Hoogbegaafd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:47

Ilzas schreef:
Die (mijn) instelling leidt echter ook niet tot een bijzonder bevredigend leven heb ik helaas gemerkt...

Helemaal waar, je zelfvertrouwen en dergelijke worden er niet beter op :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:48

Peelie schreef:
Fiffill schreef:
Ik ben er op jonge leeftijd mee gestopt ze te vertellen omdat de meeste mensen ze zo gruwelijk vonden dat ze er bang van werden en me voor gek uitmaakten.

Tot ergens vorig jaar, toen ik besloot dat het toch echt een deel van mij was dat de buitenwereld best mocht zien, of ze me nu gek vinden of niet.

laat eesn wat van je werk zien :)

Het meeste werk ik uit in tekeningen. De meeste ervan komen nooit op internet en veel van de dingen krijgt niemand ooit te zien, behalve ik zelf. Ik heb ook stapels kladblokken met schetsen van dromen.
Of bedoelde je verhalen, want ik schrijf ze ook op? Ik heb er nog wel een aantal op de computer staan geloof ik..
Iig je kan op mijn DeviantArt kijken, daar staat wel wat op. :) http://fiffill.deviantart.com
Dat zijn overigens niet alleen droomgerelateerde dingen hoor, ook fotografie (zelfportretjes vaak, overigens soms wel droomgerelateerd) en andere tekeningen.
Recente 'droomtekening' kan ik nog wel even laten zien;
Afbeelding

Tekenen is een van de weinige dingen waar ik mijn emotie in kwijt kan. Het 2e ding is muziek (luisteren dan vooral). :)

Overigens ben ik ook behoorlijk perfectionistisch, ik leverde op school vaak dingen te laat in omdat ik ze mooier wilde maken dan nodig was.

bromfiets

Re: Hoogbegaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:49

Prachtig fiffil, maar idd wel luguber. Kun je een beetje uitleggen wat die tekening betekent?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:51

Dat is naar aanleiding van een droom, overigens is de droom zelf eigenlijk helemaal niet zo luguber... ik had het al eens getypt, even opzoeken.

Edit, gevonden: Het ging er hier om (in dit stuk van de droom) dat er een vrouw was met een hond -in mijn droom dus een greyhound/hazewindhondachtigiets- die bomen op zijn rug droeg. De vrouw was naakt op het kleed na, had extreem lange haren en een gat in haar buik.
Uit het gat in haar buik stroomde vocht, bloed, waarmee eitjes naar buiten kwamen. Dit waren vlindereitjes, die uitkwamen en rupsen werden. Deze rupsen aten van het vlees rond het gat en hielden het zo open; ook raakte het nooit op omdat het weer aangroeide.
Op de metgezel/rijdier van de vrouw, de hond, konden de rupsen zich verpoppen in de takken. Daarna kwamen ze als herboren terug in de vorm van vlinders.
Dat is het verhaal erachter. Een beetje lastig uit te leggen omdat je het eigenlijk moet "meemaken". Het tekenen is makkelijker dan het beschrijven.... Ik ben niet zo goed in dit soort dingen uitleggen omdat het eigenlijk niet uit te leggen is.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-10-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:53

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:53

Wauw Fiffill! Echt prachtig getekend zeg _/-\o_ !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:56

Bedankt nathalieeee_ :) Mijn creativiteit is echt mijn manier om me te uiten.... ik zou niet zonder kunnen.

Hebben jullie dat ook? Bij mij heeft het hoogstwaarschijnlijk ook een link met HSP.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:57

Wat is HSP?

