Pashon schreef:omdat jij mensen veroordeeld, daarom zou ik maar heel goed oppasen met de uitspraken die je doet.
omdat bijna alles slecht is tegenwoordig, je mag niks meer tijdens je zwangerschap daarom kan je je beter opsluiten in een kamertje dan ben je afgezonderd van alles wat slecht is voor een ongeboren baby.
en nee ik rook niet, ben gestopt met roken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. buiten dat om is mensen veroordelen alsnog wat anders als een mening geven.
Je mag juist heel veel als je zwanger bent tegenwoordig. Je kunt, als alles goed gaat, lang door blijven werken, lang door gaan met sporten, het kan allemaal. Er was ooit een tijd dat je bijna alleen nog maar in bed mocht liggen, maar die tijd is allang voorbij.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je op moet passen met genotsmiddelen als sigaretten, drank en drugs. Alles wat jij binnen krijgt, krijgt jouw kind ook. Daar hou je toch rekening mee als je zwanger bent? En zijn er wel complicaties, dan pas je je nog wat meer aan.
Ik vind het lichtelijk overdreven om te stellen dat je niets mag tijdens je zwangerschap, als je een gezonde zwangerschap hebt. Gelukkig hebben de meesten dat. Ik had helaas de pech dat ik 9 maanden kotsmisselijk geweest ben door de hormonen. Daar kun je weinig aan doen. Ben er wel door in het ziekenhuis terecht gekomen, door uitputting/uitdroging. Als je dan nog een bevalling moet doen, dat is niet fijn, want je hebt je kracht hard nodig
. Maar ik heb uiteindelijk een hele gezonde, prachtige dochter gekregen, waar ik dolgelukkig mee ben.
Ik veroordeel geen mensen, hooguit het gedrag. Dat is een wezenlijk verschil.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 17-07-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt