.*Smeert nog een litertje zovirax er op*
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.

veel plezier met lezen
Echt een record zo groot heb ik hem nog nooit gehad.

Laurabyoux schreef:Ik slik elke avond L-lysine, dat is weerstandsverhogend + tegen lipblaasjes. Heb er geen meer gehad sindsdien. L-lysine is te koop bij de DA (ps koop niet bij de tuinen want in die pil ben ik bijna gestikt, die van DA gaan prima.)
Chiqa schreef:Laurabyoux schreef:Ik slik elke avond L-lysine, dat is weerstandsverhogend + tegen lipblaasjes. Heb er geen meer gehad sindsdien. L-lysine is te koop bij de DA (ps koop niet bij de tuinen want in die pil ben ik bijna gestikt, die van DA gaan prima.)
Dit is idd een heel goed middel, ik ben dr zelf ook ooit eens mee gekomen
[MW] L-Lycine prefentief supplement tegen koortsblaasjes?
Dat werkte idd heel goed toen, vond het alleen best duur dus het is gaan verwateren.
Maar jij heb sindsdien dus geen koortslip meer gehad?
Laurabyoux schreef:Echt, dat heb ik nog nooit gehoord, maar als die dan stuk gaat en zeg maar dat vocht eruit loopt, besmet je jezelf weer op nieuwe plaatsen... Of zit ik er nu helemaal naast???

Laurabyoux schreef:Heeft dat te maken met eten dan???????
Chiqa schreef:Laurabyoux schreef:Heeft dat te maken met eten dan???????
Kán idd een trigger zijn, naast verminderde weerstand, zon, beschadiging van de huid of stres.
Arginine
Arginine komt voor in bijvoorbeeld noten, zaden, pinda's, gelatine, chocolade, uien en champignons. Arginine-rijke voedingsstoffen kun je dus beter niet eten als je last hebt van een koortslip. Ook het eten van pittig gekruid voedsel en het drinken van alcohol wordt afgeraden tijdens een uitbraak.
Bron;
http://www.koortslip.nu/behandeling/voeding