Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:39

Ik heb ze ook gehad, hoewel ik van '92 ben.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:06

FEIT: Door deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhals- kanker kunt u er voor zorgen dat uw kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker aanzienlijk verkleind wordt. Deze simpele test, welke afwijkende baarmoederhalscellen kan ontdekken, kan helpen uw leven te redden.

weet iemand wat voor test ze bedoelen?
Bron: http://www.beschermjedochter.nl/index.p ... id=378&l=1

Sharani

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:09

Daarmee bedoelen ze een uitstrijkje.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:10

Sharani schreef:
Daarmee bedoelen ze een uitstrijkje.

oh oke dankje

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:21

Weet iemand wat het precies kost als je al 17 bent?
Heb t/m pagina 7 doorgelezen, dus weet of het al genoemd is! :+

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:32

Ik wordt ook binnenkort geprikt :j

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:36

ik heb ze al gehad.. alle 3(?) zeker?
ik vond ze best pijn doen t.o.v andere prikjes:d

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:42

Ik heb ze alle 3 al gehad maar mijn ouders hebben ze gewoon betaald.. Mijn moeder wou graag dat ik ze nam.. Ik vond ze best pijnlijk, dat ben ik niet gewend van een prikje in je arm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:46

Jep ik moet ze binnen kort ook prikken :j

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:52

Iemand ooit hier bij stilgestaan:
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/6 ... anker.html
http://www.nu.nl/gezondheid/1718170/wac ... anker.html
En zie ook uitzending Netwerk 28 augustus 2008!!! (http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-0 ... nkervaccin)
Over de werkzaamheid van het vaccin bestaan echter nog veel vragen. Voor de farmaceuten zijn de belangen groot. De bedragen die er te verdienen zijn, zijn enorm. Geraffineerd wordt er daarom campagne gevoerd voor het vaccin. Netwerk bekeek hoe de farmaceuten Nederland klaarstoomden voor een omstreden vaccin.

De farmaceutische industrie is één van de smerigste bedrijfstakken ter wereld. Misschien wel interessant om te weten dat het budget voor "marketing" van medicijnen 2 keer zo hoog ligt als het budget voor "ontwikkeling" van medicijnen. Het gaat hier om een miljardenbusiness.

Er zijn al onderzoeken verschenen dat dit soort inentingen echt nog niet bewezen zijn.
Het bewijs is namelijk nog helemaal niet geleverd, omdat er nog niet voldoende onderzoek is gedaan. De mensen die nu geprikt worden, zijn zeer waarschijnlijk de eerste proefkonijntjes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:58

Tja ik moet gaan maar na dit topic zie ik dat niet meer zo zitten. Mijn moeder heeft baarmoederhals kanker gehad en dat hebben ze maar net op tijd ontdekt hoewel ze netjes jaarlijks op controle gaat. Ik betwijfel of ik haar zo snel overtuigd zal krijgen maar ik heb ook geen zin om als het te laat is achter die gevolgen... Ik herinner me zo'n bepaalde pil tegen ochtendmisselijkheid van de zwangerschap, die was helemaal okee geen gevaar enz enz...

Maar er lopen toch een hele hoop mensen rond met een handicap dankzij die bewuste pil :(:) was een foutje.... "wisten ze niet".... :\ Ik zie het echt niet zitten om me nu vanuit angst voor die ziekte in de diepe te storten... God weet waar ik over tien jaar voor sta dankzij deze inenting? Want daar kunnen ze me nu nog geen antwoord op geven, en dan is het te laat... Dan zit ze er al in...

Bovendien las ik dat als je al besmet bent (wat heel reëel is lijkt me?) en het nog niet uitgebroken is, het vaccin het zelfs in de hand werkt? Nee dankje... Ik zou eerst graag wat meer onderzoeken willen zien...

Dat de overheid een dergelijk duur medicijn nu ineens zo vergoed is ook niet zomaar.......

