[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kathris

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:18

gevoelige huid kan wel, maar ik gebruik alweer een paar weken spul voor de gevoelige huid met weinig resultaat.. stress is nu al zo'n 2 weken weg, niet meer nodig en m'n huid is nog niet beter (naja, t begint nu een heel klein beetje beter te worden.. ) ik kan nog wel even geduld hebben :)

maar tis ook omdat ik de laatste tijd geregeld een pil vergeet (en me dan 'sochtends wakker schrik omdat ik de avond ervoor dus geen pil heb geslikt)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:27

Ronne schreef:
Pfoe, ik ben steeds blijer dat ik op tijd ben overgestapt op het spiraaltje, anders had ik nu ook met die stediril gezeten! wat een k*tpil lijkt me dat zeg!

Dat is het niet hoor, ben er zeer tevreden over.
Men loopt altijd maar te zeuren over die paar kilo's nou daar heb ik dus echt sch**t aan

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:29

ik sport :) dus dat maakt me niet uit met deze pil

en mischien gaat het nog wel over , maar word er ineens zo misselijk van . Mijn ruikzintuig zijn heel erg ruik alles nu heel goed en word ik misselijk van :+

maar verwacht dat het wel weg gaat me lichaam moet ook wennen :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:56

_Judje_ schreef:
Kan je niet je huisarts bellen, om een briefje te schrijven? Dr zijn er best die dat doen hoor...

En voor het aankomen van die pil. Is dat over die 1,5 jaar gebeurd, Anike?

Ja inderdaad.. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ik met me brommertje naar de manege en overal heen ging, en niet zo heel vaak reed.. Maar nu fiets ik elke dag, snoep echt bijna niet en eet gewoon normaal.. maar ik wordt langzaam aan steeds dikker..

Heb nu bij de apotheek op recept van de huisarts een ander gekregen, sandoz ofzoo.. maar ik vertrouw niets meer.. ik ben dan ook vandaag gewoon zelf naar de apotheek gegaan en heb weer de microgynon30 gehaald. Daar weet ik zeker van dat er niets mee aan de hand is wat er evt met mijn lichaam gaat gebeuren..

Een paar kilo is het niet.. het is echt 10 kilo! Ik was nooit heel dun, maar gewoon normaal.. Maar nu is het echt extreem!
Hoop dat het nu veel beter gaat! Wat ik ook merk is dat in mijn stopweek van de stediril mijn huid veel egaler is dan als ik m slik!

Piaffe_Girl schreef:
ik sport :) dus dat maakt me niet uit met deze pil

en mischien gaat het nog wel over , maar word er ineens zo misselijk van . Mijn ruikzintuig zijn heel erg ruik alles nu heel goed en word ik misselijk van :+

maar verwacht dat het wel weg gaat me lichaam moet ook wennen :)

Ik sport ook best veel.. Maar dit werkte echt niet..
Laatst bijgewerkt door Anike op 21-04-09 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:05

Hey,
Ik heb ook weer even een vraagje ..
Ik heb een tijdje geleden anti-biotica kuur moeten nemen & wist dat je pil dan niet helemaal betrouwbaar is & dat je vanaf je laatste dag anti-biotica nog 2 weken moet rekenen voor je weer beschermd bent.
Ik heb voor de zekerheid 3 weken genomen maar ben ik dan nu wel weer beschermd ?
Ook heb ik een vraagje over mn cyclus.. ik heb mn pil in mn pilvrije week een dag vroeger als anders ingenomen dus ipv op maandag hebk em zondag ingenomen zodat ik de volgende keer een dagje vroeger begin met mn regels en dus ook een dagje later eindig. Maar is mn hele cyclus dan ontregeld of zit dit nog goed & ben ik dan nog steeds beschermd tegen zwangerschap ?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:55

Op je laatste vraag: volgens mij mag je je stopweek wel vervroegen, maar niet verlengen. Dus een dagje eerder is geen enkel probleem! :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:07

stopweek begin ik ook weleens eerder, is volgens mij geen probleem.
Ik heb ook weleens dat ik m'n strip niet helemaal af maak (op 2 na ofzo), dat mag dan schijnbaar weer niet :o oeps..

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:26

Dat mag ook wel hoor, als je maar niet langer dan een week stopt, en dan minimaal 2 weken slikt... maar lijkt me dat je niet na 2 weken weer ongesteld wilt worden, en dan is het beter om maar wat langer te slikken, bv 4 weken ipv 3 ofzo...

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:29

MSQuincyTE schreef:
Ronne schreef:
Pfoe, ik ben steeds blijer dat ik op tijd ben overgestapt op het spiraaltje, anders had ik nu ook met die stediril gezeten! wat een k*tpil lijkt me dat zeg!

Dat is het niet hoor, ben er zeer tevreden over.
Men loopt altijd maar te zeuren over die paar kilo's nou daar heb ik dus echt sch**t aan

Mijn arts vertelde mij gister aan de telefoon dat de stediril een pil is waardoor je veel vocht vast houd, in mijn geval was dat binnen 3 maanden 5 kilo.
Voor sommige mensen kan dat wel een issue zijn aangezien ik altijd al stevig ben geweest, maar heb nu gewoon echt een buikje.

Moet nu van de arts weer aan de yasmin, die schijnt vocht af te drijven, maar daar heb ik in 2 jaar niets van gemerkt, misschien dat dat nu komt.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

*komt ook weer even binnen vallen*

Ik heb nu een half jaar de mirena...
En heb zojuist de huisarts gebeld voor een controle. Kan morgen ochend terecht.
Heb al eerder gehad dat ik na seks een zeurderig gevoel had in mijn onderbuik.. maar dat houdt nu al een week aan -O-
Vind het nou niet zo grappig meer en vraag me af of ie nog wel goed zit..

