Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:48

Als je een worm in 3-en hakt, leven dan alle 3 de delen door? Of alleen de buitenste delen? :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:51

Ik vind de tandarts echt heel eng! :o
De dag daarvoor lig 'k al helemaal in bed te huilen&te gillen dat k niet wil!
We komen ook wel eens te laat door mij omdat k dan overstuur ben en mn bed niet uit kom..

Dus dat is nou niet echt leuk..

Verder vind 'k prikken ook vreselijk! Niet alleen
de pijn maar die naald!! De laatste keer met de
baarmoederhals kk prik moesten me vriendinnen me er
letterlijk heen sleuren! Want was al een keer huilend weggelopen.....

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:52

Ik kan niet tegen mascara op mijn onderste wimpers, daar word ik echt eng van :P

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:53

intral schreef:
evanescence schreef:
Die moeten dus helemaal niet in de buurt komen.. Wordt dan echt helemaal panies! :=
Nee ik hoef er al 1 op tv tezien, en weg tv.. uit of een andere zender. := Dus laat staan op straat!

Moet je eens the dark knight of IT gaan kijken snachts buiten op een trampoliene .... :oo :oo
en dan al bang zijn voor clowns he :))

Ook de film’s SAW is heeeeel erg af te raden. _O-
Vriendinnetje had niet verwacht dat ik zo bang voor clowns was en had dus de trailer van SAW 1 aangezet, het duurde nog geen 10 seconden en ik heb de longen uit mijn lijf gegild + keihard moeten huilen. :(:)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:54

Nou je 't zegt, de tandarts inderdaad ook VRÉSELIJK. wij kwamen ook regelmatig te laat omdat ik de tijden op de kalender veranderde dus onopvallend van een 2 een 3 maken etc. we hebben al aardig wat tandartsen versleten door het te laat komen := ik was iig niet het type dat de tandartsen verot schopte/sloeg in die stoel ofzo, zo erg was het dan niet.

vuurneon

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:55

Mijn broer heeft de tandarts destijds heel hard geslagen, omdat de tandarts hem wou verdoven :=

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:02

Paula schreef:
Geen grappige, maar ik heb echt belangst. Gebeld worden vind ik tegenwoordig nog bijna een grotere ramp dan iemand opbellen.

Jep, ik ook hoor.

Maar wat ik ook vreselijk vind, is het geluid wat je hoort als je watten uit elkaar trekt.
Ieeeh!!!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:05

oohhh bahh donja, dat is echt een *** geluid := maar een fobie heb iker niet voor

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:21

Ik heb een nagel fobie, ook zo erg, het slaat nergens op. Ik kan er niet tegen als iemand aan zijn nagels zit, als iemand zijn nagels vijlt, met zijn nagels over een bank/tas/etui of iets dergelijks gaat met structuur zegmaar. Blegh, krijg daar echt de kriebels van.. vooral vijlen :+

Verder heb ben ik altijd bang dat er 's nachts of overdag buiten een beest in mijn oor vliegt. Ik heb een keer een vlieg in mijn oor gehad en was toen zo in paniek geraakt. Denk nu iedere keer als ik een insect zie, whaaah als die maar niet in mijn oor vliegt... Soms doe ik 's nachts oordopjes in. :o

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:23

LZP -> MW

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:25

Welshcobfan schreef:
Mijn broer heeft de tandarts destijds heel hard geslagen, omdat de tandarts hem wou verdoven :=

ik had keihard in zijn vinger gebeten, waardoor hij me sloeg.
ik heb de angst om bij het bellen iets naars te horen, bijv: dat er iemand is overleden.

komt doordat toen mijn oma overleed,de hele reanimatie perongeluk aan de tel heb gehoord..

en ook had ik last van angorafobie..