Ik ben ook erg creatief :j Kan er een hoop in kwijt, maar ik kan niet zo mooi tekenen als jij :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:59

ik vind het echt heel mooi! en ik snap je tekening eigenlijk wel. het straald heel veel emotie uit!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:00

mooie tekening fifill , herkenbare stijl

je omschrijving klinkt als last van maandstonden maar er kan wel iets moois uitkomen alleen kom je der voorlopig nog niet van af
iets vervelends dus waar je je leven niet van af komt
maar wel iets moois te weeg brengt
waardoor je een excuus hebt dat het minder erg is en eigenlijk dus iets heel moois is

(zo zou ik het vertalen ...maar ben geen dromen kenner )

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:01

hsp was toch hoge sensiviteit ?
wij (zoon en ik) zijn wel heel erg gevoelig voor de omgeving oa
stel er komt iemand binnen die negativiteit uitstraald word ik daar niet vrolijk van etc

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:02

Net zoals Bente kan ik me ook meestal alleen maar uiten met creativiteit, maar verdenk mezelf er ook van dat ik HSP ben, ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:02

Chrissy_ schreef:
Lovely schreef:
Chrissy, inderdaad en je hebt alleen jezelf ermee. Fouten maken mag en dingen per ongeluk overslaan of vergeten ook. Daarbij komt dat je anderen niet altijd kunt of wilt controleren en dan moet je dus ook je erbij neerleggen dat er wel eens iets mis kan gaan door een ander zijn toedoen.

Perfectionisme is niet iets waar je voor kiest he ;)
Het is iets wat in mij zit, en als het aan mij lag was ik er niet mee geboren. Maar het is nu eenmaal zo, en het kan zo ook best zijn voordelen hebben.

Je kiest er niet voor, maar je kunt wel echt leren om er op een betere manier mee om te gaan en dat is wel heel erg de moeite waard :j.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:05

Ik ben ook hooggevoelig als borderliner, maar ik had nog nooit van de term HPS gehoord :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:31

Wat bedoel je met last van maandstonden?

HSP is inderdaad hoogsensitief persoon. :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:35

Weet ik dat ook weer :D

Lees nu je omschrijving pas van je tekening, maakt het wel wat duidelijker :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:52

nickyu schreef:
Citaat:
Ook heel herkenbaar, als ik ook bijvoorbeeld dingen niet georganiseerd kan krijgen vanwege mijn moeite met plannen dan dwaal ik heel snel af naar iets anders. Dan vlucht ik bijvoorbeeld in Bokt of spelletjes online

auch 8-) TE herkenbaar :o

*kuch*

IK? O:) O:)
Hoezo herkenbaar :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:31

Sies schreef:
Maar er zitten dingen in mijn hoof waar ik zo niks aan heb zoals de geboortedata van alle klasgenoten van alle klassen van de basisschool 8)7

Hoera! Een lotgenoot! :D Weet jij ook alle postcodes uit je kerstkaarten-adreslijst uit je hoofd? Ik kan die lijst wel wegmikken :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:48

Sies schreef:
Maar er zitten dingen in mijn hoof waar ik zo niks aan heb zoals de geboortedata van alle klasgenoten van alle klassen van de basisschool 8)7

_O- _O- Heb ik ook!!!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:55

Zo ken ik alle pincodes die ik in mijn leven gehad heb uit mijn hoofd. Plus die van mijn moeder, mijn ex etc.
Banknummers en de meest rare telefoonnummers weet ik ook. Behalve als ik ze nodig heb :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:05

Kentekens... van mezelf, van anderen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:06

Ik onthoud ook pincodes en telefoonnummers, postcodes van jan en alleman...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:10

Nummers, dossiernummers, klantennummers.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:13

En is het bij jou ook zo dat er geen ruimte overhoudt voor belangrijke dingen, die je dus vergeet? :=

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:13

Ik wist vroeger alle data uit mijn hoofd, van ontmoetingen, afspraken, welke dag, met wie die waren geweest etc. totaal nutteloos.. Ik ben beregoed in het onthouden van dingen die helemaal niet belangrijk zijn. Waarschijnlijk omdat ik nooit echt een uitdaging heb gehad vroeger. Als je als kind te slim bent, ben je erg eenzaam... |(