Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

xxxdonja

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:12

Ik ben eigenlijk nooit chagerijnig :P
En ben het altijd een week...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:08

Oamaru schreef:
rainbow8 schreef:
Mijn eerste keer ongesteld was op 24 oktober 1983. Ik was toen 11. Wat een ramp!!!! Ik schrok niet, maar het verklaarde wel de enorme buikpijn die ik had. Vanaf het begin regelmatig en enorm veel. 's Nachts met 2 maandverbandjes, 2 katoenen luiers in een pyjamabroek, een handdoek tussen pyjamabroek en laken, een handdoek tussen laken en molton en een vuilniszak tussen molton en matras. En nog zat het in de matras. Vanaf dat moment alleen maar ellende en verschrikkelijk veel pijn. Tot en met flauwvallen toe. Vaak een cyste ipv een normale eisprong. Continu het gevoel van een te strakke riem om mijn buik en als ik ongesteld was het gevoel van een mes met weerhaken. Na 21 jaar pijn was ik het zat en heb mijn baarmoeder laten verwijden. Wat een opluchting was dat en het was heel erg vreemd om na 21 jaar geen pijn meer te hebben. Ik hoop alleen dat mijn dochter er niet zoveel last van gaat krijgen.

Jeetje wat heftig zeg, is zoiets dus erfelijk?

Ik denk wel dat het erfelijk is. Zowel mijn moeder als mijn oma hadden er ook veel last van. Van beide zijn de baarmoeders verwijderd. De leeftijd van mijn oma weet ik niet. Mijn moeder was 35 geloof ik. Ik zelf was 32. Mijn dochter is nu ook 11 dus ik hou mijn hart vast. Als je begrijpt wat ik daarmee bedoel.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:33

Maar je had dus eerst een kind gekregen en je hebt daarna je baarmoeder laten verwijderen!?

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:40

Ik was 11. Tja het was niet onverwacht en ik was ook niet geschrokken, maar ik vond het niet leuk.
En nog steeds niet :P Ik was het altijd heel onregelmatig en dan vloeide ik heeel veel en zat ik sowieso 1 dag van de 5 ziek thuis, echt niet leuk dus.
Nu ben ik aan de pil en is het al een stuk minder geworden gelukkig :)

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:54

Dat herinner ik me nog goed :P
Ik was 13.
Kwam thuis van school, had haast want moest naar me (nu ex-) verzorgpony, ging snel naar de wc
toen omkleden. toen ik het zag was ik gelijk misselijk. Heb niks gezegd, tot ik ging slapen }:0
Ik vond het werkelijk verschrikkelijk. :+
Volgende 3 dagen had ik verschrikkelijke buikpijn, ik dacht dat ik doodging joh!
Maarja, ben het nu gewend.
Had er van de vakantie flink de pest in, precies op de heetste dagen, en het zwembad op de
camping was langer open, en dat lekkere ding kwam kijken :+
Wat was ik boos.. }:0
EDIT: volgend jaar als we op vakantie gaan, halen we de pil

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:00

ik was 13, en was meteen regelmatig ongesteld.
Eerste 2 of 3 keer buikpijn gehad, daarna nooit meer last gehad.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:35

Ik was 12 of 13, en schrok me wel rot ja, wist wel wat het was maar zóveel! :wow:
Haha ja weet 't nog goed, hilarisch als ik er zo aan terug denk.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:13

ik was 11
was onder gym en ging gelijk naar eenvriendin
"Jade ik kan een kind krijgen nu ben ik echt volwassen!! "

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:31

Ik was 11 of 12 weet niet meer precies :O

Maar ik had een hele tactiek bedacht, om het pas te vertellen als ik alleen thuis was via de telefoon, omdat ze anders heel overdreven zou gaan doen......

Bel ik der op, mam, dit & dat is er aan de hand, hoor ik ineens; OH LAU ECHT, BEN JE ONGESTELD? en jah hoor.. Oma, tante, nicht op de achtergrond; GEFELICITEERD. ( jeeeej -,- )
Ik zakte door de grond :o

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:05

ik was 12 en op een of andere manier wíst ik gwn dat ik het die nacht ging worden.. en mijn gevoel had gelijk :j Ik schrok er ook niet van ofzo. Nu voel ik ook altijd precies wanneer ik het wordt, dat is heel handig, zo lek ik bijvoorbeeld echt nooit door..
Ik ben nooit echt chagereinig ofzo, maar wel heel opruimerig en druk :=

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:14

Carmenn_ schreef:
Maar je had dus eerst een kind gekregen en je hebt daarna je baarmoeder laten verwijderen!?

