zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:25

Charaz schreef:
Op medische noodzaak mag dit inderdaad tot 24 weken en ik denk dat het wel makkelijk is om mensen hier op af te keuren, die kindjes worden niet zomaar geaborteerd omdat het even niet uit kwam. De normale grens is 12 weken, even beter inlezen voor je een reactie plaatst...

Nou zal het je vast nog verbazen dat er vaak genoeg na de 12 weken grens nog steeds zonder medische reden kindjes worden geaborteerd. Bij mij zou precies hetzelfde gebeurd zijn, maar ik heb mijn kindje gehouden. Ik was 20 weken zwanger toen ik erachter kwam, en ik kon zonder medische reden mij kindje laten aborteren, ik kreeg 5 dagen bedenktijd van de abortuskliniek, maar ben er helemaal niet op in gegaan, het was al een heel compleet mensje, die kan je toch niet zonder reden dood maken??

TS ik wens je heel veel sterkte en kracht toe de komende maanden, het gaat zwaar worden, en je soms moet je hard vechten voor dingen, maar uiteindelijk kom je er wel. Ik zelf ben een alleenstaande moeder sinds mijn 21e (nu 24)en woon nog steeds bij mijn ouders, ik volg een opleiding, en hoop binnenkort aan het werk te kunnen. Mijn kleintje weet niet beter en is een heel gelukkig jongetje.

Als je je verhaal kwijt wil of gewoon even wil praten of ervaringen uit wil wisselen kan je me pb'en.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:45

Pff wat een reacties hier.
De situatie is verre van ideaal.
Maar je kan alles nog zo goed op een rijtje hebben en alsnog falen. Als jij voor de volle 1000 procent voor je kleintje gaat, komt het helemaal goed. Want met wilskracht bereik je heel veel. En kinderen zijn vooral de eersten jaren al snel gelukkig, als ze maar voldoende liefde krijgen. En natuurlijk de basisbehoeften..

Zelf was ik ook ongepland zwanger geraakt en dat in een persoonlijke crisistijd. En heb ook veel over abortus nagedacht.
Maar dat is een erg ingrijpende gebeurtenis die je de rest van je leven achtervolgd. Ik vraag me dan dus ook af of de mensen die hier zo hard over abortus roepen het ook zelf hebben meegemaakt.

Neem eens contact op met Career & kids misschien kunnen zij je wel helpen met het vinden en combineren van kinderen en een baan.
Kijk eens op hun website. het is een re-intergratiebureau met vele opties die je ook echt helpen met het zoeken naar een leuke baan die echt bij je past.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:23

tamara_85 schreef:
Charaz schreef:
Op medische noodzaak mag dit inderdaad tot 24 weken en ik denk dat het wel makkelijk is om mensen hier op af te keuren, die kindjes worden niet zomaar geaborteerd omdat het even niet uit kwam. De normale grens is 12 weken, even beter inlezen voor je een reactie plaatst...

Nou zal het je vast nog verbazen dat er vaak genoeg na de 12 weken grens nog steeds zonder medische reden kindjes worden geaborteerd. Bij mij zou precies hetzelfde gebeurd zijn, maar ik heb mijn kindje gehouden. Ik was 20 weken zwanger toen ik erachter kwam, en ik kon zonder medische reden mij kindje laten aborteren, ik kreeg 5 dagen bedenktijd van de abortuskliniek, maar ben er helemaal niet op in gegaan, het was al een heel compleet mensje, die kan je toch niet zonder reden dood maken??

TS ik wens je heel veel sterkte en kracht toe de komende maanden, het gaat zwaar worden, en je soms moet je hard vechten voor dingen, maar uiteindelijk kom je er wel. Ik zelf ben een alleenstaande moeder sinds mijn 21e (nu 24)en woon nog steeds bij mijn ouders, ik volg een opleiding, en hoop binnenkort aan het werk te kunnen. Mijn kleintje weet niet beter en is een heel gelukkig jongetje.

Als je je verhaal kwijt wil of gewoon even wil praten of ervaringen uit wil wisselen kan je me pb'en.

