[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:41

Waarom doe jij alles wat tegen de griepvaccinatie is, af als stemmingmakerij ThePast03?
Ik hou niet van paniek zaaien, maar heb respect voor alle meningen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:45

Teddy321 schreef:
Waarom doe jij alles wat tegen de griepvaccinatie is, af als stemmingmakerij [*olduser*]?

Als mensen zelf niet willen inenten om wat voor reden dan ook vind ik het prima.
Wat ik wel irritant vind is dat mensen elke keer vage berichten van hoaxsites gaan plaatsen om maar te laten zien hoe gevaarlijk enten is. Respect voor meningen hebben is prima, maar als het ongefundeerde bangmakerij is vind ik dat persoonlijk te ver gaan.

Bovendien is, zoals ik al eerder zei, een eerder topic dichtgegaan door dit soort hoaxmeldingen en ik zou het jammer zijn als dat nu weer gebeurd.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:47

Gelukkig, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dit ben ik helemaal met je eens.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:48

ThePast03 schreef:
Teddy321 schreef:
Waarom doe jij alles wat tegen de griepvaccinatie is, af als stemmingmakerij ThePast03?

Als mensen zelf niet willen inenten om wat voor reden dan ook vind ik het prima.
Wat ik wel irritant vind is dat mensen elke keer vage berichten van hoaxsites gaan plaatsen om maar te laten zien hoe gevaarlijk enten is. Respect voor meningen hebben is prima, maar als het ongefundeerde bangmakerij is vind ik dat persoonlijk te ver gaan.

Bovendien is, zoals ik al eerder zei, een eerder topic dichtgegaan door dit soort hoaxmeldingen en ik zou het jammer zijn als dat nu weer gebeurd.

Het staat ook op Reuters. Van 1 batch zijn 6 mensen ziek geworden terwijl bij vergelijkbare vaccins 1 gebruikelijk is.

http://ca.reuters.com/article/domesticN ... GZ20091123

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:51

janderegelaa schreef:
Het staat ook op Reuters. Van 1 batch zijn 6 mensen ziek geworden terwijl bij vergelijkbare vaccins 1 gebruikelijk is.

http://ca.reuters.com/article/domesticN ... GZ20091123

Van 1 batch hebben 6 mensen allergische reacties gekregen. Dat kan met van alles te maken hebben en hoeft niet perse iets te maken te hebben met de entstof.

Nickeltje

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:53

Een allergische reactie is heel wat anders dan de infectie waar hierboven over gesproken werd.

In Nl enten we niet met dit merk vaccin gelukkig en als er zo makkelijk allergische reacties zouden komen op de vaccins die wij wel gebruiken, dan hadden we die de afgelopen weken zeker al gehad.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:55

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:55

Nickeltje schreef:
Een allergische reactie is heel wat anders dan de infectie waar hierboven over gesproken werd.

In Nl enten we niet met dit merk vaccin gelukkig en als er zo makkelijk allergische reacties zouden komen op de vaccins die wij wel gebruiken, dan hadden we die de afgelopen weken zeker al gehad.

Dat bedoel ik. Er zijn inmiddels meer dan 65 miljoen mensen geënt en daarbij zijn geen noemenswaardige bijwerkingen aangetoond.
Nu is er een partij blijkbaar niet in orde, dat kan gebeuren.

Soms worden er ook produkten uit de winkel gehaald omdat het niet in orde is en gevaar voor de gezondheid kan opleveren. En dat gaat dan soms verder dan alleen een allergische reactie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:56

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:07

ThePast03 schreef:
janderegelaa schreef:
Persbericht van GSK op BBC news:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8376534.stm

Maar wat wil je hier mee nu zeggen? Wij hebben die batch toch niet hier in Nederland?

Als jij denkt dat 1 verkeerde batch betekent dat alle andere wel goed zijn doe je behoorlijk aan struisvogel politiek.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:08

Nickeltje schreef:

Pandemrix is van GSK en daar enten we hier wel mee.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:10

janderegelaa schreef:
Als jij denkt dat 1 verkeerde batch betekent dat alle andere wel goed zijn doe je behoorlijk aan struisvogel politiek.

