Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:17

:=
Heb je dat ook in gesproken? :P

Het heeft mijn moeder 2 week gekost om de allergoloog te bereiken, man het het te druk := Zelfs de dietiste kan hem slecht bereiken, terwijl die in hetzelfde gebouw zit :+

Ik heb ook geen verlichting van de regen helaas... ja 1 dag. En die dag (dinsdag) ben ik het huis gaan schoonmaken... (en eigenlijk mag ik dat niet zelf doen ivm allergie, maar ja: ga geen werkster inhuren :+) en gister even naar het paard geweest...
Dát had ik beter niet kunnen doen: allergieoverkill. Helse hoofdpijn gisteravond en dat ging door tot een uur of 16.00 vandaag. Stond om 6 uur vanochtend onder de warme douche om het te verlichten....
Niet handig als je om 9 uur een tentamen hebt. Ging ook slecht (had thuis moeten blijven, maar dat zit niet in mij :=), heerlijk versuft door de pijnstillers en kotsmisselijk tentamen gemaakt.
Naja, kan die nog wel herren gelukkig...
Hoofdpijn is nu eindelijk dragelijker :j, misselijkheid is nu wel helemaal weg gelukkig!
Zo maar even eten maken en weer op bed :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:25

pff ja ik ga morgen weer poging doen tot afspraak maken, anders ga ik idd toch maar een minder aardig berichtje inspreken, maar ja aan de andere kant moet ik ook weer niet gelijk zo'n start maken natuurlijk.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:12

Goof schreef:
Gek word ik ervan. Ik slaap al nachten nauwelijks, mijn ogen zitten half dicht en jeuken zo vreselijk dat ik me geen raad meer weet.
Mijn keel doet vreselijk pijn van het niezen en snotteren, ik ben echt radeloos.De hond krijgt hooguit nog een rondje om de flat, mijn huis houd ik potdicht om pollen buiten te sluiten, ik lijk wel een kluizenaar...

Mijn medicijnen werken niet meer, dus ik heb vanmorgen de HA gebeld voor nieuwe medicijnen.
Ik hoor zoveel mensen met klachten om me heen, is het bij jullie dit jaar ook zoveel erger dan anders??En wat doen jullie eraan?

Jaaa! Het is vele malen erger dan andere jaren! Wordt er echt gek van.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:10

Sprak gisteren iemand en die heeft het ook heel erg. Het schijnt dat zij er astma bijgekregen heeft, omdat ze het verwaarloost heeft (ze heeft te lang met de hooikoorts doorgelopen, zonder medicijnen te slikken). Djiezus.... wat een beetje hooikoorts allemaal niet kan veroorzaken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:12

ja idd, nou ik kan 3 juli terecht bij de allergoloog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:18

Ah, gefeli! :D
Dat is mooi snel :j

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:38

Cerize schreef:
Sprak gisteren iemand en die heeft het ook heel erg. Het schijnt dat zij er astma bijgekregen heeft, omdat ze het verwaarloost heeft (ze heeft te lang met de hooikoorts doorgelopen, zonder medicijnen te slikken). Djiezus.... wat een beetje hooikoorts allemaal niet kan veroorzaken.

Echt waar joh?? Niet best... Ik slik ook al tijdje geen medicijnen meer omdat niks helpt.

Maar maandag ga ik weer es naar de huisarts...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:46

Mijn medicatie werken ook niet goed, maar ik gebruik het wel dagelijks. Het doet namelijk altijd wel iets, en iets is beter dan... niets.

Als je als kind al eczeem hebt gehad, is de kans op allergieen sowieso groot. Volgens mij had onderzoek uitgewezen dat 80 procent van de kids met eczeem ook allergie ontwikkelden.

Ik ben daar ook 1 van :P

Heb zelf ook astma, heet daarom bij mij ook: allergische astma. :j
Ik weet niet eens hoe het leven zonder medicatie is, loop al vanaf mijn 4e bij het ziekenhuis en heb ook al zolang medicatie.
Als ik mijn allergie ga verwaarlozen, lig ik in het ziekenhuis. Zo simpel is het gewoon, dus dan ben je wel heel medicatietrouw :D

1 voordeel: als je geen aanleg hebt voor astma, dan blijft het ook wel alleen bij de allergie :) (net zoals dat niet elke allergiepatient ook eczeem krijgt)

Zag laatst een jochie, die was zooo ziek door de hooikoorts. Arm kind zat met washandjes tegen zijn ogen binnen (echt giga opgezwollen en rode ogen!) :(:) kreeg amper lucht en had overal vlekken. Kreeg ook al heel veel medicatie. Ben je nog maar 10 jaar... Vond het zó vreselijk sneu voor hem, hij was echt vreselijk ziek. Hoop dat hij er nog overheen groeit, maar vrees dat het alleen maar erger voor hem word...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:55

Ik had als kind nergens last van, 't is bij mij pas begonnen toen ik een jaar of 17 was. Vrees dat ik er nooit meer vanaf kom....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:59

Weet je wat het rare is? Mijn broer en zus zijn beide erover heen gegroeid toen ze zijn begonnen met roken := Vanaf dat moment werden de allergische reacties minder en waren ze van de medicatie af.