Zie mijn vorige post - in Nederland wordt er geen beperking gesteld aan abortussen tot 24 weken (met veiligheidsmarge dus 21 weken en een beetje). Die 12-wekengrens bestaat in Nederland niet.

Milka

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:24

TS, zo te horen heb je voor jezelf de keuze al gemaakt.
Waar een wil is, is een weg en zo te horen ga je er voor de volle 100% voor. In dat geval kom je er ook wel.
De weg zal zeker moeilijk en zwaar zijn, maar in het leven komt niet altijd alles zomaar aangewaaid.
Meid, geniet lekker van je zwangerschap.

Nog even over de reacties over het hebben van alleen een VMBO diploma.
Ook dan kan je er komen, hoor en hoef je zeker niet achter de kassa te belanden. Wat een onzin.
Ook ik heb alleen een VMBO diploma, maar heb toch al 3,5 jaar een super baan met een goed salaris en zeker ook doorgroeimogelijkheden daarin.

Ik heb een eigen koopwoning, woon samen (maar ben zeker niet afhankelijk financieel gezien van mijn vriend), heb een hond, tot voor kort een eigen paard, we hebben 2 auto's voor de deur staan en ben inmiddels ruim 11 weken zwanger.
Ik heb de luxe om straks fulltime mama te zijn als ik dat zou willen.

Tuurlijk is de situatie van TS niet ideaal, maar met een portie doorzettingsvermogen kom je een heel eind.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:59

Ik ben ook 19 en mijn dochtertje is nu 11 weken. Ik woon nog bij mijn ouders in en mijn vriend woont hier bij in. Huisje kopen krijg je niet snel, en zijn vaak veeelste duur. Dus wij sparen nog even door en ik maak mijn opleiding af. Mijn vriend werkt gelukkig wel, heeft sinds kort een vaste baan.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:01

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:06

even een update, ik ben afgelopen maandag bij de verloskundige geweest, daar heb ik een echo gehad, en ik ben uitgerekend op 28 april 2010, ik heb een aanvraag gedaan bij de gemeente voor werk of een uitkering, maar mijn ouders verdienen zoveel dat ik geen uitkering krijg, terwijl mijn moeder er niet voor me is en zij nog het meeste verdient (zij is apotheker).

Nu krijg ik dus geen uitkering, en zonder inkomen is het niet mogelijk om zelf een woonpas aan te vragen. Ik sta wel bij mijn vriend op zijn woonpas, maar hij krijgt geen urgentie omdat hij niet in levensgevaar is.

Nu heb ik een afspraak met de gemeente die gaan kijken of ze een huisje voor me kunnen regelen.

Ook heb ik het geprobeerd via antikraak woningen, daar had ik bijna een huis totdat ik zei dat ik zwanger was toen zeiden ze dat ze geen zwangere vrouwen aan mochten nemen.

al met al schiet het dus niet echt op!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:13

Dat zijn wel vervelende dingen. Hopelijk kunnen ze je bij de gemeente verder helpen! Succes :)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:15

Girl In The Mirror schreef:
In een eerdere post van juli 2009 aangeeft dat je sinds 6 maanden gestopt bent met de prikpil. Je geeft daar aan weer aan anticonceptie wilt beginnen maar niet aan de prikpil. Hoe zit dat nu TS, heb je nu wel sinds je gemeenschap hebt met je vriend consequent de prikpil of iets anders gebruikt of toch wellicht niet zo voorzichtig geweest? Ik maak ook op dat je nog niet zo lang samen bent met je vriend daar je het in die post ook hebt over dat je 'nu' een vriend hebt.

Lastige situatie, nu zal je het sowieso wel redden hoewel het moeilijk zal zijn, in Nederland wordt je nu eenmaal niet aan je lot overgelaten en is er altijd wel steun. W.b. een woning, tja, dat zal een lastige kluif worden, via een woningstichting zal 't niet direct lukken en particulier zal het te duur zijn met jullie inkomen. Kan je wel bij familie verblijven totdat jullie iets gevonden hebben? Aangezien jullie beiden geen baan hebben lijkt het mij dat je niet plaats/regio gebonden bent dus zoek in heel Nederland naar een huisje, al is het maar een klein huisje.

Maar verder, kan je ook op eigen gelegenheid solliciteren of moet dat perse via CWI? Anders zou ik elke week naar het uitzendbureau gaan zodat ze serieus weten dat je op zoek bent naar werk. Ik zou gewoon verzwijgen dat je zwanger bent aangezien je dit niet verplicht bent dit te vertellen. Lijkt mij sowieso erg belangrijk dat jullie z.s.m. werk vinden, push alle instanties, laat merken dat jullie gemotiveerd zijn.

over die prikpil, ik ben gewoon doorgegaan met die prikpil, ik ben toen bij de dokter langsgeweest en die zegt dat als wanneer je stopt met de prikpil het pas na 10 maanden uitgewerkt is, dus toen ben ik er weer mee doorgegaan.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:19

Ti_Amo schreef:
even een update, ik ben afgelopen maandag bij de verloskundige geweest, daar heb ik een echo gehad, en ik ben uitgerekend op 28 april 2010, ik heb een aanvraag gedaan bij de gemeente voor werk of een uitkering, maar mijn ouders verdienen zoveel dat ik geen uitkering krijg, terwijl mijn moeder er niet voor me is en zij nog het meeste verdient (zij is apotheker).

Nu krijg ik dus geen uitkering, en zonder inkomen is het niet mogelijk om zelf een woonpas aan te vragen. Ik sta wel bij mijn vriend op zijn woonpas, maar hij krijgt geen urgentie omdat hij niet in levensgevaar is.

Nu heb ik een afspraak met de gemeente die gaan kijken of ze een huisje voor me kunnen regelen.

Ook heb ik het geprobeerd via antikraak woningen, daar had ik bijna een huis totdat ik zei dat ik zwanger was toen zeiden ze dat ze geen zwangere vrouwen aan mochten nemen.

al met al schiet het dus niet echt op!

bezint eer gij begint!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:20

Wat wil je daarmee zeggen? :?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:30

19LindA83 schreef:
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap..

Alleen heb ik het hele topic doorgelzen en ikverbaas me erover dat niemand iets zegt over het feit dat de jongeman in dit verhaal niet werkt.
Ik lees dat hij een vinger is verloren bij een ongeluk... sorry hoor maar onze slager miste er aan elke hand drie en werkt ook nog steeds.
1 vinger lijkt me nooit een reden om helemaal afgekuerd te zijn..

Verder is er genoeg werk te vinden: AH, thuizzorg als alpha hulp, en zo is er genoeg te bedenken waar je zo aan de slag kan zonder een opleiding te hebben.

Verder is jullie begin stituatie ook niet ideaal, we woont bij de zus van je vriend zeg je.. je wil iets voor jezelf zien te krijgen. Dan zou het toch ook heerlijk zijn als je dit zelf allemaal kunt bekostigen.
Ik vind het heel makkelijk om te zeggen dat je wel een uitkering oid krijgt, zoals de meeste hier doen. Je bent een jonge meid, daarbij ben je er zelf bij geweest toen je zwanger raakte. Wat in deze tijd toch echt niet meer hoeft. Sorry hoor maar op die leeftijd gebruik je toch ook een condoom ondanks dat je aan de pil bent... niet alleen vanwege zwangerschap maar ook tegen ziektes, je bent jong wie weet wat er nog kan gebeuren op relatie gebied...

Misschien oordeel ik wel iets te hard naar anderen hun mening, maar dit is mijn mening en hoe ik erover denk..

ik denk niet dat je helemaal goed hebt gelezen want als hij 1 vinger kwijt zou zijn zou hij allang werken en zou hij ook niet voor 70% zijn afgekeurd!

hij is zijn rechterhand helemaal kwijt en van zijn linkerhand zijn wijsvinger. Vandaar dat het moeilijk is om werk te vinden.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:31

Pashon schreef:
bezint eer gij begint!

en dit betekend?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:32

Blijkbaar vind ze dat je dat allemaal had moeten regelen (huis/inkomen) vóór je zwanger werd. Gokje maar hoor

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:35

Dan heeft ze niet gelezen, want TS was nog helemaal niet van plan om al zwanger te worden ;)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:36

Als het dwars door een pil o.d. komt kan zei daar niks aan doen, anders regelt iedereen het wel goed.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:37

Wat grappig, ik ben 27 april 2010 uitgerekend !

