'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:54

Jeetje, Wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kwam.
Ook ongeveer ander half jaar geleden wou ook ik mijn pil halen bij de apotheker, deze gaf mij een andere met de woorden dat de naam veranderd was,Verder niet bij stil gestaan.

Na 3 maanden ongeveer ben ik elke keer bij de dokter geweest omdat ik na de sex last had van een pijnlijke vagina en een branderig gevoel, Verder had ik last van lichte haaruitval, lusteloos, heel snel chagerijnig , nergens zin in, opvliegers, hooftpijn, Hele erge buikkrampen , en tussen tijdse bloedingen.
Dokter kon niet verklaren waar dit vandaan kwam.
Heb dr dus min of meer mee leren leven.

Totdat ik nu jou topic langs zie komen en alles op een plek lijk te vallen , Ook heel de link doorgelezen en daar zie ik de zelfde symtonen staan!
Het lijkt mij geen toeval en ga morgen meteen me dokter bellen!

In iedergeval bedankt voor het plaatsen van dit topic, Mij heb je dr in iedergeval al mee geholpen OK dan!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:55

vervelend zeg,welke heb je gehad?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:58

Snoevie schreef:
vervelend zeg,welke heb je gehad?

Ik had eerst microgynon 30 en toen kreeg ik van de apotheker dus de pil die ik nu heb en waar ik dus waarschijnlijk die problemen van heb is rigevidon ofzoiets moeilijke namen altijd

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:59

Rigevidon geven wij niet mee in de apotheek hier.
dat geeft teveel problemen.

daarom hebben we de stediril in huis

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:03

SamSter schreef:
Jeetje, Wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kwam.
Ook ongeveer ander half jaar geleden wou ook ik mijn pil halen bij de apotheker, deze gaf mij een andere met de woorden dat de naam veranderd was,Verder niet bij stil gestaan.

Bij ons is het ook net zo gegaan. Volgens de apotheek is gewoon de naam veranderd..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:04

ik heb dr helemaal geen verstand van. Ik had als eerste een roze en toen kreeg ik mirco en nu deze dan.
Ik slik heb trouw elke avond en meer moet je me ook niet vragen dr over Clown .
Zit nu alleen wel meteen te twijfelen over de betrouwbaarheid van deze pil,Zit namelijk niet te wachten op een zwangerschap. word maar voor de zekerheid condooms gebruiken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:07

Dat zeiden ze hier ook... dat het alleen een andere naam had...

Heb net eens lopen googelen voor alternatieven, maar daar wordt je ook niet vrolijk van.
De minst ingrijpende lijkt me de Nuvaring, maar ik weer niet zo goed wat ik daarvan moet denken verder...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:09

ik heb de nuvaring zelf gehad,weinig hormonen,even wennen in het begin die ring,maar wel fijn.

mijn toenmalige vriend had het steeds over 'ringsteken' Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:10

Waarom heb je hem niet meer? ( je schreef 'gehad'..)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:10

Ja de Mirena lijkt me wel het fijnst maar het inbrengen :| Ik val al flauw als ik een naald zie! En als zelfs mijn moeder zegt dat het pijn doet.. Maarja dan ben je er wel voor de komende 5 jaar vanaf, al dat gedoe. Ik kan gewoon niet stoppen met de pil vanwegen mijn zeer heftige menstruatie..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:11

Paintlinger schreef:
Waarom heb je hem niet meer? ( je schreef 'gehad'..)

ik vergat hem vaak Bloos
dus nu heb ik de prikpil

ik heb ook verschillende pillen gehad tot voor kort(ook de verschillende merken)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:12

Dat inbrengen van de mirena schijnt inderdaad geen feestje te zijn... Nagelbijten / Gniffelen

@snoevie: Ohja.. das ook wel wat voor mij.. dat vergeten..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:14

een collega van me heeft de Mirena en die bevalt goed,maar het inbrengen schijnt idd nogal rot te zijn,en vooral als je nog nooit een kind hebt gebaard

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:15

Prikpil nodigs ook niet uit... veelste eng....(qua bijwerkingen ed..)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:16

ja het was ook een beetje mijn laatste optie(spiraal durfde ik niet)maar ik ben zo blij met de prikpil,het bevalt mij echt prima.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:17

Ik ga met mijn HA overleggen.... ik wil echt iets anders..
Ik ben die onverklaarbare moodswings, die hoofdpijn en gebrek aan 'zin' nu echt zat!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:18

overleggen kan toch altijd?
medicijnen blijven ontwikkelen,misschien heeft je arts wel een hele goede tip voor je.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:26

Snoevie schreef:
overigens is Stediril de beste vervanger,de rigevidon nemen wij niet in huis vanwege de vele klachten(en misschien lijkt het soms niet zo,maar we willen graag dat mensen tevreden de deur uit gaan)

Ik slik Stediril ( 30) .. de lusteloosheid en moodswings heb ik ook. Eigenlijk is Stediril dus al degene met de minste klachten..?

