Rennie89 schreef:Ga je het via de huisarts doen? Dan zou ik persoonlijk voor ozempic/wegovy gaan. Scheelt een hele hoop in kosten
Nee mijn huisarts schrijft het niet voor,heb geen diabetes alleen BMI van 32
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:Rennie89 schreef:Ga je het via de huisarts doen? Dan zou ik persoonlijk voor ozempic/wegovy gaan. Scheelt een hele hoop in kosten
Nee mijn huisarts schrijft het niet voor,heb geen diabetes alleen BMI van 32
karrij schreef:Ipsilonka schreef:Hier ook een huisarts die er niet aan mee wilde werken.
Ik heb voor mounjaro gekozen ivm betere werking. De 2 hormonen en gemiddeld gewichtsverlies ligt ook hoger.
En? Heb jij last van de bijwerkingen gehad?
Setteli schreef:Ik heb een aantal weken last gehad van obsipatie (dus hele week geen ontlasting of aandrang en dan tegen het weekend helemaal vast zitten).
DuoPenotti schreef:Ik heb een geweldige huisarts die voor heel veel dingen open staat.
Maar of dat nu na corona nog is weet ik niet.
Misschien toch eens overleggen...
Zit zo in dubio over de kosten.
Want al gaat het via de ha, vergoed word het niet.
Maar ook over de werking ivm traag werkende schildklier. En daarmee het traject denk ik langer en ook duurder word.
En misschien ook weer sneller terug bij af bij stoppen?
Vind het daarom erg interessant om te lezen van de mensen die eerder reageerde met een trage schildklier.
Berdien schreef:Ik tik al bijna de -3 kilo aan![]()
Tot nu toe nog echt nergens last van qua bijwerkingen. Wel heel benieuwd hoe het gaat als ik omhoog ga qua dosis. Merk het verschil nu al zo goed
Dees schreef:Het is al een paar pagina's eerder opgeschreven en sommigen van jullie hebben mijn struggles met lage energie en algehele brakheid niet helemaal meegekregen hoor (jeetje wat krijgt dit topic veel nieuwe aanmelders!), maar bij deze een update.
In overleg met mijn Overgewicht Nederland coach ben ik begonnen met het drinken van elektrolyten (deze: https://noordcode.nl/products/electrolytes-lemon-orange ) en jongens, wat een verschil!
Ik voel veel meer energie en voel me veel minder brak. Ik had echt het gevoel of spoelde ik met al dat water drinken helemaal leeg en bleef ik daarna trillend achter. Wel: no more! Ben zo blij!
Door al die ellende at ik natuurlijk weer veel te weinig en bleef mijn gewicht hangen. Het lijkt erop of heb ik de impasse weer doorbroken, vanmorgen was er weer een licht gewichtsverlies te lezen op de weegschaal. Zo fijn. Op naar betere tijden en nog kleinere kledingmaten!