Meis, probeer ervan te genieten, ookal loopt alles niet zoals je zou willen dat het loopt.
Ik neem aan dat waar je nu woont het ook geen probleem is dat er een kleine aankomt?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:39

Hoe is het nu eigenlijk met TS zelf ?? heb de laatste pagina's niet meer gelezen..

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:42

Loesje88 schreef:
Wat ik raar vind is dat er gezegd wordt dat je zelf hebt gekozen voor een kind? je bent toch aan anti conceptie... :? Raar dat je dan geen urgentie krijgt...

Wat je moet doen, is aan jezelf en je vriend... heel veel succes ermee!

Ik zou een schriftelijke verklaring vragen aan de huisarts dat die zwangerschap niet gepland was (ik neem aan dat hij kan verklaren dat je aan de prikpil was) en dat hij vind dat jullie urgentie hebben. Als jullie zelf aangeven dat je urgent bent klinkt dat nog anders dan wanneer eenarts het zwart op wit op papier heeft gezet.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:44

Gefelciteerd met je zwangerschap.
Een vriendin van mij raakte ook zwanger op haar 19e, ze woonde op dat moment bij haar vader, ruzie met haar moeder, haar (ex)vriend was/is werkloos en zelf was ze net 2 maand gestopt met haar mbo opleiding, dus een beetje en vergelijkbare situatie met die van jou.

Haar zoontje is nu ruim een jaar, en het gaat hartstikke goed met hun tweetjes. Ze woont inmiddels op zich zelf in een huurflatje, (2 slaapkamers dus groot zat). Ze heeft geen werk, en krijgt ook geen geld van haar ex-vriend. Ze leeft van een uitkering waarvan ze alles betaald. Er is een regeling dat tot je kindje naar de basisschool gaat jij niet hoeft te werken. Omdat je niet bij je ouders thuis woont, leef je ook niet van je ouders geld dus je uitkering staat daar los van. Teminste zo begrijp ik het van haar. Na checken dus!

Heel veel succes en geluk natuurlijk!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:53

Sannum schreef:
Ik ga even heel erg off-topic, maar dat is dit topic toch al.. Wat een B*llsh*t dat je met een VMBO diploma alleen maar achter de kassa kunt gaan zitten. Ikzelf heb geen enkel diploma, en toch werk ik op HBO niveau, en heb ik een bovengemiddeld inkomen, zeker voor mijn leeftijd. Ik heb geen papieren gehaald omdat ik behoorlijk ziek ben geweest in de tijd dat ik naar school ging. Toen ik weer zo goed als beter was heb ik een baan gekregen, vrij simpel, als koerier op een busje. Binnen datzelfde bedrijf ben ik op de vrachtwagen komen te zitten, en van daaruit doorgegroeid als planner. Op dit moment ben ik hoofd planning en behoor tot het management team.

Zonder diploma's, niet eens een VMBO diploma.

Ik vind dat de scholing de keuze niet moet beïnvloeden of je wel of niet een kind houdt.

TS, ik wens je heel veel succes en geluk toe met je gezin, en jullie gaan het redden, dat weet ik zeker!

Zo heb ik het ook gedaan. Het enige verschil is dat iemand die wel diploma's heeft (en de capaciteiten) dat in minder dan 1/4 van de tijd doet, puur omdat die erkenning op basis van zijn diploma's krijgt. Je moet van goede huize komen wil je zonder diploma's je nek boven het maaiveld uitsteken. Dat is al een hele opgave zonder kinderen, laat staan dat je moet gaan solliciteren terwijl je zwanger bent.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:55

Lex schreef:
Een vriendin van mij raakte ook zwanger op haar 19e, ze woonde op dat moment bij haar vader, ruzie met haar moeder, haar (ex)vriend was/is werkloos en zelf was ze net 2 maand gestopt met haar mbo opleiding, dus een beetje en vergelijkbare situatie met die van jou.