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:26

Hier nog iemand met hetzelfde verhaal..

Ik heb zelfs bij een psych gelopen, totdat die met het idee kwam dat het wel eens aan de pil kon liggen. Ik slik nu de Yasmin en heb werkelijk helemaal geen last meer! Ik voel me kiplekker, zit goed in mijn vel, kilo's gaan langzaam maar zeker weer weg, en die vage hoofdpijn is al weg. Tevens heb ik weer zin en ben ik niet meer kurkdroog..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:30

Paintlinger schreef:
Ik ga met mijn HA overleggen.... ik wil echt iets anders..
Ik ben die onverklaarbare moodswings, die hoofdpijn en gebrek aan 'zin' nu echt zat!!

Inderdaad die moodswings zijn verschikkelijk! en dat ik combi met het gebrek aan "zin" is ook niet prettig voor me relatie!
Met de hooftpijn enzo heb ik nu al mee leren leven eigelijk die merk ik bijna niet meer op die is dr eigelijk altijd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:33

Jeaulijn schreef:
Snoevie schreef:
overigens is Stediril de beste vervanger,de rigevidon nemen wij niet in huis vanwege de vele klachten(en misschien lijkt het soms niet zo,maar we willen graag dat mensen tevreden de deur uit gaan)

Ik slik Stediril ( 30) .. de lusteloosheid en moodswings heb ik ook. Eigenlijk is Stediril dus al degene met de minste klachten..?

ja die ervaring is er bij ons wel,natuurlijk zijn daar ook wel klachten over hoor,maar niet meer als over de microgynon.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:56

Ik heb al eerder gepost.. maar toch nog even in het kort een uitleg voordat ik mijn vraag stel (misschien dat jij Snoevie die kan beantwoorden?!)

Ik heb M30 gehad, toen overgezet naar stederil 30 ik heb mood swings, hoofdpijn, geen zin, lusteloosheid/lui, voor mij allemaal lastig genoeg en voor vriend lief nog vervelender!!
Ik moet doordat ik absoluut geen ob's kan gebruiken echt mijn cyclus in de hand houden. Dan heb ik niet mijn periode in de vakantie (al te vaak gehad!).
Ik ben al bijna 4 jaar aan de pil, maar ik kan me niet meer herinneren of ik met de mycroginon 30 ook deze klachten had.
Nou vraag ik me dus af, omdat ik waarschijnlijk toch aan de pil of prikpil gebonden blijf welke de minste hormonen heeft, en of de prikpil een grote kans op doorbraakbloedingen heeft...??

Mensen ervaringen? spiraaltje of stoppen is echt GEEN optie

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:02

kheb vrijdag toevallig een half jaar pillen weer opgehaald. maar moet morgen toch naar de dokter gelijk is over hebben.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:27

sappho, ik zelf heb bijna 2 jaar de prikpil gehad en misschien 3x een doorbraakbloedinkje van een halve dag gehad ofzo? Geloof dat er wel meer hormonen inzitten dan in de reguliere pil.. maar voor mij was het wel een oplossing omdat ik van de gewone pil echt ontiegelijk veel puisten kreeg en me er ook helemaal niet goed bij voelde.

De HA wou me geen spiraaltje geven omdat ik dus nog niet zwanger ben geweest. De baarmoedermond is dan te nauw en dat zou in zijn ogen te pijnlijk zijn. Wil ik een spiraaltje, dan zal ik die dus ergens anders vandaan moeten toveren en ik wil eigenlijk niet weg bij deze HA omdat hij afgezien van dit, gewoon een hele fijne dokter is.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:29

Ik ben deze maand ook overgestapt op stediril. Word nou toch wel bang voor ook bijwerkingen van deze. Ik herken wel 1 ding maar dat heb ik al langer de geen zin in seks. Me hoofd wil vaak wel maar me lichaam gewoon niet. Zat alles op zn kop te halen wat het zou kunnen zijn, misschien zelfs niet meer geinteresseerd in me vriend?? Vroeger had ik hier absoluut geen last van ook niet in het begin van de relatie van me vriend. Maar het zou dus goed kunnen dat het nu van m'n pil komt?? Slik de pil nu al zo'n 5\6 jaar.