Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:48

Hier ook een teken van leven.

Ik heb hier en daar wat bijgelezen, maar ik had en heb nu de puf niet om te reageren. Het gaat namelijk zwaar klote hier. Alles komt boven, en ik voel me zo somber. Er zit zoveel woede en verdriet in me, en ik word er gewoon bang van. Sorry voor dit warrige verhaal, ik weet het niet anders te omschrijven. Gelukkig heb ik volgende week een afspraak met mijn behandelaar, ik zie er echt naar uit. Was het maar vast maandag, ik heb totaal geen zin in morgen en overmorgen... ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:00

Hoi dames, heb even bijgelezen maar kan iets over het hoofd hebben gezien dus het kan zijn dat ik dingen vraag die al beantwoord zijn. Allereerst een knuffel voor jullie :(:)

Petulan, al wat beter? Hoe was het nog bij de dokter?

Pilipa, voel je je al wat beter? Als je eens iets kwijt wilt/wilt delen dan mag je me altijd een pb sturen, denk ons allemaal wel, we zijn er voor je, ook achter de schermen :(:) Succes maandag, hoop dat het je zal helpen, goed dat jezelf deze stap hebt gezet, je bent op de goede weg. Soms moet je dingen niet onder controle willen krijgen, ik ken dat gevoel en ben ook altijd bang de controle 'te verliezen' maar soms is het goed te ervaren wat er gebeurt zodat je ermee om leert te gaan en het zo weer terug onder controle krijgt.

PW, hoe is het met jou? Vind het heel knap van je dat toch hebt gesproken in de groep, ik weet hoe erg je er tegenop zag. Wel jammer dat het niet zo verliep als we hadden gewild. Heb je je nog afwezig gemeld, hoe ging het? Wat leuk dat de muziektherapie weer begint, hier had je best veel aan toch?

Sifra, lief dat je PW nog even een hart onder de riem komt steken, dat kon/kan ze wel gebruiken. Bedankt!

Angela, even een knuffel voor jou en je weet me te vinden als je er behoefte aan hebt. Doe rustig aan en pas goed op jezelf. Denk ook even terug aan de laatste weken, toen ging het goed en dat gevoel komt weer terug.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:29

Ik ben vandaag gaan winkelen met mijn tweelingzus. Het was echt heerlijk. Ik hoefde nergens aan te denken, gewoon ouderwets, ordinair shoppen. Het is lang geleden dat ik in 1x zoveel geld uitgegeven heb, maar het voelt heerlijk om jezelf een keer zo te verwennen ;) Had mijn therapiedag niet tegenop gekund...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:34

Goed zo PW, je klinkt ook alweer een stuk beter +:)+. Had je je therapie nog afgezegd?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:54

Wat grappig dat je ook tweeling bent PW :) Ik ook!

En wat goed dat je ook een goed gevoel hebt bij je dagebestending, dat je het jezelf gunt vandaag een leuke dag te hebben en te genieten van dat wat je gekocht hebt! Top!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:55

Ja heb me nog afgemeld, maar dat ging een beetje vreemd. Ik had me voorgenomen om eerlijk te vertellen waarom ik niet kwam, maar ik kreeg toch de voicemail. Dus in gesproken dat ik er gisteren en vandaag niet zou zijn, zonder reden. Maar daar was mijn begeleider de vorige keer ook niet blij mee dat ik geen reden ingesproken had, dus later nog teruggebeld om het uit te leggen. Ik kreeg toen weer de voicemail en heb ingesproken met de vraag of ze mij even terug wilde bellen. Maar dit heeft ze niet meer gedaan. Dat vind ik raar. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken (en dat is vandaag aardig gelukt :) ), want als ik er aan denk maak ik mezelf helemaal gek, ben ik bang dat ze maandag heel boos gaat worden enzo. Afmelden ging dus niet helemaal zoals ik me voorgenomen had ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:56

Wat leuk Petulan. Ook eeneiig?
Hoe gaat het nu met jou? Voel je je al wat beter?
Durf het bijna niet te vragen, maar had je nou echt de Mexicaanse Griep? Dat begreep ik niet helemaal... :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:59

Nee, wij zijn twee-eiig en totaal verschillend!
Ik begin ondertussen wat op te knappen, ik ga van heel ziek naar gewoon ziek ;) Ik heb inderdaad de mexicaanse griep..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:04

Jeetje...
Klinkt wel heftig! Gelukkig begin je wat op te knappen. Ziek lekker uit zou ik zeggen!!