Ja, ik heb 2 kinderen gekregen. En in omgekeerde volgorde is het toch een beetje lastig hoor :D. Eerst je baarmoeder laten verwijderen en daarna pas kinderen krijgen }>.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:18

Ik was 11 of 12.. in de eerste! Is het nou echt zo, of een fabeltje, dat je nog maar 1 jaar groeit na je eerste ongesteldheid?!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:22

Dat is een fabeltje. Meestal groei je daarna nog een jaar of 5 door. En in de laatste fase groei je misschien nog een centimeter of 5. Het schijnt wel zo te zijn dat als je vroeg begint met tandenwisselen dat je dan ook vroeg ongesteld bent.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:26

Ik was 12/13 jaar. Ik vond het vreselijk, en mijn moeder moest het gelijk aan iedereen vertellen.. wat een schaamte was dat.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:44

Ik was 12 jaar, was net naar de middelbare school maar ik schrok er niet van. Er waren 2 zussen me al voorgegaan en ik was ermee bekend door m'n mams. Maar ik had er een HEKEL aan dat opeens jan en alleman van m'n moeder moest horen van 'ons saskia is sinds kort een ECHTE vrouw geworden' :+

Ik ben nu 20 jaar en voel me nog steeds 'een jongedame', geen vrouw :') Hoewel ik al getrouwd ben :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:00

Ik was 11, bijna 12. Ik schrok me rot en vond het vreselijk, het gebeurde precies in een nacht dat ik bij een vriendinnetje sliep. Ik ontdekte het 's avonds en durfde het niet te vertellen, heb wat wc papier in mn broekje gestopt :D
Maar ik heb niet zo van de logeerpartij kunnen genieten ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:19

wat is dat toch met die moeders dat ze zo idioot moeten reageren denk ik dan??

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:27

Ik ben gelukkig nog niet ongesteld :)
Ik ben nu 12, dus misschien volgend jaar :\

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:28

esther82 schreef:
Ik was 11.
Op het moment zelf was ik 'gelukkig' ziek thuis. Mijn moeder had wel al uitgebreid verteld dat dit er een keer aan zat te komen, wat het inhield en wat ik dan moest doen. Toen het eenmaal zover was, schrok ik er toch van.

hahaha had ik ook :P ik was precies ziek thuis!
maar ik was 12 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:29

ik was 11, had er totaaal geen problemen mee. Was het wel heel erg, soms meer dan 2 weken achter elkaar. Moest ervoor aan de pil..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:32

Ik was 12 en zat net in de schoolvakantie van de basisschool naar de 1e klas van de middelbare school.
Ik schaamde me er best voor en durfde het niet meteen tegen mijn moeder te zeggen :P
De meeste vriendinnetjes van school waren nog niet ongesteld.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:36

'k zat in 't 1e middelbaar, dus 'k was 12 denk 'k
en het was de laatste zaterdag van de paasvakantie.
'k durfde niet veel te zeggen, vond het maar raar in het begin.
ik was wél meteen regelmatig, een hele opluchting maar ik heb wel méga veel buikpijn de eerste 2 dagen, vooral in de winter!
Dan moet ik soms echt thuisblijven, nogal stom omdat ik dan ook echt niet kan paardrijden.
Achja, dat hoort er nu eenmaal bij hé

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:39

Ik was 14 en we hadden vakantie en zat toen thuis achter de computer. Ik zag het wel aankomen, ik had buikpijn en ik wist eigenlijk gelijk genoeg :P .
Ik was het altijd onregelmatig, volgens mij is dat nu(2 jaar later) weg.
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe niet veel last van heb, soms heb ik even een beetje buikpijn, maar dat is ook alles. :D
Nu hopen dat dat ook zo blijft. :P

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:22

Wat zijn jullie allemaal vroeeeg! Ik was 16, bijna 17. of ik was gewoon laaat! Had/heb er nooit veel last van, moet er echt aan denken om mijn tampon te verwisselen.... Nu ben ik aan de pil en slik die altijd een tijdje door, dus nog minder last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:37

jannie86 schreef:
wat is dat toch met die moeders dat ze zo idioot moeten reageren denk ik dan??

_O- Inderdaad!
Zit hier ook met verbazing te lezen, al die hysterisch blije moeders, taarten, het vieren weet ik het wat.
Blij dat mijn moeder daar een stuk nuchterder in was :D

Was bijna 14, op vakantie ergens in het oosten van Tjechië.
Ontdekte het 's ochtends en mams 'oh dan moeten we zometeen even naar de supermarkt maandverband halen'
En dat was het dan :D Geen hysterisch gedoe, niks 'je bent een vrouw', geen taart, geen gebel naar familie... heerlijk :+

Dat maandverband kopen was nog het grootste probleem _O-
Geloof dat er toentertijd een behoorlijk taboe op lag daar (misschien nu nog wel en waarom, geen idee?), maar nergens maandverband of tampons te vinden.
Uiteindelijk in een supermarkt maar met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we moesten hebben... Nou toen werden er wat blikken bonen opzij geschoven en tadaa... daar stonden de pakjes dan verstopt _O- _O-