[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:57

Ik weet niet, misschien dat je pil te licht is?

Als je op donderdag je pil rond half 12 's avonds hebt geslikt, en vrijdag heb je gala en dan vergeet je m 's avonds te slikken en slik je hem maar zaterdagochtend, dan ben je toch gewoon op tijd?

Want ik had hem dan vrijdag rond half 12 's avonds moeten slikken, en half 12 + 12 = half 12 's morgens, dus als ik hem om 7 uur heb geslikt zaterdagmorgen was ik toch op tijd. Vork

Om er maar even zeker van te zijn dat ik niet slecht dacht.. Nagelbijten / Gniffelen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:16

even tussen door, kan je bij elke apotheek met recept de pil halen? of ik elke doktor op 1 apotheek gestemt?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:31

Dat kan alleen bij de apotheek waar je dokter een recept naartoe stuurt volgens mij.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:35

Volgens mij ook, aan mij vragen ze in ieder geval naar welke apotheek ik ga.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:42

katjamanny schreef:
hallo mensen,
ik heb 5 weken geleden mn eerste prikpil gekregen, depo provera 150 ml. (ik ben 17 trouwens).
heb nu sinds een maand een heel machteloos gevoel, heb een vriendje en ik ben heel bang om hem kwijt te raken, krijg chagrijnigheids-aanvallen tegen hem en kan alleen nog maar zijn negatieve dingen zien. Ik ben heel snel geirrirteerd de laatste tijd en kan me doodergeren aan bepaalde mensen of dingen en reageer me dan ook gelijk af op hun. 's avonds kan ik niet goed slapen en 's ochtends word ik altijd tussen 8 en 10 wakker als ik kan uitslapen, al ben ik uitgeweest tot 5 uur 's ochtends. ik voel me steeds heel schuldig tegenover mijn vriendje dat ik zo chagrijnig doe en barst dan in huilen uit. als ik daar over nadenk, bijvoorbeeld als ik 's avonds wakker lig voel ik me zo machteloos en hulpeloos, bang om hem te verliezen en bang om weer chagrijnig te worden.

nou krijgt 10% (dacht ik) van de mensen depressies van depo provera, en ik heb een paar kenmerken opgezocht daarvan:

sombere stemming, voelt zich waardeloos, schuldgevoelens, vrees, bezorgdheid en hulpeloosheid, moeite met inslapen en met doorslapen.

het is zeker verstandig om te stoppen met deze pil en een andere anti-conceptie te zoeken? of wen je aan deze injecties en gaat de depressie over?
ik koos voor de prikpil en niet de gewone omdat ik chaotisch ben, maar daar kan ik wel aan wennen als het moet. na 6 weken moest ik mn tweede injectie halen dat is maandag over een week. zal ik gewoon de huisarts bellen en raad vragen? of zijn er hier mensen met dezelfde ervaring en weten die raad?
dankjewel Bloos

Tja, zelf heb ik ook zitten twijfelen welke vorm van anticonceptie ik zou nemen. De prikpil is zeker in beeld geweest, maar deze heb ik vrij gauw weer aan de kant gezet mede doordat je menstruatie er van kan stoppen (wat mensen in de buurt hebben ervaren) en het heel lang kan duren voordat je eisprong weer normaal op gang komt (tot een aantal jaren). Dit zijn zaken waar je goed over na moet denken zeker ook omdat je nog zo jong bent.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Nuvaring. Deze ring breng je zelf in en kun je 3 weken laten zitten, dan heb je 1 week zonder en daarna weer 3 weken met.
Erg makkelijk en vrij lage dosering omdat het goedje al op de plaats zit waar het uiteindelijk moet wezen (het hoeft dus neit je hele lichaam door)
Je kunt voor een sms-dienst kiezen waar je wordt gewaarschuwd als de ring in- of uit moet, ook zitten er stickers in het boekje die je in je agenda kunt plakken.

Ik wil niet weer anders

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:45

Hallo,

ik wilde me even melden .. ik krijg volgende week een mirena spiraal.. Doet het inbrengen erg pijn? Ik heb ook een water echo gehad en dat was ook pijnlijk.. Een steek en daarna een zeurend gevoel.. Kan je het daarmee vergelijken of niet?

Bedankt alvast Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:03

Ik heb pas ook een Mirena spiraal laten zetten. Ik vond het ERG pijnlijk, maar de pijn opzich duurt ook maar heel kort. Het heeft bij mij nog geen 10 minuten geduurd en je hebt eigenlijk alleen een paar keer een pijnsteek (drie keer ofzo). Ik ben de rest van de dag nog wel thuis geweest, niet helemaal lekker en wat aspirine gepakt en op bed gelegen. Daarna alleen nog een paar dagen wat menstruatie-achtige kramp gehad. Ben er nu erg blij mee hoewel ik nog wel vloei (is drie weken geleden).

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 00:20

Ik heb er vandaag een laten zetten en ik heb in mn hele leven nooit zoveel pijn gehad. Huilen

Ben in de stoel flauw gevallen, echt helemaal bewusteloos, en mn vriend heeft mn benen moeten vasthouden zodat de gyn het kon afmaken. Het 2de deel van de procedure kan ik me dus niet herinneren. Daarna nog een uur moeten blijven liggen omdat ik slap was en moest braken.

