betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:38

@ Airborn.

Liek_ schreef:
Te weinig eten is ook slecht voor je metabolisme. Wat eet je op een dag, hoe lang ben je, wat weeg je en welke activiteiten doe je?

Ik moet vanmiddag weer trainen het is rug en biceps dag, maar hell, ik ben ongesteld geworden en ik ga kapot van pijn in mijn buik...Ben benieuwd hoe zwaar ik kan vandaag :+

Airborn

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:06

oh, lol. Dacht dat dat aan iemand anders was gericht.

ERhmm, atm eet ik redelijk goed. Sochtends en tussen de middag meergranen brood, met bv zalm, light boursin, gisteren had ik een kip cordonblue op mn brood (man dat was lekker!), savonds eet ik dan vlees, ei, en rauwe groente (vind ik lekkerder dan gekookt). En tussendoor snack ik worteltjes, komkommer, nootjes, en fruit. Zit nu tussen de 1600 en 2000 calorien per dag.
Enige waar ik nog niet mee kan stoppen is de icetea... Maargoed, suikers heb je toch wel nodig, en helemaal coldturkey gaan is vast ook niet goed voor je lichaam. (ik snoepte echt VEEL te veel)
Verder ben ik 172, nu 94 kilo (was 96) en echt veel te zwaar dus :( Gelukkig schatten de meeste mensen me op 80 kilo, dus qua uiterlijk valt het nog wel mee.
En ik doe uni, dus fiets meeste dagen 2x 15-20 min. Rijd 2-3 keer in de week paard, en probeer nu 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Waar ik nu zo heen zal.
Probeer overigens mn paardenrijden en fitnessen niet op 1 dag te plannen, en fitness ook minimaal 1 dag tussen. Helaas heeft dat soms tot gevolg dat ik gewoonweg dagen in de week tekort kom :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:07

esther82 schreef:
Wendy schreef:
. Ook woon ik nu dichter bij mijn werk en dat is een nadeeltje.

Ik woon dus redelijk ver van mijn werk, woon in Bennebroek en werk in Breukelen, dat is zonder files al 40 minuten met de auto. Daarnaast zittend werk, dat helpt natuurlijk ook niet mee om wat strakker in het lijf te komen.

Zittend werk heb ik ook. Is niet handig idd, maar het is niet anders.
Wat ik vooral probeer is bewegen weer op een goede manier in te passen in mijn dagelijkse ritme. Vandaar ook geen sportschool voor mij. Liever hardlopen of thuis oefeningen doen. Dan is voor mij iig de drempel lager.

Maar als je idd met de auto naar je werk moet wordt het al lastiger...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:22

Ik heb zojuist weer een half uur gelopen met bij een kwartier even een pauzetje ik was helemaal kapot.

doordat de band in een helling staat krijg ik zulke zere kuiten. Iemand tips?

Wou eigenlijk stoppen na een kwartier maar heb toch door gezet. maar jee wat had ik het zwaar.

Heb net nog even gerekt, om mijn spieren wat langer te krijgen.

hopelijk ben ik morgen voor 10 uur thuis in de avond dan kan ik mooi nog even lopen voor ik naar bed ga.
(ik ga om half 9 naar me werk en kom rond kwart voor 10 savonds weer thuis dus maak best lange dagen)

Wil vanavond lekker gaan koken. iemand tips?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:25

__Nathalie__ schreef:
Ik heb zojuist weer een half uur gelopen met bij een kwartier even een pauzetje ik was helemaal kapot.

doordat de band in een helling staat krijg ik zulke zere kuiten. Iemand tips?

Gewoon doorgaan, wordt vanzelf minder. Of zet hem een tikkie terug, dat het iets minder zwaar is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:32

uhm hij staat op zn lichtste haha
maar het is geen elekstriche je moet m zelf aan lopen. Vandaar dat hij ook schuin staat anders krijg je hem niet aan het lopen.

