Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Zelfbeeld: hoe denk jij over jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:32

Is heel wisselend
Ene keer kan ik wel leven met mezelf
Vaak ook niet...kan ik me echt aan dingen irriteren waarvan anderen denken waarom irriteer je je eraan :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:34

Wat is het heerlijk om 40+ te zijn! Ik zit beter in mijn vel dan ooit, al zit ik 20 kg boven mijn ideale gewicht. Toch ben ik zelfverzekerd, vind ik mijzelf best een aantrekkelijke vrouw. Ik word al grijs en ik moet zeggen: het staat me heel goed! Ik durf best eens wat opvallends aan te trekken maar je moet realistisch blijven; ik ga echt niet met lange blonde krullen, en een tijgerhemdje met decollete tot aan tokio lopen. Ik ben erg vrolijk en sta positief in het leven en ik merk dat ik dat uitstraal en ook weer terug krijg. Alleen sommige mensen worden weleens onzeker van mij...

Vroeger, toen ik nog 15 kg lichter was, was ik veel onzekerder over mijn uiterlijk. Ik erinner me nog dat er een meisje in mijn klas was die veel zwaarder was, maar die er ontzettend mooi en vrouwlijk uitzag. Toen dacht ik: ik wil net zo zelfverzekerd worden. Want dat is het geheim, volgens mij. Jammer dat dat pas na zoveel jaren komt...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:38

Ik ben tevreden met mezelf, en daar gaat het om.

Ik ben niet dun, ik ben niet dik.
Ik heb een stevige bouw, brede heupen, brede schouders.
Daar heb ik nog wel wat moeite mee gehad, maar inmiddels niet meer.
Zo ben ik, prima. ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:49

Pff... Wat heeft zelfbeeld hier toch veel met gewicht, figuur en uiterlijk te maken! Echt zonde.. Ik vind mijn figuur ook niet perfect enzo, maar daar word je zelf niet minder van. Oké als je lichaam er last van heeft is het natuurlijk wel lastig, maar toch.. Ik heb een hele periode gedacht dat ik niks waard was, stom, lelijk, gewoon niks. Idd, ik kreeg ook weinig positieve aandacht. Wat vooral kwam door die houding bleek achteraf. Nu sta ik veel positiever tegenover mijzelf. Ik ben nu heel blij met mezelf. Ben heel gezegend zie ik hier al, met een positief zelfbeeld dat niet afhankelijk is van hoe ik eruit zie. :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:59

Haha.

Je hebt gelijk wat uiterlijk betreft.

Mijn zelfbeeld is opzich wel oké. Ik kan goed met mensen opschieten, weet mijn doelen te bereiken. En ik weet dat als ik iets wil, en er echt voor vecht, alles binnen handbereik ligt (oké behalve die postcodeloterij ;) ) Zo heb ik een leuke baan, een leuke opleiding, leuke vrienden. Ik heb een paard waar ik alles zelf van betaal, een 'studenten'trailer (zoals ik hem zelf noem, goed qua gebruik maar belachelijk lelijk), een e-rijbewijs.

Maar toch heb ik weinig zelfvertrouwen. Ik kan er niet tegen als iik ruzie heb, iets fout doe of mensen boos op mij zijn. Daarom probeer ik alles maar goed te doen, soms te goed. Ben heel sociaal en sta op m'n werk ook bekend als een werkende kletsmajoor. Maar als m'n baas een keer nukkig tegen me doet, heb ik gelijk zoiets van; what did I do wrong... Betrek veel op mezelf.

Vervelend, maar je leert ermee leven.
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 07-02-09 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:00

Ik ben precies hetzelfde Mik_

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:01

Mik_ schreef:
Haha.

Je hebt gelijk wat uiterlijk betreft.

Mijn zelfbeeld is opzich wel oké. Ik kan goed met mensen opschieten, weet mijn doelen te bereiken. En ik weet dat als ik iets wil, en er echt voor vecht, alles binnen handbereik ligt (oké behalve die postcodeloterij ;) ) Zo heb ik een leuke baan, een leuke opleiding, leuke vrienden. Ik heb een paard waar ik alles zelf van betaal, een 'studenten'trailer (zoals ik hem zelf noem, goed qua gebruik maar belachelijk lelijk), een e-rijbewijs.

