Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaantjev

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:05

Fannetje: Ik werk 40 uur (tja, er moet toch geld binnenkomen) op kantoor als projectmanager maar gelukkig heb ik de mogelijkheid om thuis te werken. Daarnaast nog mijn paard, hond en uiteraard het huishouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:28

fannetje schreef:
Een vraagje, werken jullie ook allemaal? en zo ja wat voor werk?
Ik zelf werk op de rontgenafdeling als laborant en werk 36 uur per week.

40 uur per week als medisch laborant (met nachtdiensten waarbij je dan 10.5u werkt ipv 8u en dat soort dingen).
Het werk is wel leuk :j Gelukkig maar :P

_Lola_ schreef:
[naam], balen dat je nu nog steeds niets weet.. Maar weer afwachten dan dus?

Inderdaad, weer eventjes wachten .. Hij ging er z'n hoofd eens over breken maar het is precies een zware bevalling (had gedacht gisteren telefoontje te krijgen maar zo snel gaat het precies niet) :')

Omdat het ging over het hypermobiel & stijf zijn .. Ik heb dus ook beiden :+ Ik kan mijn polsen wel te ver doorbuigen en ook mijn knieën doen rare dingen (andere onderdelen misschien ook wel maar dat heb ik nog niet geprobeerd :+ ) maar tegelijk heb ik ook momenten dat ik me gewoon stijf voel, alsof het allemaal niet wil plooien .. Ik zit echt raar in elkaar :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:34

ach je bent niet de enige die niet helemaal logisch in elkaar zit hoor.. :=

nee, geen verbouwing.. nog geen behoefte aan.. ik roep wel als het begint te kriebelen :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:48

Fijn dat hier ook werkende mensen zitten, want je hoort teveel mensen die dat opgeven.
Ik zou er niet aan moeten denken en soms heb ik ook wel eens een dag dat ik echt niet kan en me ziek moet melden, maar verder mag ik niet klagen.

[***] werk je bij het chem.lab. in het ziekenhuis, dan ben je toch een soort collega ;)
Diaantje wel lekker dat je ook thuis kan werken, die mogelijkhied heb ik niet, wordt wat lastig :+
Doubtless, wat voor opleiding doe je?
_Lola_ Waarvoor ben je doorverwezen als je zo lang moet wachten? En gehandicaptenzorg, leuk maar ook wel zwaar denk? Doe je soort van inservice opleiding ofzo?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:47

communicatie en informatiewetenschappen aan de universiteit :) heb maar weinig les (9 uur) maar moet erg veel thuis doen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:50

Ik werk in het onderwijs. Normaal 4 dagen in de week, nu tijdelijk fulltime. Fulltime is echt teveel, ik ben erg moe, krijg koorts en heb last van mijn lichaam. 4 Dagen is wel prima te doen.

Dat forum heb ik ook wel eens bekeken, maar ik vond het er echt verschrikkelijk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:57

waarom? en wat doe je in het onderwijs :)?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:59

Ik geef Engels, VMBO :D

En waarom dat forum? Omdat ik het een en al negativiteit vond, iedereen had 1 grote klaagzang en er werd hele dagen alleen maar gepost hoe belabberd en pijnlijk iedereen zich wel niet voelde. Ik werd daar erg moe van. Maar goed, dat is enkele jaren geleden, wellicht is het nu positiever.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:03

ik kan me voorstellen dat dat je zelfmedelijden laat groeien :j en daar schiet niemand iets mee op.

vmbo lijkt me dus echt niet leuk om les aan te geven, als ik hoor hoe het daar loopt.. :o

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:18

Tsja, zelfmedelijden maakt het echt niet beter, eigenlijk alleen maar slechter. Merk het nu ook wel, zit wat beter in mn vel en heb gelijk minder last overal van.