Het is de zelfde pijn als die ik voel met het rekken, dus waarschijnlijk is die spier te kort?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:39

*Meld zich, ik ben 5Januari begonnen met sporten, omdat ik meer conditie wil en wat strakker in mijn vel. Bovendien schijnt het dat je je fitter voelt als je sport, dat is ook wel mooi meegenomen. Ik vind het erg leuk, ik sport 1x per week en dan in een groep, waar we na 5minuten steeds van apparaat wisselen, zo doe je alles :)
Nu nog mezelf wat meer kunnen weerhouden van snoepen en het komt wel goed (denk ik) :))

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:09

woooooot! net na sporten op de weegschaal gestaan omdat ik het weekeind niet kan sporten...
en ben nu 93.5!!! weer halve kilo kwijt dus! En ik had echt goed ontbeten! meer dan zondag :D

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:25

Heel goed gedaan Airborn!!! *\o/*
Nu volhouden en doorzetten!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:35

hehe, ik doe mn best!
Ga zo wel beetje zondigen, een warme muffin met beetje ijs.
Maargoed, vandaag wel gefitnessed en paardgereden, dus klein beetje suiker is ook niet zo erg.
(vooral niet omdat ik verder echt geen zin heb in eten door beginnende migraine...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:47

Airborn schreef:
woooooot! net na sporten op de weegschaal gestaan omdat ik het weekeind niet kan sporten...
en ben nu 93.5!!! weer halve kilo kwijt dus! En ik had echt goed ontbeten! meer dan zondag :D

Go girl *\o/*

Komt helemaal goed met jou *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:52

@ Nathalie; genoeg rust nemen!! Pas weer doen als je spierpijn helemaal weg is. Dus drie dagen spierpijn is drie dagen ook echt niet trainen. Gun je lichaam de tijd om te wennen :j

@ Tanya, welkom! Maak je met die groep een rondje langs alle fitnessapparaten of is het een groepsles in een zaal?

Airborn schreef:

ERhmm, atm eet ik redelijk goed. Sochtends en tussen de middag meergranen brood, met bv zalm, light boursin, gisteren had ik een kip cordonblue op mn brood (man dat was lekker!), savonds eet ik dan vlees, ei, en rauwe groente (vind ik lekkerder dan gekookt). En tussendoor snack ik worteltjes, komkommer, nootjes, en fruit. Zit nu tussen de 1600 en 2000 calorien per dag.
Enige waar ik nog niet mee kan stoppen is de icetea... Maargoed, suikers heb je toch wel nodig, en helemaal coldturkey gaan is vast ook niet goed voor je lichaam. (ik snoepte echt VEEL te veel)
Verder ben ik 172, nu 94 kilo (was 96) en echt veel te zwaar dus :( Gelukkig schatten de meeste mensen me op 80 kilo, dus qua uiterlijk valt het nog wel mee.
En ik doe uni, dus fiets meeste dagen 2x 15-20 min. Rijd 2-3 keer in de week paard, en probeer nu 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Waar ik nu zo heen zal.
Probeer overigens mn paardenrijden en fitnessen niet op 1 dag te plannen, en fitness ook minimaal 1 dag tussen. Helaas heeft dat soms tot gevolg dat ik gewoonweg dagen in de week tekort kom :(

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm Reken met deze link eens uit wat je onderhoud is. Ik zit op 2200 calorieen per dag, ik geloof niet dat jij dan goed zit met je 1600. Het beste kun je de onderste methode gebruiken die op de site staat. Om af te vallen ga je om te beginnen maximaal 500 calorieen onder je onderhoud zitten. NIet minder!! Als je te ver onder onderhoud gaat zitten valt je metabolisme stil.

Verder; probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten en te minderen met koolhydraten. Let erop dat je genoeg goede vetten binnen krijgt. Gebruik zoveel mogelijk vis, kip of mager vlees. Hierin zitten ook veel eiwitten.

Voor je gaat slapen kan je nog om een uur of 21 een halve bak franse magere kwark nemen. Dit vult enorm en bevat veel eiwitten.

