Ene keer kan ik wel leven met mezelf
Vaak ook niet...kan ik me echt aan dingen irriteren waarvan anderen denken waarom irriteer je je eraan
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Zo heb ik een leuke baan, een leuke opleiding, leuke vrienden. Ik heb een paard waar ik alles zelf van betaal, een 'studenten'trailer (zoals ik hem zelf noem, goed qua gebruik maar belachelijk lelijk), een e-rijbewijs. Mik_ schreef:Haha.
Je hebt gelijk wat uiterlijk betreft.
Mijn zelfbeeld is opzich wel oké. Ik kan goed met mensen opschieten, weet mijn doelen te bereiken. En ik weet dat als ik iets wil, en er echt voor vecht, alles binnen handbereik ligt (oké behalve die postcodeloterij) Zo heb ik een leuke baan, een leuke opleiding, leuke vrienden. Ik heb een paard waar ik alles zelf van betaal, een 'studenten'trailer (zoals ik hem zelf noem, goed qua gebruik maar belachelijk lelijk), een e-rijbewijs.
Maar toch heb ik weinig zelfvertrouwen. Ik kan er niet tegen als iik ruzie heb, iets fout doe of mensen boos op mij zijn. Daarom probeer ik alles maar goed te doen, soms te goed. Ben heel sociaal en sta op m'n werk ook bekend als een werkende kletsmajoor. Maar als m'n baas een keer nukkig tegen me doet, heb ik gelijk zoiets van; what did I do wrong... Betrek veel op mezelf.
Vervelend, maar je leert ermee leven.
, eigen mening... jup)
beantsje schreef:Wat is het heerlijk om 40+ te zijn! Ik zit beter in mijn vel dan ooit, al zit ik 20 kg boven mijn ideale gewicht. Toch ben ik zelfverzekerd, vind ik mijzelf best een aantrekkelijke vrouw. Ik word al grijs en ik moet zeggen: het staat me heel goed! Ik durf best eens wat opvallends aan te trekken maar je moet realistisch blijven; ik ga echt niet met lange blonde krullen, en een tijgerhemdje met decollete tot aan tokio lopen. Ik ben erg vrolijk en sta positief in het leven en ik merk dat ik dat uitstraal en ook weer terug krijg. Alleen sommige mensen worden weleens onzeker van mij...
Vroeger, toen ik nog 15 kg lichter was, was ik veel onzekerder over mijn uiterlijk. Ik erinner me nog dat er een meisje in mijn klas was die veel zwaarder was, maar die er ontzettend mooi en vrouwlijk uitzag. Toen dacht ik: ik wil net zo zelfverzekerd worden. Want dat is het geheim, volgens mij. Jammer dat dat pas na zoveel jaren komt...