Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:27

Ik heb ze met een maand of 5 zwangerschap eruit gehaald, zodat het nog wat tijd had om dicht te groeien (dacht ik optimistisch).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:30

Hahaha doelde met name op dat laatste :D

Ik heb ze eruit gehaald toen ik 8 weken zwanger was, maar ze zijn nog steeds niet dicht.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:36

Wellicht gebeurt het nog en zoniet, dan heb je extra aanvoer van melk :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:38

Ze hadden me op zitten naaien dat je geen borstvoeding zou kunnen geven als je piercings hebt gehad. Nou eh... met 16 weken begon de boel te lekken, dus daar twijfel ik niet meer aan :D

Maar goed... extra aanvoer van melk, scheelt weer tijd :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:58

Als ze feitelijk áchter je tepels gezet zijn, kan dat gewoon hoor :j Maar vroeger werden ze nog wel eens echt door de tepel gedaan en dan werd BV moeilijk of onmogelijk.
En als jij al lekt, zal het wel loslopen idd :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:55

Laelia heb ik vanaf het begin af aan (de eerste keer met 6 weken, en toen twee keer in de week tot ze naar het kdv ging, vanaf toen natuurlijk vaker) uit de aventfles laten drinken. Veel bv kinderen blijken deze flessen goed te pakken. En anders idd de tommy tippee.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:20

het schijnt dat het vaak ook meevalt met borstverkleiningen, en het ligt er een beetje aan hoe het gebeurd is of je ook borstvoeding kunt geven.

de tommee tippee is echt goed :j merla wilde uit geen enkele fles drinken, heel kapitaal heb ik aan allerlei spenen en flessen uitgeven en deze dronk ze direct goed uit.
maar de difrax zou ook goed moeten zijn bij dit probleem

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:42

Ik vind zelf de difrax niet fijn. Laelia zuigt zo hard, dat ze deze spenen helemaal vacuum zuigt, en er dus niets meer uit krijgt.. Een groter gat (nr 2) helpt wel iets, maar niet genoeg. En de 3 standenspeen verslikt ze zich dus in }:0

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:49

ik heb er geen ervaring mee, met de tommee tippee moest ik ook eerst een aantal kleine gaatjes bij prikken voor de meiden er fatsoenlijk uit dronken.

ze waren bij mij gewend dat ze gelijk flinke slokken moesten nemen :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:56

@Angela, bij de Drifrax kun je de achterkant toch losschroeven zodat er wat lucht bijkomt en je kind niet meer vacuum zuigt? Onze dochter dronk er altijd goed mee.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:40

mmm, die van mij niet... misschien zijn er meer soorten (had die van mij wel in duitsland gekocht)?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:54

Milan raakt helemaal gefrustreerd dat het niet snel genoeg komt en soms krijgt hij er gewoon niks uit gezogen. Ik heb een aventfles en nu een driestandenspeen gekocht, eens kijken hoe het dan gaat. De bv komt gewoon zo snel komt en dan kan hij flinke slokken nemen en met de fles niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 17:58

Angela schreef:
Ik vind zelf de difrax niet fijn. Laelia zuigt zo hard, dat ze deze spenen helemaal vacuum zuigt, en er dus niets meer uit krijgt.. Een groter gat (nr 2) helpt wel iets, maar niet genoeg. En de 3 standenspeen verslikt ze zich dus in }:0

3stand is ook voor pap heb ik er hierop staan,...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:45

Cyntje schreef:
Angela schreef:

3stand is ook voor pap heb ik er hierop staan,...

Dat klopt, maar tussen de 2 en de 3 standenspeen zat geen andere mogelijkheid meer. Ik dacht, laat ik het maar proberen, maar dat was geen succes.

@ iedereen: Hoe doen jullie de groente en fruit hapjes? Maken jullie ze zelf, of gebruiken jullie potjes, en waarom?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:20

Angela schreef:
@ iedereen: Hoe doen jullie de groente en fruit hapjes? Maken jullie ze zelf, of gebruiken jullie potjes, en waarom?

Een keer in de week een heleboel maken en lekker invriezen. Ik vond het echt ideaal. 'S morgens potje uit de vriezer in de tas en bij de tijd dat het fruittijd was bij de oppas was de boel ontdooid.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:24

Kyan krijgt het nu nog niet. Maar bij de eerste maakte ik alles zelf. Vind ik het prettigst.
Inderdaad een deel maken en in porties invriezen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 13:46

Chiara is bijna 5,5 maand en ben nog niet met potjes bezig. Ik heb wat kant en klare potjes om te oefenen maar heb een boekje gekocht met tips om zelf potjes te maken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:42

Ik maak de hapjes trouwens ook zelf. De potjes wilt ze ondertussen dus ook echt niet meer. Blijkbaar is de smaak van de potjes echt anders als het zelf maken.

De keuze om het zelf te maken komt van mij af eigenlijk omdat ik zo goed met smaken kan combineren en haar aan dingen kan laten wennen. Daarnaast moet ze als ze straks groter is en met de pot mee gaat eten, ook mijn eten eten, dus het leek me wel handig om daar maar meteen mee te gaan beginnen.