De koolhydraten die je gebruikt zoveel mogelijk in de ochtend nemen, zo beperk je dat je lichaam de overbodige koolhydraten omzet in vet. Dus het fruit liefst vroeg op de dag.

Bij je avondeten liever rijst of pasta dan aardappels.

Noten bevatten soms wel 600 calorieen per 100 gram, schrappen dus uit je dieet :+

Ik vind ook dat je veel brood eet, het is beter om in de ochtend bijvoorbeeld brinta of havermout te nemen.

Tenslotte is het zéér belangrijk dat je vaker gaat eten. Eet minimaal 6 keer op een dag!! Zo voorkom je dat je honger krijgt en gaat snacken.

Icetea niet meer drinken, drink liever groene thee. Niet kunnen stoppen is onzin natuurlijk. Hoe graag wil je afvallen?

Onthou dat 1 gram koolhydraten tot wel 9 gram vocht vast kan houden....Schrappen die suikers dus!!! Als je ook minder suikers tot je krijgt dan je lichaam nodig heeft gaat je lichaam andere energiebronnen aanspreken. Omdat jij je eiwitinname gaat verhogen zal je lichaam niet het glycogeen uit je spieren gaan gebruiken, maar vet!

Tot slot een kwartiertje fietsen op zijn elfendertigst heeft weinig toegevoegde waarde, evenals 2 keer per week naar de sportschool. Wil je resultaat gaan zien dan zal je toch minimaal drie keer per week een uur minimaal hard aan de slag moeten in de sportschool. Paardrijden doet niks voor afvallen.

Succes ermee!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rot getraind vandaag, biceps en rug gepakt. Wel wat persoonlijke records gebroken :D Dat dan weer wel *D Maar als blikken konden doden lag de hele sportschool plat ;) Ongesteld zijn en trainen gaat niet samen!!!

Wat heb ik vandaag gedaan:
Latmachine
biceps curl (iets anders, met machine)
vertical row
standing cable curl

+ fietsen + crosstrainer + loopband

Thuis dumbbell squats en lunges gedaan, dodelijke oefeningen :D Als je je benen strakker wilt krijgen moet je die zéker doen :j

Gegeten:
50 g havermout + 250 ml melk
appel
4 boterhammen met 150 g kipfilet
appel
bloemkool,aardappels, komkommer, schnitzel
250 g kwark + 50 g cashewnoten.

Zo, tot zover mijn bijdrage voor vandaag hahaha!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:14

Liek_ schreef:
@ Nathalie; genoeg rust nemen!! Pas weer doen als je spierpijn helemaal weg is. Dus drie dagen spierpijn is drie dagen ook echt niet trainen. Gun je lichaam de tijd om te wennen :j

Airborn schreef:

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm Reken met deze link eens uit wat je onderhoud is. Ik zit op 2200 calorieen per dag, ik geloof niet dat jij dan goed zit met je 1600. Het beste kun je de onderste methode gebruiken die op de site staat. Om af te vallen ga je om te beginnen maximaal 500 calorieen onder je onderhoud zitten. NIet minder!! Als je te ver onder onderhoud gaat zitten valt je metabolisme stil.

Verder; probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten en te minderen met koolhydraten. Let erop dat je genoeg goede vetten binnen krijgt. Gebruik zoveel mogelijk vis, kip of mager vlees. Hierin zitten ook veel eiwitten.

Voor je gaat slapen kan je nog om een uur of 21 een halve bak franse magere kwark nemen. Dit vult enorm en bevat veel eiwitten.

De koolhydraten die je gebruikt zoveel mogelijk in de ochtend nemen, zo beperk je dat je lichaam de overbodige koolhydraten omzet in vet. Dus het fruit liefst vroeg op de dag.

Bij je avondeten liever rijst of pasta dan aardappels.

Noten bevatten soms wel 600 calorieen per 100 gram, schrappen dus uit je dieet :+

Ik vind ook dat je veel brood eet, het is beter om in de ochtend bijvoorbeeld brinta of havermout te nemen.

