[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:37

dankje en inderdaad, anders gaat 't me helemaaaaal nooit lukken, als ik niks leuks in 't vooruitzicht heb :P

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:41

je kunt het hoor Anita_ ! Het is voor een goed doel

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:37

Heb mijn piercings er weer in! :))
Moest het gat van mijn helix ff zoeken, maar die zit 'verstopt' in dat omgebogen randje van mijn oorschelp.
Kwestie van ff aftasten met je staafje et voila! :D
Net nog heerlijk geknuffeld met baby Jason, de kleine van mijn zusje. :+:

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:38

Ik wil nu al een hele tijd een navelpiercing laten zetten en het mag nu eindelijk. :D
Heb heel het internet al afgezocht voor informatie maar overal staat wat anders, en als ik hem deze maand nog laat zetten is dat dan vroeg genoeg ivm de zomerperiode, denken jullie?
Alle info is welkom! Nazorg, hoelang niet zwemmen, wat wel/niet doen?

Ben alleen bang voor het zetten zelf, weet niet precies waarom, ben niet bang voor de pijn of het 'idee' maar meer dat mijn lichaam raar gaat doen, toen ik gaatjes in mijn oren liet schieten deed het me ook totaal geen pijn maar ik ben 10 minuten later in de winkel flauwgevallen en heb overgegeven, pure spanning, ik kan mezelf zo ontzettend opfokken. Krijg het zweet al in m'n handen als ik een filmpje kijk van iemand die een piercing laat zetten! Terwijl het me eigenlijk niet echt eng lijkt, heel dubbel.
Hoe kom ik van die stress af? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 02:19

NAZORG

Hoe maak je de piercing het beste schoon?

Het beste kan je dat doen met een zeezoutoplossing.

Neem 250 ml. water en breng dit aan de kook. Doe het water in een schoon bakje of bekertje waar je de piercing

makkelijk in kan schoonmaken (weken). Voeg aan het water 2 theelepels zeezout toe en meng dit. Als het water is

afgekoeld tot een aangename temperatuur kan je de piercing gaan weken. Draai daarbij je sierraad ongeveer 5 minuten

voorzichtig heen en weer. Is je piercing dan nog niet genoeg geweekt herhaal dan deze handeling. Daarna goed

afspoelen onder de Douche/kraan en goed drogen!

Wat moet ik juist niet gebruiken?

Géén alcohol of Sterilon of andere desinfecterende middelen aanbrengen op je piercing. Deze agressieve middelen

kunnen het genezingsproces vertragen of irritaties veroorzaken.

* Géén zalf of lotions aanbrengen op je piercing. Dan kan je wondje verstikken.
* Géén pleister, verbandje of gaasje. En minimaal 6 tot 8 weken niet zwemmen, onder de zonnebank of sauna.

Kan ik na <aantal> weken al een nieuwe piercing in doen?

Met een versgezette piercing is het beste om iig te wachten tot het volledig genezen is. Dit verschilt per piercing

en ook per lichaam. Dus het beste advies is om sowieso de genezingsperiode af te wachten en daarna pas een nieuwe

piercing in doen.

Genezingsperiode:

Cheek: 2 t/m 3 maanden
Kraakbeen: 2 maanden t/m 1 jaar
Oorlel: 6 t/m 8 weken
Wenkbrauw: 6 t/m 8 weken
Genitalien: 4 weken t/m 6 maanden
Labret: 6 t/m 8 weken
Navel: 6 maanden t/m 1 jaar
Tepel: 2 t/m 6 maanden
Neus: 2 t/m 12 maanden
Septum: 6 t/m 8 weken
Tong: 3 t/m 6 weken

Staat in de openingspost. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:34

Jaaa, hij zit weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:46

jeuj en nu blijven zitten!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:03

ah gelukkig zit ie er weer in! Heb ook al weer zo'n zin in een nieuwe..... Tis echt verslavend hoor die gaten in je lijf!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:59

Ja hij moet wel blijven zitten. :+
Ben allang blij dat ik er geen geld aan kwijt was.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:54

Ik heb een nieuwe aanwinst sinds enkele uurtjes :)

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:02

leuk hoor nickytje, wou je het zo laag hebben? zie je niet vaak, het heeft wel iets.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:05

katjamanny schreef:
leuk hoor nickytje, wou je het zo laag hebben? zie je niet vaak, het heeft wel iets.

