het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:35

pinuts schreef:
denihy: idd, dan liever een soa. Maar nee, ik weet niet of jullie allebei een test hebben gedaan etc.. Maar als je elkaar nog niet lang kent, dan lijkt me dat je liever extra betaald, dan een soa krijgt.. Maar dat lijkt me duidelijk

Als je vriend echt niet tegen condooms kan en de alternatieve 3 keer zo duur zijn kan ik me ergens wel voorstellen dat je past, al denk ik dat ik het zelf heel moeilijk zal kunnen. Maar dat heeft meer met tussen mijn oren te maken, die angst om zwanger te worden. Zelfs als ik zoveel andere maatregelen neem zal ik zonder condoom voortdurent in een angst zitten 'stel dat', zelfs met ben ik nog altijd bang dat er iets fout loopt.

Maar als je dat wel kan, dan zou ik gewoon zo snel mogelijk een test doen. Als je dan vrij bent heb je geen condoom nodig. Heb je wel nog altijd een kansje dat er alsnog een soa opduikt(je lieve vriendje blijkt toch niet zo lieV of een stom bloedcontact of..), maar in zo'n geval zal ik dat klein risicootje wel nemen(misschien als ik me toch niet helemaal lekker voel wel om de zoveel jaar nog eens hertesten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:36

Nou LovesMaarte, ga zo door! OK dan!

Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:37

LovesMaarte schreef:
Nou, trots kan ik het niet noemen. Ik heb er geen problemen mee dat ik het nooit met condoom gedaan heb nee. Ik wist niet zeker of mijn partner een soa had ja of nee, ik heb het hem wel gevraagd en hij had geen lichamelijk klachten o.i.d. De één zal het dom en onverantwoord vinden, de ander zal er geen problemen mee hebben. Heb na anderhalf jaar nog steeds geen last van schimmeltjes of jeukjes, dus dat zal wel goed zitten Knipoog

Hiv heeft een incubatietijd van 6 maanden...(dat wil zeggen dat je pas 6 maanden nadat je het hebt, je het op testen kunt zien.
Daarnaast kan het MEER DAN 10 JAAR(!!!!!!) duren voordat je er last van krijgt.
En dat is niet de enige soa..het clamageval(moeilijk geval) en een van de grootste..hebben veel vrouwen zonder dat ze het weten..of komen ze pas achter als onvruchtbaar zijn geworden..Nee je weet dus niet als het goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:38

Chlamydia Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:41

sommige mensen zijn gewoon zo DOM, kan het gewoon niet anders noemen:) Ik zit er niet mee, ik wil geen een of andere ranzige ziekte van een leuk avondje over houden, echt niet..! Mjah, ik ben denk ik toch wat slimmer wat dat betreft:) Mja, ik heb t er voor over.. mijn lichaam:) ( enne.. soas hoef je niet te zien of te voelen.. snap niet dat mensen nog zo naief zijn)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:43

Ik heb ene vaste relatie en ik gebruik al 3 jaar de pil maar we gebruiken eigenlijk ook altijd nog een condoom. Ik werk in de kinderopvang en geloof me ik hoor nog te vaak ja de pil alleen heeft niet geholpen ik ben 20 jaar en ik heb voorlopig lioever nog geen kinderen wil eerst eens een aantal jaartjes werken. Zodat ik het in een keer goed kan aanpakken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:46

Relaxed schreef:
Chlamydia Knipoog

Dat beest ja Haha! .

Ja sorry maar ik wordt er gewoon echt zo treurig van dat de voorlichting op vele scholen blijkbaar zo erg de wensen overlaat...ze zouden het echt moeten verplichten, fatsoenlijke voorlichting elke 2 jaar, en dan zéker over "hoe vermijd ik zwangerschappen en soa's" :'( .

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:56

pinuts schreef:
sommige mensen zijn gewoon zo DOM, kan het gewoon niet anders noemen:) Ik zit er niet mee, ik wil geen een of andere ranzige ziekte van een leuk avondje over houden, echt niet..! Mjah, ik ben denk ik toch wat slimmer wat dat betreft:) Mja, ik heb t er voor over.. mijn lichaam:) ( enne.. soas hoef je niet te zien of te voelen.. snap niet dat mensen nog zo naief zijn)

Je bent vrij om je mening te hebben en deze ook uit te spreken, maar je kan het ook op een andere (nettere) manier brengen.
Ik heb ruim anderhalf jaar met mijn vriend. Hij is altijd openhartig geweest over wat hij heeft gedaan voor mij, hij heeft het niet met jan en alleman gedaan en hij heeft het overigens wél met condoom gedaan. Misschien ben ik in het begin wel naïef geweest ja, want ik geloofde hem op zijn woord. Maar ik heb de keuze gemaakt en met condoom bevalt mij gewoon niet. Dan heb ik liever fijne seks met de erg kleine kans dat ik een SOA oploop, dan dat ik er minder van kan genieten en geen kans heb om een SOA op te lopen.

