Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Erretje schreef:Ja, Mirena schijnt echt problemen te geven. Ik zit te twijfelen om de prikpil te proberen, maar ben ook daar bang voor dat het erger wordt ipv van minder. Ik heb net een kleintje erbij en nog een zoontje dus ik kan me niet veroorloven om maar wat te gaan testen met dit soort zaken, geldt ook voor de Topamax. Als het problemen met bijwerkingen geeft zit ik er mooi mee!
Erretje schreef:Ik doe overigens mee aan een migraine onderzoek bij het LUMC. Voor de mensen die ook geinteresseerd zijn om mee te doen:
http://www.lumc.nl/rep/cod/redirect/5035/
Ik doe alleen mee met het genetisch onderzoek en heb de uitgebreide vragenlijst ingevuld.
Marchador schreef:Ik zit nu thuis sinds 29 oktober, bijna 2 weken dus.
Vervelende is ook inderdaad, de ene keer heb een ik aanval, maar het gaat niet helemaal over. Er blijft een vervelende pijn zitten. Ik ben er ook echt niet lekker door, maar ga ik liggen wordt de pijn erger. Bah vreselijk. Nu moet ik ook nog naar de arboarts, maar weet niet eens hoe ik daar komen moet met die vreselijke pijn in mijn hoofd!
Marchador schreef:Immigran heb ik ook, maar helaas werken die niet.
Ik heb wel slaappilletjes meegekregen van de huisarts, maar zodra ik wakker wordt is de pijn nog steeds niet weg en begint het eigenlijk weer.
Laurabram schreef:Au, stond vanmorgen op met een aanval die al te ver gevorderd was. Begonnen met een halve Imigran en in m'n bed gedoken, maar het zakte niet af, werd er ook misselijk bij. Toen nog maar een hele ingenomen en nu gaat het weer, de ergste pijn is afgezakt, maar ik voel me alsof er een trein over me heen gereden is.
Echt zo vervelend als het 's nachts komt opzetten, dan slaap ik er toch doorheen en is het eigenlijk al te ver gevorderd om het snel onder controle te krijgen.
ikkebenmar schreef:Bij mij ook zo. Gisteravond voelde ik het al een beetje voor ik naar bed ging. 's Ochtends wakker geworden met hoofdpijn. Toch vroeg opgestaan want ik moest m'n konijntje naar de DA brengen. Dus in de auto er naar toe, kan ik het niet vinden, stress dus :S
Op de terugweg Aleve gehaald en thuis ingenomen en in bed gedoken. Ik heb wel even lekker geslapen maar toen ik wakker werd had ik er nog steeds last van.
's Middags even de stad in voor cadeautjes, nog maar een Aleve genomen. Uiteindelijk konijntje weer opgehaald en nu weer thuis, maar nog steeds hoofdpijn. Ik word er gek van....
Saray schreef:Hallo, ik meld me ook. Ik vind het interessant, een topic over migraine. Ik heb alles gelezen en er staat heel veel bekende dingen tussen.
Ik heb al zo'n 20 jaar last van hoofdpijn/migraine.
In de loop der jaren heb ik ook al van alles geprobeerd, dagboeken bij gehouden, regelmaat, oestepaat, dokter, fysio, en ik weet niet wat allemaal. Het enige wat een beetje hielp was die pijnstiller.
Afgelopen maart ben ik naar de hoofdpijn kliniek in Zutphen geweest. Daar hebben ze vast gesteld dat ik migraine heb, maar door teveel pijnstillers te hebben geslikt, had ik ook hoofdpijn door de pijnstillers. De neuroloog heeft me Topamax voor geschreven en ik mocht nog maar 4 dagen in de maand een pijnstiller gebruiken. In mijn geval is dat dan de diclofenac, die werkt voor mij het beste.
Maar nu naar 7 maanden gaat het met de hoofdpijn beter. Want ik had naar al die jaren elke dag eigenlijk wel hoofdpijn. Soms had ik een keer een fris hoofd. Maar meestal had ik een drukkend hoofd en vaak werd dat aan het einde van de dag erger tot zeer erg tot dat ik er van moest overgeven.
Ik heb nu toch nog wel 4 tot 6 x per maand migraine dan zie ik een aura. Een grote ronde cirkel in een van mijn ogen en als dan naar iemand of iets kijk dan zie ik een gedeelte niet. Na een half uurtje is dat weer weg en dan krijg ik hoofdpijn boven dat zelfde oog. Maar een diclofenac zetpil doet meestal wonderen, al moet ik me wel rustig houden. Die aura zie ik niet altijd trouwens.
Ik heb altijd nog hoop dat het ooit beter of over gaat maar ik ben bang dat ik met er gewoon bij neer moet leggen en op moet houden met de zoek tocht, en moet zorgen dat ik altijd diclofenac bij de hand heb.
Jeetje best een verhaal geworden en een beetje warrig en eigenlijk ben ik nog lang niet uitgeschreven. Ik merk dat ik er best vol van zit en dat ik behoeft heb om met lotgenoten te praten.
Citaat:Ik lees dat jij ook Topamax gebruikt. Ik heb altijd Selokeen geslikt, maar mijn Neuroloog stelde voor om Topamax te proberen. Maar ik lees zulke negatieve dingen (bijwerkingen) over deze profylaxe dat ik er eigenlijk niet aan durf te beginnen. Hoe heb jij het ervaren. Met de Selokeen had ik wel wat bijwerkingen, maar die waren absoluut te overzien.
eroslover schreef:Hay Saray ,
Dat is ook een van de redenen dat, ik een migraine topic heb geopend. Mensen begrijpen mij ook vaak niet , ach dat is toch maar een beetje hoofdpijn dat valt wel mee! Pardon , jij weet niet hoe het is zeg ik dan.
eroslover schreef:IK kom trouwens net bij de ha vandaan omdat , ik steeds vaker migraine heb. Vorige week zelfs bijna elke dag. En daarvoor zeker 1x per week. En dat is pas sinds een paar maanden het was daarvoor juist iets minder. En schommelt dus nogal. Nu heb ik preventieve medicijnen gekregen , die ik minimaal een half jaar elke dag moet slikken en dan kijken of het helpt. Moet iig volgende maand terug komen. Het is propranolol (als ik het goed schrijf)