Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

intral schreef:evanescence schreef:Die moeten dus helemaal niet in de buurt komen.. Wordt dan echt helemaal panies!
Nee ik hoef er al 1 op tv tezien, en weg tv.. uit of een andere zender.Dus laat staan op straat!
Moet je eens the dark knight of IT gaan kijken snachts buiten op een trampoliene ....![]()
en dan al bang zijn voor clowns he

ik was iig niet het type dat de tandartsen verot schopte/sloeg in die stoel ofzo, zo erg was het dan niet.
maar een fobie heb iker niet voor

Welshcobfan schreef:Mijn broer heeft de tandarts destijds heel hard geslagen, omdat de tandarts hem wou verdoven

linchen schreef:Bij mij heet het niet letterlijk een fobie, maar eerder een stoornis. Ik ben als de dood voor mensen. Ik begin te hyperventileren als ik langs veel mensen loop, kan mezelf helemaal opvreten op het idee dat mensen mij zien en over me denken. Hier lig ik de hele nacht wakker van.
Werk als gastvrouw, maar lig 's nachts hele nachten wakker, om het feit dat mensen mij gaan zien en ik hen
gewone slakken zijn dan ook nog wel vies maar daar ren ik niet voor weg.. ook spinnen enzo doen mij weinig

Alleen kan ik me dat gewoon niet voorstellen, Unwritten schreef:Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..
Janine1990 schreef:Even voor de mensen die zeggen dat je om fobieën niet kunt lachen. En speciaal voor Chiqa, zodat ze kan lezen dat angst voor vlinder een specifieke (dieren)fobie is.
Janine1990 schreef:MAG IK DAN OOK EVEN LACHEN? NEEE WANT JIJ HEBT WEL EEN SERIEUZE FOBIE. Hoe kinderachtig kun je doen zeg?
Dus begrijp je nu waarom ik die opmerking maakte? 
Chiqa schreef:Unwritten schreef:Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..
Jij omschrijft presies waar ik nu in dit topic zo mee worstelde. Zoals ik dus al schreef ben ik jaren lang uitgelachen, en nu dit in dit topci weer leek te gebeuren vond ik alles behalve fijn.
Een fobie kan je leven beheersen.
ik kan me ook heel goed indenken dat het lezen van dit topic je weer een onbehaaglijk gevoel geeft, een fobie is imo niet iets om anderen om uit te lachen (wat jij ook al zei), tenzij je jezelf erom uitlacht, omdat het eventueel therapeutisch kan zijn. Voor mij is er momenteel nog niets wat mij kan helpen met mn fobie.. helaas.. ik durf niet eens in de buurt te komen van een lift