Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:06

@Tamadine: nee gewoon een hesje aan met van die refloctoren strepen, en waar ik loop is het redelijk goed verlicht

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 09:28

Ben weer terug. Heb nu wel het gevoel dat ik iets gedaan heb. Heb nu tenminste een paar zweeddruppeltjes op mijn hoofd staan :+

De 3x 4 heb ik gehaald. Het viel mee. Had wel een moment van ik kan niet meer maar ben doorgegaan en toen was ik daar weer overheen. Nu snel douchen en aan het werk.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:37

Maandag laatste sigaret gerookt en gister eerste rondje gelopen, 4x2 lopen en 4x2 stappen, dit ging prima. Bij de derde keer lopen voelde ik me ineens een stuk beter.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:48

Tamadine schreef:
Die start to run lijk wel echt ideaal zeg...

Hoe is les 1 bijv? hoe lang moet je dan al rennen? En heb je elke week 1 les of hoe werkt dat?

Hoe rennen jullie in de avonden buiten? Met verlichting?

les 1 is 1 min hardlopen,dan 2 min wandelen (wel flink doorstappen ;) ) dan 2 min hardlopen en 2 min wandelen,weer 2 min hardlopen en dan 3 min wandelen .
in het begin allemaal goed te doen,maar het word wel steeds pittiger.
ik heb gisteren les 5 gedaan,dan ren je eerst 2 minuten dan 2 min wandelen en dan 3 x 3min hardlopen en tussendoor 2 min wandelen.
ik loop het liefst in het donker :+ hesje aan en heb verlichting om mijn linker boven arm.

o en je loopt om de dag,behalve na de 3e les in de week,dan heb je 2 dagen rust.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:05

Emilia schreef:
Ben weer terug. Heb nu wel het gevoel dat ik iets gedaan heb. Heb nu tenminste een paar zweeddruppeltjes op mijn hoofd staan :+

De 3x 4 heb ik gehaald. Het viel mee. Had wel een moment van ik kan niet meer maar ben doorgegaan en toen was ik daar weer overheen. Nu snel douchen en aan het werk.

Goed gedaan hoor!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:42

ja het feit dat ik het gedaan heb geeft een goed gevoel. Kan nog niet echt zeggen dat ik me lekkerder voel na het lopen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:59

Komt vanzelf wanneer je je grenzen gaat verleggen en je elke keer wat langer vol houdt :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:03

Ik wil weer gaan beginnen met hardlopen :) Vorig jaar ook rond deze tijd gedaan en dat was best wel leuk. Lekker mp3speler op en lopen maar.

Het is bij mij niet zo zeer voor mijn conditie/figuur, maar vind het gewoon erg leuk. Ik wil het hardlopen afwisselen met de hometrainer die bij ons thuis staat als het echt slecht/koud weer is.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:10

amazone77 schreef:
Tamadine schreef:
Die start to run lijk wel echt ideaal zeg...

Hoe is les 1 bijv? hoe lang moet je dan al rennen? En heb je elke week 1 les of hoe werkt dat?

Hoe rennen jullie in de avonden buiten? Met verlichting?

les 1 is 1 min hardlopen,dan 2 min wandelen (wel flink doorstappen ;) ) dan 2 min hardlopen en 2 min wandelen,weer 2 min hardlopen en dan 3 min wandelen .
in het begin allemaal goed te doen,maar het word wel steeds pittiger.
ik heb gisteren les 5 gedaan,dan ren je eerst 2 minuten dan 2 min wandelen en dan 3 x 3min hardlopen en tussendoor 2 min wandelen.
ik loop het liefst in het donker :+ hesje aan en heb verlichting om mijn linker boven arm.

o en je loopt om de dag,behalve na de 3e les in de week,dan heb je 2 dagen rust.

Ik weet niet of ik dat al red. Ik ren nu elke keer een minuut en halve minuut lopen. Maar langer rennen red ik nogniet helaas. Dan komt echt mijn overgewicht weer om de hoek kijken...

Vanmiddag naar de tandarts en dan hoopik snel naar het ziekenhuis te mogen zodat alles eruit gerukt kan worden haha. Dan kan ik gaan beginnen.
Rennen er hier ook mensen over het strand? En wat zijn de ervaringen daarvan? Ik woon namelijk aan het strand....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:10

Emilia schreef:
ja het feit dat ik het gedaan heb geeft een goed gevoel. Kan nog niet echt zeggen dat ik me lekkerder voel na het lopen.

goed gedaan hoor. Vooral voor je werk langs, vind ik erg knap...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:12

Ik ga vandaag 3 km hardlopen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:38

succes!..ga vanavond naar de sportschool dus ben erg benieuwd met wat voor schema zijn aankomen

en 30 minuten aan 1 stuk!!..pfff..dat is echt knap!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:54

En mijn tijd wordt ook bijgehouden, dus dan plaats ik die wel ;)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:10

mag ik me hier melden heb verschikkelijk last van een motivatieprobleem maar mn conditie moet zeker verbeterd worden en een paar kilo's minder is zeker fijn (zeker met de kerst voor de deur) Ik heb vroeger altijd hockey gespeeld en hierdoor zijn mijn knieen soms wat pijnlijk iemand nog tips. goede schoenen heb ik thuis staan schema is uitgeprint en nu mezelf een trap onder de kont geven dat ik vannavond lekker ga lopen. na de tijd voelt het idd altijd wel goed.
Hoe hebben jullie jezelf gemotiveerd vooral het alleen lopen nekt erg!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:13

Ik zeg: GEWOON DOEN hahaha...

