Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:59

Mijn koortslip gaat er ook niet beter uit zien, ik mocht vandaag doorlopen bij de NS controle 'omdat ik allemaal plekken op mijn gezicht had' :Y).

*Smeert nog een litertje zovirax er op*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:43

ik smeer eigenlijk alleen nog maar blistex! Moet eerlijk zeggen dat dat voor mijn gevoel beter werkt dan zovirax.. Blistex houdt het lekker zacht er zorgt ervoor dat er niet van die enge dikke vieze kosten op komen :+

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:11

o o... ik ben weer snotverkouden en een beetje grieperig.. zal niet lang duren voordat ik weer zo''n rot ding heb :(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:40

Ik heb niet alles doorgelezen hoor, dus misschien dat deze tips al genoemd zijn...
Tea tree olie ( oa bij het kruidvat te verkrijgen ) op je lip doen ---> koortslip is snel weg. Beter en sneller als met zovirax !

Engystol tabletjes (van Heel ) is een supplement dat werkt tegen het herpes virus. Werkt dus tegen een koortslip !

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:27

Compeed?
Werkt dit echt voor je koortsblaar :\
Ik heb er 1½jaar niet één gehad, en ja hoor
nu een hele dikke vette.. Gadverredamme!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:01

compeed vind ik zelf helemaal niks.. en zeker niet als de blaas al groot is..

in dit topic staan hele goede tips :) veel plezier met lezen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:26

Ik wil dit topic weer even ophalen, ben namelijk benieuwd of er in de tussentijd van het ontstaan van dit topic en nu nieuwe middelen op de markt zijn gekomen, of er mss nieuwe tips zijn om deze vervelende aandoening effectief de kop in te drukken.

Want........Ik zit sinds vannacht weer met een prachtig exemplaar in mijn mondhoek :\ Echt een record zo groot heb ik hem nog nooit gehad.

Ik heb dr meteen Akolip opgesmeerd, maar...................Helaas is hij toch uit gaan breiden.
vroeger..in de goede oude tidj dat herpeszalfjes nog ruimschoods en zonder morren vergoed werden, heb ik wel eens het advies gekregen te wisselen van zalven.
Dat heb ik ook gedaan, maar tegenwoordig lijkt wel niets meer te helpen en ben op zoek naar een nieuw middel, desnoods natuurlijk.

Iemand ideeen of tips?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:25

De tip: aanstippen met waterstofperoxide. Zovaak mogelijk. Je zult zien dat wanneer je het aanstipt met een wattenstaafje dat het wit gaat bruisen. Het virus wordt hierbij gedood! Je kunt het gewoon bij de drogist kopen, wordt verkocht als vlekkenverwijderaar voor je kleren. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:29

Dat heb ik idd vaker gehoord, nooit echt in verdiept. Krijg je daargeen brandwonden van Talisa, want het is al zo blaarachtig en heb je ook een tip om het genezingsproces te bevorderen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:31

Ik heb er ook last van (waarschijnlijk opgelopen toen ik klein was).
De ene keer heb ik er een tijdje geen last van en dan opeens onwijs vaak.
Meestal voel ik het aankomen en begin ik gelijk met smeren, dan word het meestal niet zo erg.
Soms voel ik het helemaal niet aankomen en heb ik er opeens 1.
Gelukkig heb ik het meestal op 1 lip, heb ook een aantal keer gehad dat ik het op mijn boven en onderlip had.
Gelukkig heb ik dat al een tijdje niet meer gehad^^

Ik gebruik meestal koortslip cremé van de DA drogist.
Zit precies hetzelfde in als zovirax (of hoe je het ook schijft xD) en helpt ook heel erg goed.
Enige verschil is dat het bijna de helft goedkoper is :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:32

Ik slik elke avond L-lysine, dat is weerstandsverhogend + tegen lipblaasjes. Heb er geen meer gehad sindsdien. L-lysine is te koop bij de DA (ps koop niet bij de tuinen want in die pil ben ik bijna gestikt, die van DA gaan prima.)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:34

Nee want het is maar 3%, dus erg verdund. Verder.. Ik boen de blaasjes echt open met die peroxide dus ben niet voorzichtig. Als je al een wondje hebt moet je natuurlijk zorgen dat het niet open springt, dus vettig houden.
Verder van binnenuit hè, dus fruit, water drinken en genoeg slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:35

Laurabyoux schreef:
Ik slik elke avond L-lysine, dat is weerstandsverhogend + tegen lipblaasjes. Heb er geen meer gehad sindsdien. L-lysine is te koop bij de DA (ps koop niet bij de tuinen want in die pil ben ik bijna gestikt, die van DA gaan prima.)

