[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:10

Morgen ook weer naar de kapper, en voor de eerste keer verfen :')
Alleen nog dara beslissen hoe en wat, wil iig wat lichter blond, heb namelijk donkerblond haar.
Hou het denk ik eerst maar op wat highlights :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:41

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:42

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:20

Ah dit is een topic waarin ik me kan vinden. Ik ben altijd op zoek naar dingen die ik met mijn haar kan doen zonder het te beschadigen. Ik heb lang goudblond haar en net als de meeste mensen met blond haar is het redelijk dun en klit het verschrikkelijk snel. Meestal heb ik het in een paardenstaart of een vlecht.
Wie heeft er tips met wat ik er mee kan doen?
Laatst had ik er een vlecht in die links boven begon en rechts boven eindigde
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PPG43W4L.jpg

Dit soort kapsels wil ik echt vaker maar ik weet niet hoe ik het moet doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:46

of je blond bent of niet heeft niet te maken met de dikte van de haren... mijn vriendin heeft lichtblond en heel mooi dik vol haar, ik ben van nature ook lichtblond en ook ik heb loeidik haar, en me zusje heeft lichtbruin en die heeft heel dun futloos haar :))

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:34

ok maar wat ik hier heb gemerkt is dat de meeste mensen met blond haar toch eerder dun haar dan mooi dik en vol haar hebben. Het hoeft natuurlijk niet, uitzonderingen bevestigen de regel toch?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:47

xDramaQueen schreef:
of je blond bent of niet heeft niet te maken met de dikte van de haren... mijn vriendin heeft lichtblond en heel mooi dik vol haar, ik ben van nature ook lichtblond en ook ik heb loeidik haar, en me zusje heeft lichtbruin en die heeft heel dun futloos haar :))

Dat kan natuurlijk wel, maar het is wel gewoon bewezen dat brunettes meer haren hebben dan blondines.

@ Ineke, ik zou als ik jou was er een stuk afknippen. En een beetje in laagjes zodat het wat voller valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 02:39

Ik moet weer naar de kapper om het te laten verven, dus dan duikt de bekende vraag weer op: Wat gaan we doen?
Normaal zei ik tegen mijn kapster: Maak er maar wat moois van!
Maar dat is niet zo'n durfal ;)
Nu ga ik naar een andere kapper (ben verhuisd), dus dan wil ik dat eigenlijk niet zeggen. Eerst even kijken hoe goed 'ie is :')

Huidige kapsel is bruinig, laagjes, lok & gestijld:
Afbeelding

Van mezelf heb ik dik haar met slag erin, maar het is behoorlijk lastig om dat zo in model te brengen dat het niet pluist :+
Ik zat eraan te denken om weer een pony te laten knippen:

Afbeelding

Wie O:) ?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:27

als je een pony hebt, stijl jij het dan elke dag? (jepony)

Aniek93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:21

Heey bokkers

ik heb middellang haar, tot ongeveer mijn BH bandje, en dat is erg pluizend en krullend. Hiermee kan ik onderhand wel leven. Ik stijl het regelmatig en ik ben van plan mijn haren lekker te laten groeien. Maar het probleem is, dat ik alweer last heb van dode haarpunten, Ik ben een paar weken geleden naar de kapper geweest en ik heb toen de puntjes laten knippen omdat ik last had van dode haarpunten. Maar nu heb ik er dus weer last van en ik merk ook dat ik door het stijlen, mijn haar echt anders aanvoelt dan eerst, ik weer niet precies hoe ik dit moet uitleggen. Weten jullie wat ik hiertegen kan doen? :D

Groetjes :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:16

Tsja, dode haarpuntjes zijn niet te herstellen, het enige wat je er aan kan doen is laten knippen.
Je haar voelt anders aan, bedoel je dan dat het droger aanvoelt? Dat komt dan door het stylen, regelmatig je haar stylen is erg slecht. Je gebruikt wel een serum/creme voor het beschermen van je haar voor het stylen? :P Anders moet je dat echt gaan doen! :j

Aniek93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:43

xxxdonja schreef:
Tsja, dode haarpuntjes zijn niet te herstellen, het enige wat je er aan kan doen is laten knippen.
Je haar voelt anders aan, bedoel je dan dat het droger aanvoelt? Dat komt dan door het stylen, regelmatig je haar stylen is erg slecht. Je gebruikt wel een serum/creme voor het beschermen van je haar voor het stylen? :P Anders moet je dat echt gaan doen! :j

bedankt voor je reactie
dan ga ik de kapper maar eens bellen en dan laat ik de dode haarpuntjes erafknippen, dan groeien mijn haren tenslotte ook sneller aan. Ik ben ook van plan een beschermende shampoo en cremespoeling te kopen.
Ik gebruik geen serum of creme voor het beschermen van mijn haar, wat is dat dan precies? :o

