Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:49

Bij mij is dat zeker ook zo. Ik kan me ook moeilijk echt uiten. Dat heb ik ook nooit geleerd. (Kon me thuis vroeger niet uiten, dan werd m'n vader kwaad) Dat is één van de punten waar ik het dinsdag bij mijn psychiater/behandelaar over wil hebben. Ik loop er iedere keer weer opnieuw tegen aan. De cognitieve therapie die ik volg is nuttig, maar helpt niet tegen dit probleem.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:56

Ik vind het ook moeilijk om me bij mn familie te laten gaan, bij mn vriend kan ik me niet meer inhouden/onder controle houden wat ik toch wel vervelend vind van de ene kant. Van de andere kant is het natuurlijk goed dat ik me bij hem kan uiten. Wij gaan slapen, slaap lekker PW en de andere hier, we zien elkaar morgen weer. :*

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:58

Slaap lekker, ik ga ook m'n bed in.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:20

Hoi,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wilde ook even wat kwijt....Zat even te denken wat er de afgelopen jaar allemaal gebeurd is en het werd even teveel.....

Ik ben afgelopen zomer depressief geweest. Ik ben altijd al een druk persoon geweest. Altijd willen werken, zowel late als vroege diensten en dat dagen achter elkaar, altijd bij de beestjes lekker bezig zijn en vooral geen rust nemen. Daarbij kwam ook school nog, mijn eigen pony's (had er op dat moment 2(eigen keuze)) en de rest daar omheen.

Enkele jaren ervoor heb ik thuis veel problemen meegemaakt tussen mijn ouders. Tijdens mijn eindexamens van het VMBO werd mijn vader, en ik (met mijn broertjes) het huis uitgezet. Gelukkig had mijn moeder enkele maanden ervoor een huis aangeboden gekregen. Daar zijn we dus komen te wonen. gelukkig niet ver van mijn pa's huis en ik kon gelukkig nog mijn pony's behouden en onderhouden.

Na het hele gebeuren ging het steeds slechter. Wilde vooral niet thuis zijn, altijd maar willen werken of bij de pony's zijn. Daarnaast ging ik laat naar bed. Half 2 was vroeg, maar wel de volgende dag om 7 uur de wekker om naar school te gaan. School gaan werd vorig jaar ook minder en ze begonnen zich daar toch een beetje zorgen te maken. Had een half jaar achterstand, dacht altijd maar van: komt morgen wel, en kwam het morgen niet, dan kwam het later wel......En dat werkt niet :P . Ik was al een keer naar maatschappelijk werk geweest, maar zat net op een leeftijd dat ik te oud was voor jeugdzorg, maar te jong voor maatschappelijke hulp. Uiteindelijk heeft school aangeboden om via een vertrouwenspersoon hulp te roepen aan GGNet. Ik heb samen met mijn moeder een afspraak laten maken en toen kwam alles in een sneltrein vaart.
De personeelsmanager van het werk vond mij er erg moe uitzien. 1,5 week later heeft mijn moeder me daar ziek gemeld omdat het echt niet meer ging. Liefst wilde ik er een eind aan maken, maar wat moest ik dan met mijn 2 lieve schatten en mijn moeder en broertjes. 2 Pony's die me altijd hebben gesteund en mij moeder die altijd achter me staat.....

Voor mijn eerste afspraak werd ik op school gebeld. Midden in de klas, kon me toen allemaal niets meer schelen. na een gesprek van een half uur hadden we de eerste afspraak staan voor 18 Juni 2008. Ik kreeg nog een hele vragenlijst toegestuurd die ik moest invullen voor de intake gesprekken. Bij het eerste intake gesprek is mijn moeder meegegaan en hebben we een duidelijk beeld kunnen maken wat er ongeveer dwars zat en waar ik vast liep.

Tweede intake gesprek was op 2 Juli. Er werd toen gesproken over een groeps therapie. Ik ben een heel zelfstandig persoon dat niet graag in een groep zit en weinig sociale contacten had. Mijn pony's en konijnen waren mijn alles. Vriendinnen had ik eigenlijk niet, alleen 1 persoon waar ik heel goed mee kon praten. Leeftijdgenoten liep ik liever voor weg: niet te vertrouwen en denken allemaal maar aan hun zelf, dacht ik altijd.

Daarna volgde er nog 2 gesprekken en op dinsdag 26 augustus was mijn eerste groepstherapie......Help dacht ik, toen ik de groep binnen kwam. Ik weet nog wel dat de eerste keer hardstikke gezellig en vooral leerzaam was. Sinds die tijd ga ik trouw iedere dinsdag middag naar therapie.

