdat hij 6 weken vastgeketend lag, is hij dus afgekickt. Helemaal zonder medicijnen etc. (wel medicijnen voor zijn operatie etc, maar niet voor het afkicken). Eén moment dachten we dat hij het niet ging overleven. De eerste paar dagen in het ziekenhuis heeft hij alleen maar liggen slapen. Ja, hele diepe slaap. Bijna een soort coma. Verpleegsters moesten moeite doen om hem wakker te krijgen. Je zag ook dat zijn lichaam het zwaar had. Je zag overal zijn (slag)aders met een hele hoge hartslag kloppen. Voornamelijk in zijn hals!

Maar het is allemaal goed gekomen, van zijn bekken heeft hij nauwelijks last. Hij sport heel veel. Hij ziet er super super super goed uit. Want zoals hij er voor zijn ongeluk uitzag :n Achteraf zagen we op foto's pas hoe erg het was. Op het moment zelf hebben we niets gezien. Hoe blind ;(
Editje: wij waren niet op de hoogte van zijn drugsgebruik. Achteraf viel alles wel op zijn plek. We zijn op de spoedeisende hulp op harde wijze op de hoogte gesteld van zijn gebruik. Niet erg soft van de arts.. Maarja, die man doet ook zijn werk :)