Tenslotte is het zéér belangrijk dat je vaker gaat eten. Eet minimaal 6 keer op een dag!! Zo voorkom je dat je honger krijgt en gaat snacken.

Icetea niet meer drinken, drink liever groene thee. Niet kunnen stoppen is onzin natuurlijk. Hoe graag wil je afvallen?

Onthou dat 1 gram koolhydraten tot wel 9 gram vocht vast kan houden....Schrappen die suikers dus!!! Als je ook minder suikers tot je krijgt dan je lichaam nodig heeft gaat je lichaam andere energiebronnen aanspreken. Omdat jij je eiwitinname gaat verhogen zal je lichaam niet het glycogeen uit je spieren gaan gebruiken, maar vet!

Tot slot een kwartiertje fietsen op zijn elfendertigst heeft weinig toegevoegde waarde, evenals 2 keer per week naar de sportschool. Wil je resultaat gaan zien dan zal je toch minimaal drie keer per week een uur minimaal hard aan de slag moeten in de sportschool. Paardrijden doet niks voor afvallen.

Succes ermee!!

Hehe, gelukkig fiets ik standaard stevig door, niet op z'n elfendertigste. Vaker sporten dan 2 keer per week lukt gewoon echt niet, dan kom ik niet aan mn rust toe, en krijg ik migraine. (beetje jammer) Overigens, mn schema in de sportschool is zo ingestelt dat de oefeningen nét lukken zonder dat ik erbij neerstort ofzo, dus zwaarder gaat nie lukken zonder blessures.

Qua calorien en eten; Volgens die site is onderhoud 2450. Dus 1900-2000 voor afvallen (pak en beet). Ik doe mn best om met gezonde dingen genoeg te eten om de 1900 calorien te halen, maar dat kost atm nog wat moeite. Ik zit gewoon vol met de hoeveelheden die ik nu eet. Zonder bv de noten, haal ik dat helemaal niet, hier eet ik overgens misschien 80 gram per dag van, en op veel plekken worden ze juist aangeraden als toevoeging in het dieet, vandaar dat ik er ook mee begonnen ben.
Het brood eet ik idd voor ontbeid of lunch, sochtends dus.
Qua avondeten zit ik idd op groentes, mager vlees en een gekookt eitje, dus daar zit ik volgens mij ook wel goed. Qua snacken savonds eet ik komkommer of worteltjes.

Ik moet alleen wel opletten dat mijn eetpatroon wat ik nu opzet iets is wat ik vol kan blijven houden, niet alleen komende maanden, maar liefste rest van mn leven. Als ik het te rigoreus doe, ben ik bang dat ik het niet volhoud. En juist omdat ik nu echt af wil vallen, moet ik dus zorgen dat ik dit wel volhoud!

De icetea die ban ik dus langzaam uit. Drink nu al helft minder dan 3 week terug, en in plaats daarvan water.

En ergens zal ik iets goed doen, want ben nu in 3.5 week, 2.5 kilo afgevallen. Persoonlijk vind ik dat het zo wel snel genoeg gaat. Op deze manier is het leuk, motiverend, eet ik nog wel lekker, en ik wil ook niet té snel afvallen, aangezien dat dan ook weer ongezond schijnt te zijn. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet enzo ;)

Oh, ik heb trouwens voor het eerst ook van die squats gedaan vandaag, man dat is echt moordend :| mn rechterbeen kon het nog wel hebben, maar mn linkerbeen is duidelijk een stuk minder sterk, die deed echt pijn.. Niet teveel gedaan dus nog, wil de boel wel heel houden, dus volgende keer nieuwe poging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:16

1 kilo vet verbranden = 7777 calorieen verbruiken. Reken zelf maar uit of drie 2,5 kilo dan puur vet is. Staar je dus niet blind op je gewicht meid!! Je kledingmaat is belangrijker en veel meer zeggend....