Haar zoontje is nu ruim een jaar, en het gaat hartstikke goed met hun tweetjes. Ze woont inmiddels op zich zelf in een huurflatje, (2 slaapkamers dus groot zat). Ze heeft geen werk, en krijgt ook geen geld van haar ex-vriend. Ze leeft van een uitkering waarvan ze alles betaald. Er is een regeling dat tot je kindje naar de basisschool gaat jij niet hoeft te werken. Omdat je niet bij je ouders thuis woont, leef je ook niet van je ouders geld dus je uitkering staat daar los van. Teminste zo begrijp ik het van haar. Na checken dus!

alleen ben ik 19 en zijn mijn ouders verplicht te betalen voor mij tot mijn 21e (heb ik ook niet voor gekozen) en dat doet mijn moeder dus niet. Mijn vader helpt me wel maar kan natuurlijk ook geen huis voor me kopen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:59

Ti_Amo schreef:
Lex schreef:

alleen ben ik 19 en zijn mijn ouders verplicht te betalen voor mij tot mijn 21e (heb ik ook niet voor gekozen) en dat doet mijn moeder dus niet. Mijn vader helpt me wel maar kan natuurlijk ook geen huis voor me kopen.

Er zijn bepaalde regio's waar (bijna) geen wachttijd is. Wellicht kun je daar voorlopig genoegen mee nemen en je ondertussen bij gemeentes inschrijven met wachttijd, waar je liever zou willen wonen. Een voordeel is dat je niet gebonden bent aan een locatie ivm werk of iets dergellijks.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:04

verder heb ik nog geen werk gevonden maar heb ik wel een gesprek bij de gemeente, ben ik bij het JIP geweest en loop ik bij maatschappelijk werk waar ik mijn eerste gesprek heb gehad.

Mijn vriend heeft gesolliciteerd voor brugwacht, daar is hij niet aangenomen, ze hadden iemand gevonden die beter in de functie past terwijl hij heeft aangegeven dat hij elke dag en nacht bereid is om te werken, verder krijgt hij als het goed is via zijn contactpersoon van de sociale dienst een opleiding aangeboden tot tramchauffeur.

Het is niet zo dat hij geen diploma's heeft hij heeft vrijwel alle lasdiploma's die je maar kunt halen, hij laste zelfs onder water. Na het ongeluk kan hij dus niet meer lassen wat logisch is met 1 hand.

Hij krijgt een uitkering van schoon €800.- in de maand.

Verder heb ik gesolliciteerd bij mac donald, bij kledingwinkels, bij de supermarkt, maar ik heb wel gezegd dat ik zwanger ben, wordt daarom ook niet aangenomen al bij het eerste gesprek.

Verder heeft mijn vader zijn collega zijn dochter een baan bij de etos, hun krijgen om de zoveel tijd proefpakketten pampers en andere luiers binnen, en die gaat ze voor me sparen, dus ik denk dat ik er over 6 maanden al best veel heb ;)

verder heb ik de hele kinderkamer al bij elkaar inclusief maxi cosi, box, speelkleed, kinderstoel!

ben hard op weg.

Ik maak nu ook schoon op een basisschool, wel zwartwerk en zodra je ziet dat ik een buikie krijg dan moet ik er wel mee stoppen dat hebben we zo afgesproken.

Verder heb ik me opgegeven voor de avondcursus SPW, dat is gewoon op de pc. en dat kan ik dus gewoon thuis doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:04

Bij de IB-groep is het zo dat als je aan kunt tonen dat je met 1 van je ouders geen contact hebt het inkomen van 1 van die ouders buiten schot wordt gelaten en je dus een hogere beurs krijgt.

Zal dit ook niet zo werken in jouw geval voor de uitkering?
IIg het er niet bij laten zitten en dit uitzoeken omdat dit ook gevolgen heeft voor je woonpas.

Ps. Vergeet je niet op tijd kraamzorg aan te vragen? dit moet al vrij vroeg in de zwangerschap. (de moeders hier zullen de precieze tijd wel weten).

Verder, probeer ervan te genieten, voor je het weet is het zo ver!