Zou jij gehandicapt kind houden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Zou jij gehandicapt kind houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:40

Als je mijn opmerking bedoelt: ja, inderdaad.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:40

Clown
Ja ik werk wel in de gehandicaptenzorg bij stichting dichterbij regio land van cuijk, met veel plezier zelfs!
Bevalt me hartstikke goed.
Ik ben idd ook echt een dikke egowist, dat klopt en dat geef ik ook toe, maar het is mijn keuze en mijn mening, het komt ook grof over op mensen maar het is wel eerlijk en rechtuit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:41

Beaux schreef:
Ik vind de zin: dan zal ik er het beste van maken al schokkend, bah! We hebben het over een kind, een levend wezen met gevoel!!!!!

hoezo is dat schokkend
als ik een ongeluk krijg, zal ik er ook het beste van maken
ik zie deze zin niet als beledigend of onbeschoft

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:42

Nog even een toevoeging op mijn eerdere posts: als mensen nu denken dat ik iedereen aanval die de zware beslissing heeft genomen een kindje weg te laten halen, veroordeel, dat is niet zo. Het is niet aan mij om te oordelen over wat anderen doen. Waar ik wél over oordeel (en het kan me geen reet schelen of dat aanmatigend overkomt) is de manier waarop sommige mensen denken die beslissing te zullen maken als ze ooit in die situatie komen. De zin "ik wil geen gehandicapt kind", vind ik zo stuitend. Nee, natuurlijk wíl niemand dat, maar je kunt nu eenmaal moeilijk je eigen kind "samenstellen".

chevax

LDRD schreef:
Als je mijn opmerking bedoelt: ja, inderdaad.

Ja, bedoelde ik inderdaad (maar het gaat hier even zo snel...)

Lynn_Nikita

verkeerd gequote

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:43

mijn eerste gedachten zou ook zijn 'houden'...
maar daar ben ik als dat zou gebeuren denk ik niet meer zo zeker van..i heb zelf een geestelijk gehandicapt broertje en ik merk gewoon hoe beperkt het leven van mijn ouder sis daardoor,nooit wat leuks kunnen doen omdat je met je kindje zit...je moet altijd thuis zijn wanneer je kind terugkomt van school..en ik wil echt als ik volwassen ben heel veel tijd steken aan mijn haflingerveulen,en ik denk niet dat ik dan uberhaupt aan een kindje zal denken,maar ik denk dat een gehandicapt kindje alles nog veel moeilijker maakt...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:44

chevax schreef:
Waar ik wél over oordeel (en het kan me geen reet schelen of dat aanmatigend overkomt) is de manier waarop sommige mensen denken die beslissing te zullen maken als ze ooit in die situatie komen.

Dat doet de gemiddelde leeftijd denk ik. Levenservaring verandert een mens Knipoog .

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:45

als jullie nooit wat leuks kunnen doen doen jullie toch wat verkeerd (sorry als dat bot klinkt)
daarbij heb ik ook twee paarden, tijd zat hoor

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:45

LDRD schreef:
chevax schreef:
Waar ik wél over oordeel (en het kan me geen reet schelen of dat aanmatigend overkomt) is de manier waarop sommige mensen denken die beslissing te zullen maken als ze ooit in die situatie komen.

Dat doet de gemiddelde leeftijd denk ik. Levenservaring verandert een mens Knipoog .

Dat is een ding wat zeker is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:47

lique, er zijn meer handicaps dan alleen open ruggetje
dat jij tijd zat hebt en leuke dingen kan doen, hoeft niet te betekenen dat dit bij iedereen ogelijk is, met een kindje met een zwaardere afwijking / handicapt, dat de hele dag door verzorging nodig heeft, kan ik me best indenken dat je als ouders minder tijd hebt voor "gezonde"kinderen in het gezin

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:48

In mijn ogen is het kindje van Lique zwaar gehandicapt lichamelijk. Ik heb als gezond kind nooit last gehad van de verzorging van mijn zusje.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:49

zwaardere handicap?...ga je eens verdiepen in een open ruggetje joh,
dat is namelijk 1 van de zwaarste handicaps..goeiemorgen..
ik zeg ook niet dat het niet moeilijk is ,maar dat je nooit wat leuks kan doen..tegenwoordig is er zoveel voor kinderen met wat voor handicap ook,
daarbij bestaat er ook nog zoiets als hulp en dergelijke... en mijn kind heeft de hele dag verzorging nodig ,(na 11 operaties en 26 opnames), maar hoor eens even waar een wil is is een weg hoor..
Laatst bijgewerkt door lique op 05-10-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:50