Dankje! Ja idd, ik heb met het stiftje zelf mijn bolletje daar gemikt :) Zo zit het plaatje aan de binnenkant ook niet op een vervelende plaats aan mijn tand
en ik vond het er zo laag best leuk uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:47

Ik wil binnenkort gaatjes in mijn oren laten maken, gewoon voor oorbellen.
Ik vroeg me alleen af hoe dat gaat met paardrijden. Ik bedoel, je hebt toch een soort "wondje" en die viezigheid en stof etc op stal lijkt me niet echt goed om erin te krijgen. Ik heb namelijk nogal snel dat wondjes gaan ontsteken. Kan ik beter een week (of langer) niet rijden of maak ik me zorgen om niks?

Als iemand trouwens nog een goede zaak in Arnhem weet waar ze dat doen, dan zou ik dat ook graag horen :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:14

Moderatoropmerking:
Wederom stipjesreacties verwijderd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:25

brigitta1987 schreef:
Ik wil binnenkort gaatjes in mijn oren laten maken, gewoon voor oorbellen.
Ik vroeg me alleen af hoe dat gaat met paardrijden. Ik bedoel, je hebt toch een soort "wondje" en die viezigheid en stof etc op stal lijkt me niet echt goed om erin te krijgen. Ik heb namelijk nogal snel dat wondjes gaan ontsteken. Kan ik beter een week (of langer) niet rijden of maak ik me zorgen om niks?

Als iemand trouwens nog een goede zaak in Arnhem weet waar ze dat doen, dan zou ik dat ook graag horen :)

ik ben ook altijd gewoon met versgezette piercings bij de paarden geweest, zolang je ze goed onderhoud lijkt het me geen kwaad kunnen doen :n

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:17

Oke, als ik aan de andere kant nog een neuspiercing laat zetten. Kan ik hem dan meteen met retainer laten zetten?
En hoe onzichtbaar is dit in de neus? ivm gezeik op het werk.

Zelfde geld met voor een medusa? Aan foto's heb ik vrij weinig, tenzij het écht scherpe foto's zijn. Ik heb het liefst ervaringen.

Een bridge valt niet te retainen als het goed is?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:33

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:06

ik heb 5 maaden terug een traguspiercing laten zetten, en daar heb ik echt nooit last van gehad.. nu heb ik er twee weken terug een ringetje in gedaan. hij was even ontstoken maar daar na ging het prima.. nu wilde ik er inplaats van dat ringetje een nieuw staafje indoen omdat ik ga snowboarden volgende week (leek me handiger i.v.m muts/helm), maar dat is dus een korter staafje dan die er in eerste instantie is ingezet en het einde van dat staafje komt dus net niet naar buiten. kan dat komen omdat hij dus net ontstoken is geweest? ik krijg hem er dus niet in, dus ik heb even dat staafje erin gedaan die er dus als eerste inzat. ik kan pas woensdag weer bij de piercinshop terecht, heeft iemand van jullie dit ook (gehad)? beetje lang verhaal maar okee :o

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:08

Nou het kan gewoon zijn dat dat staafje te klein is. Ik weet niet of je hem al eerder hebt in gehad en dat hij doet toen wel paste?
zo ja, dan kan het inderdaad zijn dat het een beetje opgezwollen is. Ik zou er wel zeker van zijn dat hij weer 100% genezen is voor je hem verwisseld. Anders begint het weer opnieuw.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:13

ik dacht dus dat de ontsteking helemaal weg was, maar ik zag dus toen ik dat staafje erin deed dat het rondom het gaatje nog een beetje paars was zeg maar.. ik heb dat staafje er nog nooit in gehad. toen ik de beide piercings (ringetje en staafje) kocht bij de piercingshop toen zei die man dat ik er makkelijk andere in kon doen aangezien ik toen nog nooit een ontsteking had gehad etc. en het er volgens hem goed uitzag. maar anders probeer ik het over een paar weekjes gewoon weer een keertje. maar ik mag dat staafje dus niet inwisselen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:18

Nou als volgens jouw gevoel de ontsteking echt helemaal weg is, dan kan je hem verwisselen. Tenzij hij overduidelijk te kort is, dat is nooit aan te raden.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:21

okee naja ik wacht gewoon nog wel even een tijdje tot ik er helemaal zeker van ben.. bedankt iig :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:29

Wachten is verstandig. :j

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:38

Ik krijg er een navelpiercing bij 2 maart.. op 3mm word hij gepierced ^^
Met de intentie om hem dan uiteindelijk nog wel wat groter te stretchen

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:58