Al had het op het langere termijn natuurlijk geen positief effect: nadat zuslief 10 jaar rookte, moest ze weer aan de luchtwegveruimers om weer een sigaret op te steken :=
Ze is nu al wel weer 9 jaar gestopt omdat het bizar is om medicatie te moeten nemen om te roken :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:00

bij mij kwam het denk ik met een jaar of 11, 12
weet het eigenlijk niet precies meer...

hebben jullie trouwens nog dingen waarvan je het gevoel hebt dat het beter wordt?
ik weet bijvoorbeeld wel dat het erger wordt als je chocola of aardbeien (en nog een hele hoop dingen) eet, maar wordt het dan ook ergens beter van?

bij mij is het met beginnen met roken er niet beter op geworden hoor. heb er normaal niet meer of minder last van, maar als ik benauwd ben dan rook ik natuurlijk wel minder...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:03

Als ik echt gezond eet, voel ik mij beter :P
Dus ik eet geen snacks etc. door de week :)

Verder is sporten goed voor de conditie, krijg je net wat meer weerstand door. Wel binnen sporten overigens := Want buiten kun je mij opvegen :P

Voor mijn astma moest ik op dwarsfluit les :D Zo heb ik mijn longinhoud aanzienlijk verbeterd :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:05

Ik weet ook niet echt meer wanneer het begon, maar heb wel tot mijn 21ste erge exceem gehad.
Ik rook een beetje, ongeveer 3 sigaretten per dag, maar het wordt er niet minder van.
Verder heb ik ook niet echt iets waar het beter of erger van wordt. Ja het wordt erger als er veel van die pluizen in de lucht zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:07

:j ik vervloek de kersenboom van onze buren :(
Daar heb ik echt vreselijk lang last van gehad :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:08

vroeger hadden mijn achterburen zo'n toffe boom met van die roze bloemetjes erin, die precies boven onze tuin hing. nou die heb ik ook vervloekt ja!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:09

Heb wel gedroomd dat ik 's nachts al die bomen heb omgezaagd :j Was echt een heerlijke droom! :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:22

Ik woon vlakbij de polder en met dat mooie weer waren ze natuurlijk fanatiek aan het maaien en schudden, fijn hoor...

Laatst het pollenfilter in m'n auto laten vervangen, de man van de garage wilde laten zien hoe goor zo'n filter wordt. Whaaaaa blijf uit m'n buurt!!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:23

pollenfilter in je auto? Is dat standaard of optioneel? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:24

(ik woon gelukkig in de stad... wel een buitenwijk. Maar wel een overijvige gemeente, dus dat verrekte kleine grasveld naast mijn huis wordt vaak gemaaid := Mijn ouders zijn wel lief geweest: ons gras is vervangen door stenen.Thanks pa en ma! :D)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:28

Ik weet niet of iedere auto een pollenfilter heeft...

Ik rij een luxe zweed met alles d'r op en d'r an, die heeft het (gelukkig!!) wel.

We hebben ook een cabrio, dat compenseert weer :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:29

Ik zal eens navragen of onze auto het heeft :j
Volgens mij de auto van mijn ouders wel: die hebben ook zo'n luxe ding :+
Maar vriendlief heeft een oudere mazda, waarbij je nog zelf de ramen naar beneden moet draaien :=

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:33

Nog zelf de ramen naar beneden draaien :wow: Dat dat nog bestaat :wow: :D :D

Staat wel in het instructieboekje of er zo'n filter in zit, het moet namelijk ook eens in de zoveel tijd vervangen worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:38

Stuk antiek :D
Sja, erfenisje van zijn opa (nou erfenis... we moesten wel betalen hahahaha). Maar heb liever de mooie gezinsbak mét die ellendige ramen, dan onze vorige auto (klein, sport, en wel elektriche ramen). Schaamde mij echt kapot in de auto := Type sjonnie bak :+ Veel herrie, kleine auto :+ En damn, wat kon dat kreng snel optrekken, vréselijk :=

Ik koester nog even de raampjes die ik zelf moet opendraaien, want die is de laatste keer dat ik zo'n auto neem hahahahahhaha :D

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:38

Ik heb het dit jaar ook weer zitten. blijkbaar komt en gaat het bij mij, om de zoveel jaar heb ik het vlaggen. dat wilt dus zeggen dat het dit jaar gewoon erg is!! ben nu bezig met een homeopathische kuur, en moet zeggen dat het helpt. alle, kan toch buitenkomen zonder al te veel problemen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:44

o ja, enne margreet: je mag best eens langs komen om nostalgisch de ramen open te draaien :(:)