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 07:48

Ik zie hier toch wel een aantal mensen die maar 1 a 2 keer in de week sporten. Nou is weinig sporten natuurlijk altijd beter dan helemaal niet, maar snel resultaat zul je niet bereiken. Het risico is dan weer dat je het neit volhoudt, omdat je immers geen verschil ziet. Het kost wel enige planning om vaker te kunnen sporten, maar het is wel te doen. Ik zelf werk fulltime. Ben om half 6 thuis, ga dan eerst naar m'n paard en daarna door naar de sportschool. En dat doe ik minimaal 5 keer in de week.

Gisteren niet gesport, maar vandaag weer flink er tegen aan. En morgen weer een lesje bodyattack !

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 07:57

oberon schreef:
Ik zie hier toch wel een aantal mensen die maar 1 a 2 keer in de week sporten. Nou is weinig sporten natuurlijk altijd beter dan helemaal niet, maar snel resultaat zul je niet bereiken. Het risico is dan weer dat je het neit volhoudt, omdat je immers geen verschil ziet. Het kost wel enige planning om vaker te kunnen sporten, maar het is wel te doen. Ik zelf werk fulltime. Ben om half 6 thuis, ga dan eerst naar m'n paard en daarna door naar de sportschool. En dat doe ik minimaal 5 keer in de week.

Gisteren niet gesport, maar vandaag weer flink er tegen aan. En morgen weer een lesje bodyattack !

Alle beetjes helpen.

Als je vroeger niet sportte, en nu bijv 2 keer in de week, dan verbrand je hartstikke veel calorien.

Ik vind de opmerking van Liek naar Airborne ook wel erg streng hoor. Ze is 2,5 kg afgevallen, mindert al waar ze kan en sport 2 keer pw. Misschien lukt het straks wel om de icetea weg te laten, nu nog niet. Als je heel rigoreus gaat doen, loop je heel veel risico dat je straks enorme vreetbuien gaat krijgen, of zo de balen van sporten krijgt, dat je helemaal niet meer gaat.
Dat is het laatste wat je wilt!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:17

Ik ben bezig met aan m'n conditie te werken en strakker te worden. Nu ga ik ongeveer 3 keer per week fitnessen en een paar keer per week met m'n moeder half uurtje wandelen (althans, dat is de bedoeling, gisteravond was de eerste keer).
Bij het fitnessen loop ik ook op de loopband en ik probeer lopen beetje af te wisselen met hardlopen. Maar als ik heel eventjes hardloop en dan juist weer langer gewoon loop hou ik het gerust 20 minuten vol. Maar als ik dan hardloop tot ik hijg en dan weer rustig lopen (en dat in een schema dan), hou ik het maar 10 minuten vol. Dus kan je beter rustig doen, zonder dat je buiten adem raak en het langer vol houd. Of snel doen, dat je hele tijd buiten adem ben en je het minder lang vol houd?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:58

Als je heeeeeel erg goed op je eten let moet je wel wat resultaat zien binnen een maand of 2.
Helaas zal je toch echt wat meer inspanning moeten leveren voor sneller en blijvend resultaat. Denk daarbij aan minstens 4-5 keer per week met een minimale duur van 50-60 minuten. Eenmaal per week 25 minuten om af te vallen is echt te weinig...sorry ;) 8-)[/quote]
Maar om nou 4 á 5 keer per week te gaan zwemmen.. Dan word je hartstikke breed, en dat zie ik niet zitten. :+[/quote]

Nope, wordt je echt niet breder van. Wel mooier en strakker! Het zijn juist de vrouwen die zwaar aan de gewichten zitten en hardcore trainen, die het mooiste figuur hebben ;-)
Probeer het maar eens. Zwemmen is een super workout om een mooi gestroomlijnd lijf te krijgen. Het is omdat wij niet echt op makkelijke afstand een zwembad hebben, anders wist ik het wel.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 08:59

oberon schreef:
Ik zie hier toch wel een aantal mensen die maar 1 a 2 keer in de week sporten. Nou is weinig sporten natuurlijk altijd beter dan helemaal niet, maar snel resultaat zul je niet bereiken.

