Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:22

ik zou ook niet kiezen voor de prikpil, met een gewone pil kun je beter uittesten wat er voor jou werkt, als je bijvoorbeeld heel erg last krijgt van die prikpil, zit je eraan vast en kun je minder makkelijk wisselen. Wel fijn dat je moeder eindelijk om is ;)

corientjuhh

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:28

Ja ik denk omdat ik zo afstandelijk was
Laatste tijd al
En ik me zo k.ut voelde
Ook misschien omdat ik nu 16 ben

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:34

Lastig als je moeder denkt dat ze daarover moet beslissen.
Hier was het destijds (ik was overigens 12) hetzelfde.
blijkbaar had ze gewoon wat langer de tijd nodig om aan het idee te wennen dat haar meiden 'volwassen'/ groot werden.

De pil was voor mij geen wondermiddel.
De heftige menstruatie bleef, maar als jij het graag uit wil proberen moet je dat gewoon doen.

Prikpil wil ik je voor behoeden.
Toen wij besloten te stoppen met de pil om zwanger te worden heb ik veel gelezen op fora etc. Daar kom je veeeeel meiden tegen die (tijdelijk) onvruchtbaar zijn door gebruik van de prikpil.
Lijkt ideaal, maar daar zou ik dus erg voorzichtig mee zijn!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:37

Oke
Maar hoe is het verder met je menstruatie gegaan?
Is het minder geworden?

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:41

corientjuhh schreef:
Oke
Maar hoe is het verder met je menstruatie gegaan?
Is het minder geworden?

Nee mn mentruatie bleef eigenlijk gewoon hetzelfde, ook de pijn etc.
Toen ik wat ouder werd werd dat wel beter, maar of dat nu aan de pil lag .. ik denk het niet.
Ik vond de pil erg fijn als anticonceptie .. en om mijn menstruatie te regelen, maar ga het na mn zwangerschap niet meer slikken.
Het blijft rotzooi .. dat merkte ik erg goed aan mn lichaam toen ik stopte!

het is geen optie voor als je naar school moet oid, maar een warme kruik en lekker op de bank (vooral goed ontspannen) wilde bij mij nog wel eens helpen!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:49

bij mij is een warme douche funest

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:54

corientjuhh schreef:
bij mij is een warme douche funest

Zo zie je maar dat ieder lichaam zo anders reageert he!
Heb je het er met je moeder niet meer over gehad?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:29

Bij mij heeft de pil wel heel goed geholpen om de pijn bij mijn menstruatie te verminderen, ook de hoeveelheid trouwens. Ik ben vanaf mijn 14e of 15e aan de pil, en daarvoor was ik altijd minstens 2 dagen ziek thuis (rollend over de grond van de pijn), warme kruik was soms wel prettig, maar vaak haalde het ook niets uit. Doorlekken gebeurt me nu ook niet meer, voordat ik de pil had, lekte ik regelmatig door, ook met zo'n superplustampon, nu red ik het met een normale :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:30

Mijn god wat een onderwerp ook eigenlijk zeg :+

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:43

Lotjaa93; Wat jij beschrijft, kom me helaas bekend voor. Erg vervelend wel, want je kunt er eigenlijk niets aan doen :(
Ik slikte eerst de Microgynon 30 maar wegens redenen overgestapt op de driefasen pil: Trigynon. De overstap heeft mijn libido helaas niet opgekrikt..

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:00

hyppolyte schreef:
Mijn god wat een onderwerp ook eigenlijk zeg :+

haha tja (helaas) de normaalste zaak van de wereld :Y)

Freggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:33

Niet alles doorgelezen, dus wie weet is het al gezegd, maar als je op deze manier pijn hebt, is het verstandig al een pijnstiller te slikken voordat je de pijn krijgt.
Op die manier heb je veel minder pijnstillers nodig. In de loop der jaren is het bij mij gelukkig wel minder erg geworden, waardoor ik nu over het algemeen geen pijnstillers meer hoef te slikken. Maar wanneer ik toendertijd wachtte totdat de pijn goed aanwezig was, had ik het maximale nodig aan pijnstillers om de dag enigszins door te komen. Slikte ik echter al een pijnstiller voordat de pijn aanwezig was, had ik maar 1 pijnstiller op een dag nodig.
Ik gebruikte hiertegen Naproxen als pijnstiller, vond ik zelf erg goed werken.

