Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Teddy321 schreef:Waarom doe jij alles wat tegen de griepvaccinatie is, af als stemmingmakerij [*olduser*]?
Ik hou niet van paniek zaaien, maar heb respect voor alle meningen.
ThePast03 schreef:Teddy321 schreef:Waarom doe jij alles wat tegen de griepvaccinatie is, af als stemmingmakerij ThePast03?
Ik hou niet van paniek zaaien, maar heb respect voor alle meningen.
Als mensen zelf niet willen inenten om wat voor reden dan ook vind ik het prima.
Wat ik wel irritant vind is dat mensen elke keer vage berichten van hoaxsites gaan plaatsen om maar te laten zien hoe gevaarlijk enten is. Respect voor meningen hebben is prima, maar als het ongefundeerde bangmakerij is vind ik dat persoonlijk te ver gaan.
Bovendien is, zoals ik al eerder zei, een eerder topic dichtgegaan door dit soort hoaxmeldingen en ik zou het jammer zijn als dat nu weer gebeurd.
janderegelaa schreef:Het staat ook op Reuters. Van 1 batch zijn 6 mensen ziek geworden terwijl bij vergelijkbare vaccins 1 gebruikelijk is.
http://ca.reuters.com/article/domesticN ... GZ20091123
ThePast03 schreef:janderegelaa schreef:Het staat ook op Reuters. Van 1 batch zijn 6 mensen ziek geworden terwijl bij vergelijkbare vaccins 1 gebruikelijk is.
http://ca.reuters.com/article/domesticN ... GZ20091123
Van 1 batch hebben 6 mensen allergische reacties gekregen. Dat kan met van alles te maken hebben en hoeft niet perse iets te maken te hebben met de entstof.
Nickeltje schreef:Een allergische reactie is heel wat anders dan de infectie waar hierboven over gesproken werd.
In Nl enten we niet met dit merk vaccin gelukkig en als er zo makkelijk allergische reacties zouden komen op de vaccins die wij wel gebruiken, dan hadden we die de afgelopen weken zeker al gehad.
Nickeltje schreef:Een allergische reactie is heel wat anders dan de infectie waar hierboven over gesproken werd.
In Nl enten we niet met dit merk vaccin gelukkig en als er zo makkelijk allergische reacties zouden komen op de vaccins die wij wel gebruiken, dan hadden we die de afgelopen weken zeker al gehad.
janderegelaa schreef:Als jij denkt dat 1 verkeerde batch betekent dat alle andere wel goed zijn doe je behoorlijk aan struisvogel politiek.
Twiggy2008 schreef:Wat ik wel apart vind, is dat als een paar mensen last krijgen van die prik, sommigen roepen 'ach, als er een partij bij zit die niet ok is....'. Maar als er op een bevolking van 15.000.000 mensen twee gezonde (?ik heb nog steeds geen echt betrouwbare bronnen hiervoor gezien) mensen doodgaan aan de MG, is dat blijkbaar zo heftig dat er meteen massaal inge-ent moet worden....
Nogmaals, het is naar mijn idee net zo goed stemmingmakerij, dat massale inenten en angst creeeren voor een griepvirus.![]()
Ik denk dat wij, gezonde oninge-ente mensen, het allemaal wel overleven.
Twiggy2008 schreef:Wat ik wel apart vind, is dat als een paar mensen last krijgen van die prik, sommigen roepen 'ach, als er een partij bij zit die niet ok is....'. Maar als er op een bevolking van 15.000.000 mensen twee gezonde (?ik heb nog steeds geen echt betrouwbare bronnen hiervoor gezien) mensen doodgaan aan de MG, is dat blijkbaar zo heftig dat er meteen massaal inge-ent moet worden....
Nogmaals, het is naar mijn idee net zo goed stemmingmakerij, dat massale inenten en angst creeeren voor een griepvirus.![]()
Twiggy2008 schreef:][[quote="Bizzybijtje"]
Kom even binnenvallen, maar deze mensen hadden al iets anders. Maar dat zegt de media er uiteraard niet bij...
Nickeltje schreef:Dat klopt inderdaad, maar wat ik er zo gauw over kan vinden is dat wij een vaccin van die fabrikant gebruiken waar ook de zo opgehekelde kwik verbinding in zit en is dat een vaccin dat 2 keer toegediend moet worden en gebruiken de Canadezen een andere variant van deze fabrikant.
Maar de exacte ingredienten van beide vaccins kan ik zo gauw niet vinden om dat te kunnen vergelijken. Ik weet ook eigenlijk niet of die op het net te vinden zijn...
ThePast03 schreef:Wat ik niet begrijp is dat de mensen die het allemaal wel overdreven vinden (en nu ga ik niet jouw persoonlijk bedoelen) het wel nodig vinden om allerlei berichten van hoaxsites te plaatsen of berichten die op zijn minst paniek kunnen zaaien.
Waarom die enorme drang om andere mensen bang te maken die misschien zichzelf of hun kinderen wel willen inenten?
janderegelaa schreef:Ik zou een bericht van Reuters en een bericht op BBC news nou niet direct willen kwalificeren als HOAX sites...