Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:57

Dag 5, het word alleen maar makkelijker :D dat ik het niet eerder gedaan heb!

Onwijs goed bezig allemaal! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:08

Knap van je T3mptati0n en fijn dat het steeds makkelijker is

Pff, de 5de dag had ik het nog wel moeilijk hoor :o,
Begin het nu pas makkelijker te krijgen na drie weken.

kehdra schreef:
Ik ben alleen zo enthousiast over het niet roken, dat ik iedereen er vanaf probeer te praten

Whahaha hoe herkenbaar had de film van Allen Carr laten zien aan een vriendin, vriend en mijn eigen vriend maandag avond.
Na het kijken van de film hadden ze tot de volgende dag niet gerookt en komen nu met het excuus dat ze de film nog eens moeten zien omdat ze het niet vol hebben gehouden :+ .
Gelukkig roken ze alle drie wel een stuk minder nu.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:29

Dan ga ik nu even netjes opbiechten dat ik toch niet helemaal gestopt ben vanaf donderdag (A)
Zondag weer een nieuwe poging ;)

Voor iedereen die al gestopt is: Toppie!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 08:32

Karin_88 schreef:
TS, en de rest van de stoppers.. Onwijs goed!!

Toch een vraag aan de TS (heb niet doorgelezen, meld maar als ik dat even moet doen) maar wat heeft de doorslag gegeven dat je echt gestopt bent, welke opmerkingen in het boek/plaatjes..?

Boven alles, petje af!

Euhm niet direct een opmerking of een plaatje.
Er word je eerst uitgelegd, waarom je bent gaan roken, hoe er word geadverteerd, hoe nicotine werkt (zo flauw, dat werkt niet :P ), en daarna ebn je eigenlijk al zo zat van het roken, dan word er nog uitgelegd hoe je kan stoppen, en hoe dat vol te houden.

Wat zijn jullie allemaal aan het eten zeg! Ik heb de eerste 5 dagen ofzo met kapot gegeten in banaan met caramelstroop, maar ik heb nu geen 'vervanging' meer nodig.
Steuntje in de rug; Als je vervanging zoekt zeg je eigenlijk dat je een peuk wilt, als je zegt dat je een peuk wilt ben je nog gewoon een roker. Geniet van het lege gevoel in je maag, dat is namelijk het gevoel van een stervend nicotine monstertje.
Eet gewoon net zo als je altijd hebt gedaan, desnoods meerdere kleinere porties.

_armstrong_ hoe smaakte je eerste peuk? was het de moeite waard om weer te gaan roken, is het lekker, voel je je er goed door, bespaar je geld, heb je al complimentjes gekregen dat je er zo gezond uitziet, hoe ruikt je mond? (zo dat lijkt me genoeg om per vandaag weer te stoppen :P)

Blensink, ik heb mijn boek nu 2 dagen uitgeleend, en me moeder is al gestopt met roken (en gebruikt mij als hotline als het moeilijk is), van me moeder krijg ik hem volgende week weer terug, en word hij aan de volgende uitgeleend, en daarna staan er nog 3 in de wacht om hem te lezen :P. Ik krijg een hele mooie rookvrije omgeving zo :P

T3emptation fijn gevoel niet! Topper!

Gohya, jij kan het ook ECHT! Ik dacht ook dat ik het niet zou kunnen, maar ben nu per ongeluk gtoch gestopt :+ Zo makkelijk!
Je hebt helemaal geen wilskracht nodig, een beetje gezond verstand is al genoeg :D

Ik ga vandaag mijn woonkamer verven!! En vriend van het roken afpraten, hij is niet zo van het lezen, dus probeer ik hem wel te helpen :S
Dag 11 inmiddels, en ik snap echt niet waarom ik ooit heb gerookt. Zwakke momentjes ± 2 per dag á 10 seconden per keer :+

Écht ik ben heel erg enthousiast, want het is gewoon zo makkelijk, en begin het bijna sneu te vinden als mensen nog roken, en denken dat ze er niet af kunnen komen, nog zieliger zijn mensen die willen stoppen, maar welke het niet lukt. Klop maar bij mij aan! Ik klets je er zo vanaf :P :+

Kan me voorstellen dat ik zoooooo irritant aan het worden ben met mijn gezeur over roken, nu snap ik waarom die mensen dat ook bij mij deden, alleen nooit met de juiste argumenten ..

Kom op jullie kunnen het!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:42

kehdra,je begint op mij te lijken. :+ :+ :+

super dat het zo goed gaat,en blijf vooral zo door kletsen,iedere roker die je ermee gestopt krijg is er weer 1 :D
ben erg trots op je ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:17

iedereen nog rookloos hier? :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:19

Ja, nog rookloos en super blij *\o/*
Morgen zijn het 4 weken het is al helemaal normaal om niet te roken.
En jullie?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 15:12

ik zit op dag 13 en het niet roken is hier ook al ingeburgerd :D

Ik kan heel vrolijk van mezelf worden als ik eraan denk dat ik gewoon niet meer rook :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:11

Ik ben gestopt sinds 28 oktober :-)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:10

Dat heb ik ook kehdra ben een (nog) vrolijker en positiever mens sinds ik gestopt ben met roken.
Knap hoor BloemBloem en alle andere stoppers natuurlijk :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:55

Nou ik ben nog niet echt de vrolijkheid zelf :+

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:57

Nog 3 sloffen te gaan er dan stop ik ook.
(meegesmokkeld van vakantie :D).