VMBO lijkt me best pittig Goof, zullen ook wel genoeg tussen zitten die weinig zin hebben om te leren en een flink grote mond hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:19

Doubtless schreef:
vmbo lijkt me dus echt niet leuk om les aan te geven, als ik hoor hoe het daar loopt.. :o

Hoe loopt het daar dan? :D

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:24

Ik werk momenteel 4 x 6 uur op kantoor, ben aan het reïntegreren, vanmorgen bij de arbo-arts geweest om te vertellen dat het reizen eerst met de auto, dan trein en dan nog een best endje lopen incl. aantal trappen me de kop kost en of er geen mogelijkheid zou zijn onder het pand waar ik werk tijdelijk een parkeerplek kon krijgen, want dat zou me zoveel pijn schelen ... maar je snapt het al, fibro is niet echt een medische reden volgens de arbo, dus helaas...misschien zou het volgens hem op medisch sociaal vlak kunnen.
Jammer hoor, want ik wil echt best uren draaien, maar als je door het reizen al zoveel energie kwijt bent én daarboven op zoveel pijn krijgt ondanks dat ik voordat ik van huis vertrek al begin met 100 mg diclofenac, vind ik het erg moeilijk om hier verbetering in te gaan zien in de toekomst als ik naar de 32 uur moet.
Ik ben nu bezig om het via de leiding van mijn afdeling voor elkaar te krijgen, als is het maar 2 van de 4 dagen, zou me echt zoveel ellende schelen...dus als er iemand voor me wil meeduimen, graag ! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door iejoor62 op 02-02-11 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:27

op mijn middelbare school werden leraren van t vmbo uitgescholden voor vanalles en nog wat, kwamen de klassen regelmatig niet opdagen, mensen die weigeren met hun gezicht naar t bord te gaan zitten, leraren die na schooltijd bedreigd werden... typisch geval van dorp waar jongeren zich erg vervelen en daardoor erg rebels defensief opstellen.
dorp waar ik woon grenst aan de gevaarlijkste stad van nederland, dat scheelt mss :')

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:28

Doubtless schreef:
op mijn middelbare school werden leraren van t vmbo uitgescholden voor vanalles en nog wat, kwamen de klassen regelmatig niet opdagen, mensen die weigeren met hun gezicht naar t bord te gaan zitten, leraren die na schooltijd bedreigd werden... typisch geval van dorp waar jongeren zich erg vervelen en daardoor erg rebels defensief opstellen.
dorp waar ik woon grenst aan de gevaarlijkste stad van nederland, dat scheelt mss :')

Zo dat is niet mis zeg

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:29

Nou, gelukkig bestaan er ook leuke VMBO's ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:06

Op welk forum hebben jullie gekeken? Gister kwam ik op forums uit waar het volgens mij niet zo actief is. Ik wil me alleen op het forum aanmelden om te zien waar een goeie reumatoloog zit. Al dat gezijk hoef ik idd ook niet te lezen. Zit ook op een cvs/me forum, daar word je ook niet bepaalt vrolijk van :+ Ede en Nieuwegein is wel beetje erg ver. Die in Leeuwarden van Paintless zit er niet meer ;(

Kon vandaag eindelijk bij de huisarts een aanvraagformulier ophalen voor bloedprikken. Moet morgen naar de dermatoloog in het ziekenhuis dus kan ik ook even bij het lab langs. Handig dat het in een keer kan. Maar vraag me eigenlijk wel af waarom ik die verwijsbrief van de reumatoloog niet krijg en de huisarts de bloeduitslag wil afwachten. Het enige waar ik op geprikt ga worden is ferritine, b12, foliumzuur, hb, mcv, leukcocyten en anti ttg :?

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:08

In Assen zit ook een goeie!
Zal ff aan mn moeder de naam vragen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:12

Ok, thanx! Assen is wel te doen :j

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:58

fannetje schreef:
_Lola_ Waarvoor ben je doorverwezen als je zo lang moet wachten? En gehandicaptenzorg, leuk maar ook wel zwaar denk? Doe je soort van inservice opleiding ofzo?

Gewone reumatoloog.. Onze reumatologie afdeling heeft gewoon een wachtlijst van 6maanden.. Roermond ook. Dichtstbijzijnde en snelste was dus Den Bosch met 3 weken..

Ik ben inderdaad een BBL opleiding aan het doen. Ik heb een contract van 24u per week en dan die schooldag. Ik werk momenteel met wat hoger niveau. Weinig zwaar werk (hoef dus niet te tillen ed) maarja wel veel lopen, staan en enkele huishoudelijke klussen als bedden verschonen.. Ik merk dat ik nu een stuk meer pijn heb maar dat voel ik voornamelijk met fietsen en lang lopen of stilstaan. Werk levert mij wel heel veel energie op dus dat staat er wel tegenover!

