Heb een gedeelte van het bloed binnen: ferritine is 40, folium 23,8 en b12 1480 na een week geen injectie. Prima allemaal

Vandaag komt denk ik mijn D3 binnen. Die verwacht ik vrij laag.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaaike schreef:Nakisha schreef:Kreeg jij pukkeltjes van de B12...?
Putverdulleme... ik zit er namelijk nu ook onder...
Jup, ik krijg er pukkeltjes van.. Helaas pindakaas..
Merkte het ook pas na een paar maanden, tenminste.. legde die link ook pas later en hoorde dat meer mensen er last van hebben. Het is niet dat ik onder zit, maar na het prikken heb ik er altijd wel wat..
Dat kan komen van de kobalt in de injecties, als ik het me goed herinner, maar weet het niet zeker..
ankem schreef:Heb een gedeelte van het bloed binnen: ferritine is 40, folium 23,8 en b12 1480 na een week geen injectie. Prima allemaalFerritine mag voor het mooie nog wel iets hoger. De ha wil hem het liefste rond de 80 hebben bij jonge, menstruerende vrouwen.
Vandaag komt denk ik mijn D3 binnen. Die verwacht ik vrij laag.
Maaaike schreef:Een aantal klachten herken ik wel; snel blauwe plekken, spierpijn, het koud hebben, moeheid, hoofdpijn..
Wat betreft de misselijk 's morgens, dat herken ik heel erg. Het is vooral erg als ik bijna weer moet prikken.
Een aantal bloeduitslagen heb ik inmiddels binnen. Mn B12 is voor het eerst boven de 1000![]()
De assistent vond dat ik iets teveel naar waardes vroeg geloof ik, dus stuurt ze op wat ze tot nu toe heeft (een aantal waren nog niet binnen). Eén ding is afwijkend (creatinine ofzo), dus dat is even afwachtend..
Maaaike schreef:Ik weet niet wat m'n folium afgelopen januari was.. toen ben ik de uitdraai vergeten te vragen.
Maar ik heb de assistent gevraagd of ze die ook wil opsturen..
Ik zal van het weekend eens kijken voor foliumtabletjes..
Alle beetjes helpen, zullen we dan maar zeggen!
Wel een beetje opgeknapt van de griep?
bijsluiter foliumzuur schreef:Niet gebruiken bij: bloedarmoede veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12 (pernicueze anemie) die niet of onvoldoende wordt behandeld met vitamine B12
bijsluiter foliumzuur schreef:Waarschuwingen en voorzorgen: Het toedienen van alleen foliumzuur bij een vitamine B12 tekort kan leiden tot beschadigingen van het zenuwstelsel indien niet tijdig vitamine B12 word gegeven