Afgelopen januari was ik 1 januari gestopt, maar toen overleed ineens iemand die dichtbij me stond. Tja, toen wou het niet meer. Nu eindelijk weer wat 'rustiger' in het hoofd en nu gaat 't lukken!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:05

BloemBloem schreef:

''komt goed schatje :+ '' :(:)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:08

amazone77 schreef:

Yep nog steeds rookvrij,haast geen knaag momenten meer en snaaien doe ik ook niet meer( afvallen zit nu ook in het pakket).
Gisteren wezen wandelen met dochter op pony en uiteraard wilde ze draven, dit keer totaal geen problemen.....ik heb nog nooit zo'n end kunnen rennen,al stonden mijn longen wel aan het end op klappen maar dat was dan ook na een knappe afstand naast een frisse pony :D Ik moet zeggen: ik kreeg er een kick van, van dat rennen en voelde me echt toppie.
Mijn volgende stap is dan ook: het hardlopen weer oppakken, jaren geleden mee begonnen en gestopt na flinke blessure,toen meer gaan roken en snaaien en nooit geen zin meer gehad om voorzichtig weer te beginnen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:10

amazone77 schreef:
BloemBloem schreef:

''komt goed schatje :+ '' :(:)

Komt idd goed, ik was echt een b*tch de afgelopen dagen, sinds zaterdag begin ik weer meer mezelf te worden en durft vriendlief weer in de buurt te komen.
Ik ben 1 Nov. gestopt en dus al die tijd aangebrand geweest, sinds zaterdag ben ik dus ik weer leuk voor omstanders :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:13

wendyashley schreef:
amazone77 schreef:

Yep nog steeds rookvrij,haast geen knaag momenten meer en snaaien doe ik ook niet meer( afvallen zit nu ook in het pakket).
Gisteren wezen wandelen met dochter op pony en uiteraard wilde ze draven, dit keer totaal geen problemen.....ik heb nog nooit zo'n end kunnen rennen,al stonden mijn longen wel aan het end op klappen maar dat was dan ook na een knappe afstand naast een frisse pony :D Ik moet zeggen: ik kreeg er een kick van, van dat rennen en voelde me echt toppie.
Mijn volgende stap is dan ook: het hardlopen weer oppakken, jaren geleden mee begonnen en gestopt na flinke blessure,toen meer gaan roken en snaaien en nooit geen zin meer gehad om voorzichtig weer te beginnen.

kom gezellig mee rennen in het start to run topic of in het andere hardloop topic hier op bokt.
werkt erg motiverend. :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:20

O ik ben niet sjaggo of zo, maar het is meer als
ik in een moeilijke situatie zit... even boos of verdrietig, dan hunker ik naar een sigaret.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:03

Wat mij opvalt is toen ik nog rookte nooit een aansteker kon vinden (dit was bijzonder frustrerend) en nu kom ik ze echt overal tegen :')

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:17

blensink schreef:
Wat mij opvalt is toen ik nog rookte nooit een aansteker kon vinden (dit was bijzonder frustrerend) en nu kom ik ze echt overal tegen :')

Hahahaha erg herkenbaar, in de auto,jaszak,tas, bestek-la,zelfs 1 in het kleine kamertje :o .......wist niet dat ik er zoveel in huis had, heb ze allemaal in een lege plastic snoepbak gedaan en geef ze mijn vriend cadeau met zijn verjaardag(is ook altijd alles kwijt).

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:21

kom gezellig mee rennen in het start to run topic of in het andere hardloop topic hier op bokt.
werkt erg motiverend. :D[/quote]

Daar heb ik een tijd geleden al gepost.
Ik moet alleen nieuwe schoenen hebben en door mijn blijvende knie probleem heb ik weer van die extreem dure krengen nodig.
Aangezien de dure maand weer voor de deur staat en ook nog eens 3/4 familie aankomende 2 maanden jarig is moet ik het uitstellen, mijn geldboom hapert namelijk al een aantal maanden ;)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:26

Geen idee waarom ik dit topic aanklikte (als nooit-gerookt-hebbende-niet-roker), maar ik lees hier zoveel motivatie en enthousiasme, dat ik bijna zou willen stoppen! :D

Zet m op allemaal!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 21:56

blensink schreef:

Hou op zeg, ik heb er zeker een stuk of 30 in de keukenla kunnen gooien :+ (kunnen er 20 meer of minder zijn).

Bonechi, dat is je onderbewustzijn ;) een waarschuwing om noooooooit te roken :D
(en wijs een stel verstokte rokers eens op dit topic :D )

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:57

Ik ben ook gestopt sinds gisteren! Moet zeggen dat ik eigenlijk alleen ben gestopt om het geld. Hoop dat ik het vol blijf houden :D

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:59

ik sluit me aan sinds 2 weken gestopt! :D
ik zit wel iedere dag in het rokershok op school, moeilijk te weerstaan maar het lukt me goed!
al me vrienden roken vandaar dat ik daar zit, anders had ik het liefst het rokersgedeelte ontweken.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 22:02

noekje en kaja :D jullie zijn goehoed!
Noekie je moet niet (alleen) om het geld stoppen, denk een aan je gezondheid, de mensen om je heen, de frisse geur, de kleur op je gezicht, en..., en...., en. Lees topic door voor nog meer voordelen :P

Gaat het je makkelijk af kaja, ik zit op dag 13 vandaag, dus we zijn net zo lang onderweg nu :D