Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:en waarschijnlijk is dit dus een humaan virus... wel deeltjes van varkensvirus maar niet van varkens afkomstig (waarschijnlijk)
Katja schreef:Nee hoor maar het is een vaststaand feit dat mensen met een goede weerstand bij een virus wat van dieren afkomstig is juist het kwetsbaarst zijn.
ThePast03 schreef:Dat lijkt me niet echt relevant. Het gaat erom dat het afweersysteem in de leeftijd van 20-40 jaar het sterkste is en dat geeft ook weer bepaalde risico's.Als mensen uit die leeftijdsgroep (14-30 jarigen zeg maar) zo'n goede weerstand hadden zou dat ook niet de leeftijdgroep zijn waarbij bijvoorbeeld de ziekte van Pfeiffer zo vaak voorkomt.
Katja schreef:Dat lijkt me niet echt relevant. Het gaat erom dat het afweersysteem in de leeftijd van 20-40 jaar het sterkste is en dat geeft ook weer bepaalde risico's.
Mijn nichtje heeft er een heel interessant proefschrift over geschreven zal eens vragen of dat ook ergens online staat.
x_Marr schreef:En je weet dat de ziekte van Pfeiffer ook wel de zoenziekte wordt genoemd? En pfeiffer is ook niet gewoon een griepje.
Shiloh schreef:zolang officiele bronnen geen nieuws brengen over een dramatische sterke verspreiding van mens op mens (want daar ligt de echt risico factor) maak ik me niet druk.
Overigens kun je best Tamiflu bestellen, maar of het nut heeft is een tweede. Er is nergens bewijs dat Tamiflu ook daad werkelijk helpt tegen deze vorm. Bovendien nogmaals, zolang de verspreiding van mens op mens lijkt mee te vallen, is er nog geen reden tot paniek.
katiavl schreef:En als je ziek word lijkt het me niet om aan zelfbehandeling te beginnen in deze fase.
Shiloh schreef:dat het van mens op mens verspreid dat was inderdaad al duidelijk, maar ik had het over de MATE van verspreiding. Hoe makkelijk het verspreid.
Ik bedoel, van de vogelgriep vorig jaar was ook duidelijk dat mens op mens verspreiding mogelijk was. Woehoo, het is welliswaar 1 keer gebeurd! dat was ook mens op mens verspreiding, maar dat was niet zo dramatisch.
Shiloh schreef:zucht... het was ook maar een voorbeeld. Er zijn verschillende mates waarin een ziekte verspreid, hoe makkelijk het van mens op mens over gaat. Er zijn inderdaad situaties buiten mexico bekend, maar al die mensen hebben (voor zover ik weet) op de een of andere manier iets met mexico te maken gehad. Er zijn nog geen berichten over verspreiding in andere landen en de meeste mensen in andere landen zijn herstellende. Dus wat is de big woohaa, maak je pas druk als het nodig is je druk te maken.