moet denk ik toch maar ven langs de huisarts binnekort
maar wil ik wel naar de ene dokter (we hebben er 2 nl)
die begrijpt me net wat beter dan de andere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissToseland schreef:hey mensjes
ik heb een vraagje
wat voor pijnstilling gebruiken jullie
gebruik nu als t erg is Ibuprofen 400mg
maar of dat nou echt goed helpt
probeer het meestal op te lossen met warmte, maar soms hou ik het echt niet meer uit
Yinnar schreef:Beste mensen,
Bij toeval kwam ik dit topic tegen. Ik had niet de puf om alle 80 bladzijden door te nemen dus excuses als ik iets vertel wat al besproken is. Maar voor het geval dat niet geval is hetvolgende; Voor mijn werk (schadecorrespondente/casemanager verzuim) ben ik vaak zoekende naar diverse therapieën voor problemen die in veel gevallen uitzichtloos zijn/lijken. Wat betreft fybromyalgie stuitte ik enkele jaren geleden tijdens mijn zoektocht op praktijk Ed Talens. Veel mensen hebben inmiddels baat gehad bij zijn "hete naalden" therapie volgens de chinese methode. Geen prettige behandeling heb ik begrepen maar het resultaat is het alleszins waard. Volgens mij wordt het ook gedekt door de zorgverzekeraar maar dat kan je navragen bij je verzekeraar.
De website: http://www.praktijk-ed-talens.nl/
Er staan ook reacties op van mensen die de behandeling hebben ondergaan. Hopelijk is dit voor velen van jullie weer een lichtpuntje in de duisternis die fybromyalgie heet.
Nogmaals excuses als dit al ter sprake is gekomen maar ik moest het gewoon even vermelden omdat er veel mensen baat hebben gehad bij deze therapie en ik uit mijn directe omgeving heb ervaren wat de klachten van fybromyalgie kunnen veroorzaken en het onbegrip van de buitenwereld.
Yinnar schreef:Beste mensen,
Bij toeval kwam ik dit topic tegen. Ik had niet de puf om alle 80 bladzijden door te nemen dus excuses als ik iets vertel wat al besproken is. Maar voor het geval dat niet geval is hetvolgende; Voor mijn werk (schadecorrespondente/casemanager verzuim) ben ik vaak zoekende naar diverse therapieën voor problemen die in veel gevallen uitzichtloos zijn/lijken. Wat betreft fybromyalgie stuitte ik enkele jaren geleden tijdens mijn zoektocht op praktijk Ed Talens. Veel mensen hebben inmiddels baat gehad bij zijn "hete naalden" therapie volgens de chinese methode. Geen prettige behandeling heb ik begrepen maar het resultaat is het alleszins waard. Volgens mij wordt het ook gedekt door de zorgverzekeraar maar dat kan je navragen bij je verzekeraar.
De website: http://www.praktijk-ed-talens.nl/
Er staan ook reacties op van mensen die de behandeling hebben ondergaan. Hopelijk is dit voor velen van jullie weer een lichtpuntje in de duisternis die fybromyalgie heet.
Nogmaals excuses als dit al ter sprake is gekomen maar ik moest het gewoon even vermelden omdat er veel mensen baat hebben gehad bij deze therapie en ik uit mijn directe omgeving heb ervaren wat de klachten van fybromyalgie kunnen veroorzaken en het onbegrip van de buitenwereld.
Eleonoor schreef:Zelf werk ik dus ook volgens dezelfde methode als acupunctuur, maar nu alleen nog met kruiden. In China werken ze voor 80% met kruiden en 20% met acupunctuur. Zeker lokale klachten kunnen door een goede acupuncturist goed worden aangepakt. Maar basis problemen (zoals jullie hebben met vermoeidheid, spijsvertering, algehele spierproblemen), werkt vaak wat prettiger en constanter door met gebruik van kruiden.
LinnieLin schreef:Ik meld me ook weer even.
Ik heb pas geleden mijn bloed laten testen op B12, schildklier (TSH), foliumzuur, voedingsallergie.
B12 is 233.0 (normaal is 140-725)
Schildklier is 3.15 (normaal is 0.4-4.0)
Foliumzuur is 18 (normaal is 12-33)
En er kwam uit dat ik geen voedingsallergie heb.
Aan de B12 mensen hier, wat is jullie waarde???
En naar aanleiding van deze bloedtest waar volgens huisarts niks bijzonder aan was. Heb ik mijn bloed afgelopen dinsdag laten prikken voor een "Algemene screening" daar zit dus vanalles en nog wat bij. Mocht daar niet veel uitkomen gaat de huisarts mij onderzoeken en mogelijk doorverwijzen naar een internist. Volgende week dus weer naar huisarts voor de uitslag en onderzoek.
Ik blijf klachten aan spieren en gewrichten houden, ben echt onwijs moe en ga zo maar effe door. Op dit moment branden vooral mijn heupen half uit mijn lijf.
Ook had ik pas voor het eerst sinds 3 jaar ofzo gezwommen...gevolg, verrekking of mini-scheurtje in mijn lies, en dat op de 2de dag (13 sept) van mijn vakantie toen. Was de hele vakantie verders effe doorbijten, maar ja, gelukkig gaat dat nu wat beter.
Allemaal sterkte met alles.
Groetjes
Linda
sronnie schreef:Mijn B12 is 117 als ik mij niet vergis, althans na de laatste test en dan krijg ik wel B12 ingespoten anders is het zelfs onder de 100. Heb dan ook wel een chronisch B12 tekort omdat mijn lichaam het afbreekt. Overigens is jouw waarde heel normaal dus ik begrijp niet helemaal waarom je van andere mensen de waarde wilt weten?