Maar toch heb ik weinig zelfvertrouwen. Ik kan er niet tegen als iik ruzie heb, iets fout doe of mensen boos op mij zijn. Daarom probeer ik alles maar goed te doen, soms te goed. Ben heel sociaal en sta op m'n werk ook bekend als een werkende kletsmajoor. Maar als m'n baas een keer nukkig tegen me doet, heb ik gelijk zoiets van; what did I do wrong... Betrek veel op mezelf.

Vervelend, maar je leert ermee leven.

Echt alles wat jij zegt herken ik precies!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:02

@ Magnumm; ik lees jouw karaktereigenschappen in je profiel, en ook dáár kan ik me perfect in vinden (doordrammerig :+ , eigen mening... jup)

@ Sodeletuut, zijn we allemaal toch niet alleen :D

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:05

Ja ik ben iemand met een eigen wil (en wet als dat mogelijk is), maar als iemand me een sneer geeft, kruip ik weg in een hoekje :o

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:06

Hihi, grappig, same here :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 23:51

beantsje schreef:
Wat is het heerlijk om 40+ te zijn! Ik zit beter in mijn vel dan ooit, al zit ik 20 kg boven mijn ideale gewicht. Toch ben ik zelfverzekerd, vind ik mijzelf best een aantrekkelijke vrouw. Ik word al grijs en ik moet zeggen: het staat me heel goed! Ik durf best eens wat opvallends aan te trekken maar je moet realistisch blijven; ik ga echt niet met lange blonde krullen, en een tijgerhemdje met decollete tot aan tokio lopen. Ik ben erg vrolijk en sta positief in het leven en ik merk dat ik dat uitstraal en ook weer terug krijg. Alleen sommige mensen worden weleens onzeker van mij...

Vroeger, toen ik nog 15 kg lichter was, was ik veel onzekerder over mijn uiterlijk. Ik erinner me nog dat er een meisje in mijn klas was die veel zwaarder was, maar die er ontzettend mooi en vrouwlijk uitzag. Toen dacht ik: ik wil net zo zelfverzekerd worden. Want dat is het geheim, volgens mij. Jammer dat dat pas na zoveel jaren komt...

ja precies, ik ben veels te zwaar op dit moment en kan daar niet zo heel veel aan doen nu,

Maargoed... Ik zou op de eerste plaats ook liever wat spontaner, assertiever zijn met een portie zelfvertrouwen dan 20 kg minder wegen, hoewel dat ook best fijn zou zijn :j :P

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:12

O maar voor assertiever worden zijn hele goeie cursussen hoor! Dat heeft mijn leven echt veranderd!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:22

Op zich, ergens, in mijn hoofd ben ik wel tevreden met mezelf. Maar ik heb ook heel vaak (als ik kleren pas in de stad of als ik me gewoon niet okee voel) dat ik mezelf niet mooi vind.

Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen, ik kreeg complimentjes dat het goed was en dat er niet meer af hoefde. Maar zelf zie ik die 10 kilo niet eens, dat is wel lastig, en daarom wil ik graag nog wat extra kilo's kwijt. Mijn BMI is gezond (24.5, dat is tegen het overgewicht aan)

Ben nu dus wel weer aan het lijnen om nog een kilo of 6/7 kwijt te raken.

Dus, hoe denk ik over mijzelf? Ik vind mezelf nog te dik, en wil nog wat kilo's kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:38

Interessant topic, leuk en interessant om te lezen ook! :)

Ik ben, meestal, wel tevreden met mezelf.
Met mn haar, figuur etc..
Dat ik lang ben (1.86) kan me ook echt niks uitmaken.

Maar ik ben gezond, heb een goed leven dus ik mag niet klagen over mezelf :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:42

rainie dat is omdat je altijd meer wilt, en dan begin je niet meer tevreden te zijn. En zo zie je het niet meer.
Ik heb dat ook als je die 5 kilo kwijt bent zul je het waarschijnlijk weer voelen.