@ Ibonn: Ik heb jouw verhaal nu niet helemaal helder in mijn hoofd, maar is jouw B12 waarde nu al op peil?? Of krijg je nin elk geval nu naast de folium B12 injecties?? Want voor zover ik het destijds begrepen heb, en voor zover ik het ook uit de bijsluiter van de folium haal, mag folium pas gebruikt gaan worden als de B12 op peil is of als het in elk geval gelijktijdig met de injecties gebruikt word.
Als je B12 nu te laag is en je krijgt nu enkel folium, dan loop je namelijk extra risico op ernstige neurologische schade!!!
bijsluiter foliumzuur schreef:Niet gebruiken bij: bloedarmoede veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12 (pernicueze anemie) die niet of onvoldoende wordt behandeld met vitamine B12
bijsluiter foliumzuur schreef:Waarschuwingen en voorzorgen: Het toedienen van alleen foliumzuur bij een vitamine B12 tekort kan leiden tot beschadigingen van het zenuwstelsel indien niet tijdig vitamine B12 word gegeven
Gezien wat je beschrijft, zou ik in elk geval niet eens meer een ander merk proberen, maar morgen gewoon je huisarts contacten en dit beschrijven. Ik kan nergens iets van deze klachten terugvinden icm folium, maar dat zegt natuurlijk niet altijd iets. Even contact opnemen met je apotheek kan soms ook wonderen doen, ook die kan je huisarts vertellen dat dit niet de juiste koers is namelijk!!
Succes er mee!