Paar maanden geleden had ik nog veel last van stemmingswisselingen. Meerdere mensen in de omgeving vroegen zich af waarom ik niet aan de antidepressiva was. Ik vond dit niet nodig en wilde het op eigen kracht oplossen. Dit gaat met ups en downs zoals dat altijd zou gaan. Vanaf november had ik zelfs een vriend (nooit eerder een "serieuze" relatie gehad). Maar op een gegeven moment komt toch het moment dat de kerel bovenkomt: Hij wilde intiemere dingen doen.....Daar had/heb ik dus echt geen behoefte aan, dus is het 7 weken geleden uitgegaan....was er best wel van onderste boven ;( ....

Tegenwoordig gaat het eigenlijk heel goed. Ik ben nu echt mezelf (Lekker gek doen en vooral een vrije vogel zijn :D). Met therapie ga ik voorlopig nog wel even door omdat ik bepaalde dingen nog wil leren daar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:44

Hallo Liesenlizzy,

Wat een verhaal joh, welkom hier. Ik heb ook groepstherapieën, zag er eerst ook vreselijk tegenop, maar het is toch ook wel fijn. Wel fijn dat je via school zo goed geholpen bent en dat alles toen in een stroomversnelling is gekomen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Vervelend van je vriend, maar aan de andere kant, als hij daar geen begrip voor heeft kun je je ook af vragen in hoeverre hij je echt begreep. Er komt vanzelf een lieve jongen op je pad die j wel begrijpt ;)

Wat voor groepstherapie heb jij? Ik heb een cognitieve therapie in een groep. Heb je verder nog hulp gehad voor je stemmingswisselingen? Ik heb daar momenteel nogal last van.

Verder hoop ik dat je hier een beetje steun vind. Wel fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter met je gaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:49

Ik heb trouwens een mailtje terug van de haptonoom :)
Ze was van de week een weekje op vakantie, vandaar dat ze nog niet gereageerd had. Morgen gaat ze me bellen om wat meer uit te leggen en dan kijken we of ik een afspraak wil maken. Ben benieuwd :) Vind het gewoon een beetje spannend!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:04

Hoi allemaal. Heb wel bijgelezen, maar reageren is geen doen, het gaat zo hard hier! Er werd gevraagd of er iemand ervaring heeft met EFT? Naar aanleiding van het vorige topic, waar Himyar het idd aankaartte ben ik er wel even mee bezig geweest en ik vind het zeker de moeite waard. Je kunt eigenlijk alles op internet vinden (gebruik gewoon google) en zelf aan de slag!
Hier gaat alles redelijk. De laatste dagen wel weer veel last gehad van spanning, vandaag gaat het wel ok. Af en toe wel wat paniek, maar ik kan het me paniekvrij eigenlijk niet meer voorstellen. De afgelopen nachten gelukkig wel goed geslapen, was ook wel erg moe na die nacht doorhalen met mn paardje. Vandaag staat ze weer gewoon op de wei en alles lijkt nu ok.

Logisch dat je het spannend vindt PW, het is tenslotte nieuw voor je. Ik ben in het verleden een aantal keren bij een haptonoom geweest en er is niets om je druk over te maken hoor! Maar dat wist je natuurlijk al! Ik hoop dat het je gaat helpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:08

Hey Sifra, fijn dat alles weer goed lijkt met je paardje! Dat is goed om te horen. Het is logisch dat je moe was na die nacht, wel fijn dat je wat hebt bij kunnen slapen.

Vandaag zijn mijn schoonouders en ouders even geweest. Ik vierde mijn verjaardag niet echt, maar ze wilden graag even komen. Ze zijn net allemaal weer weg. Het was lang genoeg merk ik, heb weer steken op m'n borst. Bevestigt wel weer dat het een goede keuze was om verder niks aan mijn verjaardag te doen. En dat idee doet me wel goed, ik heb eens een keer voor mezelf gekozen :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:57

Zo wij zijn ook weer thuis, vandaag opstap geweest voor moederdag en alvast langs de oma's zodat ze afscheid kunnen nemen van mn vriend. Mn ene oma had het er erg moeilijk mee waardoor de tranen ook weer in mijn ogen sprongen, er zullen nog wel meer van deze momenten volgen. Verder voel ik me nog wel oke, gelukkig, hoop dat het een beetje zo blijft maar ik weet dat er misschien weer mindere momenten zullen komen, voor nu geniet ik ervan! Vanavond nog even naar een moeder en dan lekker op de bank hangen.

