Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:39

ja ik hou ook wel van gezonde dingen dus dat scheelt wel enorm. Ben ook niet zo van de koek en snoep maar chips is echt mn grote zwakte eigenlijk haha. Hoewel het verlangen wel steeds minder wordt gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:40

Chips hebben wij hier nooit omdat mijn ouders dat te ongezond vinden hehe. Op zich wel makkelijk.
En een vriendin vandaag op school : "Wow, we zijn al een maand niet naar de AH geweest in een tussenuur/pauze!"
(We vergeten even dat 2 weken daarvan vakantie was.. :7)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:24

Komkommer en tomaat zijn idd héél gezond en ook simpel lekker te maken met een beetje magere yoghurtdressing of wat Aromat :)

Ik kom net uit het zwembad, aqua-aerobics was zwaar, maar ik voel me heer-lijk nu. Helemaal omdat ik zo naar bed ga en niks meer eet ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:04

Goeiemorgen weer een nieuwe dag!
Ik heb nu al honger en heb nog niet ontbeten dus dat ga ik zo eerst maar eens doen :)

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:24

goedemorgen,
eff bijgelezen, maar lees iets over pilletjes? hoe werkt dat?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:31

Goedemorgen,
Ben ook weer bijgelezen en ik pest jullie nog fijn even met mijn naam }>

Gister toch een iets slechte dag gehad. Had de hele dag netjes aangehouden en t ging super. Komt smam uit dr werk thuis meteen broodje kebab (ipv het eten wat ik wilde koken) omdat ze mij niet wilde opschepen met koken voor het hele gezin omdat mijn vader niet thuis was.... heel lief natuurlijk maar niet zo fijn voor mn lijn haha... Achja we gaan gewoon rustig weer verder en ik kan me dr op dit moment niet écht zorgen over maken. Ik ga gewoon door en dadelijk eens een lekkere wandeling maken op de hei met onze hond die 1 groot energiek blok is :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:50

Ach ik hoop dat je er extra van hebt genoten bitterbal! Nu gewoon weer alles eraf lopen en niet meer druk om maken :)

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 11:18

Goed zo Bitterbal, lekker van genieten en dan niet denken dat het andere voor niets was. Nee gewoon lekker doorgaan met je gezondheidsplan, That's the spirit. Wat Babel zegt, niet meer druk om maken.
Ik ga dit weekend denk maar eens starten met paardrijden. De vorst is weer zo goed als uit de grond. Is voor mij een goede reden aan mijn gewicht te denken aangezien ik haar niet te veel wil belasten.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:51

Hele goede instelling bitterbal!
Gewoon door gaan, 1x iets ongezonds is niet het einde ;)

Hoe zit dat met die pilletjes?
Heb wel stackers gebruikt om af te vallen, werk zeker als je niet te veel eet. Maar is super ongezond.
Heb ook nog een doosje van die oprah pillen staan (hoodia) maar niet gebruikt. Het is een honger onderdrukker volgens mij, maar het lukt me prima zonder :Y)

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:17

Sorry er zat iemand op mijn account te klooien, sorry sorry sorry. ik wissel nu mijn wachtword gelijk.!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:00

Super dat je gewoon weer doorgaat Bitterbal, ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is, echt heel knap :j En áls je dan eens zondigt moet je je er zeker niet schuldig over voeldn, juist even van genieten en daarna lekker verder gaan! :

Heb zelf net een lekker vers pistoletje met kipfilet op en wat groentesoep :9 Ik haal straks nog een krentebolletje voor tussen 2 en 6, want ik zit tot 6 uur op school.
Vanavond dan weer gewoon een warme hap, nog geen idee wat dat gaat worden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:53

HELP! Is er iemand in de buurt om mij te motiveren?
Mn collega's zitten nu allemaal aan een verse tosti en het hele pand ruikt nu dus heerlijk.
Mijn maag kunnen jullie volgens mij zelfs daar horen rommelen.
IK WIL EEN TOSTI!
damn wat is dit moeilijk :(

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:01

Neem dan een lekkere tosti en doe vanavond even rustig aan met je avondeten :) Zou mijn ding zijn dan.. als je er écht veel zin in hebt...

