Scheren, waxen, epileren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Scheren, waxen, epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:01

Ja ik scheer ook dan met de haarrichting mee. Anders is het ook niet fijn. En ik heb altijd van die wegwerpmesjes. Gaat prima.
Ik doe mijn oksels niet met het epileerapparaat. Die scheer ik maar zelden eigenlijk want ik vind het zo'n rotgevoel en het voelt na het scheren nog dagen akelig.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:45

Cookies schreef:
Okay dames, even over de bikninilijn. Epileren jullie dan alleen de haartjes die buiten de bikini vallen, of epileren jullie je hele ehmm doos.

Je doos epileren????? *Doet beentjes heel erg strak bij elkaar* Dachutnietdoetau!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:16

Ben ik nu zo'n die-hard of jullie zulke mietjes? :D

Ik epileer mijn benen, oksels en bikini-lijn c.q. hele doos, zoals iemand dat dus heel leuk opmerkte :D

Alleen de euhmm, hoe zeg je dat netjes... :P nou gewoon zoals het is... schaamlippen niet, die scheer ik met een mesje, puur en alleen omdat ik het risico niet wil lopen dat er een pincetje ergens klem komt te zitten _O-

Maar ik heb een "brazilian" maw een klein streepje, en dat hele gebeuren dat epileer ik. Ja, de eerste keer is dat gillen en tranen in de ogen, maar de tweede keer valt het al mee, derde keer voel je er al minder van en eerlijk gezegd krijg ik nu steeds minder haartjes en de haartjes worden ook steeds dunner en makkelijker te epileren.

Oksels zijn nog een kwestie van een haartje of 5-6 dat ik netjes 1 keer per week weghaal, en op mijn benen zit ook niet veel meer.

Het loont zich dus wel om te epileren. Echt fun wordt het niet, maar als je doorzet en even op de tanden bijt, dan kun je er veel plezier van hebben. Met scheren heb je altijd die stoppels en dikkere haren, dat heb je met epileren niet.

Oh ja, en mijn wenkbrauwen hars ik met strips, is ook even wennen, maar is ook goed te doen ;)

En ja, dit alles zou ik ook doen zonder mannen op de wereld :D

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:42

Barmat, heb je bij je bikinilijn geen last van ingegroeide haartjes?
Ik heb het heel lang precies als jij gedaan maar ik word gek van de ingegroeide haartjes waar ik op mn benen heel geen last van heb. Scrub wel regelmatig..
Scheer bikinilijn en rest daar dus tegenwoordig maar weer..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:00

Even een vraagje..
Heb zojuist m'n benen geëpileerd met zo'n apparaatje. Allemaal rode puntjes op m'n benen nu (betekend dat die haartjes weg zijn :D ). Alleen voelen m'n benen nu niet echt glad. Hoort dat zo of zijn er gewoon veel haren afgebroken? >;)

Heb laatst ook met een pincet een beetje bij m'n bikinilijn lopen plukken en dat is redelijk te doen. Als ik maar niet te laag kom, valt het wel mee :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:09

@barmat, nou dat bedoelde ik dus. Je lippen doe jij dus ook niet epileren. Daar moet je dan toch weer een mesje voor gebruiken.
Eigenlijk wil ik mijn oksels ook doen, maar durf echt niet.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:51

Barmat schreef:
Ben ik nu zo'n die-hard of jullie zulke mietjes? :D

Ik epileer mijn benen, oksels en bikini-lijn c.q. hele doos, zoals iemand dat dus heel leuk opmerkte :D

Alleen de euhmm, hoe zeg je dat netjes... :P nou gewoon zoals het is... schaamlippen niet, die scheer ik met een mesje, puur en alleen omdat ik het risico niet wil lopen dat er een pincetje ergens klem komt te zitten _O-

Maar ik heb een "brazilian" maw een klein streepje, en dat hele gebeuren dat epileer ik. Ja, de eerste keer is dat gillen en tranen in de ogen, maar de tweede keer valt het al mee, derde keer voel je er al minder van en eerlijk gezegd krijg ik nu steeds minder haartjes en de haartjes worden ook steeds dunner en makkelijker te epileren.

Oksels zijn nog een kwestie van een haartje of 5-6 dat ik netjes 1 keer per week weghaal, en op mijn benen zit ook niet veel meer.

Het loont zich dus wel om te epileren. Echt fun wordt het niet, maar als je doorzet en even op de tanden bijt, dan kun je er veel plezier van hebben. Met scheren heb je altijd die stoppels en dikkere haren, dat heb je met epileren niet.

Oh ja, en mijn wenkbrauwen hars ik met strips, is ook even wennen, maar is ook goed te doen ;)

En ja, dit alles zou ik ook doen zonder mannen op de wereld :D

Allebei, jij bent een bikkel en ik ben een mietje wat dat betreft. :D Ën heus wel jaloers, want bij mij blijven mijn haren ijskoud terug komen na jaaaaaren waxen, niks nie minder haren nie.. Op mijn benen dan he, doos scheer ik gewoon, doos trekt zich al terug als ik in de winkel kijk naar een epileerapparaat. (Dus eigenlijk ben ík geen watje, maar heb ik een watjesdoos :)* ) En idd, het idee dat je met je hele handel naar de EH moet omdat er een pincetje ergens vast zit...oei!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:01

Ander gebied: hoe doen we de snor??

