Sauna.. Heerlijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Sauna.. Heerlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:07

Sorry O:) Ik had het idee dat erover heen gelezen wordt en ik wil graag boeken, dus ik heb al voorpret enzo :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:09

Altijd als ik er in zit krijg ik geen lucht bijna, ik ben er altijd snel weer uit :+

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:48

Mijn vriend dacht ook dat hij het verschrikkelijk zou vinden in een sauna. Hij kan normaal in de zomer erg slecht zijn warmte kwijt, maar in de sauna had hij hier geen last van. Ik heb hem rustig aan laten opbouwen (de eerste keer 5 minuten in de muzieksauna) en op het einde van de avond heeft hij zelfs 15 minuten in de 90-graden sauna gezeten. Het enige probleem dat hij heeft, is zijn bewegelijkheid. Hij kan niet zo goed stilzitten :D

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:30

Ik ga regelmatig naar de sauna. Meestal naar een sauna Alliance. Voor mijn gevoel doet het veel met me zowel geestelijk als lichamelijk. Ik ervar het echt als een weldaad voor mijn ikkie. Ben overigens wel altijd op een bepaalde manier moe maar voldaan. Verder ga ik elke week min. 2 keer in onze gezondheidssauna. Dat is een sauna waarbij lichten de warmte geven. Het schijnt heel gezond te zijn tegen allerlei kwalen. Maar ik doe het gewoon omdat ik het lekker vind. Op vrijdag altijd met een vriendin, ook nog gezellig!
Als alternatief goed te doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:34

wij zijn vorige week ook geweest, hebben we een sneeuwballen gevecht gehouden :+ Kan je vertellen, das pas koud! :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:35

Ik ben afgelopen vrijdag geweest. Dacht zal wel druk zijn met eerste kerstdag, maar viel echt reuze mee, was naar houten geweest. Voor het eerst. Op zich een hele mooie sauna! maar denk dat het in de zomer mooier is wanneer alles open is buiten. Nu had je een soort wandelgang van de ene kant naar de andere kant en verder een grote weide maar daar had je nu vrij weinig aan :) .

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:42

Ik vind het ook heerlijk, wij gaan meestal naar Peize, en zijn 2 keer in Boijl geweest, is niet zo groot als peize, ga met mijn vriend heen!! ER zijn inderdaad genoeg mensne die alleen heen gaan, mijn vriend vind de turksstoombad heerlijk, nou daar kom ik niet in, krijg i k het benauwd, dus dan doen wij ook elke ons eigen ding!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:18

Ik ga morgen, samen met mn zusje. Heerlijk, zeker met dit weer. Dan warm je echt van binnen en van buiten op. Ben overigens niet iemand die van de sauna's zelf houdt, geef mij maar gewoon die baden, de massages, enz. Lekker hoor. Alleen de infraroodsauna kan ik nog net hebben, maar ook niet langer als een paar minuten, dan krijg ik het ook stikbenauwd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:10

Even een schopje met een handige tip! :)
www.gratisnaardesauna.nl, tweede persoon altijd gratis bij deelnemende sauna's :) Site is ook erg gebruiksvriendelijk..Heb zelf nog geen reservering gedaan, maar hou het zeker in mijn achterhoofd als ik weer een keertje zin heb..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:24

Volgende week zaterdag gaan mijn vriendin en ik naar Joure. Daar ben ik nog niet eerder geweest maar lijkt me leuk om weer eens een nieuwe te verkennen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:59

ik meld me ook even hier.
wij gaan meestal naar Rosmalen, afgelopen najaar is die helaas in de fik gegaan. sinds een aantal weken zijn ze op wat kleinere schaal weer open. alles wordt weer opgebouwd.
verder zijn we eens in Prinsejagt Eindhoven, Lucaya Oss en Thermen Tilburg geweest.

sauna is echt het toppunt van relaxen, alleen jammer dat ik nooit tijd heb voor een hele dag

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:38

Qimm schreef:
wij zijn vorige week ook geweest, hebben we een sneeuwballen gevecht gehouden :+ Kan je vertellen, das pas koud! :=

haha das weer eens wat anders. ik ben eens bedolven onder een halve emmer gescruncht ijs. tijdens een opgieting flink zitten ouwehoeren met jan en alleman en ook de saunameester. van het een kwam het ander en ik zat de saunameester wat op te naaien over afkoelen. wil je een emmer ijs hebben dan? vroeg hij. ja hoor, en hop daar was ie al. ik kan je vertellen het was nog lekker ook. dit was wel in de saunacabine.

ik lees allemaal over hitte en lekker genieten van de warmte maar koelt iedereen ook netjes in het dompelbad? in de zomer is het lekker om te beginnen met het dompelbad, je kunt dan alle hete sauna's aan.

is er ondertussen al een saunameeting van gekomen?? :D

ik las ook dat er een streekgenoot saunaliefhebber is ondanks dat dat er hier in de buurt maar bar weinig zijn.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:02

Dames :)
Hier een beginnende sauna-gangster, of nou ja, mijn vriend wilde graag een keer naar de sauna, dus ga ik hem voor zijn verjaardag verrassen met een dagje sauna in Den Bosch! (Heeft iemand btw ervaring met Sauna Devarana?)
Hij is precies de dag na carnaval jarig, dus dan kan hij lekker uitbrakken, maak ik lekker ontbijtje voor hem etc. etc.