Ik maak meestal zo eens in de 2 weken 4 verschillende hapjes klaar, die gaan allemaal de vriezer in, en als het weer bijna op is, dan komen er weer nieuwe hapjes. Een nieuwe smaak introduceer ik altijd in combinatie met dingen die ze zeker lust. Tot nu toe eet ze alles, behalve pompoen (al staan daar nog een paar hapjes van, dus dat moet ze nog een paar keer proberen ;) ).

@ cyntje: ik heb ook een boekje gekocht, daar stond ook een overzicht in van wat de baby vanaf wanneer mag hebben, daar was ik echt heel blij mee :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:33

Groente en fruithapjes: wij hebben dus gerapleyd, geen gepureer en geprak, gewoon gelijk echt leren eten.

Dit was echt mijn bijbel
Afbeelding
Boek is geschreven door kinderdietist Stefan Kleintjes. Er staat zo veel handige informatie in over welke voeding en wat vanaf welke leeftijd kan. Daarnaast staan er ook heel veel borstvoedingstips in. Echt een aanrader :j

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:58

ja hier ongeveer hetzelfde, geen boek dan maar wel gewoon hele dingen.
banaan, halve aardappel, boterham (nu nog kaal) en veel soorten groente krijgen ze hier gewoon in hun geheel.
merla heeft zich er wel een paar keer in verlsikt maar daelyn is een natuurtalent en kauwt van begin af aan al alsof ze nooit anders gedaan heeft.

alhoewel dat ook wel klopt want ze kauwt ook op mijn tepels :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:21

Mijn zoon (Nu 11 maanden) heeft tot 9 maanden borstvoeding gehad, en at sinds de 7de maand gewoon met de pot mee. NIets geen groente en fruithapjes.. Hier eet meneer gewoon zelf een hele boterham met "KAASIE" weg zoals hij dat zelf noemt :+ Complete bonen, stukjes aardappels, stukjes vlees (ook gewoon biefstuk, varkenshaas, kipfilet - hardere vleessoorten dus). Bananen prak ik, appels en peren meestal in de blender maar nu hij tandjes krijgt kluift hij regelmatig zelf een stukje appel uit z'n handjes weg. Gaat prima!

Oh en tommie tippie flessen echt een aanrader!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:42

Odetteke: dat boek heb ik ook gebruikt! Ik heb een beetje gecombineerd, op een gegeven moment at ze meer dan ze zo naar binnen kon krijgen en op het KDV bijvoorbeeld kreeg ze ook wel potjes. En als wij iets aten dat zij ook zo kon eten dan kreeg ze dat gewoon. Maar op een gegeven moment wilde ze gewoon alleen maar wat wij aten en toen was het exit potjes.

Ideaal, nooit ge-emmer met eten en ze lusten werkelijk van alles!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:24

Ik heb het boekje 'hapje hapje'

Geven jullie altijd dezelfde smaak een aantal dagen achter elkaar?
Of na verloop van tijd niet meer?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:28

Hier dramanacht gehad. Milan om 23:15 gevoed en daarna ben ik gaan slapen. Ik werd wakker van zijn gebrabbel en keek op de klok: 2:06, keek nog eens, ja toch echt 2:06 >;) . Om 2:30 werd het echt huilen dus toch maar aangelegd en hij dronk een minuut of 7. Terug in bed en lekker slapen. 5:09 weer wakker van gehuil dit keer. Pff nou ja, regelnacht bestaan die ook? Opgepakt, aangelegd en binky drinkt 2 slokken en begint me toch te krijsen :oo . Helemaal hysterisch en ik kreeg hem met geen mogelijkheid rustig. Na een tijdje wel weer en opnieuw geprobeerd. Hele liedje weer van voren af aan. Daarna werkelijk alles geprobeerd, andere houdingen, gekeken of hij geen oorpijn, nekpijn enz had, had geen vieze luier, niet warm, niet koud. En binky huilde en huilde maar door, ik werd er helemaal wanhopig van |( . Kolfapparaat gepakt want zodra ik hem aan wilde leggen werd hij helemaal hysterisch. 50 ml gekolfd en in een flesje gedaan maar dat wilde hij ook niet, alleen wat sabbelen op de speen. Uiteindelijk was het 6:30 toen hij doodmoe van het vele huilen in slaap viel. Stomme was wel dat hij toen compleet ontspannen in zijn bedje lag te slapen, handjes langs zijn gezicht, ik snapte er echt niks van :?. 8:16 begon hij weer te brabbelen dus weer gepakt, begint hij weer! Gelukkig maar een kwartiertje en toen dronk hij een paar min.

10:30 nog een keertje geprobeerd maar weer alleen maar huilen, huilen, huilen. Pas om 13:00 heeft hij weer normaal gedronken en sindsdien is er niks meer aan de hand. Pffffff..........

Vannacht ook leuk he met dat extra uurtje. Ik maak hem normaal om 23:00 uur wakker voor de laatste voeding maar doe dat vandaag pas om 23:30 uur, scheelt toch al een half uur.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:35

Jeetje Nin, das idd vervelend, heb met Chiara amper van die nachten gehad gelukkig.

Ik hoef ze snachts iig niet aan te leggen maar een enkele keer de speen geven wel.
Dat half uurtje later voeden maakt hier weinig verschil.
Ze wordt hier echt stipt 8 uur wakker, of ik nu om 22.30 voed of pas om 23.45 :+

En dames houdt er rekening mee, de klok wordt verzet ;) dus morgen komt Chiara om 7 uur ipv 8 uur :+