Welkom liesenlizzy, dat is even een heel verhaal. Gelukkig sluit het positief af want je voelt je nu weer goed? Heb je nergens last meer van? Goed dat je de therapie nog even doorzet, kan net datgene zijn wat je nodig hebt. Hoop dat je hier de steun vind die je zoekt, wij zijn er voor jou en elkaar.

Sifra, het gaat inderdaad erg hard hier, ik probeer nog op iedereen te reageren maar het lukt ook niet altijd. Fijn dat het weer goed gaat met je paardje, was even een spannende tijd daar zal de spanning misschien ook wel van komen? Wel lekker dat je goed slaapt. Doe lekker rustig aan en pas goed op jezelf!

PW, goed dat je voor jezelf hebt gekozen wel jammer dat je schoonouders deze keuze niet respecteerde maar ze bedoelde het vast goed. Doe nu gewoon weer rustig aan. Fijn dat dat hapto terug heeft gemaild, je hoeft hier niet zenuwachtig voor te zijn maar ik snap het wel, ben benieuwd of ze iets voor je kan betekenen? Morgen moet ik weer naar de spych en dan wil ik het er ook over hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:59

Billyboy, hoe is het met jou gegaan vandaag? Hoe ging je wedstrijd, geen last van spanningen gehad?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:06

Pollewoppy schreef:
Hallo Liesenlizzy,

Wat een verhaal joh, welkom hier. Ik heb ook groepstherapieën, zag er eerst ook vreselijk tegenop, maar het is toch ook wel fijn. Wel fijn dat je via school zo goed geholpen bent en dat alles toen in een stroomversnelling is gekomen.

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Vervelend van je vriend, maar aan de andere kant, als hij daar geen begrip voor heeft kun je je ook af vragen in hoeverre hij je echt begreep. Er komt vanzelf een lieve jongen op je pad die j wel begrijpt ;)

Wat voor groepstherapie heb jij? Ik heb een cognitieve therapie in een groep. Heb je verder nog hulp gehad voor je stemmingswisselingen? Ik heb daar momenteel nogal last van.

Verder hoop ik dat je hier een beetje steun vind. Wel fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter met je gaat.

Ik ben inmiddels 20. Het is inderdaad de vraag hoe veel iemand van je houdt als hij meer wilt dan dat jij wilt, dan kan hij de boom in :+ . En of er ooit een jongen op mijn pad komt, zou mij geen worst uitmaken :P.

Ik heb geen idee hoe de groepstherapie bij mij heet. We zitten met 8 jongeren van tussen de 18 en 23 jaar, die allen hun eigen problemen hebben. En samen praat je over je problemen en zoek je naar oplossingen...immers iedereen bekijkt het van een andere kant.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:48

halloo allemaal ik zou even erslag uitbrengen vanvandaag !
mijn wedstrijd ging helemaal niet zo lekker :\
de jury zat in de auto tijdens de proef.
dan vond Billy harstikke eng . Hij ging toen Rennen zich sterk en niet door de bocht heen dus dat heeft niet echt lekker aan me punten geholpen .

en veder voel ik me helemaal niet zo happy
ik heb vandaag te hooren gekregen dat hercules vandag weg ging .
ik ben vandaag nog even met iemand naar stal te rijden
om daar afcheid van em te nemen
ik vind het zo moeilijk en zou hem zo erg missen ! |( een van me gootste maatje weg
Vriendjee ik zou je nooit vergeten ! Y;( :evaw:
hier de laatste foto van hem :

Afbeelding[/url]
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 10-05-09 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:52

@ Liesenlizzy: Ik had van de groepstherapie niet kunnen denken van te voren dat je er zoveel herkenning in zou vinden. Het is mij erg meegevallen :j Jou zo te horen ook. Het kan heel verhelderend zijn om van iemand in de groep adviezen te krijgen.

@ BillyBoy: Wat naar dat de pony weggaat. Sterkte, kan me voorstellen dat je er stuk van bent. Gelukkig heb je Billy nog.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:01

jaa idd maar als er 1 alles van me weet is het Hercules wel het mijn maaatje al vanaf dat hij jaarlinger is en nu 3 jarige volwassen paard . heb zoveel mee gemaakt met em
en het banketstaaf is er is mij helemaal niks vertelt !
een ff snel afscheid .....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:05

Vooral dat is vervelend idd. Hij is wel erg leuk.