Ik ga trouwens zo ook nog maar even sporten :D
Heb een goeie dag vandaag, dus waarom niet

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:45

PW, fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Hou dat gevoel vast, het is wat offtopic maar wat heb je allemaal gekocht? Is het nog gelukt met sporten?

Hier gaat het wel, vandaag hadden we een vrij rustige dag. Ben nog even bij mn ma geweest want mn oma is vandaag opgenomen (ivm dementie) dus ik wilde even weten hoe het was verlopen, gelukkig was het meegevallen. Vind het wel lekker even rustig aan doen, merk toch dat ik dat nodig heb. Vroeger kon ik dagen doorgaan maar dat is er niet meer bij (lijk wel een bejaarde _O- ) Morgen is mn mannetje jarig dus dan is het ook weer wat drukker. Ga nu even naar mn paardje, spreek jullie later misschien nog wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 08:29

Ik heb echt van alles gekocht, truien, een broek, een vest, schoenen. Kan er voorlopig weer even tegen. Moet zeggen dat ik er ook nog wel wat bij kon hebben voor van de winter. Dat is dus gelukt :)

Sporten ging erg lekker gisteren. Het verbaasde me echt dat ik er nog zoveel energie voor had en dat het zo goed ging. Een lekker gevoel in ieder geval. 's Avonds heb ik alle was nog weggewerkt, want dat was echt veel. Ben weer helemaal bij ;)

Merk nu wel dat gisteren wel een lange, drukke dag was. Kon moeilijk mijn bedje uitkomen, maar voel me wel aardig goed nog. Ga zo even naar stal. Moet eigenlijk weer even longeren, maar zie er een beetje tegen op. Ga het toch maar doen. Dan vanmiddag even op de bank en nog even naar de kapper. We eten bij mijn schoonouders en dat is wel lekker relaxed.

Fijne verjaardag vandaag CIV!
En verder iedereen natuurlijk een fijn weekend!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:07

PW, ik ben APENtrots op je! Toppie!! Zie je wel dat je meer stappen naar boven maakt dan stappen terug? :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:39

Dank je Petulan ;)

Heb trouwens gisteren ook nog een shirtje van mijn zus gekregen. Er staat op: "It's a long way to the top" Met een leuk plaatje erop. Wel erg toepasselijk :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 18:37

Wat leuk allemaal PW, dan ben jij winterklaar ;) Hoe is het vandaag gegaan, nog gelongeerd?

Hier gaat het wel, wel wat last van spanningen, helaas. Zometeen komt de familie en het was al een drukke dag, zucht. Morgen gelukkig niet veel plannen, hoop dat het zo blijft. Heb net al even een paracetamol ingenomen en hopelijk gaat het goed vanavond. Het is alleen maar familie maartoch voel ik me niet ontspannen, wel vervelend. Jullie fijne avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:48

Hoi allemaal!

Hier ook even een update van mijn drukke weekend.

Vrijdagmorgen ben ik eerst naar de markt gegaan en heb daar schilderspullen gekocht om ook thuis lekker crea aan de gang te gaan. Ook heb ik een kado voor mijn opa gekocht, want die was jarig. 's middags ben ik met een vriendin gaan boodschappen doen, voor onze vriendendag. Voor bijna 200 euro drank gehaald! Daarna zijn we naar stal gegaan en hebben de schuur omgetoverd tot feestruimte. Een heel karwei!
Ik ben naar huis gegaan, en heb me snel gedoucht en toen weer de auto in, en met Pascal bij de mac gegeten. We moesten namelijk naar de verjaardag van mijn opa. Niks bijzonders eigenlijk, maar ik was er al 4 jaar niet meer geweest. Ik zag er heel erg tegenop, maar het viel reuze mee. Het boterde niet zo tussen mij en oma.

Zaterdag weer vroeg op, want om 9 uur kwamen ze de BBQ brengen en het vlees en salades. Pascal en ik hebben voor de zekerheid een partytent opgezet, voor als het ging regenen dat kon de BBQ er onder. Daarna zijn we naar mijn vriendin gegaan omdat we daar zouden verzamelen voor de vriendendag.
Om half 11 zaten we in de auto naar de manege omdat we daar een buitenrit gingen maken. Het was hilarisch! Allemaal mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten. Ik had uiteraard een haflinger, en heb een fijne rit gemaakt. Zelfs pascal zat op een paard! Geweldig!