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:29

xNicolx schreef:
Weet iemand wat het precies kost als je al 17 bent?
Heb t/m pagina 7 doorgelezen, dus weet of het al genoemd is! :+

ik zag op de aflevering van zembla (die hier ook ergens werd doorgelinkt) dat het 130 euro per prik was maar toen was het nog niet vergoed maar jij valt er dus volgensmij buiten. dus zul je het zelf moeten betalen (of je ouders :P )

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:50

_Sigrid_ schreef:
Iemand ooit hier bij stilgestaan:
http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/6 ... anker.html
http://www.nu.nl/gezondheid/1718170/wac ... anker.html
En zie ook uitzending Netwerk 28 augustus 2008!!! (http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-0 ... nkervaccin)
Over de werkzaamheid van het vaccin bestaan echter nog veel vragen. Voor de farmaceuten zijn de belangen groot. De bedragen die er te verdienen zijn, zijn enorm. Geraffineerd wordt er daarom campagne gevoerd voor het vaccin. Netwerk bekeek hoe de farmaceuten Nederland klaarstoomden voor een omstreden vaccin.

De farmaceutische industrie is één van de smerigste bedrijfstakken ter wereld. Misschien wel interessant om te weten dat het budget voor "marketing" van medicijnen 2 keer zo hoog ligt als het budget voor "ontwikkeling" van medicijnen. Het gaat hier om een miljardenbusiness.

Er zijn al onderzoeken verschenen dat dit soort inentingen echt nog niet bewezen zijn.
Het bewijs is namelijk nog helemaal niet geleverd, omdat er nog niet voldoende onderzoek is gedaan. De mensen die nu geprikt worden, zijn zeer waarschijnlijk de eerste proefkonijntjes.

_/-\o_

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:17

Kijk dat zijn voor mij wat 'hardere' bewijzen, ook maar weer doorgeven aan m'n ouders.
Jammer dat deze informatie voornamelijk binnen bokt zal blijven..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:22

Pff ik ga geen proefkonijn zijn, ik doe het volgend jaar wel makkelijk zat ;) (als het al bewezen is dat er niet allerlei troep inzit) Bovendien is dit maar een kanker die wellicht bestreden kan worden, er zijn zóveel andere soorten en voor je het weet moet je voor die allemaal een prik halen ja doei.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:32

Sigrid, ik durfde het hier niet zo 'hard' te stellen

_Sigrid_ schreef:
De mensen die nu geprikt worden, zijn zeer waarschijnlijk de eerste proefkonijntjes.

omdat iedereen zo enthousiast een prik ging halen (en veel mensen denken: als het niet goed is zal de overheid het toch niet toestaan??) en je hebt hier imo te maken met jonge kinderen.

Maar je hebt wel gelijk.

Ik ga zelfs nog veel verder in mijn theorie dat HPV niet direct baarmoederhalskanker veroorzaakt.

Citaat:
Moleculair biologen Peter Duesberg en Jody Schwartz van de University of California at Berkeley hebben in 1992 al vragen opgeroepen of HPV wel de veroorzaker is van baarmoederhalskanker. Volgens hen zijn de virussen slechts een indicator voor niet normale celdeling en niet de veroorzaker ervan. Ook het National Cancer Institute van V.S. geeft toe dat er tot dusverre geen enkel onderzoek aantoont dat HPV de oorzaak is van het cervixcarcinoom (Regush N., Red Flags Weekly, 25.11.2002).

De Amerikaanse FDA heeft in een persbericht van 31 maart 2003 laten weten dat de meeste HPV-infecties kortdurend zijn en geen relatie hebben met baarmoederhalskanker18. In een rapport stelt de FDA dat niet het virus de veroorzaker is van de kanker maar de chronische HPV-infectie leidt tot een verhoogde kans op baarmoederhalskanker.

Bron http://www.vaccinatieschade.nl/page16.html

En dat dat hele HPV is aangegrepen door medicijnfabrikanten om méér medicijnen te ontwikkelen.
Want je gaat niet zeggen: de pil is misschien ook een oorzaak (miljoenenbelangen)

Wat ik ook heel erg vind is het volgende:

Citaat:
Lijst van hulpstoffen en adjuvans
Genoemd worden door de fabrikant: natriumchloride, L-histidine, Polysorbaat 80, Natriumboraat en water voor injectie. Natriumchloride kennen we als zout. Polysorbaat 80 zit ook in antivries. Natriumboraat, ook bekend als borax is giftig voor zenuwstelsel, nieren, lever, kan vruchtbaarheid en het ongeboren kind schaden en wordt gebruikt als gif tegen kakkerlakken).

:\

Bron: http://www.nvkp.nl/fileadmin/nvkp/pdf/H ... li2008.pdf << Dit is een hele informatieve pagina.

Blind vertrouwen in de overheid en doktoren?

SP schreef:
10-05-2004 • Ondanks aandringen van de Tweede Kamer is minister Hoogervorst niet bereid sneller een nieuw kinkhoestvaccin in te voeren. Het nu gebruikte vaccin werkt minder goed en heeft meer belastende bijwerkingen dan het elders gebruikte vaccin.
[...]Hoogervorst houdt echter vast aan een aanbestedingsprocedure, om de best mogelijke kwaliteit tegen de laagst mogelijk prijs te krijgen, zo schrijft hij in antwoord op Kamervragen.

SP schreef:
De Inspectie maakt melding van het weggeven van espresso-apparaten en draadloze toetsenborden, twijfelachtige onderzoeken en overmatige vergoedingen aan artsen. Van Gerven: "Er moet een eind worden gemaakt aan de beïnvloeding van artsen om bepaalde medicijnen voor te schrijven. Dit kost de samenleving miljoenen euro's per jaar."

Citaat:
DES is een synthetisch hormoon, een oestrogeen. Het werd in Nederland voorgeschreven aan zwangere vrouwen in de periode tussen 1947 en 1976. Later bleken de dochters uit deze zwangerschappen grote problemen te kunnen ondervinden; ook de moeders (de gebruiksters) en de zonen kunnen gevolgen hebben van de blootstelling aan DES.

Standpunt van de DES stichting: http://www.descentrum.nl/uploads/File/S ... vaccin.pdf

Zembla schreef:
Aan de Universiteit van Cardiff in Wales doet Professor Healy al jaren onderzoek naar de werking van antidepressiva en de rol die de industrie speelt bij het feit dat deze pillen zo massaal voorgeschreven worden. "Dat velen het serotonine verhaal intussen toch als waarheid aannemen is vooral goede marketing van de farma industrie", zegt Healy. "Want dan is de oplossing voor een depressie opeens een pil. Alsof het vitamientjes zijn."

http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200608 ... trie.shtml

Dat HPV baarmoederhalskanker veroorzaakt wordt neergezet als feit en als je als moeder niet je kind inent, dan ben je een slechte moeder.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:35

Ik ga ook laten prikken! :j

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:08

ik moet ook prikken. :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:17

Ik heb het hele topic gelezen. Ik neem de prik nu nog niet. Mijn moeder heeft toen de dokter gebeld, en hij zei ook dat er nog maar weinig over bekent was dus dat we beter konden wachten..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:26

Ik meng me ook even in dit topic. ik ben al 26 dus 'moet' sowieso niet, maar ben het volledig met Corelli, Sigrid en Nicolletje eens!

Als je je nu laat enten ben je gewoon een proefkonijn, en een wandelend reclame bord.

Ik heb geen kids, maar mocht ik die hebben, zou ik degene die mij die brief heeft gestuurd, toch even stevig aanspreken denk ik.
Ik weet niet precies hoe het in die brief staat, maar ik neem aan dat het lijkt alsof het verplicht is. Ik kan daar zo boos om worden!
Stuur dan een eerlijke brief, dat er een vaccin is, die nog niet volledig getest is, en met de vraag erin : 'zouden wij uw kind als proefkonijn mogen gebruiken?' . Dan vind ik het eerlijker, en is het elke ouder voor zich.

Nog erger vind ik de ouders, die als kippen zonder kop achter de overheid aanlopen, en de pik maar halen omdat het gratis is.

Sorry voor de mensen die het wel gaan doen, maar ik moet dit even kwijt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:31

Kehdra; Ik ben het helemaal met jou eens. Ik weet ook niet wat er in die brief staat, maar ik denk het ook omdat veel er zeggen: ik moet ook!

Ik wacht toch liever dat er wat meer over bekend is.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:10

Ik heb besloten om er een jaartje (of meer :+ ) mee te wachten. Zoals het er nu voorstaat met onderzoeken e.d. vind ik het nou niet bepaald een veilig gevoel geven om me in te laten enten en gelukkig zijn mijn ouders het met me eens nadat ik dit op bokt liet lezen, dus jullie ook bedankt ;)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:26

Besluit is genomen het is een.....

NEE!

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:43

Ik heb ook de brief gekregen. Eerst was ik er wel positief over, maar na dit topic en op google wat gekeken te hebben, ga ik écht niet :n

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:47

Ik heb volgens mij ook een brief gekregen!
Zal zo ff kijken...