Het gaat in mij ook niet om het snel resultaat zien. Ik ben al blij dat ik nu meer aan beweging/sport doe als voorheen. Ben al heel blij dat ik het red met een of twee keer in de week :o , en daar voel ik me ook gewoon goed bij.
Dat het dan iets langzamer gaat neem ik op de koop toe.

Hoe zit het eigenlijk met veel drinken op een dag? Ik denk dat ik nu zo tussen de twee en drie liter water/thee op een dag drink. En daarnaast nog wel een glas zuivel.
Je valt er niet van af, maar het helpt wel je afvalstoffen sneller af te voeren toch? En dat doet dan weer iets voor je lijn, dacht ik....
Jammer dat ik alleen echt ieder uur vreselijk nodig moet plassen op het werk. :D

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:04

Zwelgje schreef:
Het is omdat wij niet echt op makkelijke afstand een zwembad hebben, anders wist ik het wel.

Ik heb hier een zwembad op tien minuten afstand, dat is echt ideaal! Alleen jammer dat het er altijd zo vreselijk druk is. Als ik op een doordeweekse avond ga is het de eerset tien minuten nog goed te doen, maar daarna wordt het meer een soort slalom tusssen de mensen door. Ik hou ervan om een beetje 'door' te zwemmen, lastig als er dan drie op een rij voor je heel traag gaan... :\

Bedenk me trouwens dat ik ook nog een wandelkaart heb voor de duinen. Ga regelmatig een flink eind op goed tempo wandelen samen met mijn vriend. Heerlijk vind ik dat, vooral daar. Het is zo'n schitterend gebied. Dat zal toch ook wel iets goeds met je doen, dat wandelen. Helaas niet alle weken, want in het donker begin je er helaas niets. Maar wel als het kan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:05

oberon schreef:

Spreek voor jezelf.....
Ik heb een eigen zaak. En ben dus niet om half 6 al thuis. Ik ga op ma/di/do/vrij om 8.15/8.30 weg en kom savonds pas om 21.45/22.00 uur thuis. En zoals je zult begrijpen is dat een erg lange werk dag en ga ik niet voor of na nog eens vollop sporten. Op zaterdag ga ik om 8.30 weg en ben ik om 19.00u thuis en breng ik de avond door met mijn vriend die me ook wel eens wil zien :D
Op de fiets is ook geen optie aangezien het 50 km verderop is.
Op woensdag is mijn enige echte vrije dag naast de zondag.

Als ik geluk heb en mijn moeder heeft een goede week (heeft een hernia) werkt ze een maandag of vrijdag ochtend extra waardoor ik een keer extra kan sporten.

Heeft bij mij dus niks met plannen te maken maar met de hoeveelheid vrije tijd.
Voor mij zitten er dus te weinig uren in een dag.

Ik rijd op woensdag paard en sport ik. Ik sport af en toe op zondag maar aangezien ik erg veel werk heb ik ook mijn dag vrij nodig. Mijn huis moet gedaan worden de was etc en de rest van de dag lig ik lekker op de bank uit te rusten voor weer een week hard werken.

van juni tot en met september heb ik zomer rooster en begin ik pas om 16.00 en kan ik dus bijna elke dag sporten. En dan maak ik daar ook gebruik van!

enige wat ik graag wil gaan doen is elke avond als ik thuis kom een min of 20 op de band gaan lopen.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:35

[quote="__Nathalie]
Spreek voor jezelf.....
Ik heb een eigen zaak. En ben dus niet om half 6 al thuis. Ik ga op ma/di/do/vrij om 8.15/8.30 weg en kom savonds pas om 21.45/22.00 uur thuis. En zoals je zult begrijpen is dat een erg lange werk dag en ga ik niet voor of na nog eens vollop sporten. Op zaterdag ga ik om 8.30 weg en ben ik om 19.00u thuis en breng ik de avond door met mijn vriend die me ook wel eens wil zien :D
Op de fiets is ook geen optie aangezien het 50 km verderop is.
Op woensdag is mijn enige echte vrije dag naast de zondag.