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:24

Inmiddels heb ik nu ruim 6 weken een kleurspoeling in mijn haar (van de kapper -> schwarzkopf) maar ik ben de kleur weer zat. Het is nu mahonie en ik wil terug naar blond. Kan ik het zelf al weer blond verven zonder chemische reactie?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:38

Oliver: dan wil ik niet weten hoeveel haar ik zou hebben als het bruin was.. :')

Aniek93: Die dode punten worden dus waarschijnlijk ook deels door het stijlen veroorzaakt! Je kan wel nagaan dat als je veel met hitte bezig bent in je haar dat je haar dan beschadigt: en daar zijn die serums/cremes voor.
Gewoon even de etos oid. inlopen en erna vragen, ik hebzelf van schwarzkopf(got2b) zo'n roze/gele fles, anti-frizz creme heet het. Dan is het naturlijk alsnog niet goed om je haar iedere dag te stijlen maar het wordt iig meer beschermd.

Aniek93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:18

x_Marr schreef:
Oliver: dan wil ik niet weten hoeveel haar ik zou hebben als het bruin was.. :')

Aniek93: Die dode punten worden dus waarschijnlijk ook deels door het stijlen veroorzaakt! Je kan wel nagaan dat als je veel met hitte bezig bent in je haar dat je haar dan beschadigt: en daar zijn die serums/cremes voor.
Gewoon even de etos oid. inlopen en erna vragen, ik hebzelf van schwarzkopf(got2b) zo'n roze/gele fles, anti-frizz creme heet het. Dan is het naturlijk alsnog niet goed om je haar iedere dag te stijlen maar het wordt iig meer beschermd.

Is goed bedankt! Ik stijl ze zelf ook niet iedere dag maar ik merk inderdaad dat door het stijlen mijn haren slechter uitzien enzo. Want normaal heb ik hier nooit last van gehad! Ik zal binnekort eens naar de Etos gaan en naar een Serum/creme vragen wat je haren beter beschermt! :D

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:20

Oliver schreef:
xDramaQueen schreef:

Dat kan natuurlijk wel, maar het is wel gewoon bewezen dat brunettes meer haren hebben dan blondines.

Blondines hebben meer haar, maar dunner. :)
Is dus niet waar wat je zegt

_Laura: die pony staat je! Ik zou het doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:23

xxxdonja schreef:
als je een pony hebt, stijl jij het dan elke dag? (jepony)

Als ik er representatief uit moet zijn stijl ik het sowieso haha!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:15

Ik kom hier ook eens even binnenvallen.
Ik ga zaterdag naar de kapper.
Ik heb duizenden kleuren in m'n haar en ik wil het eigenlijk helemaal blond hebben.
Kan mijn haar blond worden zonder dat ik 't blondeer?
Afbeelding

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:09

ik heb beetje oranje/rood haar en heb ook een pony zoals __Laura het wilt knippen of geknipt heeft. Maar ik zou niet weten wat ik met mijn haar kan doen, heb namelijk erg dik haar met slag wat meestal naar buiten piekt.. iemand ideeen?

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:56

Afbeelding
Ik vind m'n haar best leuk zoals het is maar wat vinden jullie nu mooier, gegolfd of stijl?
Ik heb van nature slag in m'n haar en als ik m'n haar laat golven föhn ik het met een (defender?)
en leg ik nog een paar golfjes bovenaan bij.
Als ik m'n haar stijl dan föhn ik het eerst en stijl ik het vervolgens.
Aan beide kapsels is ongeveer een half uurtje werk (wassen inbegrepen) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:09

MelissaLOVES schreef:
ik heb beetje oranje/rood haar en heb ook een pony zoals __Laura het wilt knippen of geknipt heeft. Maar ik zou niet weten wat ik met mijn haar kan doen, heb namelijk erg dik haar met slag wat meestal naar buiten piekt.. iemand ideeen?

Klinkt alsof je hetzelfde haar als ik heb..
Stijltang kopen :+

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:11

MelissaLOVES schreef:

KRULLIES MELIS!!!! :D
Dat staat jou leeuuukkkk!!!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:42

Afbeelding

Ik ga m'n haar zo knippen denk ik. De voorkant.
En verder gewoon veel lagen aan de achterkant. Vind m'n haar zo saai nu.
Leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:23

Ik heb het nu:
Afbeelding
Afbeelding

En eerlijk gezegt vind ik het een beetje saai.. Zo'n rechte pony, kort haar wat ik altijd maar los draag.. Iemand ideeën om het leuk op te steken? Mn pony is nu aan de lange kant waardoor hij dus niet meer recht naar beneden hangt want als dat wel is dan ziet het er zo uit:
Afbeelding

Ik zit dus ook heel erg te twijfelen, pony laten groeien, of toch maar weer knippen?

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:52

ben vandaag weer lekker naar de kapper geweest :D om precies te zijn bij BrainWash kappers, me haar zit weer super !!