Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:59

poes schreef:
en slecht wakker wordt moet je even je slaaphygiëne checken: elke dag op zelfde uur naar bed, niet eten 2u voor het slapengaan, kijk uit met koffie, chocolade, sigaretten, film kijken, boek lezen, sporten etc net voor het slapen.

Nagelbijten / Gniffelen

Dat wordt weer niets vanavond, ik ga altijd op andere tijden naar bed, heb net lekker zitten snaaien, zit nu achter de computer en ga zo lekker lezen (in bed met een mok thee en chocola...). Eh, en ik rook.

Als ik het zo lees vraag ik me af wat je dan nog wel mag vlak voor je naar bed gaat!? Clown

Overigens vandaag de bloody limit, ik was 1,5 uur te laat op mijn werk... Vreselijk! Heb het goede voornemen om morgen echt op tijd te komen. Maar ja, dat heb ik elke dag... Cool

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:01

moonfish13 schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb dus al 2 daagjes uit mogen slapen. Duivel

Tssss, dat is informatie die ik niet hebben wil moonfish!! Nors opkijken

Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:18

Ir111 schreef:
poes schreef:
en slecht wakker wordt moet je even je slaaphygiëne checken: elke dag op zelfde uur naar bed, niet eten 2u voor het slapengaan, kijk uit met koffie, chocolade, sigaretten, film kijken, boek lezen, sporten etc net voor het slapen.

Nagelbijten / Gniffelen

Dat wordt weer niets vanavond, ik ga altijd op andere tijden naar bed, heb net lekker zitten snaaien, zit nu achter de computer en ga zo lekker lezen (in bed met een mok thee en chocola...). Eh, en ik rook.

Als ik het zo lees vraag ik me af wat je dan nog wel mag vlak voor je naar bed gaat!? Clown

Overigens vandaag de bloody limit, ik was 1,5 uur te laat op mijn werk... Vreselijk! Heb het goede voornemen om morgen echt op tijd te komen. Maar ja, dat heb ik elke dag... Cool

Sja zeker het laatste half uurtje kun je beter gewoon ontspannen (lekker op de bank met de kat of zo Clown )...
anderhalf uur is wel heel erg Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:21

Ben je daarom gestopt met roken poes?? Haha!

Ik ga morgen gelijk naar het asiel een kat uitzoeken.

'Waarom wilt u een kat mevrouw?'
'Omdat ik gister 1,5 uur te laat op mijn werk was...' Haha!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:23

Het enige dat werkt is niet gaan slapen Haha!. Ik heb mijn wekker onderaan de ladder van mijn hoogslaper staan, maar ik zet hem uit en klim gewoon weer naar boven. Meestal sta ik een kwartier voor ik wegmoet eindelijk op. Ben een ster in snel aankleden! Ontbijten hebben we het maar niet over...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:26

Ontbijt is een dinosauruskoekje in de auto op goede dagen Huilen van het lachen

stoppen met roken heb ik niet daarvoor gedaan haha Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:40

Gaaaap Het is nu wel bedtijd hè.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 02:57

Heeel erg bedtijd voor mij, moet er weer vroeg uit... (moest er vanmorgen pas om 10 uit en dan blijf ik op vaneigens).

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 03:16

[Zeg maar niets over het tijdstip dat ik dit nu post, beetje de tijd kwijt geraakt Bloos].

Iig. Ik ben gronisch moe, dit komt door dat ik restless legs heb. [Hier zijn we pas geleden achter gekomen]. Ik raak hierdoor mijn ritme heel erg kwijt. Als ik vrij ben kan ik soms om 9 uur sochtends klaar wakker zijn, om dan nog een geen kwartier later dood moe te zijn. Wat ook kan gebeuren is dat ik juist om 2 uur wakker word, en dan ben ik ook de rest van de dag moe. Als ik naar school moet verslaap ik me tegenwoordig standaard. Het is echt super vervelend, maar ook ik kan absoluut niet mijn bed uit komen en ook ik moet wakker gemaakt worden door mijn moeder en die moet me echt stalken wil ik wakker blijven Nagelbijten / Gniffelen.
Het probleem is dus, hoe moe ik ook ben.. ik heb soms gewoon weken achter elkaar door dat ik niet eerder slaap dan 4 uur. Dit komt dus door mijn benen. [Restless legs = storing in de zenuwen waardoor ik een nare zeurende pijn in mijn benen/voeten/enkels of armen krijg. Deze pijn gaat tijdelijk weg door de plekken te verkoelen/verwarmen of te bewegen. En daar kom je dus niet door in slaap Knipoog].
Gevolg is dat ik de volgende dag weer niet wakker ben.

Wat wel helpt is mijn wekker veulste vroeg zetten, en dan snoozen, dan ben ik vaak wel al redelijk wakker als ik er echt uit moet Nagelbijten / Gniffelen. En in de winter is idd lastiger dan zomers, aangezien het ook nog is heel koud is als je dan je bed uit komt Clown.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 08:19

ik weet wel hoe je makkelijker opstaat, alleen is het niet goedkoop.

