GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:16

Rennie89 schreef:
Ga je het via de huisarts doen? Dan zou ik persoonlijk voor ozempic/wegovy gaan. Scheelt een hele hoop in kosten :D

Nee mijn huisarts schrijft het niet voor,heb geen diabetes alleen BMI van 32

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:19

karrij schreef:
Rennie89 schreef:
Ga je het via de huisarts doen? Dan zou ik persoonlijk voor ozempic/wegovy gaan. Scheelt een hele hoop in kosten :D

Nee mijn huisarts schrijft het niet voor,heb geen diabetes alleen BMI van 32

Heb mijn bericht gewijzigd, maar ik heb het wel via de huisarts kunnen krijgen met een bmi van 32,8. Heb wel veel gewicht gerelateerde klachten. Maar je hoeft geen diabetes te hebben om het voorgeschreven te krijgen maar je moet het dan wel zelf betalen. Alleen niet alle huisartsen werken hier aan mee helaas…

Ipsilonka

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:23

Hier ook een huisarts die er niet aan mee wilde werken.
Ik heb voor mounjaro gekozen ivm betere werking. De 2 hormonen en gemiddeld gewichtsverlies ligt ook hoger.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:24

[/quote]

Nee mijn huisarts schrijft het niet voor,heb geen diabetes alleen BMI van 32[/quote]
Heb mijn bericht gewijzigd, maar ik heb het wel via de huisarts kunnen krijgen met een bmi van 32,8. Heb wel veel gewicht gerelateerde klachten. Maar je hoeft geen diabetes te hebben om het voorgeschreven te krijgen maar je moet het dan wel zelf betalen. Alleen niet alle huisartsen werken hier aan mee helaas…[/quote]

Vrees dat de mijne er niet aan mee werkt,dorpsdokter

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:27

Ipsilonka schreef:
Ik heb voor mounjaro gekozen ivm betere werking. De 2 hormonen en gemiddeld gewichtsverlies ligt ook hoger.

En? Heb jij last van de bijwerkingen gehad?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:38

Ik heb een geweldige huisarts die voor heel veel dingen open staat.
Maar of dat nu na corona nog is weet ik niet.

Misschien toch eens overleggen...
Zit zo in dubio over de kosten.
Want al gaat het via de ha, vergoed word het niet.

Maar ook over de werking ivm traag werkende schildklier. En daarmee het traject denk ik langer en ook duurder word.
En misschien ook weer sneller terug bij af bij stoppen?

Vind het daarom erg interessant om te lezen van de mensen die eerder reageerde met een trage schildklier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:43

Ik heb Ozempic gekozen :j Denk dat de snelle daling ook is ivm volledig stoppen met alcohol, gaat dubbel op.

Kosten hebben mij ook lang tegen gehouden maar met wat andere keuzes maken kom ik een heel eind :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:49

karrij schreef:
Ipsilonka schreef:

En? Heb jij last van de bijwerkingen gehad?

Niet echt, maar ben ook pas in de 4de week. Volgende week ga ik verhogen. En ik heb ook echt heel erg mijn best gedaan met goed eten en water drinken. Als je iets verkeerd eet (en soms verwacht je het niet) dan krijg je uiteraard wel straf van je eigen lijf :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:50

Setteli schreef:
Ik heb een aantal weken last gehad van obsipatie (dus hele week geen ontlasting of aandrang en dan tegen het weekend helemaal vast zitten).

Ik heb hier al sinds ik de Ozempic gebruik last van.
In het begin maakte ik mij echt zorgen om een week geen ontlasting te hebben maar volgens mijn Praktijkondersteuner echt een bijwerking van de Ozempic.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:51

DuoPenotti schreef:
Ik heb een geweldige huisarts die voor heel veel dingen open staat.
Maar of dat nu na corona nog is weet ik niet.

Misschien toch eens overleggen...
Zit zo in dubio over de kosten.
Want al gaat het via de ha, vergoed word het niet.

Maar ook over de werking ivm traag werkende schildklier. En daarmee het traject denk ik langer en ook duurder word.
En misschien ook weer sneller terug bij af bij stoppen?

Vind het daarom erg interessant om te lezen van de mensen die eerder reageerde met een trage schildklier.

Ik heb een normale schildklier, maar gebruik nogal veel prednison als belemmerende factor.

Ik betaal het ook zelf en had ook jouw twijfels, omdat ik ook niet teveel at.

Ik ben het wel gaan doen om tijdens de stootkuren dan in ieder geval niet aan te komen.
Ik val heel langzaam af. Maar als het over een jaar 10 kg is, gaat dat echt wel verschil maken. En dan heb ik het nog niet over wat ik verder aan zou komen.
Ik heb met de internist afgesproken dat ik na een half gebruik de balans op maak of het me het waard is.
Bij mij ook de twijfel wat er gebeurt als ik stop.
Maar als ik nun iets doe, veranderder zeker niets. En ik ben nu eenmaal afhankelijk van veel prednison. Dus ik geef het een kans.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:55

Ja met prednison lijkt het me helemaal erg.
Zo raar dat ze het dan niet vergoeden.