Als ik geluk heb en mijn moeder heeft een goede week (heeft een hernia) werkt ze een maandag of vrijdag ochtend extra waardoor ik een keer extra kan sporten.

Heeft bij mij dus niks met plannen te maken maar met de hoeveelheid vrije tijd.
Voor mij zitten er dus te weinig uren in een dag.

Ik rijd op woensdag paard en sport ik. Ik sport af en toe op zondag maar aangezien ik erg veel werk heb ik ook mijn dag vrij nodig. Mijn huis moet gedaan worden de was etc en de rest van de dag lig ik lekker op de bank uit te rusten voor weer een week hard werken.

van juni tot en met september heb ik zomer rooster en begin ik pas om 16.00 en kan ik dus bijna elke dag sporten. En dan maak ik daar ook gebruik van!

enige wat ik graag wil gaan doen is elke avond als ik thuis kom een min of 20 op de band gaan lopen.[/quote]

Uiteraard spreek ik voor mezelf ....
Ik ga expres om 6 uur 's ochtends de deur uit om 's avonds genoeg tijd over te hebben voor paard en sporten.
Ook ik heb huishouden, sociaal leven etc.

Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat je niet teleurgesteld moet zijn als het minder snel gaat, of als je minder snel resultaat ziet. Ik heb - persoonlijk - ervaren dat pas bij 3 a 4 keer flink trainen per week er duidelijk resultaat te zien is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:42

Op mij kwam het bericht toch anders over maargoed dat krijg je met internet :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:28

Ik snap niet dat een aantal mensen hier zo gefocust is op snel resultaat... het is niet gezond om te snel af te vallen en de kans op jojo'en is ook nog eens veel groter.
Juist om een kans te maken om daadwerkelijk op gewicht te blijven, is het belangrijk om niet te snel te willen, maar ook echt je leefpatroon aan te passen. Dat hele fanatieke sporten houden maar weinig mensen lang vol...

Ik zie ook een aantal keer voorbij komen dat je 6 keer per dag zou moeten eten. Nou, voor mij werkt dat dus niet. Als ik meer dan 3 maaltijden per dag eet, heb ik de hele dag honger en eet ik ook het liefste de hele dag. Als ik gewoon 3 goede maaltijden eet, dan is er niks aan het handje.
Er zijn met afvallen geen regels die voor iedereen van toepassing zijn. Logisch ook: elk lichaam is anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:52

Antheman schreef:
Ik vind de opmerking van Liek naar Airborne ook wel erg streng hoor. Ze is 2,5 kg afgevallen, mindert al waar ze kan en sport 2 keer pw. Misschien lukt het straks wel om de icetea weg te laten, nu nog niet. Als je heel rigoreus gaat doen, loop je heel veel risico dat je straks enorme vreetbuien gaat krijgen, of zo de balen van sporten krijgt, dat je helemaal niet meer gaat.
Dat is het laatste wat je wilt!

Ben ik zeer zeker niet met je eens,om de simpele reden dat het niet reeel is om te denken dat je op die manier 2,5 kilo blijvend eraf lijnt. Lijnen is NIET de manier om af te vallen, zover zijn we hier toch al? Maar enerzijds klagen over je gewicht en anderzijds zielig doen dat je ijsthee niet kan laten staan, dat gaat er bij mij niet in. OF je wilt afvallen en gaat ervoor OF je blijft lekker slecht eten en drinken, klagen is geen goede levensstijl...

Zwelgje schreef:
Het zijn juist de vrouwen die zwaar aan de gewichten zitten en hardcore trainen, die het mooiste figuur hebben

Helemaal mee eens!

esther82 schreef:
Het gaat in mij ook niet om het snel resultaat zien. Ik ben al blij dat ik nu meer aan beweging/sport doe als voorheen. Ben al heel blij dat ik het red met een of twee keer in de week , en daar voel ik me ook gewoon goed bij.
Dat het dan iets langzamer gaat neem ik op de koop toe.