Ik doe er eigenlijks niets aan. Maar zou er wel wat mee moeten doen. Ik heb er laatst wax voor gekocht, maar mijn lieve hemeltje, dat doet zeer!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:07

Ik heb nie snor. Heel vreemd, het haar op mijn benen , tussen mijn benen en onder mijn oksels is gitzwart, maar gezichtshaar heb ik amper en hoofdhaar is seniorenblond. :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:04

Nope, geen ingegroeide haren,omdat ik regelmatig scrub, is een goede tip hoor!

En anders, in het zeldzame geval, haal ik de haar voorzichtig los met de punt van een pincet, en trek hem dan met de pincet er alsnog uit. Maar dat is heel zeldzaam hoor!

Dat je benen niet helemaal glad aanvoelen is ook normaal, je huid is geirriteerd en dat is morgen een heel stuk beter! Tip: lekker insmeren met goede creme en dan zul je morgen zien hoe je huid aanvoelt!

Een snor heb ik niet, dus daar kan ik mensen niet mee helpen, ik moet mijn wenkbrauwen zelfs kleuren om er nog iets van te zien, ben echt hoogblond!

Oh ja, oksels epileren is denk ik wel het minst pijnlijke van alles ;) (Voor wie nog niet durft)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:25

Ik scrubte wel veel en regelmatig t pincetje erbij.. maar t werd steeds erger..

Heb nu voor volgende week een afspraak voor lichtflits-ontharen.
Ik doe gewoon van alles wat, benen epileren, oksels scheren en bikinilijn met de lichtflits :D.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:33

Snor doe ik met ontharingscreme. Gisteren dacht ik 'laat ik eens wat nieuws proberen' dus datwerden waxstrips... maar dat onthaart lang nie genoeg nie :n
Dus dat houd ik bij ontharingscreme :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:48

Snor heb ik niet, dus daar doe ik niks aan. Heb net wel mijn oksels zitten epileren. *AAAARRGH* In etappes, want het deed echt pijn. Verschrikkelijk. :(

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:58

Epileert men hier ook bikinilijn (en meer in die richting) en zoja: hoe hou je dat vol?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:12

Ik heb 1 (schaam)haar geprobeerd. Ik kan in 4 talen vloeken, zegt dat genoeg? En je moet toch de helft nog scheren, dus daar begin ik niet aan.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:13

Haha bij mij ging het bloeden. Auw!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:01

Genee; gaat best hoor :).
T valt me eigenlijk heel erg mee daar. Vind mn benen op sommige plekjes nog rotter..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:01

Cookies schreef:
Ik heb 1 (schaam)haar geprobeerd. Ik kan in 4 talen vloeken, zegt dat genoeg? En je moet toch de helft nog scheren, dus daar begin ik niet aan.

_O- _O- _O-

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:09

Cookies schreef:
Snor heb ik niet, dus daar doe ik niks aan. Heb net wel mijn oksels zitten epileren. *AAAARRGH* In etappes, want het deed echt pijn. Verschrikkelijk. :(

Arme rose wolk, moet ie nog steeds aan stoppels voelen 8-)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:36

Genee schreef:
Epileert men hier ook bikinilijn (en meer in die richting) en zoja: hoe hou je dat vol?

Denk aan mooie dingen _O-

En na een aantal keren worden je haartjes dunner en fijner, dus dan voel je het veeeeel minder.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:41

Ik heb pas het waxen uitgevonden, hihi.

Mn benen scheren is geen doen omdat ik zo'n slechte huid heb dat ik heel mn benen steeds open heb liggen.

Ohh die eerste strip ik daxcht dat word afzien, maar voelde er echt helemaal niks van. Het is wel een kunst de eerste keer bleven er veel haartjes zitten, de tweede keer al nouwelijks. Oefening baart kunst.

Oksels gaat het scheermesje overheen. Bikini lijn ontharingscreme omdat ik anders ingegroeide haartjes krijg met bijbehorende bulten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:42

Antheman schreef:
Cookies schreef:

Hahah oh de eerste keer dat ik dat deed ik ging haast dood. := Wilde wel stoppen na mn eerste oksel maar vond het ook zo dom lijken, 1 geëpileerd en 1 geschoren. En toen de 2e keer deed het ook vet pijn maar toen heb ik het toch maar gedaan omdat het al minder pijn deed dan de eerste keer en ik het anders zo zonde vond dat ik zo'n pijn had geleden voor niets. := Nu wil ik echt niet meer anders. :) Doet ook geen pijn meer.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:43

Is epileren trouwens te vergelijken met waxen? Anders ga ik ook maar een zo'n apparaat aanschaffen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:49

LADPR schreef:
Is epileren trouwens te vergelijken met waxen? Anders ga ik ook maar een zo'n apparaat aanschaffen

Ik vind epileren pijnlijker, omdat je echt haartje-voor-haartje er uit trekt. Waxen is ruck-zuck in ene een hele rits.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 08:51

Antheman schreef:
Cookies schreef:

Joh die vikingen weten toch niet beter! :D