ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:21

Moontje1991 schreef:
Poeltje schreef:

Ik was wel erg benieuwd hoe zoiets nou ging, dus ik heb het even opgezocht op Youtube.
Wat ziet dat er naar uit zeg, mensen die er makkelijk over denken.. Zeker een aanrader om te bekijken. :\

SJongejonge zeg ik was nieuwsgierig dus heb even gekeken.
Ik zie gewoon iets wat net zo goed een sneeustorm in een nacht in alaska kan zijn wat SAAI!
EN dan die ondertiteling erbij De zuiger onderweg naar het kindje dat hem zal verslinden en verscheuren.
Het moodrwapen van de aborteur.
Hihi
Nee echt ik zie het probleem niet.
EN ook niet wat er nou zo erg is.
Gewoon een sneeuwstorm als je tv op een niet bestaande zender zet zie je hetzelfde.

Dan zou ik geloof ik even je Flashplayer opnieuw installeren, want het lijkt op vanalles, maar niet op sneeuw op een niet bestaande tv-zender... ;)

Moontje1991

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:24

nou dan heb jij blijkbaar een heel groot verbeeldingsvermogen of ik een heel klein.
Want ik zie gewoon sneeuw op een niet bestaande zender.
net als echos ook sneeuw op niet bestaande zenders.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 23:33

Moontje1991 :?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 12:46

misschien niet zo gek om mijn topic maar weer eens omhoog te halen.
misschien is het wat voor de ts van het andere beruchte abortustopic om hier eens te komen kijken.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:55

ik ben 17 en als ik zwanger zou raken zou ik het houden, ik weet dat ik nog een HBO opleiding voor de boeg heb en dat ik graag veel wil paardrijden uitgaan sporten enz. maar ik weet ook dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt om wel/niet zwanger te raken en als ik zwanger zou raken neem ik zoals ik er nu over denk de verantwoordelijkheid op me. ik zou het denk ik niet kunnen weg laten halen. En mijn ouders zouden mij wel ondersteunen en helpen.
maar het is niet mijn voorkeur ik wacht liever nog tot ik zelfstandig ben, een goeie opleiding heb en werk heb. :Y)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:57

Dit oude topic ligt stil, niet om vervelend te doen ofzo hoor, maar er zijn inmiddels al heel wat bladzijden volgeschreven op een nieuw topic: [MW] Abortus

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:01

ik weet het had dit topic destijds aangemaakt omdat er veel negatieve reacties kwamen over abortussen. dit topic is ook meer bedoeld voor mensen die wel een abortus hebben moeten ondergaan of mensen die een abortus zouden willen/moeten ondergaan om wat voor rede dan ook.
het gaat er hier dus niet om discussies omtrent wel of geen abortus en wanneer wel of geen abortus meer.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:19

Delphi schreef:
En als je verkracht bent, weet je dat het risico op een zwangerschap er in zit en kun je dus direct maatregelen treffen en controleren of die hun werk hebben gedaan.

Ik denk dat jij dan de eerste persoon bent die er aan denkt wel eens zwanger te kunnen zijn nadat je verkracht ben.

Laten we zeggen dat ik uit ervaring spreek als ik zeg dat je daar totaal niet aan denkt. Nu na 8 jaar, nadat ik het heb durven te vertellen, besef ik hoeveel geluk ik heb gehad dat ik niet zwanger geraakt ben. Op het moment zelf ben je alleen maar bezig met wat hij/zij bij je gedaan heeft... Niet dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn...

Daarbij komt dat als ik zwanger geweest zou zijn,ik of het kindje zou laten adopteren of dat ik het alleen weg had laten halen onder volledige narcose. Sinds alles wat er gebeurd is ga ik niet met mijn benen wijn voor een vreemde, dokter of geen dokter maakt mij daarbij niet uit.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:36

Moontje1991 schreef:
Mae schreef:
Een vriendin van mij heeft twee maal een abortus laten plegen en tot op de dag van vandaag vind ik het moeilijk om dat van haar te accepteren. Dit weet ze niet, ze zal dit ook nooit aan mij merken, maar ik vind gewoon dat ze uitermate laks is geweest :n

1e keer was ze 18 en was ze zwanger na één keer nog eens afspreken met haar ex-vriendje. Ze was niet aan de pil, geen condoom gebruikt want 'ach, het is maar 1 keer en dat overkomt mij niet...' Het overkwam haar wel, ze werd niet ongesteld, maar maakte zich niet direct zorgen. Met 16 weken pas, toen er dus al een buikje zichtbaar werd, schakelde ze mij in en bleek ze dus inderdaad zwanger. Het kindje is toen verwijderd onder narcose, haar ouders wisten er toen ook van.