Ieder zijn keuze toch, die kan je ook gewoon respecteren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:57

Erg kleine kans... Jaja... Heeft niks met keuze te maken, maar gewoon met wetenschappelijk bewezen onderzoeken..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:01

ik kan die keuze niet respecteren, sorry:) Ik vind t alsnog DOM.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:03

Ik bedoel dat ieder voor zich kiest om een condoom te gebruiken of niet. De TS vraagt in haar begin post wie wel of geen condoom gebruikt en waarom niet. Ik zeg nee en waarom niet en dan moet er meteen zo gereageerd worden? Nouja, in dit topic kan er niet eens gediscussieerd worden blijkbaar, want er staat meteen een oordeel over je klaar.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:04

pinuts schreef:
ik kan die keuze niet respecteren, sorry:) Ik vind t alsnog DOM.

Dan vind ik jou dom omdat je geen respect kan tonen voor de keuze of mening van een persoon die je niet eens kent en niet eens het verhaal van weet Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:09

vind je? Ik vind het werkelijk erg dat mensen veel moeite doen om voorlichting te geven, condooms gratis weggeven. Campagnes voeren die enorm veel geld kosten..en dat er dan zo op gereageer word! Wees blij dat jij een keuze hebt, die heeft niet iedereen... Ik vind het respectloos van jou dat je daar blijkbaar niet bij stilstaat, en zo egoistisch bent om te denken dat je zelf geen soa hebt, en vervolgens wel iemand kunt besmetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:10

De toon van jouw 1e post was gewoon alsof je er idd trots op was dat je het maar 2 x met condoom had gedaan.. En ja, dan kan je zulke reacties verwachten Knipoog
Ik maak me er niet druk om hoor, het is niet mijn lichaam Lachen

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:11

"Laten ze die dingen dan maar eens goedkoper maken" net alsof je die condoom gebruikt voor een ander....... je doet het voor jezelf hoor om SOA's en HIV te voorkomen is je dat niet wat waard????

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:12

Ik reageer trouwens niet alleen op jou lovesmaarte, maar op iedereen die er zo makkelijk over denkt;)

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:13

Sorry maar je moet de rest van je leven het met condoom doen???
Hoe denk je dat kinderen op de wereld komen. Tja... van de ooievaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:15

Alikesflame schreef:
Sorry maar je moet de rest van je leven het met condoom doen???
Hoe denk je dat kinderen op de wereld komen. Tja... van de ooievaar!

Iemand van 15 daar wil je toch juist voorkomen dat ie zwanger wordt? En na een poos kan je het idd prima zonder condoom doen, maar er zijn er hier genoeg die het meteen zonder condoom doen en dat is gewoon dom..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:16

my god.. je kan ook zonder condoom veilig vrijen, namelijk even een test doen, en de pil gebruiken.. Ik schrik werkelijk van de reacties van mensen.. zijn we zo slecht voorgelicht??

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:19

Zonder test weet je écht niet als je soavrij bent.

Al heb je al 10 jaar geen lichamelijke klachten, al heeft je vriendje toch zo lieve oogjes en vertelt hij dat hij het nooit onveilig gedaan heeft (voor de driehonderd triljoenste keer, je moet zelfs geen seks hebben gehad om een soa te hebben).

En jep, als je niet getest bent kan je het beste de rest van je leven met condoom doen..tenzij je zwanger wilt worden uiteraard, maar zelfs dan zal ik eerst een test halen, ik zou het van men leven niet vergeven als ik een kind met hiv op de wereld zet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:21

idd.. het is niet alleen je eigen lichaam.. dat vergeten zoveel mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:21

Pinuts, niks slechte voorlichting, eigen keuze.

Ik ben vijftien, wisselende 'bedpartners' gehad, en ik heb ervoor gekozen om toen geen condoom te gebruiken. Eigen keuze toch? Heb jij geen last van. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:24

nee, je partners miss wel, en je kind later.. maar idd dat boeit mij niets. Dat zeg ik ook niet, het verbaasd me alleen hoe naief mensen zijn.. jammer hoor. Tis toch zo dat wij met zijn allen de belasting moeten betalen van die enorm dure medicijnen tegen hiv enz? of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:25

Ik gebruik geen dure medicijnen tegen HIV en ik ben aan de pil. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:25

Anthea schreef:
Pinuts, niks slechte voorlichting, eigen keuze.

Ik ben vijftien, wisselende 'bedpartners' gehad, en ik heb ervoor gekozen om toen geen condoom te gebruiken. Eigen keuze toch? Heb jij geen last van. Lachen

Maar als je goed voorgelicht bent, hoe kom je er dan nog bij om BEWUST het zonder condoom te gaan doen met mannen die je niet kent.... Dat snap ik dan echt niet hoor..