Dit is idd een heel goed middel, ik ben dr zelf ook ooit eens mee gekomen
[MW] L-Lycine prefentief supplement tegen koortsblaasjes?

Dat werkte idd heel goed toen, vond het alleen best duur dus het is gaan verwateren.
Maar jij heb sindsdien dus geen koortslip meer gehad?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:38

Ik heb het heel snel. Wanneer ik bv te lang in de zon in de zon heb gezeten, gelegen en noem het maar op en wanneer het vriest buiten. Niets helpt, want als ik er iets opsmeer wordt het alleen maar erger. Ik gebruik soms wel zovirax maar dat is meer voor het idee. Het is bij mij dus niet/zelde wanneer mijn weerstand laag is.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:12

Ik ben er de afgelopen tijd koortslip-vrij -afkloppen. Ik kijk het even aan van de winter, en anders ga ik ook aan de L-Lycine pillen.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:14

Chiqa schreef:
Laurabyoux schreef:

Dit is idd een heel goed middel, ik ben dr zelf ook ooit eens mee gekomen
[MW] L-Lycine prefentief supplement tegen koortsblaasjes?

Dat werkte idd heel goed toen, vond het alleen best duur dus het is gaan verwateren.
Maar jij heb sindsdien dus geen koortslip meer gehad?

Ik heb sindsdien geen koortslip meer gehad, moet wel zeggen dat ik er elke avond voor het slapen gaan een inneem, ze gaan zo wel snel op, maar liever dat als rondlopen met zo een vieze koortslip haha. Voordat ik L-lysine gebruikte had ik ze echt onwijs vaak.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:17

Ik prik er altijd met een naald in en doe er dan sterilon op.
Helpt super, volgende dag is ie weg :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:18

Echt, dat heb ik nog nooit gehoord, maar als die dan stuk gaat en zeg maar dat vocht eruit loopt, besmet je jezelf weer op nieuwe plaatsen... Of zit ik er nu helemaal naast???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

Ik ga het niet doorprikken, krijg ze namelijk ook rond mn ogen en zelfs er in. (Dit kwam omdat ik mijzelf herbesmet had) en dan kan je blind worden.
Ik moest toen ook elke dag naar het ziekenhuis voor controle.
Ik denk dat ik toch maar weer l-lycine ga proberen.
Eerst maar eens kijken hoe ik deze lelijek plek weg kan krijgen die hoogst waarschijnlijk ontstaan is door het eten van oude kaas.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:24

Laurabyoux schreef:
Echt, dat heb ik nog nooit gehoord, maar als die dan stuk gaat en zeg maar dat vocht eruit loopt, besmet je jezelf weer op nieuwe plaatsen... Of zit ik er nu helemaal naast???

Nee, want ik prik er in en doe dan gelijk met een wattenschijfje beetje deppen en dan met een schoon wattenschijfje met wat sterilon er op.
Helpt echt super! Het schijnt ook dat als je een tintelend gevoel krijg en je er dan wat sterilon op doet dat je het dan voorkomt :j
Maarja, het beste is natuurlijk gewoon goed eten en slapen!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:27

Sinds ik bijna geen producten met koemelk meer eet/drink heb ik erg bijna geen last meer van,met kerstlekkernijen is het altijd raak :P

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:29

Heeft dat te maken met eten dan???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:42

Laurabyoux schreef:

Kán idd een trigger zijn, naast verminderde weerstand, zon, beschadiging van de huid of stres.

Arginine

Arginine komt voor in bijvoorbeeld noten, zaden, pinda's, gelatine, chocolade, uien en champignons. Arginine-rijke voedingsstoffen kun je dus beter niet eten als je last hebt van een koortslip. Ook het eten van pittig gekruid voedsel en het drinken van alcohol wordt afgeraden tijdens een uitbraak.

Bron;
http://www.koortslip.nu/behandeling/voeding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:43

Ik heb jarenlang steeds een koortslip gehad en gebruikte daartegen Vectavir en Zovirax.
Tot mijn grote verbazing heb ik er nu al zo'n 2 jaar geen last meer van.... Geen idee hoe dat kan....

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:52

Chiqa schreef:
Laurabyoux schreef:

Kán idd een trigger zijn, naast verminderde weerstand, zon, beschadiging van de huid of stres.

Arginine

Arginine komt voor in bijvoorbeeld noten, zaden, pinda's, gelatine, chocolade, uien en champignons. Arginine-rijke voedingsstoffen kun je dus beter niet eten als je last hebt van een koortslip. Ook het eten van pittig gekruid voedsel en het drinken van alcohol wordt afgeraden tijdens een uitbraak.

Bron;
http://www.koortslip.nu/behandeling/voeding

Oke, dit wist ik niet, ik dacht dat het puur te maken had met een verminderde weerstand, weer wat geleerd!