Meestal, maar dat is mijn ervaring, word je steeds flexibeler naarmate je meer "op je pad krijgt". Daarmee bedoel ik dus niet dat mensen die een gezin hebben waarvan één kind zwaar gehandicapt is, fluitend door het leven gaan, maar wel dat je, als je in een situatie zit, toch plots een stuk weerbaarder en meer flexibel blijkt te zijn dan je dacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:51

Beaux schreef:
In mijn ogen is het kindje van Lique zwaar gehandicapt lichamelijk. Ik heb als gezond kind nooit last gehad van de verzorging van mijn zusje.

een kindje kan ook meerdere afwijkingen hebben

maar ik heb mijn mening gegeven, dit is mijn keuze, en ik hoop echt dat ik en jullie allemaal er nooit voor hoeven te komen staan
mocht het wel zo zijn, dat ik een gehandicapt kindje krijg, zal er een boel veranderen
dit betekend niet dat dit kindje niet welkom is, maar als ik van te voren weet, en het is een zware handicap, kies ik er voor, wat mij het beste kijkt voor het kindje, of jullie deze mening delen of niet

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:53

precies..dat wou ik ook zeggen...

Vala

Lynn_Nikita schreef:
Beaux schreef:

een kindje kan ook meerdere afwijkingen hebben

maar ik heb mijn mening gegeven, dit is mijn keuze, en ik hoop echt dat ik en jullie allemaal er nooit voor hoeven te komen staan
mocht het wel zo zijn, dat ik een gehandicapt kindje krijg, zal er een boel veranderen
dit betekend niet dat dit kindje niet welkom is, maar als ik van te voren weet, en het is een zware handicap, kies ik er voor, wat mij het beste kijkt voor het kindje, of jullie deze mening delen of niet

Mijn zusje was meervoudig gehandicapt dus daar weet ik alles van.
We hoeven jouw mening niet te delen, het is geen competitie toch? Het is een discussie. Ik respecteer jouw mening.
Ook ik hoop da twe er allemaal nooit voor komen te staan.

Lynn_Nikita

lique schreef:
zwaardere handicap?...ga je eens verdiepen in een open ruggetje joh,
dat is namelijk 1 van de zwaarste handicaps..goeiemorgen..
ik zeg ook niet dat het niet moeilijk is ,maar dat je nooit wat leuks kan doen..tegenwoordig is er zoveel voor kinderen met wat voor handicap ook,
daarbij bestaat er ook nog zoiets als hulp en dergelijke... en mijn kind heeft de hele dag verzorging nodig ,(na 11 operaties en 26 opnames), maar hoor eens even waar een wil is is een weg hoor..

mijn ex schoonvader is geboren met een open rug ( al heeft hij minder afwijkingen als jouw dochtertje)
dus ik weet wat het inhoud

en zeker, als je eenmaal het kindje hebt, zal er zeker een weg zijn
ik vind alleen dat ik mezelf en dat kindje niet zoveel problemen wil aandoen

neemt niet weg dat ik respect heb voor mensen die er bewust voor kiezen om het kindje te houden, zoals lique, maar het is zwaar, voor de ouders en het kind
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 05-10-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:56

lique, even los van alle praktische zaken, kan je uitleggen wat het emotioneel met je doet dat je dochter beperkingen heeft?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:00

LDRD schreef:
lique, even los van alle praktische zaken, kan je uitleggen wat het emotioneel met je doet dat je dochter beperkingen heeft?

en wat je dochter (weet even leeftijd niet meer, maar als ze oud genoeg is om er over te kunnen praten) er zelf van zegt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:06

heb je even hahaha...