Zou het uberhaupt kunnen dat ie verplaatst is??
Mensen met soortgelijke klachten?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:39

Ik gebruik geen Mirena dus dat weet ik niet.
Mijn vorige baas gebruikte hem wel, maar die had alleen last van haar onderbuik toen ze hem net had...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:39

Nou de Nuvaring is in gebruik :D
Ging echt erg makkelijk!

Alleen heb het idee dat hij niet erg diep zit :\, maar voel hem verder niet.

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:40

Klinkt misschien vreemd, maar voel je die Nuvaring echt niet tijdens het vrijen? Lijkt me erg vreemd nl. dat je dat totaal niet voelt. Er komt toch steeds iets tegen aan? :roll:

En je komt er dus ook niet van aan?
Laatst bijgewerkt door petradek op 22-04-09 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:42

Ik heb geen idee, het lijkt mij ook heel vreemd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:45

Ik voel er zelf iig niks van, is maar een zacht ding dus dat duwt niet ergens tegenaan ofzo. M'n vriend voelt 'm soms wel zitten en als ie er last van heeft halen we 'm er even uit.
Geen problemen mee :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:08

Denk: das minder prettig, ik voel de mijne ook wel eens zeuren, maar nooit lang...

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:20

Hier nog zo'n stediril geval.
Ik heb de eerste week constant verkleurde afscheiding gehad... En m'n kin is een stuk onrustiger geworden in die week.. Ik kijk het even aan en anders ga ik ook weer gewoon terug op mycrogynon 30..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:30

poes schreef:
Denk: das minder prettig, ik voel de mijne ook wel eens zeuren, maar nooit lang...

Dat zeuren heb ik dus idd ook wel vaker gehad... maar houdt nu zo lang aan -O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:43

Ik lees hier inderdaad allemaal verhalen over de Stediril

- Veel aankomen
- Huid die slecht/onrustig wordt
- Verkleurde afscheiding in de eerste week

Ik slik 'm ook (ondertussen zo'n 3 jaar) en ben in die tijd misschien wel wat aangekomen maar dat had ik ook wel nodig :o
Die onrustige huid kan ik me wel in vinden, maar er gaat elke dag foundation op die m'n huid afsluit en 'savonds wordt het er wel afgehaald, ik denk dat het gewoon daardoor komt..
Verkleurde afscheiding heb ik geen last van. Ik slik op dinsdag m'n laaste pil en wordt dan pas zaterdags ongesteld, dus als ik 'm op de woensdag weer ga slikken ben ik meestel nog ongesteld..

Ik lees hier goede ervaringen over de Nuvaring, hier ga ik me eens verder in verdiepen. Sinds een halfjaar heb ik weer ontzettende last van m'n rug, buikkrampen en hoofdpijn als het weer het maandelijkse feestje is, dit had ik hiervoor niet (niet van pil veranderd)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:31

Zo ik heb gister middag bij de huisarts een spiraaltje laten zetten.. Viel me echt heel erg mee, alleen toen het spiraaltje zelf ingebracht werd zei ik eventjes heel hard AUW. :P Hij moest er wel om lachen.
Heb gister een beetje bloed verloren en had een zeurderig gevoel in de baarmoeder. Maar nu voel ik me kip lekker en voel het niet eens meer.

Hoor veel goede verhalen over het spiraaltje dus hoop dat het bij mij ook zo goed werkt ;)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:59

petradek schreef:
Klinkt misschien vreemd, maar voel je die Nuvaring echt niet tijdens het vrijen? Lijkt me erg vreemd nl. dat je dat totaal niet voelt. Er komt toch steeds iets tegen aan? :roll:

En je komt er dus ook niet van aan?

Met beide absoluut geen problemen :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:45

Sinds kort ben ik van de mirena weer overgegaan op de nuvaring.

De Nuvaring zelf voel ik niet, mijn vriend voelt het soms wel maar niet storend.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:52

Stediril hoor ik idd slechte dingen over, verder geen ervaring mee..

ik heb ook weer zoiets vaags; ik slik de voornamelijk diane pil (al jaren), heb ooit de microgynon geslikt en maar daar kreeg ik doorbraakbloedingen van. En nu van deze dus ook;
vorige week netjes ongi geworden, alweer 3 dagen niet meer ongi en slik de pil alweer sinds donderdag. En vandaag ben ik opeens weer ongi :? wel donker en oud bloed, maar fijn is anders..

Soms krijg ik tussendoor ineens een doorbraakbloeding met gewoon helder normaal bloed, heel vaag allemaal.
is de pil dan te licht?
Zit ook over de nuvaring te twijfelen, maar ben ook zo bang dat je dat voelt tijdens de sex ofzo (of vriendlief), hoewel ik van de meeste mensen hoor dat beiden er niks van voelen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:54

Hoe breng je die Nuvaring in? :o
Ik wil eigenlijk van de pil af omdat ik de laatste tijd tijdens mijn "feestweek" weer elke keer ontzettende krampen, hoofdpijn enz. heb.. Werkt die Nuvaring hetzelfde als de pil, maar hoef je niet elke dag meer te slikken (altijd handig) Blijft dat gewoon zitten? :o

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:59

De nuvaring is eigenlijk heel gemakkelijk in te brengen. het ringetje is flexibel.
http://www.nuvaring.nl/consumer/index.a ... 6242361111 Kijk anders eens op deze site, hier staat ook een uitleg op

De nuvaring breng je in en blijft 3 weken zitten, dan heb je je stopweek.
Handig is ook dat je bij de site van nuvaring je code in kan voeren, dan krijg je een sms of mail wanneer je de ring moet vervangen of eruit moet halen.