Koop een bed waarvan het hoofdeinde elektrisch omhoog kan, wekker gaat en je legt je hooft wat hoger en dan word je veel makkelijker wakker.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:07

Ik voel een heleboel goede voornemens voor de mensen in dit topic...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 19:21

Vanmorgen grandioos verslapen...bijna twee uur later wakker dan normaal, nou voel ik me op het moment niet tof ook, hoofdpijn en duizelig dus misschien(ik hoop!!) dat het daardoor komt'.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:35

Ik kwam vanmorgen al vrij vroeg mijn bed uit. Stelletje randdebielen vonden het nodig om iets van een uur vuurwerk af te steken onder een brug. [Dan maakt het namelijk 10x zoveel herrie]. Telkens als je weer een beetje weg zakte ging er weer vuurwerk af. Super irritant. Het is trouwens gestopt nadat iemand ongelofelijk begon te gillen Nagelbijten / Gniffelen. Dat was vlak nadat er vuurwerk knalde.. vraag me af of dr iemand geraakt is Nagelbijten / Gniffelen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:51

gisteravond dit topic lopen lezen en HELAAS heb ik hetzelfde.. Mijn moeder die me 100 keer roept, me vader, me broer me zussen, dan de kat.. Ir111 de kat werkt eventjes *LOL* .. Dan zeg ik dat ik kom en donder zo weer in slaap. 2 uur later word ik wakker en denk dan van alles Huilen van het lachen .. Ik kom te laat op mijn werk, 8 uur moet ik beginnen en word kwart voor 8 wakker, vanochtend WEER.
Op school en stage al allemaal gezeik, ben maandag namelijk niet op school geweest omdat ik pas half 1 wakker was en we tot 1 uur les hadden Nagelbijten / Gniffelen .. En dat met gevolgen van boze ouders etc.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:03

Ik ben niet in staat om op te staan en op tijd te komen....
Had laatst wel mijn dieptepunt. Ben op zondag om half 7 uit mijn bed gegaan

....'s avonds Huilen van het lachen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:16

ROFL

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:22

Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik er ook om half 7 's ochtends pas in lag in zeer dubieuze toestand.
Dát is niet leuk wakker worden Clown

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:34

Ik dwing mezelf tegenwoordig wel er voor 9 uur uit te gaan, dan blijf ik ene beetje in een ritme en gaat het een stuk makkelijker. Maar ja, dan moet ik weer tot half 5 in de ochtend oppassen en dan slaap ik toch weer uit tot een uur of 11. Dan ben ik gelijk weer een week van slag.

poes schreef:
Ontbijt is een dinosauruskoekje in de auto op goede dagen

Brinta drinkontbijt! Gewoon melk in een flesje, zakje brinta erbij en goed schudden. Ik drink het altijd in de auto of op de fiets Haha! .

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:54

Ik moet sochtends om half 7 op. Vorig jaar moest ik het hele jaar door om kwart over 6 op. Maar ik neem nu een andere bus. Dus dat scheelt een kwartiertje Tong uitsteken. Vorig jaar haalde ik het niet, maar dit jaar haal ik het nog steeds vaak niet..

Mijn ontbijt eet ik vaak lopend op onderweg naar de bus. Gewoon 2 broodjes op elkaar met chocopasta er tussen ofzo. Drinken drink ik thuis heel snel op.
Ik moet wel eten sochtends, anders ga ik van mijn stokje Nagelbijten / Gniffelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:37

Poes: ik moet juist even tv kijken vlak voor het slapen, anders slaap ik helemaal niet.
Verder ben ik braaf, elke dag eigenlijk even laat naar bed, geen koffie, ik rook ook niet en ik eet niet voor het slapengaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:05

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:17

poes schreef:
Oja als je onrustig slaapt en slecht wakker wordt moet je even je slaaphygiëne checken: elke dag op zelfde uur naar bed, niet eten 2u voor het slapengaan, kijk uit met koffie, chocolade, sigaretten, film kijken, boek lezen, sporten etc net voor het slapen. Zorg dat de kamer de goede temperatuur heeft en zorg ook voor een goede matras!!
Zet je gsm uit of leg hem in een andere kamer.

Oh oh, ik eet vlak voor ik ga slapen, vaak corn flakes en chocolade, en lees altijd een boek voor het slapen. dus daarom slaap ik elke dag echt door mn wekker heen? Mn zusje wordt wakker door de wekker (zij slaapt in de kamer naast mij) en ik niet! ik slaap er door heen! om half 7 gaat ie, en om kwart over 7 komt m'n moeder 'je moet er nou echt uit! en zet die wekker uit! iedereen is er al wakker door!' maar ik dus NOOIT !

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:25

ik ben hier ook zooo slecht in he! Zondag staat me weer een grote beproeving te wachten; 6 uur opstaan. Gaaaap
Wat mynn truc is: woel wat door je bed heen, draai je dekens lekker om je heen en rol dan je bed uit, zodat je op de grond ligt.. de eerste 5 sec denk je, mm.. dit ligt ook best wel lekker, maar dan denk je.. arr! Dan sta ik maar op. Vork
maja, zoals ik al zeg.. als ik zondag op tijd op mn werk kom, ben ik trots opmezelf! Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:26

Je bed uitrollen Haha! Dat is toch wel de meest originele tip die hier tot nu toe gegeven is volgens mij Tong uitsteken
Edit: Alleen geen goed plan voor mensen met een stapelbed...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 00:32

moonfish13 schreef:

Bwahaha!! Als mij dit zou gebeuren zou ik voor de rest van m'n leven altijd voor de wekker eruit komen, just in case Knipoog Maar ja gaat niet gebeuren, ik slaap op twee hoog en de rest van het huis is gevestigd op 1 hoog...of ze moeten het hele huis bulldozeren...