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 07:35

Ik werk ook gewoon fulltime op een kantoor. Ik heb afwisseld werk waardoor ik veel in beweging ben.
Lang zitten etc. bijvoorbeeld bij een vergadering, dan wordt ik stijf. Vaak neem ik dan mijn bureuastoel mee, hier kan ik goed op zitten en wordt ik niet zo stijf. Mijn werkgever heeft mij wel aangeboden dat ik een speciale werkplek kon krijgen etc. Ik vond dit nog niet nodig. Mocht ik het wel nodig hebben kan ik dat aangegeven en wordt dat geregeld.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:31

oh dat is wel super haffiem.. u roept en zij rennen hahahaha

ik werk normaal wel hoor. alleen zit ik nu zonder werk en heb de energie ook niet om te solliciteren. en als ik reageer op een vacature hoor ik er niets meer van. zit een beetje in de put geloof ik.

ik hou ook niet van een forum waar iedereen even zielig is. gister vloekte ik het even uit, was met een paard bezig, kon niet op geven, maar kon ook niet meer. tja, dan heb ik even het balen, maar over het algemeen gaat t prima. en red ik me zonder pijnstilling.

zondag weer lekker naar ons paardje.. zo'n zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:18

fannetje schreef:
Fijn dat hier ook werkende mensen zitten, want je hoort teveel mensen die dat opgeven.
Ik zou er niet aan moeten denken en soms heb ik ook wel eens een dag dat ik echt niet kan en me ziek moet melden, maar verder mag ik niet klagen.

[***] werk je bij het chem.lab. in het ziekenhuis, dan ben je toch een soort collega ;)

Idd het klinisch laboratorium, de bloedonderzoeken enzo :j

Ik merk wel dat ik de laatste tijd veel vaker ziek ben dan "vroeger" ... maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft .. Alhoewel, mijn weerstand zal wel zwakker zijn door alles wat pijn doet enzo .. Maar het is niet dat ik al ben moeten thuisblijven omdat ik niet meer kon lopen ofzo (heb wel rondgestrompeld op het werk, dat wel :') ), ik had altijd dingen als longontsteking, hersenschudding, griep, ... Dus ja :+

Wat ik gisteren trouwens ineens besefte en wat ik echt vervelend vind .. Dan ga al zo vaak langs de HA, vergeet je nog de helft te zeggen :+ Volgende keer ga ik met een briefje erheen ofzo .... Heb nu de nadruk gelegd op het moe zijn en echt niet uit mijn bed kunnen, ik vind dat gewoon niet normaal hoe ik me voel .. Maar er zijn nog wel andere dingen waar ik me eigenlijk vragen bij stel, maar die ben ik helemaal vergeten te zeggen :o :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:21

dat heb ik al zovaak aan gegeven dat ik zo vreselijk moe ben. dat ik mijn bed niet uit kom, dat ik ter plekke op de bank in slaap kan vallen, desnoods staand, als het moet.
maar hij doet/ of kan er niets mee. was er maar een pil waar je wakker van werd.. speed??? is ook niet de bedoeling.

aktiviteiten ondernemen is te vermoeiend.. ik zit altijd te gapen, ook al voel ik me niet moe.. lijkt wel of niets me interesseerd, dat is niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:23

Ik ken het :o
Ik heb ookal zitten denken .. Als ik nu vrij ben zet ik mijn wekker om 7.30u omdat mijn hond dan een pilletje voor epilepsie moet krijgen (moet 3x per dag op een "vast" uur), hond ligt toch bij mij dus dan is het: wekker - wekker af - pilletje nemen - pilletje in hond - deken terug goed - verderslapen :+ Nu vroeg ik me af of er voor mij zo niks bestond, dat ik dat kon innemen, 'verderslapen' en dan na een kwartier ofzo klaarwakker en klaar om de dag in te gaan :Y)

Als we dat eens zouden kunnen uitvinden ... :P

Dat constant gapen herken ik trouwens ook .. is zeer vervelend op mijn werk .. hoop altijd maar dat ik het genoeg kan onderdrukken :=

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:24

moeten we toch eens om de tafel. toch maar speed legaliseren. therapeutische speed, net zoals medicinale wiet..