Als je eenmaal 1 keer bent geweest dan komt de motivatie vaak vanzelf wel! Lekker muziekje op zetten en dan morgen hier vermelden dat je het gedaan hebt zodat iedereen trots op je kan zijn... En misschien met iemand gaan, of dat er iemand mee fietst als deze niet wil lopen...

lars schreef:
mag ik me hier melden heb verschikkelijk last van een motivatieprobleem maar mn conditie moet zeker verbeterd worden en een paar kilo's minder is zeker fijn (zeker met de kerst voor de deur) Ik heb vroeger altijd hockey gespeeld en hierdoor zijn mijn knieen soms wat pijnlijk iemand nog tips. goede schoenen heb ik thuis staan schema is uitgeprint en nu mezelf een trap onder de kont geven dat ik vannavond lekker ga lopen. na de tijd voelt het idd altijd wel goed.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:20

jeetje het gaat hard hier :o

en wow 30 min aan een stuk (klein beetje jaloers :+ )

ik heb gisterochtend gelopen, vandaag dus rust en morgen weer actief :P

lars schreef:

ik loop ook altijd alleen :j en ja dat nekt je idd snel (vind ik) aan de ene kant vind ik het eerlijk om gewoon ff nergens aan te denken en gewoon te gaan lopen. Maar soms is het ook wel saai!
Ben van plan om voortaan me shetlander mee te nemen, kan die ook wat aan zijn conditie doen :+
Ik kan mezelf soms ook moeilijk motiveren, maar dan zeg ik tegen mezelf, slappeling ga lopen :+ meestal werkt het wel je hebt wel een beetje discipline nodig met zo'n zelfstandig loopschema ~~}>
Wat voor mij wel motiverend werkt is dat mijn conditie echt stukken beter is, kan nu heerlijk intensief paardrijden zonder moe te worden :)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:22

Emilia schreef:
even een vraag voor de al wat meer ervaren lopers. Ik zit nu in week 2 van het schema en morgen moet ik dag 2 van week 2 doen. Loop om de dag. Als ik morgen dus gedaan heb, moet ik vrijdag weer. Alleen kan ik dan echt met geen mogelijkheid. Zal ik dan gewoon donderdag al dat van vrijdag doen of pas zaterdag weer? En moet ik dan ook een stapje terugdoen in de training?

Gewoon een extra dag rust :j
merk je weinig van! Het is belangrijk dat je voldoende rust hebt tussen de lessen om je lichaam de kans te geven te herstellen.
Ik doe vaak als ik geen tijd heb er ook gewoon een extra dag tussen, en persoonlijk merk ik geen verschil als er 1 of 2 dagen rust tussen zit

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:24

Voor iedereen die vandaag weer actief bezig is, of je nu aan je eerste les begint of al weken bezig bent:

JE KAN HET, ZET UM OP *\o/*

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:28

Ik ben vandaag begonnen met het beginnersschema. In de sportschool op de band. Heb eerder veel gesport, maar door een burnout al zo'n 1,5 jaar niet meer. Ben nu weer heel langzaam aan het opbouwen. Ik ben van plan om binnen en buiten lopen af te wisselen. Vandaag dus 4x2 minuten gedaan. Leuk dit topic! En veel succes allemaal!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:35

sifra bekent probleem moet ook weer helemaal opbouwen hier nog erger ik heb al bijna 6 jaar niet meer gesport en zit nu echt op zn drempel dat ik geen zin heb om te beginnen om ik vroeger erg goed was in sport en nu nogal lomp ben omdat ik weinig conditie heb en iets te zwaar ben maar kom beginnen we samen vandaag!

_Rosa heb gelukkig geen shet om mee te nemen haha

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:44

Is het goed dat ik me hier ook meld? :)

Wil het hardlopen graag weer gaan oppakken. Niet zo zeer omdat ik het leuk vindt (helemaal niet zelfs), maar omdat ik merk dat mijn conditie in een rap tempo slechter wordt en ik snel aankom. In de zomervakantie ben ik begonnen met hardlopen, heb dit eind van de zomervakantie opgebouwd tot ongeveer een kwartier lopen en 5 minuten wandelen.
Nu ga ik naar school, loop stage en heb daarnaast ook nog werk. Daardoor weinig tijd en kan me er moeilijk toe zetten, zeker als ik alleen moet. :o

Kortom, ik moet echt een skup. :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:48

skup!!..skup je even terug? :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:50

* Geeft Jasmijn een skup terug. :D

Waar loop jullie langs? Ik woon in het centrum, hebben wel wat rustiger plekjes met stukjes bos, maar moet zeggen dat ik dat in m'n uppie niet echt durf, al helemaal niet als het donker is. :=

twinkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:51

Ik moet ook dringend iets doen aan mijn conditie, afgelopen 2 jaar 5 kilo aangekomen.
Merken jullie dat het hardlopen ook goed is voor het afvallen?

En hoe kan ik aan een sportschema komen voor op de MP3? dat lijkt mij het beste......

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:52

Start to run kun je via Google opzoeken. Dat is een programma dat je begeleidt tijdens het hardlopen, schijnt wel fijn te werken. :)

Hardlopen is één van de sporten waarmee je de meeste calorieën verbrandt.