ik zal even kort uitleggen wat haar handicap in houd,

romy heeft een waterhoofdje, klompvoetjes,geen spiervorming in haar onderlichaam, dus geen been spieren ,bilspieren ,kuitspieren,ook is zij geheel incontinent, ze kan dus niet poepen, en ook niet plassen , ze heeft inmiddels een kunstblaas, ook heeft ze nierbeschadiging, en diverse allergieen,

wat dat met je doet?
ehm veel..in het begin stort je wereld in mekaar, daarna wordt je steeds wijzer door ervaringen..
ehm spina is een onzekere handicap omdat ze niks van te voren kunnen in schatten , je staat dus telkens weer voor verassingen..dat is weleens moeilijk..
verder ja..eigelijk voel ik me net als een andere moeder maar ik kan gewoon meer hebben...omdat ik meer meegemaakt heb...
sommige ouders schieten al in de stress als hun kind een gat in hun hoofd heeft... ik niet...
wat ik wel moelijk vind is als ze heel ziek is, zo is ze twee keer bijna overleden ,kijk dan wordt het andere koek,
maar je raakt ook gewent aan het ziekenhuis leven ,het wordt allemaal gewoonte..je groeit er in mee...

eerst maakte ik me wel zorgen over het feit of ze wel kon lopen als ik dan ouders zag lopen hand in hand met hun kind, dat steekt wel ff...aan de andere kant heb ik geen kind die ik in de stad overal achterna moet rennen omdat ze weer es de benen neemt...
(je moet de humor er wel inhouden he)

En tuurlijk hoor ben ook wleeens overspannen enzo ,maar je krijgt in mijn geval ook nooit rust..want het ene is klaar en een nieuw probleem komt aan de orde,
maargoed blijven lachen...en vooral doorgaan ,uiteindelijk moet je het wel zelf doen...

krijg vaak complimentjes van goh goed van je en dat op jou leeftijd en wat ben je wijs...maargoed tis je kind jah...ik dacht dat iedereen dat zou doen voor zn kind (alleen hier op bokt dus niet haha)

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:07

auk schreef:
moniekk: nogmaals, wat zou je dan doen als je kind een ongeluk krijgt een verlamd raakt?

het beste dr van maken, dus goed voor 'm zorgen. ik zou proberen om t voor t kind draagzaam te maken om met deze beperking te leven en het met m verwerken zodat hij 't leert accepteren en met deze beperking leert omgaan, het gezinsleven er op aanpassen/afstemmen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:08

Dapper hoor Lique Ja .

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:09

chevax schreef:
moniekk schreef:
Gehandicapt is voor mij als er een diagnose is gesteld dat het kind niet gezond is en dus een handicap heeft, of dat nu ligt of zwaar is. ik wil geen kind met een handicap punt.
Als ik het zou horen zou ik de zwangerschap direct laten afbreken.

moniekk, ondanks dat ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening en waarschijnlijk ga ik nu wel een OW aan mijn broek krijgen, maar wat ben jij ontzettend, ongelooflijk egoïstisch! Ik heb er werkelijk geen woorden voor. Voor jou is een mens gewoonweg afgeschreven als het ongezond is. Weet jij, jij behoort dan juist waarschijnlijk tot die groep mensen die mensen die anders zijn op straat nakijken. Ik vind het wérkelijk een groot schandaal dat je dit durft te schrijven, zéker als je hebt kunnen lezen dat er hier in dit topic een aantal moeders zijn met een gehandicapt kind en daar zielsveel van houden.

BAH!

dat mag jij vinden maar je gooit nu wel met voorordelen zoals: 'Voor jou is een mens gewoonweg afgeschreven als het ongezond is. Weet jij, jij behoort dan juist waarschijnlijk tot die groep mensen die mensen die anders zijn op straat nakijken.'
hiermee druk je een stempel op mij waar ik niet zo van gedient ben.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:10

mn dochter zelf is er heel makkelijk mee...
ze heeft ook veel vriendjes en vriendinnetjes ook zij ziet de humor er wel van in...
als ik moet plassen als we ergens zijn zegt ze bv ja mam had jij maar een stoma dan had je dat probleem nu niet...
of als ze straf krijgt en ik dreig met billenkoek ,dan lagt ze en zegt ze je doet maar dat voel ik toch niet...
tuurlijk heeft ze wel haar downs ,maar wij gaan het dan hebben over wat ze allemaal beter kan dan andere kinderen,
zo is ze giga sterk in haar armen en klimt ze zo in een lantaarnpaal geen kind uit de buurt die dat dr na doet ..en dan krijgt ze complimentjes..en tja kinderen zijn gevoelig voor complimentjes....
romy is ook niet gehandicapt maar beperkt
romy is niet anders maar juist bijzonder