Wat denk jij dan als er al meer dan 65 miljoen mensen ingeënt zijn zonder problemen en er nu 6 mensen een allergische reactie krijgen die allemaal zijn ingeent met vaccinatie uit een en dezelfde batch?
Dat alle andere vaccinaties gevaarlijk zijn ofzo?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:11

Dat klopt inderdaad, maar wat ik er zo gauw over kan vinden is dat wij een vaccin van die fabrikant gebruiken waar ook de zo opgehekelde kwik verbinding in zit en is dat een vaccin dat 2 keer toegediend moet worden en gebruiken de Canadezen een andere variant van deze fabrikant.
Maar de exacte ingredienten van beide vaccins kan ik zo gauw niet vinden om dat te kunnen vergelijken. Ik weet ook eigenlijk niet of die op het net te vinden zijn...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:11

Wat ik wel apart vind, is dat als een paar mensen last krijgen van die prik, sommigen roepen 'ach, als er een partij bij zit die niet ok is....'. Maar als er op een bevolking van 15.000.000 mensen twee gezonde (?ik heb nog steeds geen echt betrouwbare bronnen hiervoor gezien) mensen doodgaan aan de MG, is dat blijkbaar zo heftig dat er meteen massaal inge-ent moet worden....

Nogmaals, het is naar mijn idee net zo goed stemmingmakerij, dat massale inenten en angst creeeren voor een griepvirus. ;)
Ik denk dat wij, gezonde oninge-ente mensen, het allemaal wel overleven. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:13

Twiggy2008 schreef:
Wat ik wel apart vind, is dat als een paar mensen last krijgen van die prik, sommigen roepen 'ach, als er een partij bij zit die niet ok is....'. Maar als er op een bevolking van 15.000.000 mensen twee gezonde (?ik heb nog steeds geen echt betrouwbare bronnen hiervoor gezien) mensen doodgaan aan de MG, is dat blijkbaar zo heftig dat er meteen massaal inge-ent moet worden....

Nogmaals, het is naar mijn idee net zo goed stemmingmakerij, dat massale inenten en angst creeeren voor een griepvirus. ;)

Kom even binnenvallen, maar deze mensen hadden al iets anders. Maar dat zegt de media er uiteraard niet bij...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:13

Ik denk dat dood gaan aan een ziekte waar tegen we op dit moment een vaccin hebben iets heel anders is dan een allergische reactie van het vaccin krijgen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:14

Twiggy2008 schreef:

Dat mag ik wel hopen......ben heel weloverwogen niet geent :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:16

Twiggy2008 schreef:

Nogmaals iedereen moet gewoon zelf weten of hij of zij zich wel of niet laat inenten.
Maar dat mag geen reden zijn om dan maar paniek te gaan zaaien en te gaan beweren dat het gevaarlijk is om te enten?

De inenting voor de gewone griep wordt ook ieder jaar aangepast en dus vrij kort getest, daar doet niemand moeilijk over.
Ik hoor ook nooit mensen over de influenza enting voor paarden zo moeilijk doen.

Nu is een groep mensen op het internet bezig met complottheorieën en dan zijn er mensen die dat naar voren willen halen om anderen te overtuigen dat het levensgevaarlijk is om jezelf te laten inenten, dat vind ik te ver gaan.

Je ziet hier toch ook geen mensen anderen op het gevoel spelen als ze bijvoorbeeld beslissen hun kinderen niet te enten?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:20

[[quo ;) te="Bizzybijtje"]
Kom even binnenvallen, maar deze mensen hadden al iets anders. Maar dat zegt de media er uiteraard niet bij...[/quote]]

Nee, er zijn momenteel in totaal 28 doden door de MG ;) . Bijna alle gevallen hadden al wat inderdaad, maar twee mensen waar ik het over had zouden gezond geweest zijn. Maar niemand weet het fijne ervan en ik kan er niets over vinden op internet. Ik word gewoon een beetje moe van mensen die in het dagelijks leven (vanmiddag nog eentje gesproken :+ ) roepen dat je dood gaat aan de MG. Nee, je kunt er aan dood gaan (net als vd gewone griep). Dat is toch wat anders, toch? Maar hoe groot is die kans nou concreet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:25

