Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Beaux schreef:Ik vind de zin: dan zal ik er het beste van maken al schokkend, bah! We hebben het over een kind, een levend wezen met gevoel!!!!!
LDRD schreef:Als je mijn opmerking bedoelt: ja, inderdaad.
chevax schreef:Waar ik wél over oordeel (en het kan me geen reet schelen of dat aanmatigend overkomt) is de manier waarop sommige mensen denken die beslissing te zullen maken als ze ooit in die situatie komen.
LDRD schreef:chevax schreef:Waar ik wél over oordeel (en het kan me geen reet schelen of dat aanmatigend overkomt) is de manier waarop sommige mensen denken die beslissing te zullen maken als ze ooit in die situatie komen.
Dat doet de gemiddelde leeftijd denk ik. Levenservaring verandert een mens.
Beaux schreef:In mijn ogen is het kindje van Lique zwaar gehandicapt lichamelijk. Ik heb als gezond kind nooit last gehad van de verzorging van mijn zusje.
Lynn_Nikita schreef:Beaux schreef:In mijn ogen is het kindje van Lique zwaar gehandicapt lichamelijk. Ik heb als gezond kind nooit last gehad van de verzorging van mijn zusje.
een kindje kan ook meerdere afwijkingen hebben
maar ik heb mijn mening gegeven, dit is mijn keuze, en ik hoop echt dat ik en jullie allemaal er nooit voor hoeven te komen staan
mocht het wel zo zijn, dat ik een gehandicapt kindje krijg, zal er een boel veranderen
dit betekend niet dat dit kindje niet welkom is, maar als ik van te voren weet, en het is een zware handicap, kies ik er voor, wat mij het beste kijkt voor het kindje, of jullie deze mening delen of niet
lique schreef:zwaardere handicap?...ga je eens verdiepen in een open ruggetje joh,
dat is namelijk 1 van de zwaarste handicaps..goeiemorgen..
ik zeg ook niet dat het niet moeilijk is ,maar dat je nooit wat leuks kan doen..tegenwoordig is er zoveel voor kinderen met wat voor handicap ook,
daarbij bestaat er ook nog zoiets als hulp en dergelijke... en mijn kind heeft de hele dag verzorging nodig ,(na 11 operaties en 26 opnames), maar hoor eens even waar een wil is is een weg hoor..
LDRD schreef:lique, even los van alle praktische zaken, kan je uitleggen wat het emotioneel met je doet dat je dochter beperkingen heeft?
auk schreef:moniekk: nogmaals, wat zou je dan doen als je kind een ongeluk krijgt een verlamd raakt?
chevax schreef:moniekk schreef:Gehandicapt is voor mij als er een diagnose is gesteld dat het kind niet gezond is en dus een handicap heeft, of dat nu ligt of zwaar is. ik wil geen kind met een handicap punt.
Als ik het zou horen zou ik de zwangerschap direct laten afbreken.
moniekk, ondanks dat ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening en waarschijnlijk ga ik nu wel een OW aan mijn broek krijgen, maar wat ben jij ontzettend, ongelooflijk egoïstisch! Ik heb er werkelijk geen woorden voor. Voor jou is een mens gewoonweg afgeschreven als het ongezond is. Weet jij, jij behoort dan juist waarschijnlijk tot die groep mensen die mensen die anders zijn op straat nakijken. Ik vind het wérkelijk een groot schandaal dat je dit durft te schrijven, zéker als je hebt kunnen lezen dat er hier in dit topic een aantal moeders zijn met een gehandicapt kind en daar zielsveel van houden.
BAH!