Ik ga ook gewoon rustig door hoor, vanavond lekker "gezond" eten haha.. maar ik blijf toch te weinig calorieen binnen krijgen (als ik me moet houden aan de gemiddelde 2000 die een vrouw normaal gezien nodig zou hebben)... ik zit gemiddeld rond de 1000 en vandaag incl drinken en avondeten op 780... hoe kan ik nu toch zorgen dat dat toch wat meer omhoog gaat?
*even erbij vermeld, ik heb absoluut geen honger en ik eet netjes elke 2 uur "iets" en toch blijft het zo laag, doe ik dan iets fout met berekenen of eet ik gewoon te weinig?
Ik heb vandaag vrij veel gedaan, paardgereden, gewandeld en voel me nu toch wel fitter. Vanmorgen zelfs opgestaan met trek ipv misselijkheid! Super :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:18

vertel es wat jij dan zoal eet op een dag?
1000 calorieen is niet veel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:32

Ik ben ook benieuwd wat jij dan eet Bitterbal. 1000 is écht heel weinig, het nadeel daarvan is dat je sneller aankomt als je weer wat normaler gaat eten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:39

even nog reageren op babel.
al dat nu te laat is...een tosti is toch niks meer dan geroosterd brood met ham en kaas?
en de ketchup die je erbij doet word je echt niet dik van hoor

ik vind dat er soms zo streng gedaan word......dit mag niet en dat mag niet.
het enige wat je niet mag is gewoon TEVEEL eten toch??
net als pasta...wat is er in hemelsnaam mis met pasta?

is toch lekker om 1x per week een pan pasta te maken?
maar wel gewoon verse maken, geen zakjes of potjes en rundergehakt nemen in plaats van half om half..

wij eten 1x pasta,1x een rijstgerecht, 1x patat/pizza en de overige 4 dagen aardappels vlees/vis( of vegetarisch) en groente.

lekker gevarieerd, en daar word ik echt niet dik van hoor :D
( wel van 2x opscheppen hihi)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:42

Mee eens, een keertje een tosti moet kunnen, je eet ze toch niet elke dag? Wat er mis is met pasta zie ik ook niet zo goed, je kunt best af en toe pasta eten, het hangt van jezelf af hoe 'slecht' je het maakt.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:43

Ja ik doe het dus ook niet met opzet ofzo.. het is gewoon dat ik niet meer trek heb en dan ook stop met eten want anders word ik misselijk...
*pakt dagboek erbij*
Zal vandaag maar even pakken dan..
10:00 ontbijt 1snee volkorenbrood met kipfilet met tuinkruiden
10:00 ontbijt vanille yoghurt, halfvolle (klein plastic bakje)

12:00 lunch 1.pistolet met rucola sla en zalm. Met een beetje mon chou (euhm van die witte smeerkaas zonder kruiden toegevoegd).

16:30 tussendoortje 1 appel

19:00 diner 3 aardappelen gekookt, met spinazie en varkensfiletje.. :9
en als toetje nog een klein plastic bakje met halfvolle vanilleyoghurt.

Tussen 10 en 12 heb ik gewandeld met de hond en boodschappen gedaan, tussen 12 en 16 uur heb ik paardgereden en alles wat daarbij hoort...

*edit*
En van gister:
10 uur ontbijt: 2 sneetjes brood. 1 met smeerkaas en 1 met kipkerrie salade en versgeperste sinaasappelsap..
12:15 lunch bouillion tuinkruiden (vegatarisch maggi) en nog 2 boterhammen. 1 met ham en 1 met smeerkaas.. Zat direkt de hele middag vol := ja ik eet echt slecht zie ik zo wel als ik het op een rijtje zet...
15:00 tussendoortje een kitkat mini.. haha ja kon het echt niet laten :D
16:00 tussendoortje nog 1 boterham met smeerkaas
Als avondeten dan een broodje kebab en als toetje een mandarijntje
En savonds heb ik het bakje ships (met 1 handje erbij) niet kunnen laten staan...