Ik heb nu veel ibuprofen genomen en het is nu dragelijk. Ik weet nog niet wat ik er verder van moet vinden, maat wat dat plaatsen betreft auauauau!!!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 01:13

Dat is dus de reden dat ik er nooit aan begonnen ben....bbbrrrr

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:12

Nessah schreef:
Hallo,

ik wilde me even melden .. ik krijg volgende week een mirena spiraal.. Doet het inbrengen erg pijn? Ik heb ook een water echo gehad en dat was ook pijnlijk.. Een steek en daarna een zeurend gevoel.. Kan je het daarmee vergelijken of niet?

Bedankt alvast Lachen

Ik vond het erg meevallen. Vantevoren heb ik een Buscopan zetpil genomen, dat ontspant de spieren in dat gebied een beetje.
De baarmoedermond wordt een beetje opgerekt, en dat vond ik een zeurend gevoel, zoals menstruatiepijn.
Voor ik het wist, zat hij al. Even een paar minuten last voor 5 jaar plezier Lachen

Ben je al eens bevallen? Dan is het niet zo pijnlijk omdat je baarmoedermond al eens is opgerekt.

Klara16, jemig zeg, wat heftig...
Gaat het nu wel al wat beter met je?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:16

Marloes, Vandaag heb ik nauwelijks nog pijn, net als menstruatie maar dan nog minder, zeg maar. Misschien is het dus inderdaad 5 minuten lijden voor 5 jaar gemak... Knipoog
Ik heb nog geen kinderen dus dat zal ook wel een heel eind schelen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:51

Boeh en ik wou er net deze maand om gaan :/ Ik ga mezelf maar eens een hele krachtige pijnstiller zoekn Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:54

Die krijg je vaak al van de dokter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:57

Okee, heb even snel een vraagje tussendoor Lachen Kan goed zijn dat deze vraag al is gesteld .. Maar toch Knipoog

Ben al denk ik ongeveer een half jaar/jaar aan de pil.
(Gebruik het voor hevige pijn in mijn onderbuik, met name veel last van krampen, pijn in onderrug, heel extreem vloeien enz.)
Ik slik de zogenaamde 'Ethinylestradiol/Levonorgestrel' 0,03/0,15 A. (Weet niet of jullie hier wat wijzer van worden Knipoog).
Nu heb ik dus net mijn laatste pilletje van deze maand ingenomen, als ik het goed is word ik dan vrijdagavond ongsteld.
Mááááár, eigelijk komt het totaal niet uit ..
Is er nog een mogelijkheid om de pil door te slikken ? Dat ik mijn ongesteldheid alsnog kan uitstellen ?
(Heb dit trouwens nog niet eerder gedaan.)

Alvast bedankt Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-08 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:59

Manon88 schreef:
Die krijg je vaak al van de dokter..

In België niet dus... Gyn zei gewoon: 'voor je komt goede pijnstiller nemen'

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:08

zijn er hier mensen met marvelon en die hem altijd doorslikken.dus echt niet een stopweek nemen en ze soms als er toch een beetje bloed komt dan 2 nemen? een kennis doet dta met de 2 op aanraden van een dokter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:38

Ik heb het al gevonden Knipoog!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:41

Ik snap er even niks meer van, ik heb wat lichte doorbraakbloedingen gehad(max middag/dag last van gehad), heb de pil(yasmin) in totaal 3 strips+1 week achter elkaar doorgeslikt, dit doe ik normaal ook(3 strips, die ene week was vanwege omstandigheden handiger). En nu heb ik alleen bruin bloed verloren en maar een beetje rood, echt heel weinig, is dit normaal? Normaal heb ik 3/4 dagen dat ik echt vloei en nu moet ik vrijdag alweer beginnen met de pil en het lijkt alleen maar minder te worden Verward Stress zou het kunnen zijn, maar ik heb juist het idee dat er veel stress is weggevallen de laatste paar weken, tenzij het onbewust is, want dat weet ik zo niet.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:07

Nou verlies ik helemaal geen bloed meer en is het alleen nog maar normale afscheiding Verward

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:11

hallo,

Ik heb even 2 vraagjes,

1,Ik slik al een half jaar ong. de Stediril 30.
Maar nu heb ik al 2x gehad dat ik midden in de strip ineens ongesteld word(ik ben dan geen pil vergeten oid) Is die pil dat te licht voor mij?
2,Als ik aan de pil ben (die dus misschien te licht is) en ik ben zonder condoom met een jongen naar bed geweest, wat zijn dan mijn risico's?

alvast bedankt!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:14

Hebben jullie door de pil minder klachten gekregen en zijn jullie (veel) aangekomen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:15

Jotee schreef:
Hebben jullie door de pil minder klachten gekregen en zijn jullie (veel) aangekomen?

niks aangekomen, en ik bijna geen buikpijn meer.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:35

Ook even een vraagje van mij Knipoog

Is het erg als ik mijn pil de ene keer om 8 uur sochtends slik, en soms rond 11 uur sochtends?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:47

@ Lies_Tijger: het kan zijn dat de pil iets te licht voor je is als je regelmatig tussenbloedingen hebt. Het kan echter ook zo zijn dat je lichaam nog moet wennen aan de nieuwe pil. Je kunt er vanuit gaan dat je wel gewoon beschermd bent tegen zwangerschap.

@Rachel_x: nee hoor dat is helemaal geen probleem.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:49

Oke dankje Nuage Lachen