Sowieso snap ik het wel vaker niet.
Deze week een bericht van vrouw die door haar gewicht in een verzorgingshuis zit.
Kan dit haar niet helpen dan?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:57

Ik had na het ophogen erg veel last van misselijkheid en heb de dosering nu verdeeld over 2 x prikken, dus 0,25 op zondag ochtend en 0,25 op woensdag avond. Heb er nu minder last van. Obstipatie heb ik geen last van.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:59

Ik heb voor Mounjaro gekozen omdat dat het meest effectief is. De prijs is voor mij niet zo van belang.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:36

Berdien schreef:
Ik tik al bijna de -3 kilo aan *\o/*

Tot nu toe nog echt nergens last van qua bijwerkingen. Wel heel benieuwd hoe het gaat als ik omhoog ga qua dosis. Merk het verschil nu al zo goed :=

Fijn!
Ik zou zolang het goed blijft gaan qua bijwerkingen en afvallen gewoon nog niet ophogen.

De Facebook groep is er weer trouwens.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:15

Ja ik had het gezien idd

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 10:32

Wow Berdien wat een goed resultaat al.
Karrij fijn dat je de knoop het durven doorhakken. Hier weet ook alleen mijn vriend het

Met de kilo's wil het in mijn ogen nog niet echt opschieten, maar ik weeg dagelijks en fluctueert enorm. Aan het einde van de week eens kijken wat het gemiddelde is. Ik ben natuurlijk ook pas net een paar dagen bezig en ik probeer mijn verwachtingen ook realistisch te houden.

Met eten gaat het wel echt goed. Kom tussen de 1600-1800 cal dagelijks en met een actief beroep zit ik dan echt wel in de min

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 11:01

zolang ik nog minder eet en hulp heb van de medicatie ga ik nog niet ophogen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 13:50

Oyeru met een app zoals 'monitor je gewicht' zie je de rode draad ook en hoef je niet zelf te rekenen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 15:32

*\o/* *\o/* *\o/* Goed bezig iedereen!! En mooie resultaten al *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@suzanne f : ik had dat ook, soms een week dat je het idee had water ingespoten te hebben. Maar dan kon het de week erna super hard werken. Heel raar soms waarom het de ene week wel goed gaat en een andere minder. Je lichaam went er soms aan denk ik.

Gisteren zijn we bij vrienden op het terras geraakt. Cava en pizza was het verdict.. Heb het geweten ook 's nachts :) mijn darmen gingen alle kanten op :D :D :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 15:41

Het is al een paar pagina's eerder opgeschreven en sommigen van jullie hebben mijn struggles met lage energie en algehele brakheid niet helemaal meegekregen hoor (jeetje wat krijgt dit topic veel nieuwe aanmelders!), maar bij deze een update.

In overleg met mijn Overgewicht Nederland coach ben ik begonnen met het drinken van elektrolyten (deze: https://noordcode.nl/products/electrolytes-lemon-orange ) en jongens, wat een verschil!
Ik voel veel meer energie en voel me veel minder brak. Ik had echt het gevoel of spoelde ik met al dat water drinken helemaal leeg en bleef ik daarna trillend achter. Wel: no more! Ben zo blij!

Door al die ellende at ik natuurlijk weer veel te weinig en bleef mijn gewicht hangen. Het lijkt erop of heb ik de impasse weer doorbroken, vanmorgen was er weer een licht gewichtsverlies te lezen op de weegschaal. Zo fijn. Op naar betere tijden en nog kleinere kledingmaten!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:01

Dees schreef:
Het is al een paar pagina's eerder opgeschreven en sommigen van jullie hebben mijn struggles met lage energie en algehele brakheid niet helemaal meegekregen hoor (jeetje wat krijgt dit topic veel nieuwe aanmelders!), maar bij deze een update.

In overleg met mijn Overgewicht Nederland coach ben ik begonnen met het drinken van elektrolyten (deze: https://noordcode.nl/products/electrolytes-lemon-orange ) en jongens, wat een verschil!
Ik voel veel meer energie en voel me veel minder brak. Ik had echt het gevoel of spoelde ik met al dat water drinken helemaal leeg en bleef ik daarna trillend achter. Wel: no more! Ben zo blij!

Door al die ellende at ik natuurlijk weer veel te weinig en bleef mijn gewicht hangen. Het lijkt erop of heb ik de impasse weer doorbroken, vanmorgen was er weer een licht gewichtsverlies te lezen op de weegschaal. Zo fijn. Op naar betere tijden en nog kleinere kledingmaten!

Wat fijn voor je Dees!
Interessant! Hoeveel moet je daar op een dag van nemen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:11

Wat fijn!
Ik heb daar inderdaad wel meer over gelezen. Fijn dat het helpt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:40

Oeh dat is fijn Dees!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:08

Goed zo Dees! Fijn. Heb wel vaker gehoord van zouten toevoegen aan je water in combi met afvallen.

Ik had weer bizar veel honger vandaag. Dat ben ik niet meer gewend. Wat een rotgevoel is dat toch. Was in staat om alles te eten wat los en vast zat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:15

Wat heb je gegeten?