Tussendoor drink ik trouwens meestal roosvicee (die je gewoon moet aanlengen gelijk als limonade) en 3 halve liter flesjes water (soms meer)

ALs ik het zo op een rijtje zet zie ik wel dat ik te weinig eet, maar ik zit gewoon vol... ik eet echt slecht ;(
Laatst bijgewerkt door Bitterbal op 15-01-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:46

jij eet net wat te weinig ;)

je lunch daar moet nog een boterham bij.
en nog iets tussendoor,wat fruit ofzo.
denk dat je dan meer de goede kant uitgaat.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:48

Net te weinig ? ;-) Veel te weinig en écht slecht...
maar hoe kan ik nou meer honger kweken? :D

Mischien nog handig voor erbij te zetten... ik doe veelal zittend werk. Met tussenpauzes dat wel, maar gemiddeld 7 uur per dag.
Laatst bijgewerkt door Bitterbal op 15-01-09 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:48

Sowieso kun je tussen je ontbijt en lunch nog een keertje iets eten. Twee mandarijntjes bijvoorbeeld, of een Evergreen/Sultana (één nemen, niet hele pakje) En ook van lunch tot diner zou je best nog iets erbij kunnen nemen, zeker omdat je actief bezig bent.
Denk dan aan zaken als: een stuk ontbijtkoek, een krentenbolletje, eierkoek, banaan of een bakje yoghurt/vla.

Ook s avonds mag je nog best wat nemen, weet niet of je dat al doet? Je zou snack a jacks kunnen proberen, of één van die tussendoortjes die ik net al noemde, stukje fruit etc.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:51

Dat zou ik kunnen doen, maar dan moet ik me er écht toe zetten.
Ik zal er eens aan proberen te denken om nog iets tussendoor te nemen. Misschien dat ik dan vanzelf ook wel wat meer trek krijg in iets...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:52

Bitterbal schreef:
Net te weinig ? ;-) Veel te weinig en écht slecht...
maar hoe kan ik nou meer honger kweken? :D

Mischien nog handig voor erbij te zetten... ik doe veelal zittend werk. Met tussenpauzes dat wel, maar gemiddeld 7 uur per dag.

nou valt wel mee toch.
ben je wel es bij een dieetist geweest?

ik eet niet veel meer dan jij hoor.
4 stukken brood, een banaan,een pakje sultana, heeel dik bord warm eten en dat is het.
soms eet ik een boterham extra,maar meer niet.
kan niet want dan ga ik weer groeien...
ik krijg echt alles binnen wat ik hebben moet,drink nog drinkyoghurt tussendoor en redelijk water.
en wel koffie.
in het weekend gaat er wat meer in, chips ofzo,maar doordeweek is dit echt mijn eetschema

ik neem wel spirulinatabletjes,maar dat doe ik al heel lang( extra vitamine)

maar ja de een is de ander niet en daarom is een dieetist ook heel goed om heen te gaan,die berekent precies voor jou wat nodig is

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:02

Ik meld me hier ook even:o
Ik ben al heel lang bezig met afvallen, of nouja bezig, bezig in mijn hoofd. Ik ben er constant over na aan het denken hoe ik weer ga beginnen. En hoe leuk ik het ook allemaal voor mezelf in een schema zet, ik hou me er niet aan! 1,5 jaar geleden was ik heel fanatiek en heb ik een halfjaar vol gehouden. Toen begon ik weer met school en kwamen de kgs en weer bij. Ik heb wel vaker dat ik mezelf echt niet kan motiveren. Heel vaak denk ik ook Waarom wil ik afvallen, ik ben goed zoals ik ben. Maar de dag daarna verandert dat weer en voel ik me zo zwak omdat ik weer eens zo veel heb gegeten!
Ik zeg altijd Maandag ga ik beginnen! En dat gebeurt gewoon niet. Ik wil 2 of 3x in de week sporten, de tijd heb ik ook, nu alleen nog mezelf een schop onder mn kont geven... O:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:16

Welkom in het topic :)

Just_Crazy schreef:
Heel vaak denk ik ook Waarom wil ik afvallen, ik ben goed zoals ik ben. Maar de dag daarna verandert dat weer en voel ik me zo zwak omdat ik weer eens zo veel heb gegeten!

Herkenbaar :j Heeft er ook mee te maken dat ik me de ene dag best tevreden voel met mezelf
en de andere dag juist weer he-le-maal niet... Op tevreden dagen denk ik idd 'wat maakt t nou uit, je bent toch goed zo?'
Maar de volgende dag baal ik zo dat ik dan weer teveel gegeten heb...

Ik druf trouwens nog niet zo goed op de weegschaal, ben een beetje bang voor wat er staat :o Ik ben bijna twee weken bezig en ik ben duidelijk afgevallen, dat zie en voel je aan alles. En ik weet dat het me motiveert als ik daadwerkelijk zie dat de kilo's eraf gaan,
maar die eerste keer erop is doodeng :=