Tweede keer was zelfde soort verhaal; geen vaste relatie, dus geen pil. Inmiddels woonde ze al op kamers en ik weet dat ze regelmatig one-night stands heeft, waarvan ze dus zwanger is geraakt. Ook nu weer vrij lang blijven lopen, ik weet niet precies hoe lang, toen is het weggezogen. Haar ouders wisten nu van niks, aangezien ze in een andere stad woont.

Ik blijf het moeilijk vinden om te accepteren dat ze door haar eigen stommiteiten tot 2 keer toe leven weg heeft laten halen wat geen leven had geweest als zij verstandig zou zijn geweest. Maar het is haar keuze geweest en ik veroordeel haar er niet om, maar vind het heel triest...

Vraagje
Ben jij er zo een die abortus uit den boze vindt?
Ik vindt als je geen kind wil en je bent toch zwanger geraakt moet je het weg laten haalen waarom 2 mensen ongelukig maken inplaats van 1 gellukig?
Ik heb namelijk ook zon familie waar ik inmidels ook geen contact meer mee heb.
Toen ik mijn vriend kreeg toen zeide mijn moeder en zussen ook als jij zwanger wordt en je laat het weg halen dan ben je niet meer welkom in deze familie.
Het is nog niet gebeurt maar ik heb toen gezegt oke doeg mensen en tot nooit.
Ik weet nu dat mijn familie bij liever met een kind ziet en dood ongelukkig dan gellukig zonder kind.

Ik vind als je ECHT NIET zwanger wilt worden er alles aan zou doen om het ook niet te worden!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:34

KylaLover schreef:
Delphi schreef:
En als je verkracht bent, weet je dat het risico op een zwangerschap er in zit en kun je dus direct maatregelen treffen en controleren of die hun werk hebben gedaan.

Ik denk dat jij dan de eerste persoon bent die er aan denkt wel eens zwanger te kunnen zijn nadat je verkracht ben.

Laten we zeggen dat ik uit ervaring spreek als ik zeg dat je daar totaal niet aan denkt. Nu na 8 jaar, nadat ik het heb durven te vertellen, besef ik hoeveel geluk ik heb gehad dat ik niet zwanger geraakt ben. Op het moment zelf ben je alleen maar bezig met wat hij/zij bij je gedaan heeft... Niet dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn...

Daarbij komt dat als ik zwanger geweest zou zijn,ik of het kindje zou laten adopteren of dat ik het alleen weg had laten halen onder volledige narcose. Sinds alles wat er gebeurd is ga ik niet met mijn benen wijn voor een vreemde, dokter of geen dokter maakt mij daarbij niet uit.

Heb veel opvang van zedenslachtoffers gedaan (medisch) wij vroegen altijd wel waar het slachtoffer in de cyclus zat zodat we daar actie op onden ondernemen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:32

Ik heb een aantal jaar gelden abortus gepleegd, ik was toen 15 en zwanger van misbruik. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, ik had nooit van het kind kunnen houden omdat ik wist door wat het verwekt was, hoe oneerlijk dat misschien ook mag klinken voor sommige van jullie. Ook was ik niet in de positie om een kind op te kunnen voeden.
Ik heb er nooit spijt van gehad, maar merk nu wel dat ik me vaak afvraag hoe het eruit gezien zou hebben, of het een jongen of meisje geweest was etc...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:12

jetla schreef:
Heb veel opvang van zedenslachtoffers gedaan (medisch) wij vroegen altijd wel waar het slachtoffer in de cyclus zat zodat we daar actie op onden ondernemen.

echter krijg je die opvang pas nadat je het hebt durven te vertellen. Hoeveel zedenslachtoffers doen meteen aangifte? Lang niet iedereen, er zijn er genoeg die het na jaren pas durven. En dan sta je totaal niet stil bij een eventuele zwangerschap

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:52

Blue_Eyes schreef:
Dit oude topic ligt stil, niet om vervelend te doen ofzo hoor, maar er zijn inmiddels al heel wat bladzijden volgeschreven op een nieuw topic: [MW] Abortus

En daarom hier een slotje.