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:28

Bij mij heet het niet letterlijk een fobie, maar eerder een stoornis. Ik ben als de dood voor mensen. Ik begin te hyperventileren als ik langs veel mensen loop, kan mezelf helemaal opvreten op het idee dat mensen mij zien en over me denken. Hier lig ik de hele nacht wakker van.
Werk als gastvrouw, maar lig 's nachts hele nachten wakker, om het feit dat mensen mij gaan zien en ik hen :o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:30

linchen schreef:
Bij mij heet het niet letterlijk een fobie, maar eerder een stoornis. Ik ben als de dood voor mensen. Ik begin te hyperventileren als ik langs veel mensen loop, kan mezelf helemaal opvreten op het idee dat mensen mij zien en over me denken. Hier lig ik de hele nacht wakker van.
Werk als gastvrouw, maar lig 's nachts hele nachten wakker, om het feit dat mensen mij gaan zien en ik hen :o

dat is wel klote, heb je je HA al geraadpleegt? :(:)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:31

tja, ik ben zo'n 10 jaar geleden een keer gestoken door een wesp en heb daar een flinke allergische reactie op gehad ( kon geen shirtjes meer aan met mouwen zo dik was me arm, je kon er het spreekwoordelijke ei op bakken, van de bovenkant tot aan me vingers was het 3x zo dik en je zag de barstjes in me huid!!) en heel de vakantie ( was op de eerste dag) misselijk en hoofdpijn enz.. Nu ben ik dus écht panisch voor wespen... En het gekke is ik ga niet meppen om hem weg te krijgen, nee of ik verstijf helemaal en ben helemaal gefixeerd op dat beest of ik weet niet hoe snel ik weg moet komen ( gooi alles en iedereen omver op me weg). Ook eet ik niks meer waar een wesp op gezeten heeft. Dit levert soms hele genante vertoningen op als je buiten bij een restaurant zit en je ziet mij opeens schreeuwend en gillend me stoel omver gooien......helemaal blind van angst dan.
Op een van de eerdere pagina's las ik iets over een krultang.. ik heb dat dus met een fohn... je kan me niet gekker krijgen dan als je een fohn bij me oor houdt! Gillen dat ik doe... en der is helemaal niks engs aan dat ding! Ga ook helemaal me tenen krommen en krijg een rood hoofd enz..

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:41

Er is 1 ding waar ik echt bang voor ben en waardoor mensen mij ook echt uitlachen.. dat is mijn grote angst voor naaktslakken. weet niet waar het vandaan komt maar het hele gezin lacht mij altijd uit als ik gillend wegren als ik een naaktslak heb gezien :) gewone slakken zijn dan ook nog wel vies maar daar ren ik niet voor weg.. ook spinnen enzo doen mij weinig :P

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:41

MDJ schreef:
oohhh bahh donja, dat is echt een *** geluid := maar een fobie heb iker niet voor

haha!! ieeh idd.. Maar, ik heb er natuurlijk ook niet een fobie voor, maar vindt het wel vreselijk irritant.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:42

http://www.angstenfobie.be/default.htm

Even voor de mensen die zeggen dat je om fobieën niet kunt lachen. En speciaal voor Chiqa, zodat ze kan lezen dat angst voor vlinder een specifieke (dieren)fobie is.
Ik krijg wel degelijk paniekaanvallen. Ik zet mezelf echt niet graag voor schut voor een klas om huilend weg te rennen voor een klein wit motvlindertje! 8)7
Zeker niets als je jaren gepest bent.

Ik las net ook nog over een fobie voor poppen.
Ik ben vroeger doodsbang geweest voor paspoppen in winkels. Daar heb ik gelukkig geen last meer van, omdat ik groter ben dan die poppen _O-

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:46

Ik heb trouwens voor 3 dingen een échte fobie.

Dat is voor Ballonnen.. (gewoon die simpele rubberen opblaas dingen) Als ergens ballonnen zijn op een verjaardag, en de kinderen spelen ermee of in de klas en er wordt mee overgegooid ofzo dan ga ik NIET binnen voordat er óf van die ballonnen afgebleven wordt, of ze allemaal kapot zijn (verrrrr buiten mijn bereik.)