Om 2 uur moesten we bij de volgende activiteit zijn, allemaal spellen in een bos. Was erg leuk! Ik heb alleen de laatste 2 spellen niet meegedaan, omdat ik mijn ademhaling omhoog voelde gaan en dus heb ik even rust genomen.

Toen zijn we even naar huis geweest, om te douchen, en toen weer vlug naar stal. We moesten alles klaar zetten voor de BBQ. Om 7 uur, kwam de rest en toen hebben we een feestje gebouwd tot een uur of 1. Was super leuk, en ik heb echt genoten.

Vanmorgen moesten we op stal nog alles opruimen, maar die klus was zo gepiept. Toen hebben we nog even thee gedronken en ik heb even met Garuna geknuffeld. Morgen ga ik misschien weer rijden, aangezien ik nu op een vreemd paard heb gereden durf ik al helemaal op Garuna.

Pascal is nu aan het slapen, en ik ga even knutselen denk ik.

Druk, druk, druk dus. Morgen weer therapie..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 14:58

Zeker druk Angela, wel fijn dat je zo positief kinkt en er van hebt kunnen genieten. Ook goed dat je bij de spelletjes op tijd je rust hebt gepakt. Knap van je!

Leuk dat je op een ander paard gereden hebt. wat een overwinning weer zeg!! Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad met genoeg afleiding. Dat heb je af en toe even nodig.

CIV Hoe is het gegaan gisteravond? Is het je een beetje meegevallen? En lukt het vandaag een beetje om te ontspannen?

Wij zijn gisteren bij mijn schoonouders geweest. Was op zich wel gezellig. MAar op een gegeven moment kwam het gesprek op werk, onzekerheid enz. Mijn schoonvader is ook zijn baan kwijt en het is dus niet zo heel gek dat het gesprek daar over ging, maar ik merk dat ik daar heel veel moeite mee heb. Ik heb geprobeerd me te concentreren op een dom porgramma op tv, maar je krijgt er toch dingen van mee. Het blijkt dan weer even hoe moeilijk ik het kan accepteren dat ik mijn baan niet meer heb. Ook hebben we het nog even over mijn therapieën gehad. Eigenlijk zijn we ook te lang geweest, want ik had die druk op mijn borst weer, was onrustig en gespannen.

Op zich wel goed geslapen, maar had erg veel moeite om mijn bed uit te komen. Toch maar gedaan, meteen maar gedoucht en aangekleed, omdat ik me dan over het algemeen beter voel dan wanneer ik in mijn pyama blijf hangen. Net even een beetje in huis gerommeld en dat was wel even goed, even een beetje actief. Straks nog even boodschappen doen en samen koken met mijn vriend.

Verder begin ik me al langzaam weer druk te maken over morgen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:43

Hey meiden ,

Civ rustig aan , hopelijk was je dag niet al te druk.
Vergeet niet te genieten!

PW niet haasten met dingen accepteren, ze vallen op den duur op zijn plaats.
Lekker toch nog wat in huis gedaan, het is ook zondag dus dan mag het ook wel wat minder ;)

Petu, hoop dat je weer wat opgeknapt bent, is ook niet niks zo een griep, goed uitzieken is wel erg belangrijk!

Angela, leuk dagje gehad zo te horen, lekker bezig geweest, en knap dat je zelf besloten hebt om op tijd te stoppen en dat je het zo goe daanvoeld.

Hier heerst ook de spanning , ben het hele weekend druk geweest op stal en nergens last van ben net thuis en krijg nu langzaam beetje last , morgen half negen d epsych en ik ben nu dus bang dta ik dingen vergeet te vertellen, mijn weekend was goed en heb nu het idee, "het is niet meer nodig" ga nu de berichten van mij terug lezen en alles beetje opschrijven.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:38

Goed dat je alles op hebt geschreven pilipa. Dan kan je ook niks vergeten en het geeft je wat rust. Dat je een redelijk goed weekend hebt gehad en dan denkt, waarom heb ik die afspraak eigenlijk, herken ik helemaal. Ik zou dat ook hebben. Als ik ook een paar goede dagen heb denk ik: Wat zeur ik eigenlijk, het gaat toch goed? Maar het is een golfbeweging en de betere dagen horen er (gelukkig) bij.

Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan. Hopelijk heb je er wat aan en kun je snel weer terecht. Ik ben inmiddels ook al behoorlijk zenuwachtig om naar de groep te gaan. Zie alweer allemaal beren op de weg en ben bang dat mijn begeleider boos is, nu al een oplossing van me wil horen voor het voorzitterschap enz. Bah, geen zin dus...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:53

Pw ik wens je veel succes en hoop dat het mee valt, ik vertel later even hoe mijn gesprek was, moet nu naar mijn werk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:15

Ik ben zooo boos :(
Wat een gezeik over dat voorzitterschap in de groep. Ik word er doodmoe van. Ik heb het idee dat er niet naar me geluisterd word en dat maakt me boos. Toen ik wat wilde zeggen zei mijn begeleider dat het geen zin had om wat te zeggen zolang ik in mijn boosheid zat. Toen heb ik gezegd dat het voor mij dan geen zin heeft om te blijven. Ik ben opgestaan en weggegaan. Heb heel hard de deur achter me dicht gesmeten :+ Dat was wel even fijn...

Weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet. Zie het niet zitten om morgen wéér zo in de groep te zitten.
Gelukkig heb ik vanmiddag een afspraak met mijn behandelaar. Dat komt wel even goed uit. :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:30

PW, :(:) succes vanmiddag, hoop dat je er wat verder mee komt want hier schiet je weinig mee op, wat vervelend dat het zo loopt. Zie ook geen logica in haar aanpak?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:35

Ik ook totaal niet :n
Ben er echt even helemaal klaar mee. Ze denkt echt dat ze de wijsheid in pacht heeft...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:02

Ik heb vanmiddag lekker even ouderwets Blofliedjes zitten luisteren en mee zitten zingen. dat maakt me altijd weer wat rustiger ;)
Vind het nieuwe liedje van ze ook weer erg sterk, misschien kennen jullie het wel. Vond het ook wel toepasselijk voor hier, al is het bij ons een figuurlijke storm, en geen letterlijke...

Overal waar je kijkt
komt er geen eind aan het donker.
Overal waar je loopt
Zakken je voeten steeds dieper en dieper weg in de grond

Alles verandert een keer
Niemand blijft altijd dezelfde
Alles wat hier nu gebeurt
Drijft vroeg of later steeds verder en verder weg naar de zee

Geef Geef de moed niet op
al stijgt het water snel en geef geef de moed niet op
Al lijkt de nacht zo lang

Overal om je heen
komt er geen eind aan het donker
alles raakt kwijt in de storm
Maar wie alles verliest vindt zichzelf op een dag weer terug als een mens

Geef Geef de moed niet op
al stijgt het water snel en onverwacht
al lijkt de nacht zo lang geef niet op
geef geef de moed niet op.

De storm gaat ooit eens liggen
Dit is wat je maakt
tot wie je bent
geef niet op
geef niet op
geef niet op
de storm gaat ooit eens liggen

De regen slaat tegen de ruiten
en van binnen stormt het net zo hard als buiten
maar geef geef de moed niet op

al stijgt het water snel en onverwacht
al lijkt de nacht zo lang geef niet op
geef geef de moed niet op.

De storm gaat ooit eens liggen
Dit is wat je maakt
tot wie je bent
geef niet op
geef niet op
geef niet op
de storm gaat ooit eens liggen

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:00

Vandaag een rustige dag gehad, we hebben wat tv gekeken en verder eigenlijk weinig gedaan :o . Morgen weer een drukke dag op het programma. Ik merk wel dat mn lichaam weer wat signalen afgeeft, zo heb ik nu last van een drukkend gevoel in mn hals, soms ook hartkloppingen. Zo probeert je lichaam steeds weer iets anders. Slaap ook niet al te best, helaas. Gelukkig niet veel échte verplichtingen zoals mn werk ofzo dus dat scheelt wel. Ga nu even lekker in bad met een boekje. Reageer straks nog even op jullie (hoop ik)

PW, is het meegevallen vanmiddag? Hoop dat je er iets aan hebt gehad. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:31

OMG ik ga zo naar Zumba-les met 2 meiden uit Pascal zijn vriendengroep. Ik schijt hem echt, en eigenlijk durf ik niet goed...