@ Nathalie; genoeg rust nemen!! Pas weer doen als je spierpijn helemaal weg is. Dus drie dagen spierpijn is drie dagen ook echt niet trainen. Gun je lichaam de tijd om te wennen

Airborn schreef:oh, lol. Dacht dat dat aan iemand anders was gericht.
ERhmm, atm eet ik redelijk goed. Sochtends en tussen de middag meergranen brood, met bv zalm, light boursin, gisteren had ik een kip cordonblue op mn brood (man dat was lekker!), savonds eet ik dan vlees, ei, en rauwe groente (vind ik lekkerder dan gekookt). En tussendoor snack ik worteltjes, komkommer, nootjes, en fruit. Zit nu tussen de 1600 en 2000 calorien per dag.
Enige waar ik nog niet mee kan stoppen is de icetea... Maargoed, suikers heb je toch wel nodig, en helemaal coldturkey gaan is vast ook niet goed voor je lichaam. (ik snoepte echt VEEL te veel)
Verder ben ik 172, nu 94 kilo (was 96) en echt veel te zwaar dus

Gelukkig schatten de meeste mensen me op 80 kilo, dus qua uiterlijk valt het nog wel mee.
En ik doe uni, dus fiets meeste dagen 2x 15-20 min. Rijd 2-3 keer in de week paard, en probeer nu 2 keer in de week naar de sportschool te gaan. Waar ik nu zo heen zal.
Probeer overigens mn paardenrijden en fitnessen niet op 1 dag te plannen, en fitness ook minimaal 1 dag tussen. Helaas heeft dat soms tot gevolg dat ik gewoonweg dagen in de week tekort kom

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm Reken met deze link eens uit wat je onderhoud is. Ik zit op 2200 calorieen per dag, ik geloof niet dat jij dan goed zit met je 1600. Het beste kun je de onderste methode gebruiken die op de site staat. Om af te vallen ga je om te beginnen maximaal 500 calorieen onder je onderhoud zitten. NIet minder!! Als je te ver onder onderhoud gaat zitten valt je metabolisme stil.
Verder; probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten en te minderen met koolhydraten. Let erop dat je genoeg goede vetten binnen krijgt. Gebruik zoveel mogelijk vis, kip of mager vlees. Hierin zitten ook veel eiwitten.
Voor je gaat slapen kan je nog om een uur of 21 een halve bak franse magere kwark nemen. Dit vult enorm en bevat veel eiwitten.
De koolhydraten die je gebruikt zoveel mogelijk in de ochtend nemen, zo beperk je dat je lichaam de overbodige koolhydraten omzet in vet. Dus het fruit liefst vroeg op de dag.
Bij je avondeten liever rijst of pasta dan aardappels.
Noten bevatten soms wel 600 calorieen per 100 gram, schrappen dus uit je dieet

Ik vind ook dat je veel brood eet, het is beter om in de ochtend bijvoorbeeld brinta of havermout te nemen.
Tenslotte is het zéér belangrijk dat je vaker gaat eten. Eet minimaal 6 keer op een dag!! Zo voorkom je dat je honger krijgt en gaat snacken.
Icetea niet meer drinken, drink liever groene thee. Niet kunnen stoppen is onzin natuurlijk. Hoe graag wil je afvallen?
Onthou dat 1 gram koolhydraten tot wel 9 gram vocht vast kan houden....Schrappen die suikers dus!!! Als je ook minder suikers tot je krijgt dan je lichaam nodig heeft gaat je lichaam andere energiebronnen aanspreken. Omdat jij je eiwitinname gaat verhogen zal je lichaam niet het glycogeen uit je spieren gaan gebruiken, maar vet!
Tot slot een kwartiertje fietsen op zijn elfendertigst heeft weinig toegevoegde waarde, evenals 2 keer per week naar de sportschool. Wil je resultaat gaan zien dan zal je toch minimaal drie keer per week een uur minimaal hard aan de slag moeten in de sportschool. Paardrijden doet niks voor afvallen.
Succes ermee!!