En niet iedereen over 1 kamscherend, zo niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nikita_benno schreef:ik bedoel moord van het filmpje he 12 weken is echt al een kind en bedoel het meer van dat in stukken scheuren hoe hij dat zei.
Met 12 weken heeft het ook al echt de vorm van een mensje!![]()
Enerzijds zal het wel goed zijn dat die keuze gemaakt kan worden maar anderzijds denk ik dat er ook heel makkelijk gebruik van wordt gemaakt...
ja ik dacht er eerst heel makkelijk over maar nu niet meer.
mensen zijn idd te makkelijk ja ohh boeie ben zwanger laat het wel weg halen( is niet voor iedereen bedoelt he voor ene groot aantal vrouwen is het wel lastig en ik val niemand aan)
er word veels te makkelijk over nagedacht door een bepaald aantal % vrouwen/meiden
Delphi schreef:Ik had het idee dat mensen niet weten wat ze laten aborteren en hiermee bedoel ik hoe groot het is en dat het al alle vormen heeft.
Delphi schreef:Ik neem dan wel aan dat je mede door je duidelijke standpunt alles er aan doet om zwanger te raken?
Delphi schreef:En toch denk ik dat mocht je zwanger raken en je krijgt eerst voor je abortus een echo dat het je na de abortus toch wel iets doet? Hiermee bedoel ik geen spijt, maar ik kan niet begrijpen dat je gewoon normaal zoals anders doorgaat...
Chiqa schreef:Denk niet dat dit van belang is als je voor de volle honderd procent dr van af wilt, t moet weg en daar gaat het om.
Als vrouwen twijfelen komt dat er toch wel uit tijdens de gesprekken en mss gaan er dan nog een paar overstag, maar daat gaat het niet om.
Mis het woordje 'niet' klopt dat?
Ik denk niet dat je me helemaal begrijpt, ik wil absoluut geen kinderen hier heb ik gegronde redenen voor.
Ben ook wel eens overtijd geweest hoor, als de dood dat ik zwanger was, maar de papieren lagen al klaar hoor, echt het is niets voor mij.
Voor een ander prima, maar niet in mijn leven
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Heb ik jouw naam genoemd?
Euhm, ja? Wat dacht je van deze opmerking gericht naar mijannesliesdj schreef:Dat vind ik niet, imo is een ongeboren kind net zo goed een kind als een geboren kind, waarom zou je de een wel mogen vermoorden en de ander niet?
En;anneliesdj schreef:Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?
Wordt wel degelijk uitgemaakt voor moordenaar en dat bevalt mij niet echt ik zet er daarom ook even een TEM op vidn de opmerking zeer onplezierig.
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Waarom ga jij dan niet van je padje als je een ongeboren kind een klompje cellen noemt? Zo noem je een geboren kind toch ook niet?
Wanneer is het volgens jou geen klomp cellen meer?
T is toch een klompje cellen? Waarom maak je dr zo'n onoverkomelijk drama van?

pharagirlke schreef:Bij mijn weten heeft een vruchtje dat nog geäborteerd mag worden geen bewust zijn, kan niet voelen en niet horen.

Citaat:Samenvatting abortus wet:
Abortus is sinds 1990 niet meer strafbaar in België. Een vrouw die ongewenst zwanger is geworden kan een naar een arts gaan om haar te laten door verwijzen voor een abortus. Een arts mag dit om verschillende redenen weigeren. Het is dus van belang van te voren te vragen of de arts een abortus verwijzing zal afwijzen zodat een meewerkende arts kan worden gezocht.
In belgie mag een abortus na de veertiende week alleen nog plaatsvinden als het kind geboren zal worden met een ongeneeslijke afwijking of als de zwangerschap een gevaar is voor het leven van de vrouw

Citaat:In België is abortus provocatus volgens de huidige wetgeving onder bepaalde voorwaarden niet strafbaar tot 12 weken na de bevruchting (14e week amenorroe). Voorbij de 12e week tot aan de geboorte, is het niet strafbaar indien de zwangerschap een "ernstig gevaar" inhoudt voor de gezondheid van de vrouw of indien vaststaat dat het kind dat geboren zal worden, zal lijden aan een "uiterst zware ongeneeslijke kwaal".
Dus tot twaalf weken na de bevruchting ténzij er echt iets "mis" is met het kind of dat de moeder het om een of andere reden niet zou overleven. Vandaar de 12 weken. De absolute maximum is in België trouwens 22 weken meende ik maar dan wel enkel als er gevaar is voor kind of mams maar daar ben ik niet heel zeker van! Dus als iemand dat kan bevestigen of ontkrachten? 
imo is er geen grijs, enkel zwart of wit met dit onderwerp...
(gescheiden ouders maar al sinds ik 4 ben. Dus ik herinner me niet anders dan door 1 ouder verzorgt worden) Zelfs met allimentatie en kindergeld is het al verdomde moeilijk. Ik denk dat jij eens moet gaan nagaan of het werkelijk "niet meer onmogelijk is" voor een jonger iemand om een kind alleen op te voeden. Zonder allimentatie enz. Bovendien, wil je dan toch zo traditioneel zijn: Die kinderen komen er niet omdat ze het met zichzelf gedaan heeft hoor. Waarom zou enkel de moeder haar verantwoordelijkheid moeten opnemen? Die gozer was er toch ook bij? Robynn schreef:Edit: Helft van mijn tekst weggehaald, heb echt geen zin in een discussie hierover, of om mijn beweegredenen uit te moeten leggenimo is er geen grijs, enkel zwart of wit met dit onderwerp...
, ben ik zoiezo al niet van de one-night-stands, en al helemaal niet zonder een hoop voorbehoedsmiddelen. Ik ben er dan ook vrij zeker van mezelf dat ik nooit in zo'n situatie zou verzeilt geraken, goddank.