Alleen mijn vriend is nogal eh... ja, feestelijk rond :D En ik weet dat hij niet zo heel zeker van zichzelf is, dus ik weet niet hoe hij tegenover naakt-in-de-sauna staat. Ik wil de verrassing niet verpesten, maar ook niet dat hij zoiets heeft van 'Jeej *\o/* wat gaan we doen? O. Naakt in de sauna... -O- '
Sta dus een beetje in dubio of ik gewoon, hup, met hem moet gaan, of toch voor iets anders moet kiezen...
Misschien dat ik hem kan overtuigen als hij weet dat ik ook bloot rond moet lopen, en hij dus in ieder geval (voor hem) een leuk uitzicht heeft :+

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:52

nou, vertel hem maar dat als iemand een minderwaardigheidscomplex heeft, dat in de sauna zo over is. oke er lopen zat mooiere mensen dan jij of hijzelf maar ook zat minder mooie. er wordt in de sauna ook totaal niet op gelet of geoordeeld. devarana schijnt erg mooi te zijn maar ik heb gehoord dat het restaurantgebeuren nog niet ok is. enne devarana is prijzig

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:54

Ik ben vorig jaar naar de sauna in duitsland geweest, heerlijk!
Dit jaar, voer ik alleen sauna controle uit op het werk :) Centerparcs heijderbos, zwembad!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:48

frankiej schreef:
Qimm schreef:

haha das weer eens wat anders. ik ben eens bedolven onder een halve emmer gescruncht ijs. tijdens een opgieting flink zitten ouwehoeren met jan en alleman en ook de saunameester. van het een kwam het ander en ik zat de saunameester wat op te naaien over afkoelen. wil je een emmer ijs hebben dan? vroeg hij. ja hoor, en hop daar was ie al. ik kan je vertellen het was nog lekker ook. dit was wel in de saunacabine.

ik lees allemaal over hitte en lekker genieten van de warmte maar koelt iedereen ook netjes in het dompelbad? in de zomer is het lekker om te beginnen met het dompelbad, je kunt dan alle hete sauna's aan.

is er ondertussen al een saunameeting van gekomen?? :D

ik las ook dat er een streekgenoot saunaliefhebber is ondanks dat dat er hier in de buurt maar bar weinig zijn.

dompelen <3 Goed ik sta altijd eerste ene paar minuten moed te verzamelen voor ik zo ver ben, maar ik vind hel élke keer weer heerlijk

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:53

Het leek mij eerst maar niks zo`n sauna. Moest er niet aan denken dat andere mensen me in mijn blote kont zagen lopen en andersom ook niet maar in oktober zijn we een weekendje naar fontana bij Nieuweschans geweest. Heerlijk gewoon! En ik was mijn angst ook meteen kwijt 8-)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:34

Tegenwoordig neem ik ook altijd een dompelbad, ik merk dat ik anders niet voldoende afkoel. Ik ben niet zo'n enorme held, meestal dompel ik de eerste keer tot mijn middel om daarna heel snel het warme bad in te duiken en me vervolgens helemaal onder te dompelen in het koude water.
Vorige week heb ik de sauna Bahia in Bocholt (Duitsland) uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat dat me heel goed bevallen is. Het was een hele gezellige sauna met veel faciliteiten en in vergelijking met Nederlandse sauna's was het erg goedkoop. Mocht je uit de buurt komen, dan kan ik deze sauna echt aanraden.
Volgende week ga ik samen met een vriendin voor een arrangement naar de Zwaluwhoeve. Ik heb weer iets om naar uit te kijken :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:20

Qimm schreef:

Wel gaaf een sneeuwballengevecht tijdens een saunabezoek.

Wij gaan meestal naar Peize toe. Ze hebben daar ook een menthol kristal opgieting. Als je daarna naar buiten gaat dan is het koud, zelfs als je in de zomer daarna naar buiten gaat. Je moet je echt supergoed afdouchen om de kristalletjes kwijt te raken, want met een beetje wind voel je de kou dan nog. Is echt heel apart om mee te maken.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:03

Morgenavond naar de sauna in Joure ben benieuwd hoe dat is. ;)
Ik had zo'n "blauwe pluim" gekregen (= een cadeaubon, had er nog nooit van gehoord!)
Dus voor mijn vriendin en ik gratis entree + koffie met wat lekkers.......laat maar komen :D :D :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:05

altijd meepakken zo'n gratis entree hoor. veel plezier

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:59

JAAAA een sauna topic :D
Ik ben echt sauna fan, mijn ouders namen mij als kind al mee. En wij gingen ook altijd op vakantie naar nudisten campings, dus ben met het naakt zijn opgegroeid :+
Ik ga wel altijd heen met mijn moeder, tante of vriendin. Maar heb altijd een boek bij me, dus zie hun de hele dag ook niet weer ;) Ik vind de sauna heerlijk, maar verveel me zo snel (A) Dus ik neem altijd een boek mee de sauna in, kan ik veel langer blijven zitten!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 01:16

Haha ik begon spontaan om je titel telachen.

Onze manege eigenaar zat al een paar dagen haha hoe heerlijk die straks in het weekend in de sauna zit met een pot bier geweldig. :))

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 01:40

Sauna is zooo zalig. :D En is ook goed voor men gezicht :')

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:33

Ik ga komend weekend weer een dagje naar de sauna, heb er nu al zin in!