Hoe zit het eigenlijk met veel drinken op een dag? Ik denk dat ik nu zo tussen de twee en drie liter water/thee op een dag drink. En daarnaast nog wel een glas zuivel.
Je valt er niet van af, maar het helpt wel je afvalstoffen sneller af te voeren toch? En dat doet dan weer iets voor je lijn, dacht ik....
Jammer dat ik alleen echt ieder uur vreselijk nodig moet plassen op het werk.

Ik vind dat je jezelf hier tegenspreekt.

Drinken is goed, maar meer dan 2 liter heeft niet veel extra nut.

esther82 schreef:
Ik heb hier een zwembad op tien minuten afstand, dat is echt ideaal! Alleen jammer dat het er altijd zo vreselijk druk is. Als ik op een doordeweekse avond ga is het de eerset tien minuten nog goed te doen, maar daarna wordt het meer een soort slalom tusssen de mensen door. Ik hou ervan om een beetje 'door' te zwemmen, lastig als er dan drie op een rij voor je heel traag gaan...

Klinkt als drama :D Wachten als je lekker actief bezig wilt zijn is erg irritant. Ik vind zwemmen te koud :')

__Nathalie__ schreef:
Spreek voor jezelf.....

Anders voel je je even lekker aangevallen :D Was er niet zo'n wijsheid dat je alleen zo reageert als er een waarheid in zit....ik zeg verder niks...

Wendy schreef:
Ik snap niet dat een aantal mensen hier zo gefocust is op snel resultaat... het is niet gezond om te snel af te vallen en de kans op jojo'en is ook nog eens veel groter.
Juist om een kans te maken om daadwerkelijk op gewicht te blijven, is het belangrijk om niet te snel te willen, maar ook echt je leefpatroon aan te passen. Dat hele fanatieke sporten houden maar weinig mensen lang vol...

Ik zie ook een aantal keer voorbij komen dat je 6 keer per dag zou moeten eten. Nou, voor mij werkt dat dus niet. Als ik meer dan 3 maaltijden per dag eet, heb ik de hele dag honger en eet ik ook het liefste de hele dag. Als ik gewoon 3 goede maaltijden eet, dan is er niks aan het handje.
Er zijn met afvallen geen regels die voor iedereen van toepassing zijn. Logisch ook: elk lichaam is anders.

Dat volhouden heeft alleen maar te maken met de wilskracht van iemand. Hoe graag wil je het.

Met afvallen zijn er zeker wel regels die voor iedereen gelden, anders ben je een gemuteerd wonder, graag per pb melden dan, dan bellen we de krant....

Drie goede maaltijden zorgt alleen maar voor insulinepieken en een verhoogde kans op vetopslag. Wat jij wil zou ik zeggen :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet dat ik vrij bot ben als ik mezelf zo terug lees. Maar ik lees dagelijks berichten van mensen die af willen vallen maar er niks voor willen doen. Die denken dat die kilo's die ze afvallen met dat crashdieet ook echt vet is. Mensen die veel afvallen behalve op de plekken waar ze dat willen. De vraag die er echt toe doet is: hoe graag wil je het? Als je écht wil kan je afvallen op een gezonde manier. Dat doe je inderdaad door je hele manier van leven aan te passen. Maar zo is het nu eenmaal, dingen veranderen nooit vanzelf. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat je resultaten ziet van 1 keer per week sporten. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je maar 1 keer in de week sport en dus geen resultaat ziet heb je ook niet de dedication om streng op dieet te zijn. En als je die resultaten dan dus ook nog eens saboteert door bijvoorbeeld lekker veel koolhydraten te blijven eten -ik noem maar wat- dan is de motivatie om door te gaan inderdaad snel weg.

Zo, ik heb spierpijn in mijn kont!! Heerlijk hoor squatten en lungen :D