De pil heeft trouwens bij mij de scherpe randjes eraf gehaald, maar nog kon ik de 1e dagen niet goed doorkomen zonder pijnstiller. Het grote voordeel van de pil is voor mij meer dat de hevigheid en lengte van de ongesteldheid een stuk minder is.

Maar ga eens samen met je moeder naar de huisarts, hopelijk is je moeder na een goede voorlichting een stuk positiever over de pil!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:00

Ik ben toevallig vandeweek naar de HA geweest, ook voor de pil.
Aangezien ik het altijd stipt op de dagen kon aftellen, totdat ik een xtje zo'n uitstelpilletje had genomen, want moest op kamp(groep 8) allemaal heel spannend en wou dan niet ongesteld zijn.
Maar sinds dien, is er helemaal geen regelmaat meer! Ik ben het nu ong. om de 2 maanden. Maar het is elke x weer een verassing. Dus moet nu afwachten totdat ik het weer word, en dan begin ik er mee!

Maar ik heb ook onwijs veel klachten, 1e 2 dagen lig ik op bed. Heb dan zo onwijse pijn in me bovenbenen, en bij me bekken. En gebruik ook aléve. Maar dat helpt niet de eerste paar dagen. En krijg ook altijd onwijse last van me rug! Al denk ik niet dat het met de pil, anders zou zijn.

Ik zou het er gewoon nog een x met je moeder overhebben, en anders gewoon zeggen dat je dan wel alleen naar de HA gaat. Mijn moeder deed er gelukkig niet moeilijk over! ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:03

Elicious schreef:
Prikpil wil ik je voor behoeden.
Toen wij besloten te stoppen met de pil om zwanger te worden heb ik veel gelezen op fora etc. Daar kom je veeeeel meiden tegen die (tijdelijk) onvruchtbaar zijn door gebruik van de prikpil.
Lijkt ideaal, maar daar zou ik dus erg voorzichtig mee zijn!!

het hele doel van welke pil dan ook is tijdelijke onvruchtbaarheid. De prilpil moet minimaal 3 maand werken, en omdat ieder lichaam zijn eigen verwerkingssnelheid heeft is die periode heel ruim aan gehouden, dus op het moment dat jij je plaatst 'prik' hebt gehad kan het nog makkelijk een half jaar of zelfs een jaar duren voor de normale cyclus weer op gang komt. Dus wanneer je nog nog even niet zweanger wil worden maar volgend jaar wel dan is de prikpil onhandig, wil je de komende jaren nog geen kinderen dan is het prima.

ik was in no-time weer ongesteld toen ik gestopt was met de prikpil. De reden dat ik stopte was dat ik toch te veel last had van de hormonen, want de prikpil is natuurlijk wel heel heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:17

Als het niet zou mogen omdat ze bang zijn dat je seksueel actief zou worden dan zou ik gewoon zeggen dat je daar echt niet de pil voor nodig hebt en dat je het anders ook wel doet. (En nee, dat hoeft dan niet waar te zijn, maar zo zou ik het makkelijker voor elkaar krijgen :+ ). Want dat is toch vaak het probleem waar ouders mee kampen op het moment dat een meisje aan de pil wilt..

Ik snap alleen niet zo goed uit je verhaal waarom je geen aleve meer wilt slikken?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:14

Qimm schreef:
de pil verhoogt wel de kans op borstkanker, baarmoederhalskanker en osteoporose op latere leeftijd

Wat een quatsch! Er staat zelfs in mijn bijsluiter bij het kopje "Kanker (oid)" Er bestaan speculaties dat de pil de kans op meerdere vormen van kanker laat toenemen na langdurig gebruik. Dit is nog steeds niet bewezen. Er bestaan ook speculaties dat de pil de kans op verschillende vormen van kanker kan laten afnemen, maar ook dit is wetenschappenlijk nog niet bewezen.