In Hilversum (Mediapark) noemt men de opkomst 'mager'. Zo'n 60 procent, lees ik net in de G&E.
Nou, zijn we niet de enigen die niet geweest zijn, janderegelaa (al hoewel ik daar al achter was). ;)

ThePast03

Twiggy2008 schreef:
[[quo ;) te="Bizzybijtje"]
Kom even binnenvallen, maar deze mensen hadden al iets anders. Maar dat zegt de media er uiteraard niet bij...
]

Nee, er zijn momenteel in totaal 28 doden door de MG ;) . Bijna alle gevallen hadden al wat inderdaad, maar twee mensen waar ik het over had zouden gezond geweest zijn. Maar niemand weet het fijne ervan en ik kan er niets over vinden op internet. Ik word gewoon een beetje moe van mensen die in het dagelijks leven (vanmiddag nog eentje gesproken :+ ) roepen dat je dood gaat aan de MG. Nee, je kunt er aan dood gaan (net als vd gewone griep). Dat is toch wat anders, toch? Maar hoe groot is die kans nou concreet?[/quote]

http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-in ... /index.jsp
Hier kun je dat terug vinden. Moet je wel een hoop linken doorlezen om een totaalbeeld te krijgen.

Als jij er verder moe van wordt dan laat je toch niet enten? Niemand die je daar raar op aan kijkt toch?

Wat ik niet begrijp is dat de mensen die het allemaal wel overdreven vinden (en nu ga ik niet jouw persoonlijk bedoelen) het wel nodig vinden om allerlei berichten van hoaxsites te plaatsen of berichten die op zijn minst paniek kunnen zaaien.
Waarom die enorme drang om andere mensen bang te maken die misschien zichzelf of hun kinderen wel willen inenten?

janderegelaa

Nickeltje schreef:
Dat klopt inderdaad, maar wat ik er zo gauw over kan vinden is dat wij een vaccin van die fabrikant gebruiken waar ook de zo opgehekelde kwik verbinding in zit en is dat een vaccin dat 2 keer toegediend moet worden en gebruiken de Canadezen een andere variant van deze fabrikant.
Maar de exacte ingredienten van beide vaccins kan ik zo gauw niet vinden om dat te kunnen vergelijken. Ik weet ook eigenlijk niet of die op het net te vinden zijn...

Leg mij eens uit waarom we voor hetzelfde virus van dezelfde fabrikant een ander vaccin zouden krijgen...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:27

ThePast03 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat de mensen die het allemaal wel overdreven vinden (en nu ga ik niet jouw persoonlijk bedoelen) het wel nodig vinden om allerlei berichten van hoaxsites te plaatsen of berichten die op zijn minst paniek kunnen zaaien.
Waarom die enorme drang om andere mensen bang te maken die misschien zichzelf of hun kinderen wel willen inenten?

Ik zou een bericht van Reuters en een bericht op BBC news nou niet direct willen kwalificeren als HOAX sites...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:29

janderegelaa schreef:
Leg mij eens uit waarom we voor hetzelfde virus van dezelfde fabrikant een ander vaccin zouden krijgen...

Heel simpel, ieder land heeft weer andere regeltjes. Stofje A mag in land 1 wel gebruikt worden en in land B niet, stofje B net weer andersom, etc etc.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:29

janderegelaa schreef:
Ik zou een bericht van Reuters en een bericht op BBC news nou niet direct willen kwalificeren als HOAX sites...

Noem ik dan jouw bericht specifiek een hoax? Een paar uurtjes terug stond hier in dit topic een post met verschillende links naar hoaxsites.

Van jouw bericht vraag ik me nog steeds af wat je ermee wil zeggen. Is jouw boodschap dat het gevaarlijk is om jezelf in te laten enten omdat er 6 mensen in Canada een allergische reactie hebben gekregen?