& Wespen en donker, ik flip hem ook helemaal als ik in een van die twee situatie's terecht kom.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:15

oke nu ik er zo over nadenk heb ik 1 échte fobie, en dat zijn clowns. voor de rest vind ik spiegels, poppen, eieren ( :o ) en natuurlijk ook nagels die over het bord gaan .. daar krijg ik zulke rillingen van aaahhh als ik er aan denk word ik al hélemaal koud enzo ... :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:40

Waar zal ik eens beginnen :=

- clowns, er zouden clowns op school komen, heb mn moeder me ziek laten melden, achteraf bleken ze niet geweest te zijn. Zat ik tijd erna dus gewoon in de klas werd er even verteld dat over een uurtje 2 clowns zouden komen, heb de boel aan elkaar gejankt :7
- mensen opbellen, wat een ramp! Het begint minder te worden maar moest me soms 4 dagen voorbereiden om eindelijk dat nummer in te durven toetsen
- durf niet in mijn eentje een ruimte in te stappen waar al veel mensen zijn
- mensen die me aanraken of te dicht bij staan, vlieg gelijk achteruit
- kleine ruimtes :r

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:45

Ik kan overigens ook niet tegen niezen en nagels knippen ( als anderen dit dus doen )
Daar kan ik me echt kapot aan ergeren en dan ga ik rustig weg zodat ik het niet hoor :=
Ik ben overigens ook altijd bang als ik moet bellen, slaat echt nergens op vaak. Want als ik gebeld heb dan denk ik, was dit nou zo erg :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:57

Whelscobfan, ik begrijp dat het voor jou een manier is om dr mee om te kunnen gaan,
en natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijk :) Alleen kan ik me dat gewoon niet voorstellen,
ben jaren lang gepest mt mn fobie, belachelijk gemaakt (Ik was een aansteller) en ging ook geloven dat ik mij aanstelde...Tot ik er wat over las op internet, het had een naam!!!!!
Ik heb er uren naar zitten zoeken, gelezen, begrip gevonden, ik was niet gek.
Dus confrontatietherpaie durf jij ook niet aan om de reden dat het heftig is?

Unwritten schreef:
Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..

Jij omschrijft presies waar ik nu in dit topic zo mee worstelde. Zoals ik dus al schreef ben ik jaren lang uitgelachen, en nu dit in dit topci weer leek te gebeuren vond ik alles behalve fijn.
Een fobie kan je leven beheersen.

Janine1990 schreef:
Even voor de mensen die zeggen dat je om fobieën niet kunt lachen. En speciaal voor Chiqa, zodat ze kan lezen dat angst voor vlinder een specifieke (dieren)fobie is.

Ik bagetaliseerde je fobie, had je dat niet door?
Even nav je opmerking ;

Janine1990 schreef:
MAG IK DAN OOK EVEN LACHEN? NEEE WANT JIJ HEBT WEL EEN SERIEUZE FOBIE. Hoe kinderachtig kun je doen zeg?

Mij zal je niet horen zeggen dat een fobie kinderachtig is ;) Dus begrijp je nu waarom ik die opmerking maakte?

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:00

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar er stond vorige week iets in een krant ofzo. Ik heb (een lichte vorm) nomofobie :D
Dat betekent dat je er niet tegen kan om zonder mobieltje te kunnen en dat klopt bij mij. Ik word echt helemaal geirriteerd etc. dan.
Ook zonder internet word ik super sjagerijnig, dus dat heb ik maar ook op m'n mobiel.

Edit: owjee, ik zie een discussie tussen fobie en angst. Laten we het erop houden dat ik absoluut niet zonder m'n mobiel wil zitten. Nomofobie vond ik een leuk woord.
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 02-06-09 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:01

Chiqa schreef:
Unwritten schreef:
Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..

Jij omschrijft presies waar ik nu in dit topic zo mee worstelde. Zoals ik dus al schreef ben ik jaren lang uitgelachen, en nu dit in dit topci weer leek te gebeuren vond ik alles behalve fijn.
Een fobie kan je leven beheersen.

Daarom, :) ik kan me ook heel goed indenken dat het lezen van dit topic je weer een onbehaaglijk gevoel geeft, een fobie is imo niet iets om anderen om uit te lachen (wat jij ook al zei), tenzij je jezelf erom uitlacht, omdat het eventueel therapeutisch kan zijn. Voor mij is er momenteel nog niets wat mij kan helpen met mn fobie.. helaas.. ik durf niet eens in de buurt te komen van een lift

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:05

ik heb een geitenfobie :+
Die beesten rennen altijd achter me aan. Enge beesten met die hoorns :=
Zwanen moet ik ook niet veel van hebben, als ik langs een van die 2 beesten moet gaat het met een grote boog :+