Janine1990: Van jouw posts gaan mijn haren echt recht overeind staan. Nee de pil was volgens jou "GEEN" oplossing, maar je mag ook "GEEN" condooms gebruiken volgens jou. Je zegt dat een lichte pil niet helpt bij menstruatiepijn, wat je volledig uit je duim zuigt. Ik had zulke erge pijnen dat ik ervan flauwviel, kan je het je voorstellen? Ik heb nu MG20!!! De lichtste pil die er op dit moment op de markt is(jarenlang was de revolutionaire MG30 de lichtste pil). En driemaal raden: Ik ga bijna lachend mijn stopweek in. Geen pijn, veeel minder bloedingen, geen 8 dagen ongesteld zijn maar lekker 3 en 2 daagjes nog wat half/half. Heerlijk, echt een verademing. Waarom ik niet eerder aan de pil ben gegaan vraag ik me nog steeds af.

Waarom is de prikpil een beter optie? Krijg je veel meer hormonen in 1 keer ingespoten. Zou niet begrijpen waarom dat "beter" voor je lichaam is tov de orale pil.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:00

Mijn dochter is sinds ze ongesteld is geworden aan de pil.Dan vermijd je "rare situaties".
Zelf durfde ik het vroeger niet te vragen....
Maar toen ik er uit eindelijk aan was hielp het wel enorm tegen de pijn en de hevigheid.
Paard jaar geleden gesteriliseerd en weer van de pil af.
Alle pijn en hevigheid is weer terug.Zou bijna voor de lol er weer aan gaan!!!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:07

Ik ben op m'n 12 met de pil begonnen :) ik had zoveel pijn dat ik niet uit m'n bed kon en zelfs niet naar school kon. De pil hielp dus wel degelijk maar nu krijg ik toch ook nog altijd last en neem ik Perdo Femina en dat helpt (het is eigenlijk enkel de 1e dag van m'n menstruatie dat ik zoveel pijn heb nadien heb ik Perdo niet meer nodig :)-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:17

Vervelend van je moeder zeg.. Ik heb zelf vroeger ook heel veel last gehad van mijn menstruatie. Ik had behoorlijke buikkrampen en ik kon eigenlijk gewoon niet meer goed functioneren als ik ongesteld was. Mijn moeder heeft toen zelf voorgesteld om aan de pil te gaan, dus in mijn situatie was dat nogal makkelijk. De pil heeft mij echt heel erg geholpen; mijn klachten zijn een heel stuk minder geworden. Ik heb nu af en toe nog maar (behoorlijke) buikpijn, maar het is al een heel stuk minder en ibuprofen en aleve helpen nu bij mij goed.
Misschien kun je je moeder nog een keer meenemen naar de huisarts? Je huisarts kan misschien beter dan jij uitleggen waarom de pil goed is tegen jouw klachten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:32

Ik ben net naar de HA geweest en pil is binnen voor de eerst komende 3 maanden *\o/* nu afwachten tot ik weer ongesteld ben en dan mag ik gaan slikken (ook wel handig voor als ik straks na schotland ga, moet nl net in die week ongesteld worden :P)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:44

Waarom moet je wachten tot je ongesteld word?
Ik ben gelijk begonnen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:49

Omdat je dan meestal meteen veilig bent. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:58

Ayasha schreef:
Omdat je dan meestal meteen veilig bent. ;)

Het gaat haar niet om het veilig zijn ;)
Maar ivm menstruatiepijn.

of begrijp ik je nu verkeerd?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:35

ik had dus echt precies hetzelfde probleem.
heb alleen wel van mijn 13de tot mijn 18de met pijn rondgelopen omdat ik de pil gewoon echt niet mocht hebben.

zodra ik 18 werd meteen naar de huisarts gegaan voor de pil.
helemaal geweldig nu.
ben nu zooo regelmatig dat ik op de dag precies kan zeggen wanneer ik ongesteld word.

en nergens meer last van.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 20:37

Positieve verhalen dus allemaal :D
Maar dokter zei dat ik moest wachten tot me 1e dag dus dan doe ik dat ook en ze zei dat het dan ook direct al minder kon zijn :)