[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:10

Ik ben ook wel eens wakker geschrokken ja. Dat je niet meer weet of je hem nou weer terug hebt gestopt of niet :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:13

en heb je met de nuvaring dus ook minder kans op om zwanger te worden?

ik zou serieus echt bang zijn dat ik die ring er niet meer uit krijg, dat ik er niet meer bij kan...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:15

Kans om zwanger te worden is net zo groot als met de pil. Tenminste daar adverteren ze mee op hun site :P
Die ring krijg je er altijd nog wel uit hoor :) En als je er niet bij kan, misschien heeft vriendje wel langere vingers? :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:18

langer, maar dikker ;)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:32

Ach hij hoeft alleen maar z'n vinger erachter te haken. Dus dikker of niet, als ze langer zijn moet het vast lukken :P

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:33

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest :j
Hele controle doorlopen, alles was goed gelukkig.
Volgende week dinsdagochtend moet ik om 7 uur in het ziekenhuis zijn, en dan word de mirena onder volledige narcose geplaatst :j :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:35

volledige narcose? dat lijkt me wel de ideale manier

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:36

Ja :=
Ik vroeg nog waarom ze dat hier in duitsland deden. In nederland doen ze het vaak bij de HA zei ik nog.
Toen kreeg ik als antwoord. Dan zijn we hier liever voor de vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen :D :))

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:37

IvysToeter schreef:
volledige narcose? dat lijkt me wel de ideale manier

Mij juist niet, ik ben nog nooit onder narcose geweest en dat zal ook niet snel vrijwillig gebeuren. :o

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:39

De nuvaring is in die zin veiliger dat de hormonen direct in je bloedbaan komen omdat hij in je vagina zit :j Met de pil loop je bij diarree of overgeven risico dat hij niet goed opgenomen is en je dus onveilig bent, bij de nuvaring ben je 99,9% veilig als hij gewoon braaf 3 weken blijft zitten of hooguit 3uur per keer eruit is :j

Ik krijg m'n ring er ook altijd zelf uit, meestal trek ik mijn ene been iets op en maak een soort persende beweging, waardoor je baarmoedermond als het ware naar beneden geduwd wordt en je je vinger zo achter de ring kunt haken :j Tijdens de seks wil het wel eens gebeuren dat hij wat dieper komt te zitten door m'n vriend en dan duwt hij hem tegen m'n baarmoedermond aan en dat is minder prettig, vandaar dat wij 'm er soms uithalen :j Maar echt waar, 't is daarbinnen geen oneindige tunnel en je krijgt 'm er echt wel uit! Ook inbrengen is geen probleem, ik vouw er altijd een 8 van en breng hem een stukje in, laat 'm dan los en dan vouwt hij zich als het ware uit en komt hij vanzelf op z'n plaats :j

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:39

Ik ben al eens eerder onder narcose geweest. vond er niks ergs aan. Behalve het wakker worden, omdat ik toen een slang in mn mik had :')
Maar nu is het gewoon met een maskertje 10 minuutjes. Ideaal :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:43

chantalvdv schreef:
Ik ben al eens eerder onder narcose geweest. vond er niks ergs aan. Behalve het wakker worden, omdat ik toen een slang in mn mik had :')

Ik geloof je wel dat het ideaal is, maar het lijkt me gewoon doodeng. :o Om het plaatsen van het spiraaltje daarentegen heb ik me nauwelijks druk gemaakt. Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen. :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:44

hoe ver moet ie erin dan? die ring?
hoe weet je of ie ver genoeg zit?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:45

Zelf vind ik de nuvaring ook ideaal. Inbrengen en eruit halen gaat hartstikke goed, vergeet 'm ook eigenlijk nooit. Heel fijn ding :) En inderdaad prettig dat, ook al heb je diarree, hij toch gewoon werkt :)
Die ring moet gewoon net zo ver als een tampon, hij zit ver genoeg als je hem niet meer voelt.
Onder narcose zou ik ook liever niet willen := Ben 1 keer onder narcose geweest en was ontzettend misselijk en overgeven toen ik weer wakker werd.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:48

maar met nuvaring word je wel gewoon ongesteld?
net zoals met de pil dus na 21 dagen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:51

Ja :j
Je draagt de ring 3 volle weken, dan laat je hem 1 week uit en word je ongesteld, daarna draag je hem weer 3 volle weken en zo verder. Als je wil doorringen breng je gewoon na 3 volle weken weer een nieuwe ring in. Dan sla je die stopweek dus over.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:58

goeroe schreef:
chantalvdv schreef:

Ik geloof je wel dat het ideaal is, maar het lijkt me gewoon doodeng. :o Om het plaatsen van het spiraaltje daarentegen heb ik me nauwelijks druk gemaakt. Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen. :')

haha ja idd! Ach volgende week meld ik me of het bevallen is := Ik ben normaal gesproken namelijk toch wel iemand die graag in de gaten houd wat er gebeurd :))

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:57

chantalvdv schreef:
Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest :j
Hele controle doorlopen, alles was goed gelukkig.
Volgende week dinsdagochtend moet ik om 7 uur in het ziekenhuis zijn, en dan word de mirena onder volledige narcose geplaatst :j :D

OMG! Dat is echt ideaal! Ik ben zelf flauwgevallen tijdens het plaatsen, maar dat komt ook omdat ik de rare afwijking heb dat ik ophoud met ademen als ik pijn heb... :o
Maar een pretje was het niet! Volgende keer laat ik hem ook in Duitsland zetten! :+

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:59

Dan moet je wel de goeie hebben, want ook in duitsland zetten ze hem vaak zonder hoor :P
Ik heb gewoon een super gynea geloof ik :))

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:01

Hmm, beetje jammer... Ik heb hem expres wel bij de gynea laten zetten en niet bij de huisarts, want dat scheen dan minder pijn te doen, maar ik vond het toch aardig tegenvallen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:02

Nog zoiets:
Ik neem aan dat je tijdens de stopweek net zo veilig bent als in de stopweek van de pil bij het gebruik bij de Nuvaring?

Oei onder narcose, voor zoiets kleins zou ik niet onder narcose voelen. Van narcose kun je je namelijk best goed beroerd voelen een tijdje (snel vermoeid!)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:05

Ja, maar dat verschilt heel erg per persoon he. Ik weet dat het bij mij echt prima gaat, dus dat scheelt!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:21

Ja bij mij ging het de vorige keer ook prima. Daarom vind ik het niet zo'n ramp := Scheelt toch weer iets. Al had ik de pijn ook niet zo'n ramp gevonden denk ik. Als ze met controle zeggen: Dit kan ff pijn doen voel ik ook geen donder := :o

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:27

Yep Loesss, tijdens je stopweek ben je gewoon veilig hoor! :j Ik zie m'n vriend alleen in het weekend en plan m'n stopweek daarom precies van maandag tot donderdagavond. Haal 'm er daarom vrijdagochtend uit en ben dan in het weekend natuurlijk ringloos, maar gewoon beschermd :j Dit dus omdat je door het 3 weken dragen van de ring geen eisprong hebt gehad en dus ook geen bevruchtingskans!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:38

Nou ik moet mogen voor de 3e keer in 3 weken in mn blote gat bij een arts zitten :D hopen dat het deze keer wel goed gaat. Morgen om kwart voor vier word mijn koper spiraal gezet, hoogstwaarschijnlijk met plaatselijke verdoving zodat ze de baarmoedermond kunnen oprekken *auww!?*

De eerste keer ging het bij de HA niet en dat was echt flink balen. Dus morgen om kwart voor 4 is het weer zover :P