@ CIV: Sorry, vergat jou helemaal. Ik kan me goed voorstellen dat de tranen kwamen toen jullie bij de oma's waren. Dan komt het toch wel erg dichtbij he? Wanneer ging je vriend ook alweer weg? Wel blij om te horen dat je je verder nog wel aardig oke voelt. Hopelijk heb je dat gevoel de rest van de dag vast kunnen houden.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:07

Hoe gaat het nou met jou PW ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:13

Nog niet zo lekker.
Zat vanavond voor het eerst sinds lange tijd weer dicht tegen een woede-aanval aan. (Ik heb ipv de meeste hier geen paniekaanvallen, maar woede-aanvallen, al is het een hele tijd goed gegaan) Mijn vriend had dit door en confronteerde me hiermee. Dat was wel even moeilijk. Ik denk dat het weekend met toch de visite me een beetje teveel werd. Daarna wel een goed gesprek met hem gehad en samen met hem een lijsjte gemaakt met punten die ik a.s. dinsdag met mijn psychiater/behandelaar wil bespreken.

Edit: Ik ben even mediteren

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:27

Mooie foto Billyboy, heeft hij een goed plekje gevonden? Jammer dat je wedstrijd niet zo ging maar daar leer je ook weer van. Hoop dat je je snel weer happy voelt.

PW, mijn vriend vertrekt volgende week dinsdag of maandag al, dat hangt van de vliegtijden af. Steeds al we iets doen dan denk ik, straks moet ik dit alleen doen, nu geen verkeerde dingen gaan denken dames ;). Daar word ik dan wel emotioneel van maar dat hoort erbij. Denk dat het goed is dat we ernaar toe leven en het niet wegstoppen. Voel me verder wel oke geloof ik, zal volgende week misschien wel anders zijn. Jammer dat jij je nog niet beter voelt :(:). Als ik zo je posts lees dan kent jou vriend je wel goed. Zou maar zuinig op hem zijn want zo te horen heeft hij veel begrip en geduld met je en dat heb je nodig. Mijn vriend is iets minder geduldig ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:43

PW sterkte :(:) ik hoop dat je je lijkstje niet te vol staat .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:48

@ CIV: Ik moet idd zuinig op hem zijn, heb het echt met hem getroffen. Probeer te genieten van de tijd die jullie nog samen hebben. Als ik het zo lees gaan jullie er goed mee om :) ookal is het verre van makkelijk.

@ BillyBoy: Mijn lijstje is op zich niet zo lang ;) Gelukkig maar, want we hebben maar een uur.
Heb alleen de belangrijkste dingen op geschreven, de dingen die me nu het meeste dwarszitten. Anders krijg ik het niet allemaal besproken.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:57

ja zeg dat ! ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:58

PW voel je je beter nu na het mediteren? Zo'n lijstje maken is wel handig, ik moet morgen meer maar ben al vergeten waar ik een aantal weken geleden tegenaan liep :+ Moet dit wel bijhouden van haar maar "vergeet" dit steeds, dan denk ik: dat doe ik nog wel. Kan hier wel even terug lezen natuurlijk. We proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan, mn vriend heeft er minder moeite mee dan ik maar het is voor hem ook een mooie ervaring natuurlijk, wel een beetje lang 6,5 maand.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:04

6,5 maand is inderdaad lang, kan niet anders zeggen...
Ik vind het ook altijd moeilijk om te onthouden waar ik een tijdje terug tegen aan liep. Of ik weet het nog wel, maar wuif het een beetje weg. Dan denk ik: Zo erg was het toch ook weer niet en dan vertel ik het maar niet. Niet zo handig natuurlijk, want het komt iedere keer toch weer terug.

Edit: ik ben ook altijd bang dat ze het raar vind als ik een lijstje gemaakt heb. Dan denk ik dat ze denkt dat ik het verzonnen heb en het daarom op moest schrijven. Heel stom, ik weet het...

Het mediteren was trouwens wel fijn. Ben een boekje aan het lezen: "Mediteren voor beginners" en daar had ik van te voren even in zitten lezen. Dat gaf me inspiratie voor het mediteren. Heb nu mijn hoofd redelijk leeg en dat is voor het slapen wel lekker :) Dus ik ga zo mijn bed opzoeken. Weltruste alvast
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 10-05-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:06

okee ik ben meer van een rondje rennen ofzoo lekekr alles er uit zweten neit de beste keuze mja .,,

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:08

Slaap lekker, wij zullen ook niet al te laat gaan denk ik. Mn vriend moet morgenochtend weg, zou wel mee willen maar kan beter wat gaan strijken dus ik blijf thuis. Ga van de week denk ik nog wat boeken bestellen, altijd wel leuk en interessant om te lezen.